نحوه کارکرد و ویژگی‌های هیتر گازی استخر

هیتر برقی تابشی
انواع بخاری برقی تابشی و مزیت‌های آن
مهر ۱۹, ۱۳۹۷
کاربرد کوره هوای گرم
انواع کاربرد کوره هوای گرم صنعتی
مهر ۲۲, ۱۳۹۷
هیتر گازی استخر

انتخاب و خرید هیتر استخر همواره مشکل می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب مناسب هیتر استخر، شرایط استفاده در روزهای بهاری و پاییزی را هم فراهم کنید. انواع مختلف هیتر برای هیتر وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، هیتر گازی می‌باشد. استفاده از هیتر گازی استخر پرطرفدارترین روش گرم کردن استخرهای آب شور و استخرهای آب معدنی است. دلیل پرکاربرد بودن هیترهای گازی استخر این است که این هیترها سرعت و تاثیرگذاری بسیاری در گرم کردن آب استخر و متعادل سازی درجه دمای آب دارند. با استفاده از این هیترها می‌توانید آب استخر خود را به خوبی گرم کرده و استفاده از استخر را حتی در طول شب و هم‌چنین در ماه‌های سرد سال امکان پذیر کنید.

در این بخش، اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده می‌شود که با مطالعه‌ی آن می‌توانید طول عمر هیتر خود را افزایش دهید. این اطلاعات برای کسانی که صاحب استخرهای آب شور یا استخرهای کلر معمولی هستند، مفید است. مثلاً با اضافه کردن آنود به استخر خود، مانع زنگ زدگی و خوردگی هیتر می‌شوید و افزایش املاح منجر به خرابی و آسیب به هیتر شما نخواهد شد.

اگر در یک منطقه با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، هزینه‌ی هیتر گازی استخر به طور متوسط  ۵۰% پایین‌تر از هزینه‌ی هیتر پمپی برقی خواهد بود. بنابراین اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، به جای استفاده از هیتر برقی استخر، بهتر است از هیترگازی استخر استفاده کنید. هیترهای پمپ برقی در آب و هوای گرم عملکرد بسیار بهتری دارند، چرا که این هیترها با گرفتن انرژی گرمایی از هوا، تولید انرژی می کنند.

هیترهای گازی استخر می‌توانند سوخت خود را هم از انشعاب لوله کشی گاز طبیعی یا از یک مخزن کانتور گاز پروپان تامین کنند. ‌طی سال‌های اخیر هیترهای گازی به عنوان وسیله‌های گرمایشی بسیار موثر و پرقدرت شناخته شده‌اند. این فیلترها با محیط زیست سازگاری بسیاری دارند. نوآوری‌های به کار رفته در روش انتقال گرما از طریق هیترهای گازی که دارای سیستم احتراق بدون پیلوت هستند، بازده گرمایشی این دستگاه را تا ۹۵ درصد افزایش داده‌اند.

هیتر گازی استخر

برای اینکه مطمئن شوید هیتری که برای استخر خود خریداری می‌کنید، مناسب با استخر و شرایط شما است، لازم است که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه‌ی کار هیتر گازی استخر و هم‌چنین حساب کردن BTU  یا واحد سنجش گرمایشی بریتانیایی به دست آورید. هم‌چنین باید دقت کنید که اندازه‌ی هیتری که انتخاب می‌کنید متناسب با اندازه‌ی استخر شما و نیازمندی‌های شما باشد. بعد از انجام بررسی‌های لازم می‌توانید لیستی از بهترین هیترهای گازی برای استخر خود آماده کرده و سپس هیتر گازی مناسب را خریداری کنید.

نحوه‌ی کار هیتر گازی استخر

تمامی هیترهای گازی، یا از گاز طبیعی یا از گاز پروپان برای سوختن شعله و تیوب‌های انتقال گرمای فلزی استفاده می کنند. آب استخر از لوله‌های انتقال گرما عبور می‌کند و باعث بالا رفتن درجه‌ی حرارت آب استخر می‌شود. این آب دوباره به هیتر باز می‌گردد و باعث گرم شدن بیشتر آب استخر می‌شود. هیترهای گازی استخر که با گاز طبیعی و یا گاز پروپان کار می‌کنند، برای گرمایش سریع استخر در کوتاه مدت مناسب هستند، و در اندک زمان کوتاهی باعث گرم شدن آب استخر می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر در ارتفاع ۲۰۰۰  فیت بالای سطح دریا زندگی می‌کنید، به هیتری نیاز پیدا خواهید کرد که منحصرا برای کار در ارتفاع های بالا طراحی شده‌است.

قدرت گرمایشی هیترهای گازی با واحد BTU  سنجیده می‌شود. این واحد مقدار و بازده انرژی تبدیل شده به انرژی گرمایی را نشان می‌دهد. دپارتمان انرژی آمریکا، استانداردی برای هیترهای گازی تعیین کرده است که طبق این استاندارد، هیترها باید حداقل ۷۸ درصد بازده داشته باشد. این بدین معنا است که هیتری با ۲۰۰٫۰۰۰ BTU  و ۸۵ درصد بازده، در هر ساعت ۱۷۰٫۰۰۰ BTU  انرژی گرمایی تولید می‌کند.

دانستن میزان بازدهی با واحد BTU  برای تصمیم‌گیری در مورد اندازه‌ی هیتری که برای گرم کردن استخر به آن نیاز دارید، لازم است. این اندازه گیری، به وسعت سطح استخر شما بستگی دارد، چرا که بیشترین بازده BTU  در سطح استخر مورد نیاز است. هیترهای استخر دارای سنجش BTU هستند و این مقدار توسط کارخانه روی  دستگاه قید می‌شود.

هنگام خرید هیتر گازی استخر حتما باید به BTU آن توجه کنید تا مطمئن شوید هیتری که انتخاب می‌کنید توانایی گرمایشی استخر مورد نظر شما را دارد. اگر هیتری را انتخاب کنید که اندازه‌ی آن نسبت به اندازه‌ی استخر شما بزرگ‌تر است، می‌توانید استخر خود را سریع‌تر گرم کنید. اما باید توجه کنید که به طور دائم از هیتر استفاده نکنید تا طول عمر استفاده از هیتر را بالا ببرید.

نکته‌ی دیگری که باید هنگام خرید هیتر گازی استخر آن توجه کنید تفاوت بین میلیوولت و استارتر الکترونیکی است. یک استارتر میلیوولت  از یک پیلوت سبک برای ایجاد گرمایش استفاده می‌کند. با استفاده از استارتر الکترونیکی، دیگر نیازی به پیلوت نخواهید داشت و بنابراین در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

اندازه‌ی هیتر گازی استخر

برای اینکه هیتری با اندازه‌ی مناسب برای استخر خود تهیه کنید، ابتدا باید محاسباتی  انجام دهید. اولین موردی که باید بدانید، اندازه استخر شما است. با استفاده از فرمول‌های ساده‌ی زیر می‌توانید اندازه‌ی سطح استخر خود را به دست آورید.

برای استخرهای مستطیلی:  طول × عرض

برای استخرهای گرد:  شعاع × شعاع × ۳٫۱۴

برای استخرهای بیضی شکل:  نصف طول ×  نصف عرض × ۳٫۱۴

بعد از محاسبه‌ی سطح استخر خود، باید اندازه‌ی سطح استخر را با میزان تقریبی BTU  که برای گرم کردن استخر لازم است، مقایسه کرده و سپس اندازه‌ی هیتر را تعیین کنید. این امر به شما کمک می‌کند که هیتر مناسب استخر خود را انتخاب کرده و بازدهی گرمایشی را بالا ببرید. اطلاعات پایین میزان BTU و سطح استخر را  نشان می‌دهند. اما باید توجه کنید که دما، سرعت باد، رطوبت هوا، و شدت تابش نور خورشید عواملی هستند که در میزان بازدهی هیتر تاثیر دارند.

سطح استخر (فیت مکعب)                     میزان BTU

۲۰۰                                                      ۵۵٫۰۰۰

۴۰۰                                                     ۱۰۵٫۰۰۰

۶۰۰                                                      ۱۶۰٫۰۰۰

۸۰۰                                                     ۲۱۰٫۰۰۰

۱۰۰۰                                                   ۲۶۵٫۰۰۰

بهترین هیتر گازی استخر برای استخرهای آب شور

هیترهای ساخته شده‌ی امروزی، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا در مقابل نمک و شوری آب و زنگ زدگی مقاوم باشند. اما لازم است که شما مقدار PH، کلر و کلسیم آب استخرتان را متعادل نگه دارید. اگر میزان هر کدام از این مواد تغییر پیدا کند، می‌تواند باعث ایجاد زنگ زدگی و فرسودگی هیتر و انباشتگی کلسیم شود.

اگر می‌خواهید که نحوه‌ی عملکرد هیتر گازی استخر خود را تضمین کنید و هیترتان در بهترین شرایط کار کنند، استفاده از آنود زینک را به شما توصیه می‌کنیم. آنود زینک از هرگونه تخریب فلز در داخل استخر شنای شما محافظت می‌کند و مانع زنگ زدگی و فرسودگی سخت افزارهای فلزی داخل استخر می‌شود. حتی اگر گاهی تعادل مواد داخل استخر بهم بخورد، وجود آنود در استخر تضمینی برای سلامت دستگاه‌های فلزی داخل استخر است.

قطعه‌ی مهم دیگری که برای محافظت از استخر خود می‌توانید به کار ببرید دریچه‌ی کنترل است. دریچه‌ی کنترل را باید بین هیتلر و ژنراتور کلر داخل سیستم  لوله کشی نصب کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما