کوره هوای گرم انرژی مصرفی گازی ، گازوئیلی و دوگانه سوز گرماسرد

بخاری صنعتی
معرفی انواع بخاری صنعتی و کاربردهای هر کدام از آنها
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷
بخاری صنعتی
معرفی انواع رایج بخاری صنعتی موجود در بازار
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷

کوره هوای گرم انرژی یکی از مناسب ترین سیستم گرمایشی صنعتی 

کوره هوای گرم انرژی در فصول سرد سال جهت گرمایش فضاها صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. کوره هوای گرم که با نام تجاری هیتر کابینتی نیز در بازار شناخته می شود در سه مدل گازی، گازوئیلی و دو گانه سوز ارائه می شود.

هیترهای صنعتی را می توان با توجه به اینکه در چه فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به تغییرات در ساخت و نحوه گرمایش به چندین دسته تقسیم می گردد.

دسته بندی انواع هیتر های صنعتی 

  • هیتر گلخانه ای ( بخاری گلخانه ای)
  • هیتر کارگاهی (بخاری کارگاهی)
  • هیتر سالن های مرغداری : جت هیتر، هیتر موشکی و هیتر های تابشی در این سالن ها استفاده می گردند.
  • هیتر سالن ورزشی ( بخاری های سالن ورزشی می توانند از نوع تابشی و کوره هوای گرم باشند)
  • هیتر سالن قارچ (بخاری سالن قارچ) در سالن های قارچ از کوره هوای گرم و هیتر برقی استفاده می شود.
  • هیتر راه سازی و ساختمان سازی ( معمولا از جت هیترهای گازی و گازوئیلی استفاده می شود)

شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که بیشتر  خریداران از متخصصین ما می پرسند این است که ویژگی یک هیتر مناسب چیست ؟ برای پاسخ به این سوال باید با ساختار و ویژگی های کوره هوای گرم آشنا شویم.

هیتر کابینتی _ کوره های هوای گرم 

کوره هوای گرم در واقع یکی از انواع وسایل گرمایشی می باشد که با توجه به اندازه و میزان بار گرمایی که تولید می نماید و هم چنین میزان هوای گرمی که در ساعت تولید می کنند برای فضاهای عموما صنعتی به کار گرفته می شود.

بخش های اصلی کوره هوای گرم

کوره هوای گرم از ۴ بخش اصلی تشکیل شده است :

  1. بخش گرمایشی
  2. قسمت دمنده و تامین هوا
  3. بدنه و استراکچر
  4. سیستم اتوماسیون و مانیتورینگ دمای محیط و دمای کوره

۱- بخش گرمایشی

بخش گرمایشی کوره هوای گرم از سه قسمت تشکیل شده است :

  • مخزن آتش -کوره
  • رادیاتور حرارتی
  • مشعل

اصلی ترین بخش گرمایشی در این سیستم، کوره ( مخزن آتش) می باشد. جنس بدنه این کوره می تواند از آهن نسوز و یا استیل نسوز باشد. استیل نسوز در کوره های هیتر به مراتب بازدهی بیشتری را همراه دارند و به این خاطر در کوره هوای گرم صنایع تهویه گرماسرد در ساخت هیتر از استیل نسوز دو جداره استفاده می گردد. همین امر منجر به افزایش طول عمر و کیفیت کوره های این سیستم گرمایشی شده است و با توجه به این کیفیت تمام کوره های هیترهای این مجموعه دارای ۵ سال گارانتی می باشند.

کوره استیل نسوز و دو جداره کوره های هوای گرم گرماسرد دارای ۵ سال گارانتی می باشند.

بخش دوم گرمایشی در کوره های هوای گرم رادیاتورهای حرارتی می باشند که شامل فین های انتقال گرما می باشند. در کنار کوره هوا چندین ردیف لوله مانند جهت حرکت هوای گرم و انتقال این گرما به هوای محیط  تعبیه شده اند. تعداد این لوله ها با توجه به ظرفیت گرمایشی هیتر متغیر خواهد بود.

جنس فین ها از مس ، استیل و یا آهن ضد آتش بنا به سفارش مشتری می تواند انتخاب شوند.

بخش سوم مشعل حرارتی می باشد که با توجه به نوع سوخت هیتر می تواند گازی، گازوئیلی و یا دو گانه سوز باشد.

۲- قسمت دمنده و تامین هوای هیتر صنعتی

بخش دیگر در ساختمان کوره هوای گرم قسمت فن یا دمنده دستگاه می باشد. دمنده ها بر حسب میزان هوادهی و نیز بر اساس آنکه به کانال متصل هستند و یا خیر م یتواندد به چندین شکل و اندازه باشند.

در برخی از سالن ها و مجموعه لازم است هیتر کابینتی به کانال متصل شود، که در این صورت بایستی در بخش فن یا دمنده از فن سانتریفیوژ استفاده شود. در این صورت این قابلیت به هیتر کابینتی داده شود تا به کانال متصل شود.

در برخی از فضاها نظیر گلخانه ها نیازی به کانال کشی نمی باشند که در این صورت می توان برای انتقال جریان هوا از فن های آکسیال در بخش فن یا دمنده هیتر کابینتی یا کوره هوای گرم استفاده نمود.

۳- بدنه و استراکچر

بدنه هیترهای تولیدی در صنایع تهویه گرماسرد دارای دو جداره عایق بندی شده می باشند.جنس بدنه هیترهای کابینتی از ورق گالوانیزه ضخیم می باشد که با رنگ کوره ای الکترواستایک پوشش داده شده است. در فضای بین دو جداره از عایق استفاده شده است تا راندمان هیتر بالاتر رود.

علت دو جداره بودن بدنه در محصولات گرما سرد، جلوگیری از تبادل حرارتی محیط داخلی هیتر و فضای بیرون می باشد. دو جداره بودن استراکچر هیتر از پرت شدن انرژی جلوگیری می کند.

۴- اتوماسیون و سیستم مانیتورینگ دما

هیتر کابینتی دارای تابلو برق به همراه چندین سنسور حرارتی می باشد. که امکان کنترل دمای محیط و روشن نمودن سیستم در دمای دلخواه و یا خاموش نمودن هیتر در دمای معین را فراهم می نماید.

همچنین می تواند تایم های روشن و خاموش را برای سیستم تعریف نمود تا در زمان دلخواه دستگاه شروع به کار نماید.

در تابلو اتوماسیون علاوه بر مانیتورینگ دما و زمان دارای سیستم های کنترل کننده و حفاظت کننده الکتروموتور قرار دارد.

راندمان کوره هوای گرم

راندمان هیترهای کابینتی ساخت صنایع تهویه گرماسرد ۸۵% می باشد. که راندمان بسیار مطلوبی در هیترهای موجود در بازار ایران می باشد.

سایر ویژگی های هیتر کابینتی گرماسرد

کلیه  قطعات این سیستم های گرمایشی دارای رنگ الکترواستاتیک کوره ای می باشند. این پوشش رنگ دارای ضخامت بالا می باشند که موجب می شود تا در مقابل عوامل مخرب گوناگون ( مانند رطوبت محیط، ضربه، گرماو ..) مقاوم باشند.

با توجه به اینکه در اکثر کارگاه های صنعتی هیترهای کابینتی در محیط بیرون از سالن نصب می شوند این دستگا ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا قطرات باران می باشند در نتیجه لازم است تا دستگاه در مقابل این عوامل مقاومت بالایی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از پوشش رنگ چند لایه بدنه دستگاه بسیار مهم و حیاتی است و موجب عمر بیشتر دستگاه خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما