معرفی انواع هیتر صنعتی سقفی و منابع انرژی آنها

هیتر کوره هوای گرم ایستاده
هیتر کوره هوای گرم ایستاده
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸
سیستم گرمایشی تابشی
هر آنچه که باید در مورد سیستم گرمایشی تابشی بدانید.
مهر ۳, ۱۳۹۸
هیتر صنعتی سقفی

هیتر صنعتی سقفی

 هیتر صنعتی سقفی نوعی سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمایش ساختمان‌های صنعتی تجاری و حتی ساختمان‌های مسکونی به کار می‌رود. هیتر صنعتی سقفی دارای انواع گوناگونی است. هر کدام از انواع مختلف هیترهای سقفی دارای کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. به منظور اینکه بتوانید هیتر مناسبی را برای ساختمان صنعتی و تجاری خود تهیه کنید، باید با انواع هیتر صنعتی سقفی و  مزایا و معایب هر کدام آشنایی کافی داشته باشید. انتخاب هیتر مناسب باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌شود. علاوه بر این، انتخاب و به کارگیری سیستم گرمایشی مناسب در ساختمان‌های صنعتی باعث بهبود فرآیندهای تولیدی و صنعتی و افزایش بازده کاری می‌گردد. این مطلب شما را با انواع هیترهای صنعتی سقفی و ویژگی‌های مهم هر کدام از آنها آشنا می‌کند.

هیتر صنعتی سقفی

هیتر صنعتی سقفی

 انواع هیتر صنعتی سقفی و منبع تامین انرژی آنها

 هیترهای صنعتی سقفی از لحاظ منبع تامین انرژی متفاوت هستند. برای تامین گرمایش ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌توان از هیترهای صنعتی سقفی گازی یا هیترهای صنعتی سقفی برقی بهره برد. به طور کلی می‌توان گفت که هیترهای گازی به علت استفاده از سوخت‌های فسیلی قیمت به‌کارگیری ارزان‌تری دارند. در بیشتر مناطق قیمت انرژی پایین‌تر از قیمت انرژی برق است. به کارگیری هیترهای برقی در ساختمان‌های صنعتی به صورت طولانی مدت می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های مصرف انرژی برق شود. همچنین به طور کلی قیمت خرید بیشتر سیستم‌های گرمایشی گازی پایین‌تر از سیستم‌های گرمایشی برقی است. با این حال هیترهای برقی دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند. هیترهای برقی به علت تولید انرژی گرمایی پاک و بدون آینده یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. هیترهای برقی گاز مونوکسید کربن تولید نمی‌کنند و به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شوند. امروزه به کارگیری سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست نزد مهندسان و تولید کنندگان سیستم‌های گرمایشی و همچنین کاربران دارای اهمیت بسیاری است. در بیشتر مواقع می‌توان گفت که به کارگیری هیترهای برقی به علت عدم  تولید گاز مونوکسید کربن و نداشتن شعله‌ی باز دارای ایمنی بیشتری در مقایسه با هیترهای گازی است. با این حال هنگام به کارگیری تمامی سیستم‌های گرمایشی باید جوانب احتیاط و دستورالعمل‌های ایمنی آنها را به دقت رعایت کرد. هیترهای گازی و برقی هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع سوخت هیتر، بستگی به شرایط و نیازهای گرمایشی ساختمان صنعتی مورد نظر دارد.

انواع هیتر صنعتی سقفی با توجه به روش گرمایشی آنها

 هیترهای صنعتی سقفی را می‌توان با توجه به روش‌های گرمایشی هر کدام دسته بندی کرد. پرکاربردترین هیترهای صنعتی سقفی در انواع هیتر انتقال حرارت، هیتر فن دار و هیترهای تابشی برای تامین گرمایش محیط‌های صنعتی و تجاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. به صورت کلی می‌توان گفت که هیترهای سقفی دارای یک مزیت مشترک هستند. این هیترها به دلیل نصب شدن از سقف ساختمان فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند و به همین دلیل به منظور تامین گرمایش ساختمان‌هایی که با مشکل فضا مواجه هستند، یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی ایده آل به شمار می‌آیند. علاوه بر این، بسیاری از هیترهای سقفی با دکوراسیون داخلی انواع ساختمان‌ها مطابقت دارند و در صورت به کارگیری آنها خللی به طراحی داخلی ساختمان وارد نمی‌شود. به همین دلیل  در مواردی که  زیبایی طراحی داخلی ساختمان برای کاربر دارای اهمیت باشد، این نوع هیتر گزینه‌ی انتخابی اول خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع هیتر صنعتی سقفی پر کاربرد آشنا خواهیم کرد.

هیتر صنعتی سقفی تابشی

هیتر سقفی تابشی

هیتر سقفی تابشی

هیتر صنعتی سقفی تابشی انرژی گرمایشی را تولید کرده و سپس آن را از طریق امواج الکترومغناطیسی به سطح مورد نظر انتقال می‌دهد. روش گرمایشی هیترهای تابشی مانند گرم شدن کره‌ی زمین توسط اشعه‌های نور خورشید است. هیتر تابشی انرژی گرمایشی را به سمت مورد نظر تابانده و موجب گرم شدن افراد و اشیاء قرار گرفته در مسیر تابشی خود می‌شود. وجود وزش باد و جریان هوا دراثر گرمایشی هیتر تابشی تاثیری ندارد. همانطور که می‌دانید گرما به صورت طبیعی از سمت پایین به سمت بالا حرکت می‌کند. به همین دلیل در صورت به کارگیری هیترهای انتقال حرارت، همواره دمای هوای نزدیک به سقف ساختمان گرم‌تر از هوای سطح ساختمان است. اما در مورد هیترهای تابشی این مورد صدق نمی‌کند. به همین دلیل به کارگیری هیتر صنعتی سقفی  تابشی یکی از روش‌های گرمایشی ایده آل به شمار می‌آید و در ساختمان‌های صنعتی کاربردهای بسیاری دارد. هیترهای گرمایشی سقفی به نوبه‌ی خود دارای مدل‌ها و طرح‌های مختلفی هستند. انواع هیترهای صنعتی سقفی اندازه و قدرت‌ گرمایشی متفاوتی دارند. برخی از هیترهای تابشی به صورت تیوپی هستند و روی سقف ساختمان به صورت شیاری نصب می‌شوند. این هیترها خاصیت انعطاف پذیری دارند و با توجه به شکل و مساحت ساختمان می‌توان آنها را در قسمت مورد نیاز نصب کرد. هیترهای صنعتی سقفی تابشی در نوع هیترهای پنلی نیز وجود دارند. این هیترها با توجه به قدرت گرمایشی‌شان در فاصله‌ی مناسبی از سقف ساختمان نصب می‌شوند. هنگام نصب هیتر تابشی باید به فاصله‌ی استاندارد آن با سطح مورد نظر توجه کرد. هیترهای تابشی را می‌توان در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که دارای فضای باز هستند مورد استفاده قرار داد. برای مثال در بندرهای بارگیری، اسکله‌ها، و فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توان از اثر گرمایشی  هیترهای تابشی سقفی بهره برد.

هیتر انتقال حرارت سقفی

هیتر انتقال حرارت سقفی

هیتر انتقال حرارت سقفی

 همانطور که از اسم این نوع هیتر پیدا است، این هیتر گرمای مورد نیاز را به روش انتقال حرارت تولید می‌کند. انرژی گرمایی توسط قطعه‌ی گرمایشی هیتر تولید می‌شود. بسیاری از این هیترها مجهز به یک فن دمنده هستند. فن موجود در هیتر گرمای تولید شده را با سرعت و قدرت بیشتری در سراسر محیط مورد نظر توزیع می‌کند. هیتر صنعتی سقفی معمولا روی درب ورودی ساختمان صنعتی یا قسمتی از ساختمان که دارای بخشی است که ورود هوای سرد از آنجا رخ می‌دهد، نصب می‌شود. در برخی از ساختمان‌های صنعتی و تجاری باز و بسته شدن مکرر درب باعث انتقال هوای سرد به داخل ساختمان می‌شود. نصب هیتر سقفی در این قسمت از ساختمان می‌تواند انرژی گرمایی از دست رفته را جبران کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر صنعتی را دارید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد انواع هیترهای صنعتی در اختیار شما قرار دهند.

منبع: variotherm

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما