هیتر تابشی سرامیکی در کجاها کاربرد دارد؟

هیتر برقی صنعتی کوچک
معرفی مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی کوچک
آبان ۱۵, ۱۳۹۸
هیتر صنعتی برقی
رایج‌ترین انواع هیتر صنعتی برقی موجود در بازار
آبان ۲۱, ۱۳۹۸

امروز هیتر تابشی سرامیکی به عنوان یک وسیله‌ی گرمایشی موثر و کارآمد شناخته شده است. هیتر تابشی سرامیکی کاربردهای فراوانی در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری گوناگون دارد. هیتر تابشی سرامیکی در انواع و مدل‌های مختلف طراحیی و ساخته می‌شود. دلیل متنوع بودن هیترهای تابشی سرامیکی متفاوت بودن طول موج طیف الکترومغناطیسی آنها است. بیشتر افراد هیترهای تابشی سرامیکی را با عنوان‌های هیترهای مادون قرمز دور و هیترهای مادون قرمز نزدیک می‌شناسند. هیترهای سرامیکی تابشی مادون قرمز دور بیشتر برای تامین آسایش به کار برده می‌شوند، در حالی که هیترهای مادون قرمز نزدیک شدت گرمای بیشتری دارند.

 

انواع هیتر تابشی سرامیکی

انواع هیتر تابشی سرامیکی

برخی از هیترهای تابشی سرامیکی نیز دارای طول موج متوسط هستند. این نوع هیترها به خاطر طول موج متوسط و شدت گرمای متوسطی که تولید می‌کنند، دارای کاربردهای فراوان و متنوعی هستند. هیترهای تابشی سرامیکی گرمای آنی و بسیار سریعی را تولید می‌کنند. در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربردهای متفاوت هیترهای تابشی سرامیکی آشنا خواهیم کرد.

کاربرد هیتر تابشی سرامیکی در دفاتر اداری و سالن‌های برگزاری جلسات

در بیشتر دفاتر اداری و سالن‌های برگزاری جلسات مسئله‌ی گرمایش به عنوان یک موضوع درجه‌ی دوم تلقی می‌شود. چرا که بیشتر اوقات اتاق‌های مخصوص برگزاری جلسات تنها چند بار در هفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس دلیلی برای گرم کردن مداوم آنها وجود ندارد. اما به هر حال هنگام برگزاری جلسات باید اتاق مورد نظر به خوبی گرم شود. اگر از هیتر انتقال حرارت در این مواقع برای گرم کردن اتاق مورد نظر استفاده کنید، باید مدت زمانی برای گرم شدن اتاق صبر نمایید و مدتی قبل از شروع جلسه هیتر را روشن کنید.

 

هیتر تابشی سرامیکی

 

این در حالی است که هیتر سرامیکی تابشی با استفاده از اشعه‌ی مادون قرمز انرژی گرمایی را به صورت مستقیم به افراد، اشیاء و سطوح قرار گرفته در مسیر تابشی خود منتقل می‌کند. هیتر سرامیکی تابشی بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن مستقیم سطح مورد نظر می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که هیترهای سرامیکی تابشی را منحصر به فرد می‌کند، این است که این هیترها نوری از خود ساطع نمی‌کنند. همچنین شیوه‌ی گرمایش هیتر سرامیکی تابشی بی ‌صدا است و موجب ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شود. این ویژگی‌ هیتر سرامیکی تابشی را برای به کارگیری در دفاتر اداری و اتاق‌های برگزاری جلسات که در آنها به سکوت نیاز است، به یک وسیله‌ی گرمایشی ایده‌آل تبدیل می‌کند. همچنین عدم ساطع کردن نور توسط هیتر سرامیکی این امکان را فراهم می‌کند که افراد حاضر در جلسه بتوانند از پروژکتور بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. به کار گیری هیتر سرامیکی تابشی در اتاق‌های کوچک اداری یا ساختمان‌های بزرگی که دارای سالن‌های بزرگ برگزاری جلسات هستند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

کاربرد هیتر تابشی سرامیکی در گاراژها و کارگاه‌ها

برخی از ساختمان‌های صنعتی مانند گاراژها و کارگاه‌ها به خاطر داشتن فضای باز نمی‌توانند از اثر گرمایشی هیترهای انتقال حرارت به خوبی بهره‌مند شوند. به کارگیری هیترهای انتقال حرارت در این گونه ساختمان‌ها باعث اتلاف انرژی گرمایی تولید شده می‌‌شود. در حالی که به کارگیری هیتر تابشی سرامیکی به علت شیوه‌ی گرمایشی مستقیمی که دارد، در این شرایط بسیار موثر است. وجود باد و جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی هیترهای تابشی سرامیکی ندارد. به این ترتیب با به کارگیری این هیترها در ساختمان‌هایی که دارای فضای باز هستند یا هوا به طور مداوم در آنها جریان دارد، از اتلاف انرژی گرمایی جلوگیری به عمل خواهد آمد. به جای گرم کردن تمام ساختمان می‌توانید قسمتی از ساختمان را که نیاز به گرما دارد، با استفاده از هیترهای تابشی سرامیکی به ‌خوبی گرم کنید. بسیاری از ساختمان‌های صنعتی دارای فضاهای بزرگی هستند که نیازی به گرم کردن برخی از قسمت‌های آن‌ها نیست. هیترهای تابشی سرامیکی به دلیل ویژگی گرمایش نقطه‌ای برای به کارگیری در این ساختمان‌ها بسیار مناسب هستند و باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی می‌شوند.

کاربرد هیتر تابشی سرامیکی در هتل‌ها و رستوران‌ها و مراکز سرویس دهی

هیتر فضای باز

هیتر فضای باز

 

تا به حال با این مسئله مواجه شده‌اید که با باز و بسته شدن درب رستوران باد سردی وارد فضای داخلی ساختمان شده و موجب سلب آسایش افرادی می‌شود، که در نزدیکی درب نشسته‌اند؟ هنگام باز و بسته شدن درب هوای گرم به سرعت از داخل ساختمان به بیرون جریان پیدا می‌کند. در این شرایط علاوه بر عدم تامین محیطی مناسب برای مشتریان، انرژی گرمایی زیادی اتلاف می‌شود. در حالی که شدت گرمای تولید شده توسط هیتر انتقال حرارت می‌تواند برای افرادی که در نزدیکی آن نشسته باشند، کلافه کننده باشد. در این شرایط به کارگیری هیتر تابشی سرامیکی می‌تواند یک راه حل گرمایشی بسیار ایده آل باشد. هیتر تابشی سرامیکی به جای گرم کردن هوای پیرامون خود، سطح مورد نظر را به صورت مستقیم گرم می‌کند. گرمای ساطع شده از هیترهای تابشی سرامیکی یک گرمای بسیار دلپذیر و مطبوع است.

برخی از هیترهای تابشی سرامیکی برای به کارگیری در فضای باز طراحی شده‌اند. همان طور که می‌دانید بیشتر هتل‌ها و رستوران‌ها دارای فضای باز هستند. همانطور که گفته شد شرایط جوی و وجود جریان باد در اثر گرمایشی هیترهای تابشی سرامیکی تاثیری ندارد. بنابراین شما می‌توانید در سردترین روزهای سال نیز از فضای باز رستوران یا هتل خود بیشترین بهره را برای سرویس دهی به مشتریان خود ببرید.

به کارگیری هیتر سرامیکی تابشی در باشگاه‌های ورزشی

همانطور که می‌دانید بیشتر باشگاه‌های ورزشی دارای فضای بسیار بزرگ و سقف بلند هستند. گرم کردن تمام فضای باشگاه‌های ورزشی با به کارگیری هیترهای انتقال حرارت می‌تواند انرژی بسیاری را مصرف کند. در حالی که با استفاده از هیترهای سرامیکی تابشی می‌توانید زاویه‌ی تابش هیتر را به صورت مناسب به سمت صورتی که می‌خواهید گرم کنید تنظیم نمایید و با مصرف کمترین میزان انرژی گرمای مورد نیاز را به دست آورید. گرمای عمیقی که توسط هیتر سرامیکی تابشی تولید شده، باعث محبوبیت آن نزد افرادی می‌شود که از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند. قرار گرفتن در مسیر تابشی‌های سرامیکی می‌تواند به ریلکس کردن عضلات ورزشکاران کمک کند. حتی شما می‌توانید یک سونای مادون قرمز در باشگاه خود داشته باشید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترهای صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید هیتر برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق و کافی را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را کسب کنید.

 

منبع: heatingpoint

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما