مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز چیست و هنگام خرید آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

هیتر برقی صنعتی سه فاز
مهم‌ترین دلایل استفاده از هیتر برقی صنعتی سه فاز در ساختمان‌های صنعتی
مهر ۹, ۱۳۹۸
هیتر گازی صنعتی
هنگام خرید هیتر گازی صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
مهر ۱۵, ۱۳۹۸

هیتر برقی صنعتی تک فاز کاربردهای فراوانی در تامین گرمایش ساختمان‌های تجاری و فضاهای کوچک صنعتی دارد. هیتر برقی صنعتی تک فاز در مقایسه با هیتر برقی سه فاز توان حرارتی کمتری دارد. با این حال نباید قدرت گرمایشی هیتر برقی صنعتی تک فاز را دست کم بگیرید. تک فاز بودن این نوع هیتر برقی به نحوه‌ی به توزیع جریان مربوط است. هیتر برقی صنعتی تک فاز دارای یک نوع جریان متناوب دو سیمه است. به طور کلی می توان گفت یک سیم برق( سیم فاز) و یک سیم خنثی وجود دارد. هیتر برقی صنعتی تک فاز در مقایسه با هیترهای برقی صنعتی سه فاز معمولاً اندازه‌ی کوچک‌تری دارد.

هیتر برقی صنعتی

 هیتر برقی صنعتی تک فاز برای تامین گرمایش نقطه‌ای یک سیستم گرمایشی بسیار ایده آل است. ممکن است برخی از ساختمان‌ها به انشعاب گاز شهری متصل نباشند. در این صورت می‌توان به راحتی هیتر برقی صنعتی تک فاز را با اتصال به انرژی برق به کار انداخت و از اثر گرمایشی آن بهره برد. هیتر برقی صنعتی تک فاز برای تامین گرمایش در اداره‌ها، مغازه‌ها، قسمت‌هایی از کارخانه‌های صنعتی، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، انباری‌ها و پارکینگ‌ها و سایر مکان‌ها به کار برده می‌شود.علاوه بر ساختمان‌های صنعتی و تجاری، هیتر برقی صنعتی تک فاز در ساختمان‌های مسکونی، کانکس و ویلا نیز به کار برده می‌شود. با اینکه هیترهای برقی صنعتی سه فاز دارای توان حرارتی بیشتری هستند، هیترهای برقی صنعتی تک فاز کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد. شما باید با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر خودتان اقدام به خرید هیتر مناسب بکنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز آشنا خواهیم کرد. مطالعه‌ی ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی تک فاز می‌تواند به شما  کمک کند تا هیتری مناسب با ساختمان صنعتی خودتان تهیه نمایید.

 مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز

هیتر برقی قابل حمل

دوستدار محیط زیست بودن

یکی از مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز این است که انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که هیترهایی برقی به علت این که انرژی مورد نیاز خود برای تولید گرما را از انرژی الکتریسیته تامین می‌کنند، باعث تولید آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شوند. همچنین باید اضافه کرد که این هیترها از مواد شیمیایی برای تولید گرما استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل هیترهای برقی صنعتی تک فاز یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. امروزه ویژگی سازگار بودن سیستم گرمایشی با محیط زیست یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌آید. تلاش در نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی کره‌ی زمین یکی از معیارهای اصلی سازندگان سیستم‌های گرمایشی و همچنین کاربران آنها است.

قابلیت جابجایی آسان

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت هیتر برقی صنعتی تک فاز قابلیت جابجایی و حمل آسان آن است. این نوع از هیتر در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگونی توسط کارخانه‌های مختلف ساخته شده و به بازار سیستم‌های گرمایشی عرضه می‌شوند. با این حال بیشتر هیترهای برقی صنعتی تک فاز دارای اندازه‌ی نسبتاً کوچکی هستند که این ویژگی امکان جابجایی آنها را به آسانی فراهم می‌کند. شما می‌توانید به منظور گرمایش نقطه‌ای از اثر گرمایشی هیترهای برقی صنعتی تک فاز بهره ببرید. هیترهای برقی صنعتی تک فاز علی‌رغم اندازه‌ی کوچک و جمع و جوری که دارند، دارای راندمان حرارتی بالایی هستند. به همین دلیل این هیترها کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارند. باید گفت که هیترهای برقی صنعتی تک فاز بیشتر به عنوان سیستم‌های گرمایشی کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این،  هیترهای برقی صنعتی تک فاز دارای این قابلیت هستند که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی آن قسمت از ساختمان را که مد نظر شما است، به خوبی گرم کنند. 

هنگام خرید هیتر برقی صنعتی تک فاز چه نکاتی توجه کنیم؟

هیتر برقی تک فاز

هیتر برقی تک فاز

خرید محصولات با کیفیت سبب صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

اگر قصد خرید هیتر برقی صنعتی تک فاز را دارید باید به جنس و کیفیت قطعاتی که هیتر از آن ساخته شده است، توجه کنید. به کارگیری قطعات با کیفیت در ساخت هیتر باعث افزایش دوام و طول عمر آن می‌شود. ممکن است هنگام خرید اولیه‌ی دستگاه هیتر مبلغ بیشتری بابت خرید سیستم گرمایشی با کیفیت پرداخت کنید، اما باید به خاطر بسپارید که با خرید یک سیستم گرمایشی با کیفیت از پرداخت هزینه‌های اضافی برای جایگزینی قطعات معیوب و هزینه‌های تعمیر هیتر جلوگیری به عمل خواهید آورد. 

هیتر چند سرعته بخرید.

بهتر است هیتری که خریداری می‌کنید دارای چند سرعت متفاوت تولید گرما باشد. امکان تنظیم میزان گرمای تولید شده توسط هیتر باعث کاهش میزان مصرف انرژی می‌شود. چرا که تنها آن مقدار از انرژی گرمایی مورد نیاز خود را با  تنظیم درجه بندی هیتر به دست می‌آورید. ویژگی چند سرعته بودن هیتر باعث کاهش مصرف انرژی و بنابراین کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

هیتر دارای ترموستات بخرید.

امروزه بیشتر هیترهای برقی صنعتی تک فاز مجهز به ترموستات هستند. ترموستات قطعه‌ای است که به صورت اتوماتیک دما را کنترل می‌کند. به همین دلیل مجهز بودن هیتر برقی صنعتی تک فاز به ترموستات، با کنترل دما از مصرف بی رویه‌ی انرژی جلوگیری کرده و هزینه‌های گرمایشی ساختمان را کاهش می‌دهد. همچنین جهت حفظ ایمنی بهتر است هیتری را خریداری کنید که دارای سنسور حرارتی باشد. سنسور حرارتی دمای هیتر را به صورت اتوماتیک کنترل می‌کند و در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی آن، باعث خاموشی دستگاه می‌شود. همانطور که می‌دانید، ایمنی سیستم گرمایشی، به خصوص در ساختمان‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین مسائل است. هنگام نصب هیتر نیز باید به دستورالعمل‌ها و نکات ایمنی در مورد نصب و راه اندازی هیتر دقت نمایید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر برای ساختمان صنعتی، تجاری، یا مسکونی خود را دارید می‌توانید با مشاوران و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. عوامل شرکت گرما سرد اطلاعات دقیق و کافی در مورد انواع هیترها، ویژگی‌ها، مزایا، معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هرکدام از انواع سیستم‌های گرمایشی مختلف را در اختیار شما قرار خواهند داد. بررسی دقیق انواع هیتر و آشنایی با آنها باعث می‌شود که بتوانید هیتری را انتخاب کنید که به خوبی توانایی تامین نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر شما را داشته باشد. انتخاب هیتر مناسب علاوه بر تامین محیطی مناسب برای کار و کمک به پیشبرد فرآیندهای صنعتی، موجب کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

منبع: fluke

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما