مزایا و معایب گرمایش با برق : بررسی ویژگی‌های هیترهای برقی

مزایا و معایب کوره گازی
مزایا و معایب کوره گازی : بررسی ویژگی‌های کوره هوای گرم گازی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱
مزایای یونیت هیتر
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای یونیت هیتر
خرداد ۱۰, ۱۴۰۱
مزایا و معایب گرمایش با برق

مزایا و معایب گرمایش با برق

مزایا و معایب گرمایش با برق : بررسی ویژگی‌های هیترهای برقی

داشتن اطلاعات کافی در مورد مزایا و معایب گرمایش با برق به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند با توجه به ویژگی‌های ساختمان، سیستم گرمایشی مناسب و مورد نیازشان را تهیه کنند و به این ترتیب گرمای مورد نیاز خود را به راحتی تامین نمایند.‌ امروزه سیستم‌های گرمایشی بسیاری‌ وجود دارند که برای تامین گرما در‌ موقعیت‌ها و شرایط مختلف‌ مورد استفاده‌ و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.‌ هر کدام از انواع سیستم‌های گرمایشی دارای ویژگی‌های‌ منحصر به فرد خود هستند و‌ مزیت‌ها و معایب خود را دارند.‌ به همین دلیل لازم است که کاربران با توجه به‌ شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی خود‌ سیستمی ‌را انتخاب کنند که‌ مناسب آنها باشد.‌

انواع هیترهای برقی از پرکاربردترین انواع سیستم گرمایشی در موقعیت‌های مختلف به شمار می‌آیند. به همین منظور، آشنایی با مزایا و معایب گرمایش با برق کمک بسیاری به انتخاب‌ هیتر‌ مناسب می‌کند.‌ امروز انواع سیستم‌های گرمایشی برقی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند‌ تا بتوانند در شرایط مختلف پاسخگوی نیاز‌های گرمایشی باشند.‌ در این نوشته به‌ معرفی هیتر برقی و بررسی مزایا و معایب گرمایش با برق خواهیم پرداخت.‌ در صورتی که می‌خواهید به صورت موثر گرمایش ساختمان مورد نظر خود را با استفاده از هیترهای برقی تامین ‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

مزایا و معایب گرمایش با برق

مزایا و معایب گرمایش با برق

معرفی‌ هیتر برقی

همانطور که از اسم آن پیدا است، هیتر برقی برای تامین گرما از انرژی برق استفاده می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که هیترهای برقی دارای انواع مختلفی هستند. برای مثال انواع هیتر برقی را می‌توان در انواع فن هیتر برقی، هیتر برقی ایستاده، هیتر برقی قابل حمل، یونیت هیتر برقی، هیتر تابشی و … تهیه کرد.

گرمایش با برق

گرمایش با برق

 

برای اینکه بتوانید به خوبی با مزایا و معایب گرمایش با برق آشنا شوید، ابتدا بهتر است که‌ اطلاعات کافی در مورد این نوع سیستم‌های‌ گرمایشی را کسب نمایید.‌ باید بگوییم که امروزه‌ شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی انواع هیترهای برقی را در‌ طرح‌ها و مدل‌های مختلف‌ تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.‌ انواع هیترهای برقی می‌توانند از نظر نحوه نصب و به کارگیری، شیوه تولید گرما، اندازه،‌ نحوه توزیع‌ گرمای ایجاد شده،‌ توان حرارتی،‌ سرعت ایجاد جریان هوای گرم و …‌ با یکدیگر متفاوت باشند.‌ با اینحال تمامی هیترهای برقی دارای نکات مشترکی نیز هستند. در این‌ قسمت به بررسی مزایا و معایب گرمایش با برق می‌پردازیم.‌

مزایا و معایب هیتر برقی

مزیت‌های گرمایش با برق

ایمنی بالا

هیترهای برقی به عنوان یکی از رایح‌ترین و پرکاربردترین وسیله‌های گرمایشی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هیترهای برقی ایمنی بالای آنها است. احتمال وقوع آتش سوزی نیز با استفاده از هیترهای برقی کمتر است. به خصوص اگر هیتر برقی مجهز به ترموستات باشد، سیستم گرمایشی ایمنی بسیار بالاتری خواهد داشت.

سارگار با محیط زیست

برخلاف هیترهای گازی، سیستم‌های گرمایشی برقی باعث سوختن اکسیژن هوا نمی‌شوند. همچنین هیترهای برقی طی فرایند گرمایش موجب تولید و انتشار گازهای سمی، مانند گاز دی اکسیدکربن یا مونوکسیدکربن در فضا نمی‌شوند. از این رو گرمایش با انرژی برق یکی از روش‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می آید. 

نصب و نگهداری نسبتاً آسان

یکی دیگر از مزیت‌های کوره‌ هوای گازی نصب و نگهداری نسبتاً آسان آن است.‌ هنگامی ‌که می‌خواهید سیستم گرمایشی را انتخاب کنید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نحوه نصب و نگهداری آن است.‌ هرچقدر که نحوه نصب و نگهداری سیستم گرمایشی ساده‌تر باشد، به کارگیری آن نیز راحت‌تر خواهد بود و به مراقبت و رسیدگی کم‌تری نیاز خواهد داشت.‌ در اغلب مواقع کاربران می‌توانند با قرار دادن هیتر برقی در جایگاه مناسب، دستگاه را به برق متصل کرده و با فشردن کلید پاور به راحتی گرمای مورد نیاز خود را تامین کنند. با وجود این برای نصب هیترهای برقی صنعتی بهتر است از یک فرد متخصص که دارای دانش و تجربه کافی در زمینه نحوه نصب صحیح هیترهای برقی است کمک بگیرید.

 

فن هیتر برقی

فن هیتر برقی

 

کارآیی بالاتر و یکنواختی گرما در هیترهای برقی

باید گفت که سیستم‌های گرمایشی برقی می‌توانند بسیار کارآمد باشند. بیشتر هیترهای برقی بازده بسیار بالایی دارند و تقریباً می‌توانند تمام انرژی دریافتی را به گرما تبدیل کنند. هیترهای برقی صنعتی پرقدرت این قابلیت را دارند که‌ ساختمان‌های صنعتی بزرگ را به خوبی گرم کنند.‌ از طرف دیگر هیترهای برقی فن دار و هیترهای برقی تابشی سرعت گرمایشی بالایی دارند و می‌توان با استفاده از آنها در مدت زمان کوتاهی هوای ساختمان مورد نظر را گرم کرد.‌ فن‌ هیترهای برقی جریان هوای گرم تولید شده توسط هیتر را با سرعت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کنند. علاوه بر سرعت بخشیدن به فرایند گرمایش، فن با ایجاد جریان هوا موجب می‌شود که هوای گرم در محیط به گردش دربیاید و در نتیجه گرما به قسمت‌های مختلف اتاق برسد. به این ترتیب هوای اتاق به صورت یکنواخت گرم می‌شود و نقطه‌ی سردی در اتاق باقی نمی‌ماند. هیترهای تابشی برقی نیز به دلیل شیوه گرمایشی مستقیم، به محض روشن شدن، محدوده گرمایشی خود را گرم می‌کنند. از طرف دیگر اتلاف گرما در هیترهای تابشی برقی اتفاق نمی‌افتد. چرا که وجود باد و جریان هوا نقشی در اثر گرمایشی این هیترها ندارد.

کارکرد بی سروصدا

از طرفی دیگر بیشتر هیترهای برقی بی صدا هستند.‌ به همین دلیل استفاده از آنها در مکان‌هایی که به‌ حفظ سکوت و آرامش در آنها نیاز است، می‌تواند یک روش گرمایشی مناسب باشد.

معایب گرمایش با برق

هزینه بالای استفاده 

با تمام اینها تامین گرمایش با برق دارای چند نکته منفی نیز است.‌ به عنوان مثال تامین گرمایش با هیترهای برقی می‌تواند گران باشد. به دلیل ارزان بودن سوخت گاز در مقایسه با انرژی برق‌، به کارگیری‌ هیترهای برقی معمولا گران‌تر از به کارگیری هیترهای گازی خواهد بود.‌ با توجه به اینکه در ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه بالایی صرفه تامین گرمایش می‌شود،‌ مقرون به صرفه بودن سیستم گرمایشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید از هیترهای برقی استفاده کنید، توصیه می‌شود هیتر کم مصرفی را انتخاب نمایید.

متوقف شدن گرما بلافاصله بعد از خاموش شدن

یکی دیگر از ایرادهایی که بر هیترهای تابشی برقی گرفته می‌شود این است که پس از خاموش شدن، اثر گرمایشی آنها نیز متوقف می‌شود.‌

همانطور که می‌بینید سیستم‌های گرمایشی برقی دارای مزیت‌ها و معایب مخصوص خود هستند و این شما هستید که باید با توجه به موقعیت و شرایطی که می‌خواهید در آن از سیستم گرمایشی استفاده کنید، نوع مناسب هیتر برقی را برای خود انتخاب نمایید.

در صورتی که در مورد مزایا و معایب گرمایش با برق سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد مزایا و معایب گرمایش با برق هستند.

منبع: hartmanbrothers

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما