بخاری فن دار
بخاری فن دار چیست و برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
دی ۲۴, ۱۳۹۷
بخاری ارزان
آیا بخاری ارزان کارآیی کافی برای گرمایش دارد؟
دی ۳۰, ۱۳۹۷
بخاری سقفی مغازه

بخاری‌های سقفی در دو نوع موجود هستند. بخاری سقفی خانگی، و بخاری سقفی مغازه که در مکان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شوند. یکی از انواع بخاری‌های سقفی مغازه بخاری پروپانی است. در این نوع از بخاری‌ها گرما توسط آزاد شدن سوخت از تانکر پروپان که به وسیله‌ی شعله‌ی پیلوت مشتعل می‌شود، به دست می‌آید. گرما داخل مبدل حرارتی باقی می‌ماند، تا جایی که به حرارت مطلوب برسد. در نهایت گرما از طریق یک دمنده‌ی موجود در دستگاه، به محیط انتقال داده می‌شود. تانکرهای پروفایل برای گرم کردن اتاق‌های مجزا که شامل مواد اشتعال‌زا و مایعات و گازهای خطرناک نیستند، بسیار مناسب است.

بخاری سقفی مغازه

مزایای استفاده از بخاری سقفی مغازه با سوخت پروپان

بخاری‌های پروپانی بادوام هستند و اثر گرمایشی موثری دارند. این بخاری‌ها در مدت زمان کوتاهی محیط مورد نظر را گرم می‌کنند. در مواقعی که دسترسی به منابع انرژی نباشد، بخاری‌های پروپانی به صورت یک دستگاه گرمایشی مستقل، گرمای محیط را تامین می‌کنند. گرمایش مفید و سریع بخاری سقفی مغازه تامین رفاه و آسایش محیط کار شده و این امکان را به شما می‌دهد که مدت زمان بیشتری را در مغازه‌ی سپری کنید.

معایب استفاده از بخاری سقفی مغازه با سوخت پروپان

اگر بخاری سقفی مغازه به خوبی و به صورت صحیح کار نکند، ممکن است باعث ورود گازهای خطرناک به محیط شود. باید مطمئن باشید که مغازه‌ی شما دارای سیستم تهویه‌ی هوا باشد. هم‌چنین باید مراقب باشید که گازهای اشتعال زا از بخاری دور باشند. بخاری سقفی پروپانی دارای شعله‌ی باز است و باعث ایجاد بو می‌شود. بخاری‌های سقفی پروپانی موجب ایجاد بو در محیط می‌شوند و ممکن است به امور کاری مغازه خدشه وارد کنند.

بخاری سقفی انتقال گرما

این نوع از بخاری‌ها خیلی سریع موجب گرم شدن هوای محیط می‌شوند، چرا که به صورت خیلی سریع تولید گرما می‌کنند. گرمای تولید شده توسط این بخاری شبیه کوره‌ی انتقال گرما است و این بخاری برای تامین نیازهای گرمایشی فضاهای بیرونی طراحی شده است. بخاری انتقال گرما هوا را از یک قطعه‌ی گرمایشی عبور داده و باعث گرم شدن آن می‌شود. سپس هوای گرم شده از بخاری به محیط انتقال داده می‌شود.

این بخاری‌ها برای فضاهای بسته بسیار مناسب هستند. بخار‌ی‌های انتقال گرما مانند سیستم گرمایشی انتقال حرارت در خانه‌ها کار می‌کنند. به کارگیری این بخاری‌ها بسیار آسان است. هم‌چنین نحوه‌ی نصب بخاری انتقال گرما ساده بوده و روش ایده آلی برای گرم کردن مغازه‌ها به شمار می‌آیند.

مزایای بخاری سقفی انتقال گرما

هزینه‌ی خرید اولیه‌ی این نوع بخاری‌ها در مقایسه با بخاری‌های دیگر پایین است. برای مثال قیمت خرید بخاری سقفی انتقال گرما تقریباً نصف بخاری‌های سقفی تابشی است.

معایب بخاری سقفی انتقال گرما

یکی از معایب بخاری‌های سقفی انتقال گرما این است که سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. اگر درب مغازه باز باشد، گرمای ایجاد شده به سرعت از بین خواهد رفت. هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند. در این روش گرمایشی نیز به علت قرار گرفتن بخاری در ارتفاع، هوای نزدیک به سقف گرم‌تر از هوای سطح زمین است. حرکت و جریان هوا باعث ایجاد گرد و غبار در محیط می‌شود. بنابراین در برخی مغازه‌ها که ذرات معلق در هوا موجود است، مانند کارگاه‌های چوب بری، استفاده از بخاری سقفی انتقال گرما، روش گرمایشی خوبی به شما نمی‌آید.

بخاری مادون قرمز تیوبی سقفی

بخاری سقفی مادون قرمز

بخاری مادون قرمز یک سطح داغ است که مانند روش گرمایشی خورشید، امواج تابشی را از خود ساطع می‌کند. امواج گرمایشی ساطع شده از بخاری مادون قرمز با برخورد به اشیا موجب انتقال حرارت به آن‌ها شده و دمای آن‌ها را بالا می‌برند. به این ترتیب بخاری‌های مادون قرمز باعث گرم شدن محیط می‌شوند.

بخاری‌های مادون قرمز سقفی در مدل‌ها و انواع گوناگون موجود هستند. برخلاف بخاری‌های انتقال گرما، بخاری‌های مادون قرمز سقفی برای گرم کردن یک محیط خاص یا یک فضای بسته بسیار مناسب هستند. این بخاری‌ها برای گرمایش نقطه‌ای راه حل گرمایشی بسیار خوبی به شمار می‌آیند. یکی از خوبی‌های بخاری تابشی مادون قرمز سقفی این است که ایجاد گرد و غبار و جریان هوا نمی‌کند. بنابراین در کارگاه‌های چوب‌بری یا مکان‌هایی که ذرات معلق در آن‌ها وجود دارد، یک روش گرمایشی عالی محسوب می‌شوند.

تولید گرد و غبار بخاری انتقال گرما یکی از مشکلات ایجاد شده در انواع مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی است. برای مثال در مغازه‌ها یا کارگاه‌هایی که فعالیت‌هایی مانند رنگ کردن، چوب بری، اره کاری و.. در آن‌ها انجام می‌شود، بخاری‌های انتقال گرما دستگاه گرمایشی مناسبی به شمار نمی‌آیند. اگر شما در مسیر تابش بخاری مادون قرمز قرار نداشته باشید، احساس گرمای سریع نخواهید کرد. چرا که این بخاری‌ها باعث گرم شدن اجسام و اشیا قرار گرفته در مسیر تابشی خود می‌شوند. در این روش گرمایشی، هوای محیط به صورت مستقیم گرم نمی‌شود. بنابراین باید دقت کنید که بخاری را در مکان مناسب نصب کنید تا اشیا و اجسام مورد نظر به خوبی گرم شوند. البته هنگامی که کف مغازه یا کارگاه توسط بخاری تابشی گرم شود، شما گرمای مطبوعی را احساس خواهید کرد. گرمای تولید شده توسط بخاری تابشی مداوم و متعادل است و در صورت وجود جریان هوا گرما از دست نخواهد رفت. بخاری‌های انتقال حرارت، هوا را در نزدیکی سقف ساختمان گرم می‌کنند و کف ساختمان همواره خنک‌تر باقی می‌ماند. هم‌چنین در مغازه‌هایی که درب زیاد باز و بسته می‌شود، استفاده از بخاری انتقال گرما باعث اتلاف گرما و انرژی می‌شود. اما وجود باد و جریان هوا در عملکرد گرمایشی بخاری مادون قرمز تاثیری ندارد.

مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز سقفی مغازه

بخاری‌های مادون قرمز یا بخاری‌های تابشی سر و صدای بسیار کمی ایجاد می‌کنند. در این روش گرمایشی جریان هوا وجود ندارد و بنابراین گرد و غباری در محیط ایجاد نمی‌شود. هزینه‌ی به‌ کارگیری بخاری‌های مادون قرمز پایین‌تر از بخاری‌های نوع دیگر است. در این روش گرمایی، گرمای تولید شده به صورت متعادل در محیط توزیع می‌شود. در صورت باز ماندن درب مغازه، گرمای اتلاف شده به سرعت توسط بخاری مادون قرمز جبران می‌شود.

معایب استفاده از بخاری مادون قرمز سقفی مغازه

هزینه‌ی اولیه‌ی خرید دستگاه بخاری مادون قرمز سقفی مغازه بالاتر از بخاری‌های نوع دیگر است. قیمت این بخاری‌ها تقریباً دو برابر بخاری‌های دیگر است. هنگام نصب مادون قرمز سقفی مغازه باید دقت کنید که دستگاه بخاری را در محل مناسب قرار دهید. فاصله‌ی مناسب بخاری با اشیا و کف ساختمان باید مراعات شود. چرا که نزدیک بودن بیش از اندازه به بخاری، باعث گرم شدن بیش از حد افراد یا اشیا می‌شود.

منبع: combinedenergyservices

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما