هیتر تابشی چتری: شیوه گرمایش و ویژگی‌ها و کاربردهای آن

هیتر گازی فن دار
مهم‌ترین ویژگی‌های هیتر گازی فن دار چیست و برای چه نوع مکان‌هایی مناسب است؟
آذر ۱۵, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی دارای فن
معرفی انواع هیتر برقی و کاربرد هر یک از آنها
آذر ۲۱, ۱۳۹۸
هیتر تابشی چتری

هیتر تابشی چتری

هیتر تابشی چتری یکی از انواع هیترهای تابشی است. این نوع هیتر با عنوان‌های هیتر قارچی شکل یا هیتر ایستاده نیز شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هیترهای تابشی در انواع و مدل‌های مختلف ساخته شده و توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی و هیتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با این حال هر نوع هیتر با توجه به ویژگی‌های خاصش دارای کاربردهای منحصر به فرد خود است. این متن شما را با ویژگی‌های هیتر تابشی چتری، مزایا و معایب و کاربردهای آن آشنا می‌کند.

 

هیتر تابشی چتری

هیتر تابشی چتری

شیوه‌ی گرمایشی هیتر تابشی چتری

 از آنجایی که هیتر تابشی چتری یکی از انواع زیر مجموعه‌های سیستم‌های گرمایشی تابشی به شمار می‌آید، روش اصلی گرمایش هیتر تابشی چتری مانند دیگر هیترهای تابشی است. این هیتر گرما را به صورت مستقیم به محیط اطراف خود ساطع می‌کند. هیترهای تابشی چتری بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. شیوه‌ی گرمایش مستقیم این هیتر باعث می‌شود که وجود باد و جریان هوا اثری در عملکرد گرمایشی این نوع هیتر ایجاد نکند. هیترهای تابشی چتری با تابش مستقیم شعاع‌های نور، مانند تابش نور خورشید که زمین را گرم می‌کند، باعث گرم شدن افراد و اشیاء و سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آن قرار گرفته باشد.

 

هیتر تابشی چتری گازی

هیتر تابشی چتری گازی

هیترهای تابشی چتری در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. منبع تامین انرژی این هیترها ممکن است برق یا گاز باشد. کاربران می‌توانند با توجه به شرایط محیطی که می‌خواهند آن را گرم کنند هیتر تابشی برقی یا هیتر تابشی گازی را انتخاب کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هیترهای تابشی چتری دارای قابلیت جابه‌جایی هستند و بیشتر به عنوان یک هیتر قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این صورت شما نیازی به متصل کردن هیتر به انشعاب گاز شهری نخواهید داشت. برخی از هیترهای تابشی گازی با گاز پروپان کار می‌کنند. این نوع هیترها دارای محفظه‌ی نگهداری سوخت هستند و با خالی شدن منبع نگهداری سوخت کاربران می‌توانند دوباره آن را پر کنند. اگر محیط مورد نظر شما امکان دسترسی به انشعاب برق را فراهم می کند، می‌توانید به راحتی از هیترهای تابشی چتری برقی استفاده کنید. انتخاب نوع سوخت هیترهای تابشی چتری با توجه به متفاوت بودن کاربری‌ها و شرایط محیطی که قصد گرم کردن آن را دارید، بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد.

 ویژگی‌ها و کاربردهای هیتر تابشی چتری

هیترهای تابشی چتری دارای سقف گرد و چتری شکلی هستند. سقف زاویه‌دار این نوع هیترها انرژی گرمایی ساطع شده از هیتر را به محیط پایین خود ساطع می‌کند. هیترهای گرمایشی تابشی چتری به دلیل ساختارشان دارای شعاع گرمایشی محدودی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید از انرژی گرمایی تولید شده توسط هیتر تابشی چتری بهره مند شوید، باید نزدیک این هیتر و در شعاع تابش آن قرار بگیرید. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که در هیترهای تابشی چتری مقداری از گرما توسط سقف چتری مانند هیتر جذب شده و از طریق انتقال حرارت اتلاف می‌شود.

همانطور که گفته شد هیترهای تابشی چتری در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. بیشتر این هیترها قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی آسانی دارند. با این حال باید به این نکته توجه کنید که برخی از هیترها دارای وزن بیشتری هستند. با اینکه وزن زیاد هیترهای تابشی چتری ممکن است قابلیت جابه‌جایی آنها را سخت‌تر کند، این هیترها در مقایسه با هیترهای تابشی چتری که دارای وزن کمی هستند، ایمنی بیشتری دارند. هیترهای تابشی چتری به صورت ایستاده قرار می‌گیرند و احتمال سقوط و افتادن هیترهایی که دارای وزن کم هستند، زیاد است. به همین دلیل بهتر است هیتری را انتخاب کنید که دارای ثبات و ایمنی بیشتری باشد.

 به طور کلی هیترهای تابشی انرژی گرمایی را به صورت بسیار سریع تولید می‌کنند. اگر در مسیر تابشی بخاری‌های تابشی قرار بگیرید، به محض روشن شدن بخاری می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را روی پوست بدن خود احساس کنید. این ویژگی باعث می‌شود که هیترهای تابشی چتری در محیط‌هایی که به تولید گرمای سریع و آنی نیاز دارند، کاربردهای فراوانی داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بخاری‌های تابشی چتری، شیوه‌ی گرمایش کم صدای آنها است. به کارگیری این هیترها باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که سیستم‌های گرمایشی تابشی در فضاهایی که به سکوت و آرامش نیاز دارند، کاربردهای فراوانی داشته باشند. قیمت اغلب هیترهای تابشی چتری در مقایسه با انواع دیگر هیترهای تابشی ارزان‌تر است. این هیترها علاوه بر ساختمان‌های مسکونی در محیط‌های تجاری و صنعتی نیز به کار برده می‌شوند. با توجه به ارزان بودن قیمت هیترهای تابشی، بسیاری از کاربران برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط‌های تجاری و صنعتی از این هیترها بهره می‌گیرند. همچنین کم مصرف بودن سیستم‌های گرمایشی تابشی موجب کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی در محیط‌های تجاری و صنعتی می‌شود. میزان اتلاف گرما با به کارگیری هیترهای تابشی به کم‌ترین میزان خود می‌رسد. کاهش اتلاف انرژی گرمایی نیز نقش موثری در کاهش مصرف انرژی دارد.

 

هیتر تابشی چتری در فضای باز

هیتر تابشی چتری در فضای باز

 

 یکی از مهمترین ویژگی‌های هیترهای تابشی این است که گرما را به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوای اطراف خود، تولید می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که هیترهای تابشی برای به کارگیری در فضاهای باز و در ساختمان‌هایی که باد و هوا به صورت مداوم در آنها جریان دارد، یک نوع سیستم گرمایشی ایده‌آل باشند. برای مثال هیترهای تابشی چتری در فضای باز رستوران‌ها، هتل‌ها، پاسیوهای ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود و هوا در آنها جریان دارد و مکان‌های مشابه به کار گرفته می‌شوند. به کارگیری هیترهای انتقال حرارت در فضاهای باز باعث اتلاف  گرما و مصرف بی‌اندازه‌ی انرژی می‌شود. در حالی که هیترهای تابشی سطح مورد نظر را در شرایط جوی مختلف به صورت مناسب گرم می‌کنند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. در صورتی که قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۲۶۸۸۰ تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما اطلاعات لازم و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع: radiantheater

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما