مهم‌ترین نکاتی که در مورد نگهداری کوره هوای گرم بدانید.

هیتر برقی بیسبورد
هیتر برقی بیسبورد : معرفی هیتر برقی بیسبورد و ویژگی‌های آن
آذر ۶, ۱۳۹۹
مصرف انرژی انواع هیتر
مصرف انرژی انواع هیتر : بررسی میزان مصرف انرژی انواع سیستم‌های گرمایشی
آذر ۱۸, ۱۳۹۹
نگهداری کوره هوای گرم

نگهداری کوره هوای گرم

باید گفت که نگهداری کوره هوای گرم داری اهمیت بسیاری است، چرا که عملکرد صحیح کوره هوای گرم بازده سیستم گرمایشی و عملکرد آن را تحت تاثیر مستقیم قرار می‌دهد. بنابراین اگر سیستم‌ گرمایشی شما دارای کوره است، باید با نکات مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم آشنایی کافی داشته باشید و دستورالعمل‌های نگهداری و مراقبت صحیح از کوره هوای گرم را رعایت کنید. به این ترتیب خواهید توانست با مصرف کمترین میزان انرژی، بیشترین انرژی گرمایی را تولید کنید و هزینه‌های گرمایشی ساختمان خود را کاهش دهید. از آنجایی که کوره هوای گرم در تعداد زیادی از ساختمان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود، نگهداری و مراقبت مناسب از آن در این نوع محیط‌ها بسیار مهم است. چرا که عدم رعایت نکات مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم باعث ایجاد خرابی و وارد آمدن خسارت‌های زیادی به سیستم گرمایشی خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای نگهداری مناسب کوره هوای گرم در این نوشته به بررسی نکات مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم و نحوه مراقبت از آن خواهیم پرداخت.

 

نگهداری کوره هوای گرم

نگهداری کوره هوای گرم

آشنایی با نکات مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم

چند نکته مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم وجود دارد که کاربران سیستم‌های گرمایشی باید به آن توجه کنند. مراقبت و نگهداری مناسب از کوره هوای گرم و همچنین رسیدگی و انجام سرویس‌های لازم به کوره هوای گرم موجب بهبود عملکرد سیستم گرمایشی و همچنین افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد. در این قسمت شما را با چند نکته مهم در مورد نگهداری کوره هوای گرم آشنا خواهیم کرد. در صورتی که سیستم گرمایشی شما دارای کوره هوای گرم است، پیشنهاد می‌کنیم که این نکات را با دقت مطالعه کرده و هنگام استفاده از آنها را رعایت نمایید.

تنظیم مناسب ترموستات

تنظیم ترموستات

تنظیم ترموستات

ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم‌های گرمایشی نصب شده و امکان تنظیم و کنترل راحت آن را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران با تنظیم ترموستات روی دمای مورد نظر و همچنین تنظیم زمان بندی آن، مقدار انرژی گرمایی مورد نیاز خود را با مصرف کمترین میزان انرژی تامین کنند. برای اینکه بتوانید به خوبی دمای محیط مورد نظر خود را گرم کنید باید ترموستات را به صورت صحیح و مناسب تنظیم کنید. یکی از اشتباهاتی که ممکن است بیشتر کاربران مرتکب آن شوند، تنظیم ترموستات روی درجه‌ی بالا است. باید به این نکته توجه کنید که با تنظیم ترموستات روی درجه‌ی بالا میزان مصرف انرژی توسط سیستم گرمایشی افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر می‌خواهید که محیط مورد نظر شما در زمان مناسب گرم می‌شود می‌توانید مدتی قبل از ورود به ساختمان ترموستات آن را تنظیم کنید تا سیستم گرمایشی به صورت خودکار روشن شده و به تدریج باعث گرم شدن فضای مورد نظر شما شود.

تنظیم ترموستات روی درجه پایین‌تر از مورد نیاز نیز باعث خواهد شد که نتوانید به اندازه کافی محیط مورد نظر خود را گرم کنید و در نتیجه نخواهید توانست فضای مناسبی را برای انجام کار و فعالیت‌های روزمره زندگی تامین کنید. مجهز بودن سیستم گرمایشی به ترموستات موجب می‌شود که کاربران بتوانند حتی زمانی که در ساختمان حضور ندارند سیستم گرمایشی خود را کنترل کنند. امروزه ترموستات‌های هوشمندی وجود دارند که امکان اتصال آنها به دستگاه موبایل یا لب‌‎تاپ وجود دارد و با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی کنترل سیستم گرمایشی خود را به دست بگیرید.

از طرف دیگر مجهز بودن سیستم گرمایشی به ترموستات باعث افزایش ایمنی آن می‌شود. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی کوره و هیتر، ترموستات به صورت خودکار موجب خاموش شدن آن می‌گردد و در نتیجه از بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی جلوگیری به عمل می‌آورد. همواره عملکرد صحیح ترموستات را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که ترموستات کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. چرا که خارج شدن ترموستات از تنظیم یا عدم عملکرد صحیح آن روی عملکرد کوره و هیتر رابطه‌ی مستقیم خواهد گذاشت و آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تعویض فیلتر هوا

تعویض فیلتر هوای کوره

تعویض فیلتر هوای کوره

یکی از نکات مهم دیگر در مورد نگهداری کوره هوای گرم این است که در زمان مناسب نسبت به تعویض فیلترهای هوای هیتر خود اقدام کنید. سالم بودن فیلتر‌ها نقش بسیار مهمی ‌در عملکرد گرمایشی کوره دارد. بنابراین استفاده از فیلترهای هوای تمیز و سالم کمک می‌کند که هیتر به خوبی هوای محیط مورد نظر شما را گرم کند. در صورتی که فیلتر‌های هوای بخاری کثیف باشند یا در طول زمان فرسوده شده باشند، بازده گرمایشی کوره هوای گرم کاهش پیدا خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که تعویض‌ فیلتر یک کار بسیار ساده و کم هزینه است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با تعویض فیلترها، هوای گرم و با کیفیتی را با استفاده از کوره تهیه کنید. بیشتر کاربران می‌توانند به راحتی و بدون کمک گرفتن از افراد متخصص فیلترهای هوای بخاری خود را تعویض کنند. با این حال اگر اولین بار است که نسبت به تعویض فیلترهای هوا می‌پردازید، بهتر است از فردی که دارای تجربه و دانش در این زمینه است کمک بگیرید.

نظافت فیلتر هوای کوره

نظافت فیلتر هوای کوره

گاهی اوقات فیلتر‌های هوا سالم هستند و تنها نیاز به شستشو و نظافت دارند. در این صورت شما می‌توانید فیلتر‌های هوا را تمیز کرده و دوباره آنها را استفاده کنید. باید گفت که کثیف بودن فیلتر هوا علاوه بر کاهش بازده گرمایشی و عملکرد کوره هوای گرم، باعث ورود گرد و غبار و آلودگی‌های موجود روی فیلتر به فضای داخلی ساختمان می‌شود. در واقع آلودگی‌ها به همراه جریان هوای گرم به فضای داخلی ساختمان راه پیدا می‌کنند و و این امر موجب کاهش کیفیت هوای گرم تولید شده توسط کوره می‌شود. علاوه بر این ورود آلودگی و گرد و غبار می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های تنفسی و تشدید آلرژی شود. در حالی که با تعویض فیلتر هوا می‌توان به راحتی از همه‌ی این موارد جلوگیری به عمل آورد و فضای مناسبی را برای انجام کارها و زندگی فراهم کرد.

باید به این نکته توجه کرد که به کارگیری کوره‌ ممکن است موجب کاهش میزان رطوبت و در نتیجه ایجاد خشکی در هوا شود. بنابراین در صورتی که فکر می‌کنید میزان رطوبت موجود در هوای ساختمان مورد نظر شما کاهش پیدا کرده است، پیشنهاد می‌کنیم که در کنار کوره هوای گرم از یک دستگاه رطوبت ساز نیز استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که هوای گرم بسیار با کیفیتی را تهیه نمایید. استفاده از سیستم‌های رطوبت ساز در مناطق سرد و خشک کاربرد‌های بیشتری دارد.

انجام سرویس‌های لازم کوره هوای گرم در زمان مناسب

 

سرویس دهی کوره هوای گرم

سرویس دهی کوره هوای گرم

باید به این نکته دقت کرد که تمامی ‌سیستم‌های گرمایشی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. با توجه به اینکه امروزه سیستم‌های گرمایشی دارای خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی هستند و در انواع مختلفی از مدل‌ها و اندازه‌های گوناگون توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی مختلف ساخته می‌شود، هر کدام از آنها دارای دستورالعمل‌های نگهداری و مراقبت منحصر به فرد ود هستند. بنابراین هنگامی ‌که نسبت به خرید کوره هوای گرم اقدام می‌کنید در مورد نکات و دستورالعمل‌های مراقبت و نگهداری کوره هوای گرم از فروشنده یا شرکتی که اقدام به ساخت و توزیع آنها می‌کنند، سوال کنید. لازم است که در بازه‌های زمانی معین نسبت به انجام سرویس‌های لازم برای کوره هوای گرم اقدام کنید تا از بروز مشکلات و خرابی‌ها در آینده جلوگیری به عمل بیاورید.

با توجه به اینکه کوره هوای گرم یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آید و عملکرد صحیح آن نقش مهمی ‌در فرایند گرمایش دارد، رسیدگی و سرویس دهی منظم آن دارای اهمیت بسیاری است. از طرف دیگر بروز هرگونه مشکل در کوره می‌تواند باعث اخلال در عملکرد سیستم گرمایشی و فرایند تولید گرما شود. این مسئله در کوره‌های صنعتی می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد و باعث پرداخت هزینه‌های زیادی جهت تعمیر کوره گردد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در زمان مناسب و قبل از بروز مشکل نسبت به انجام سرویس‌های لازم برای کوره هوای گرم توسط افراد متخصص اقدام کنید.

گردگیری کوره قبل از به کار بردن در قصل سرما

دقت کنید که قبل از شروع فصل سرما و روشن کردن کوره هوای گرم قطعات و قسمت‌های مختلف آن را گرد گیری کرده و آلودگی‌ها را از آن بزدایید. کثیف بودن قطعات کوره هوای گرم و وجود گرد و غبار می‌تواند عملکرد کوره را با مشکل مواجه کند. همچنین به کمک یک فرد متخصص عملکرد قطعات مختلف کوره را مورد بررسی قرار دهید و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل نمایید. انجام سرویس‌های لازم قبل از روشن کردن کوره هوای گرم می‌تواند از بروز مشکلات در روزهای سرد سال جلوگیری کند. چرا که اگر در روزهای سرد زمستان سیستم گرمایشی شما با مشکل مواجه شود، طبیعتاً سختی‌های بسیاری را متحمل خواهید شد. گاهی اوقات می‌توانید با تعمیر یک قطعه‌ی کوچک از بروز خسارت‌های بیشتر در آینده جلوگیری به عمل بیاورید. چرا که وجود نقص و ایراد در یک قسمت کوچک می‌تواند به کوره هوای گرم و کل سیستم گرمایشی آسیب وارد کند.

تعمیر کوره هوای گرم توسط متخصصان

باید بدانید که تعمیر کوره هوای گرم باید به دست یک فرد متخصص و با تجربه انجام شود. تشخیص ایراد کوره هوای گرم و به کارگیری راه حل مناسب برای رفع مشکل آن دارای اهمیت بسیاری است. اگر شما نتوانید به درستی مشکل کوره هوای گرم خود را تشخیص دهید، نخواهید توانست آن را برطرف کنید. در این صورت ممکن است مشکلات دیگری را برای کوره هوای گرم به وجود بیاورید. از طرف دیگر ایمنی کوره هوای گرم دارای اهمیت بسیاری است و به همین دلیل بررسی عملکرد کوره هوای گرم به خصوص کوره‌های صنعتی باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه صورت پذیرد.

کوره هوای گرم صنعتی

کوره هوای گرم صنعتی

در صورتی که به طور مداوم برخی از قطعات یا قسمت‌های مختلف کوره هوای گرم از کار می‌افتند، احتمالاً عمر مفید کوره هوای گرم شما سر رسیده است. گاهی اوقات با تعمیر و تعویض قطعات معیوب کوره هوای گرم به صورت مکرر، تنها هزینه و زمان خود را از دست می‌دهید. چرا که تمامی ‌سیستم‌های گرمایشی دارای طول عمر تقریباً مشخصی هستند و پس از گذشت مدت زمانی کارایی خود را از دست می‌دهند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که به جای انجام تعمیرات بیشتر، این هزینه را صرف خرید یک کوره هوای گرم جدید بکنید. به کارگیری کوره هوای گرم جدید می‌تواند علاوه بر رهایی از هزینه‌های مکرر تعمیر و تعویض قطعات، میزان مصرف انرژی را کاهش داده و به این ترتیب باعث کاهش یافتن هزینه‌های گرمایشی نیز شود. چرا که معمولاً سیستم‌های گرمایشی جدید با توجه به فناوری روز ساخته می‌شوند و در طراحی آنها سعی می‌شود که بازده بیشتری داشته باشند و با مصرف کمترین میزان انرژی بیشترین مقدار هوای گرم را تولید کنند.

هزینه بالای تامین گرمایش و لزوم استفاده از کوره هوای گرم کم مصرف

همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های تجاری و صنعتی گرمایش مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل در بسیاری از محیط‌های تجاری و صنعتی معمولاً هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌گردد در محیط‌های تجاری و صنعتی از کوره هوای گرم کم مصرف برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده شود. باید اضافه کرد که علاوه بر انتخاب کوره هوای گرمی ‌که دارای عملکرد و بازده گرمایشی بالا است، لازم است که به نحوه توزیع گرما در محیط مورد نظر نیز توجه کند. چرا که ممکن است با استفاده از کوره هوا بتوانید حجم زیادی از هوای گرم را تولید کنید. اما اگر نتوانید به درستی انتقال و توزیع آن در قسمت‌های مورد نیاز ساختمان را مدیریت کنید، مقدار زیادی از هوای گرم تولید شده توسط کوره اتلاف خواهد شد. به منظور توزیع مناسب هوای گرم شده توسط کوره می‌توانید از فن‌هایی که باعث ایجاد جریان هوای گرم می‌شوند استفاده کنید. فن‌ها با ایجاد جریان هوا قدرت و سرعت انتقال هوای گرم را به قسمت‌های مخلف اتاق افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند فضای مورد نظر در مدت زمان کوتاه‌تری گرم شود. برخی از ساختمان‌ها نیز مجهز به سیستم کانال کشی هستند و از طریق آنها می‌توان هوای گرم تولید شده توسط کوره را به اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف انتقال داد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: advantageheatingllc

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما