هنگام خرید و انتخاب کوره هوای گرم گلخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

جت هیتر برقی تک فاز
معرفی انواع جت هیتر برقی تک فاز و کاربردهای آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی برای مرغداری
معرفی رایج‌ترین انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری
مهر ۲۴, ۱۳۹۸
کوره هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم گلخانه

کوره هوای گرم گلخانه نوعی سیستم گرمایشی است که برای گرم کردن فضای گلخانه‌ها به کار می‌رود. کوره هوای گرم گلخانه با عنوان هیتر کابینتی و بخاری گلخانه نیز شناخته می‌شود. کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی اقدام به ساخت هیترها در اندازه و مدل‌های مختلف می‌کنند و کوره هوای گرم گلخانه دارای انواع مختلفی است. کوره هوای گرم گلخانه را می‌توان در انواع هیتر گازسوز، هیتر گازوئیل سوز و همچنین هیتر دوگانه سوز تهیه کرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط گلخانه‌ی خود و در نظر گرفتن نیازهای گرمایشی آن اقدام به خرید هیتری که مناسب گلخانه‌ی شما است، اقدام نمایید. کوره هوای گرم گلخانه دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای به کارگیری در گلخانه‌های بزرگ صنعتی مناسب می‌کند. به همین خاطر کاربران بسیاری از کوره هوای گرم گلخانه برای تامین گرمایش محیط گلخانه‌های خود استفاده می‌کنند.

 

کوره هوای گازی

کوره هوای گازی

 

برای تولید انواع گل و گیاه و مواد غذایی در گلخانه‌ها باید شرایط مناسب برای رشد و نمو و نگهداری آنها را فراهم کرد. به منظور جلوگیری از یخ زدگی و از بین رفتن انواع گیاهان، باید گلخانه را مجهز به سیستم گرمایشی مناسبی بکنید. عدم استفاده از هیتر مناسب گلخانه باعث از بین رفتن محصولات و گیاهان موجود در گلخانه می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با ویژگی‌ها و مزایای کوره هوای گرم گلخانه و چند نکته‌ی مهم که هنگام خرید هیتر مناسب برای گلخانه باید به آنها توجه کنید، آشنا خواهیم کرد.

مزایای کوره هوای گرم گلخانه

 

گرمایش گلخانه

گرمایش گلخانه

 

یکی از مزیت‌های کوره هوای گرم گلخانه قدرت گرمایشی بالای آن است. این نوع هیترها دارای توان حرارتی بالایی هستند و قابلیت تامین گرمایش گلخانه‌های بزرگ صنعتی با مساحت بزرگ را دارند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که قدرت گرمایشی گلخانه باید با شرایط و مساحت ساختمان گلخانه و نیازهای گرمایشی آن مناسب باشد. انتخاب هیتری که دارای توان حرارتی مناسب با اندازه و مساحت گلخانه‌ی شما باشد، باعث کاهش مصرف انرژی ودر نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی گلخانه می‌شود. اگر برای تامین گرمایش گلخانه‌ی خود هیتری را انتخاب کنید که دارای توان حرارتی پایینی باشد، هیتر توانایی گرم کردن گلخانه به صورت مناسب و کافی را نخواهد داشت. عدم تامین گرمایش مناسب گلخانه می‌تواند به محصولات و گیاهان صدمه وارد کند و راندمان تولید محصولات را کاهش دهد.

یکی دیگر از مزایای کوره هوای گرم گلخانه، مقرون به صرفه بودن آن است. همانطور که می‌دانید در بیشتر مناطق قیمت سوخت‌های فسیلی در مقایسه با انرژی برق پایین‌تر است. به همین دلیل به کارگیری کوره هوای گرم گازی گلخانه یک روش ارزان و مقرون به صرفه برای تامین گرمایش در گلخانه‌های صنعتی به شمار می‌آید. باید گفت که هیترهای برقی گلخانه دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که به کارگیری هیترهای برقی گلخانه به علت گران بودن انرژی برق در بیشتر مناطق، ممکن است باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی گلخانه‌ها شود.

هنگام خرید و انتخاب کوره هوای گرم گلخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کوره هوای گرم گلخانه باید به آن توجه کنید، شرایط جوی و آب و هوایی منطقه‌ای است که گلخانه‌ی شما در آن قرار دارد. در برخی از مناطق هوا در طول روز آفتابی و گرم است، اما در طول شب دمای هوا به شدت کاهش پیدا می‌کند. برخی از مناطق نیز دارای زمستان‌های طولانی و بسیار سرد هستند. بنابراین باید هیتری را تهیه کنید که با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی منطقه توانایی کافی درتامین گرمایش مناسب گلخانه‌ی شما را در موقعیت‌ها و فصل‌های گوناگون داشته باشد.

هنگام خرید کوره هوای گرم برای گلخانه‌، باید شرایط ساختمان گلخانه‌ی خود را در نظر بگیرید. علاوه بر مساحت ساختمان گلخانه و توان حرارتی هیتر که باید متناسب با همدیگر باشند، باید به نوع عایق بندی گلخانه و میزان گرمایی که از طریق دیواره‌ها، سقف و کف ساختمان گلخانه اتلاف می‌شود، دقت نمایید. عایق بندی مناسب گلخانه باعث کاهش میزان اتلاف انرژی گرمایی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی گلخانه می‌شود. قبل از خرید هیتر سعی کنید گلخانه را به صورت مناسب عایق بندی کنید تا میزان اتلاف گرما به کم‌ترین مقدار برسد.

 

عایق بندی گلخانه

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید کوره هوای گرم گلخانه باید به آن توجه کنید، نوع گل و گیاه یا محصولات غذایی کاشته شده در گلخانه‌ی شما است. برخی از گلها و گیاهان برای رشد و نمو به محیطی با دمای بالا نیاز دارند. در حالی که برای نگهداری برخی از گیاهان دیگر باید هوای گلخانه را در دمای پایین‌تری نگه داشت. اگر برای گلخانه‌ی خود کوره هوای گرم گازسوز تهیه می‌کنید، باید شرایط مناسب برای تهویه‌ی هوای گلخانه را نیز مهیا کنید. گاز مونوکسید کربن تولید شده از سوخت‌های فسیلی در صورت انتشار در فضای گلخانه ممکن است باعث کاهش اکسیژن موجود در هوا و صدمه رساندن به گیاهان شود. تامین تهویه‌ی مناسب هوای گلخانه از ابتلای گیاهان و محصولات به انواع قارچ‌ها و ورود انواع آلودگی به محیط گلخانه جلوگیری می‌کند.

هنگام خرید کوره هوای گرم گلخانه باید به نوع سوخت آن نیز توجه کرد. اگر گلخانه‌ی شما مجهز به انشعاب گاز طبیعی شهری است، می‌توانید از کوره هوای گرم گازی گلخانه برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از کوره هوای گرمی که با استفاده از کپسول گاز کار می‌کند، استفاده نمایید. برخی از کوره‌های هوای گرم گلخانه دوگانه سوز هستند و شما می‌توانید با توجه به شرایط موجود از دو نوع سوخت استفاده کنید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید کوره هوای گرم برای گلخانه‌ی خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق و لازم را در مورد انواع هیترهای مناسب گلخانه کسب نمایید. آشنایی با انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی مناسب گلخانه، ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها می‌تواند به شما کمک کند که هیتری مناسب با شرایط گلخانه و گیاهان پرورش داده شده در گلخانه‌ی مورد نظرتان را تهیه نمایید. خرید هیتر مناسب گلخانه باعث افزایش بازده تولیدی و راندمان کاری، و بهبود کیفیت محصولات پرورش یافته در گلخانه می‌شود.

منبع: crownroyalstoves

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما