مهم‌ترین ویژگی‌های هیتر گازی فن دار چیست و برای چه نوع مکان‌هایی مناسب است؟

هیتر تابشی ایستاده
 آشنایی با ویژگی‌های هیتر تابشی ایستاده
آذر ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر تابشی چتری
هیتر تابشی چتری: شیوه گرمایش و ویژگی‌ها و کاربردهای آن
آذر ۱۸, ۱۳۹۸

با شروع فصل سرما باید به فکر تهیه‌ی سیستم گرمایشی مناسب برای محل زندگی یا کار خود باشید. امروزه روش‌های گرمایشی و هیترهای متنوعی وجود دارند که با به کارگیری آنها می‌توانید نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر خود را تامین کنید. هر کدام از انواع هیترها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. هیتر گازی فن دار یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در محیط‌های صنعتی، تجاری، و ساختمان‌های مسکونی است . این مطلب به بررسی و معرفی ویژگی‌ها و مزیت‌های هیتر گازی فن دار می‌پردازد. آشنایی با خصوصیات و کاربردهای انواع سیستم‌های گرمایشی به شما کمک می‌کند که بتوانید هیتری را انتخاب کنید که مناسب با شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی شما باشد.

آشنایی با ویژگی‌های هیتر گازی فن دار

 

فن هیتر

فن هیتر

 

 هیتر گازی فن دار مجهز به یک فن دمنده است که یکی از قطعات اصلی تشکیل دهنده‌ی آن به شمار می‌آید. وظیفه‌ی اصلی فن توزیع هوای گرمی است که توسط قطعه‌ی گرمایشی هیتر تولید می‌شود. هیتر گازی فن دار انرژی لازم برای تولید گرما را از سوخت گاز تامین می‌کند. یکی از  مزیت‌های هیترهای گازی توانایی آنها در گرم کردن محیط مورد نظر در مدت زمان کوتاهی است. این هیترها در مقایسه با انواع هیترهای انتقال حرارت دیگر، در مدت زمان کمتری محیط پیرامون خود را گرم می‌کنند. در واقع مجهز بودن هیتر به فن باعث می‌شود که هوای گرم شده توسط هیتر با سرعت و شدت بیشتری در سرتاسر محیط اتاق توزیع پیدا کند. فن موجود در دستگاه هوای گرم را به قسمت‌های مختلف اتاق انتقال می‌دهد و باعث می‌شود که دمای اتاق در قسمت‌های مختلف به صورت یکسان افزایش پیدا کند. به دلیل اینکه هوای گرم توسط فن به صورت سریع به محیط انتقال پیدا می‌کند، احتمال داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیترهای گازی فن دار کم است.

 بیشتر هیترهای گازی فن دار دارای امکان تنظیم سرعت فن و کنترل دما هستند. شما می‌توانید با توجه به میزان گرمای مورد نیازتان، هیتر گازی فن دار را تنظیم کرده و میزان گرمای لازم خود را به دست آورد. برخی از از این هیترها نیز مجهز به ترموستات هستند که می‌تواند دمای محیط را به صورت اتوماتیک کنترل کند. مجهز بودن فن هیتر گازی به ترموستات، علاوه ‌بر امکان کنترل اتوماتیک آن باعث افزایش ایمنی هیتر می‌شود. چرا که با داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموشی هیتر می‌شود.

 

هیتر گازی

هیتر گازی

معایب هیتر گازی فن دار

 یکی از معایب هیترهای گازی فن دار این است که ممکن است چرخش مداوم فن باعث ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی در محیط شود. با این حال امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی فن دار سعی می‌‌کنند هیترهایی را تولید کنند که هنگام تولید گرما و چرخش فن صدای کمتری تولید کنند. به کارگیری هیترهای گازی در اتاق‌هایی که دارای رطوبت زیاد هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین بهتر است از هیترهای گازی فن دار در اتاق‌های که دارای فضای بسته و بدون تهویه‌ی مناسب هستند، استفاده نشود.

ایمنی سیستم‌های گرمایشی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آنها توجه کنید. هنگام خرید هیتر گازی فن دار مطمئن شوید که هیتر مورد نظر شما دارای ایمنی بالایی است و نکات استاندارد ایمنی در ساخت آن رعایت شده‌اند. به عنوان مثال هیترهایی که دارای بدنه‌ی استیل هستند ایمنی و مقاومت بیشتری در مقابل داغ شدن بیش از اندازه‌ی دستگاه هیتر و آتش‌سوزی دارند. امکان ذوب شدن بدنه و خرابی هیترهایی که دارای بدنه‌ی پلاستیکی هستند، هنگام داغ شدن هیتر بیشتر است. مجهز بودن هیتر گازی به ترموستات ایمنی آن را افزایش می‌دهد.

 

ترموستات هیتر گازی

ترموستات هیتر گازی

 

به طور کلی می‌توان گفت که هیترهای گازی فن دار دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند. اگر قصد خرید هیتر گازی فن دار برای ساختمان صنعتی یا مسکونی خود را دارید، باید مساحت و شرایط ساختمان خود را در نظر بگیرید. توان حرارتی هیتر و اندازه‌ی آن باید مناسب با مساحت و نحوه‌ی عایق بندی ساختمان باشد. انتخاب هیتر مناسب باعث می‌شود که علاوه بر تامین دمای مورد نیاز از مصرف بی‌رویه‌ی انرژی جلوگیری به عمل آورده و هزینه‌های گرمایشی ساختمان خود را کاهش دهید.

بیشترین هیترهای گازی فن دار با گاز طبیعی کار می‌کنند. با این حال انواع دیگری از هیترهای گازی فن دار نیز وجود دارند که انرژی مورد نیاز خود برای تامین گرما را از گاز بوتان، گاز پروپان، و گاز مایع تامین می‌کنند. اما پرکاربردترین نوع هیترهایی هستند که از گاز طبیعی استفاده‌ می‌کنند. بیشتر هیترهایی که با گازهای دیگر کار می‌کنند، قابلیت حمل و نقل و جابجایی دارند. معمولاً این هیترها انرژی مورد نیاز خود را از کپسول‌های حاوی سوخت گازی که به آنها متصل می‌شود، تامین می‌کنند. برخی از این هیترها نیز دارای باک یا محفظه‌ی نگهداری سوخت هستند. هیترهای قابل حمل معمولاً بدون دودکش هستند. در صورت به کارگیری هیترهای گازی بدون دودکش باید نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید. چرا که انتشار گازهای سمی تولید شده توسط هیتر مانند گازهای مونوکسید کربن و دی اکسید کربن می‌توانند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشند.

سوخت گاز طبیعی یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین انواع سوخت‌های فسیلی است. بنابراین به کارگیری هیترهای گازی فن‌ دار می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. همان طور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش مورد نیاز می‌شود. بنابراین به کارگیری یک هیتر مقرون به صرفه و کم مصرف می‌تواند کمک بسیاری به کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری شود. یکی از دلایل پرکاربرد بودن و پرطرفدار بودن هیترهای گازی فن دار ارزان بودن سوخت گاز و مقرون به صرفه بودن این نوع سیستم گرمایشی است. گرمای تولید شده توسط فن هیترهای گازی گرمای خوشایند و مطبوعی است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی، تجاری، و مسکونی است. اگر قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان خود را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس برقرار نمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و کاربردهای آنها در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایشی و ویژگی‌های هر کدام از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان خود انتخاب درستی انجام دهید و هیتر مناسبی را خریداری نمایید.

منبع: hss

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما