گرمایش ارزان استخر با استفاده از کاور خورشیدی و بخاری پمپ استخر

راهنمای خرید بخاری گازی
راهنمای خرید بخاری گازی
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷
انواع بخاری تابشی
معرفی انواع بخاری تابشی و راهنمای انتخاب صحیح بخاری تابشی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷
گرمایش ارزان استخر

چند روش گرمایش ارزان استخر

اگر به تازگی استخر خود را راه اندازی کرده‌اید و هنوز بخاری مناسب استخر را انتخاب نکرده‌اید، یا اینکه به دنبال روش‌های ارزان برای گرم کردن استخر شنای خود می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم چند روش گرمایش ارزان استخر را که در متن زیر آمده است را به دقت مطالعه نمایید. استخر شما در هر شرایطی که باشد می‌توانید با استفاده از دنبال کردن چند روش گرمایش ارزان استخر، آن را به خوبی گرم نگه دارید. این روش‌ها می‌توانند با هزینه‌ی اندک، فصل‌های استفاده از استخر را گسترش دهند. در این نوشته علاوه بر چند روش گرمایش ارزان استخر، با راه حل‌هایی که از اتلاف گرمای تولید شده جلوگیری می‌کنند، آشنا خواهید شد. با به کارگیری این روش‌ها بعد از مدتی متوجه تفاوت به وجود آمده در هزینه‌های گرمایشی استخر شنای خود خواهید شد. در ادامه‌ی مطلب شما را با روش‌های گرمایش ارزان استخر آشنا خواهیم کرد.

چگونه آب استخر خود را به صورت ارزان گرم کنیم؟

روش‌های گرمایش ارزان استخر از انرژی خورشیدی برای تامین و حفظ گرمای به دست آمده استفاده می‌کنند. به غیر از هزینه‌ی اولیه‌ای که برای تهیه و خرید تجهیزات لازم پرداخت می‌کنید، این روش‌های گرمایشی به صورت کاملا رایگان استخر شما را گرم می‌کنند.

شلنگ سیاه

گرمایش ارزان استخر با استفاده از شلنگ سیاه

شلنگ‌های تیره به صورت ساده، اما هوشمندانه از انرژی خورشید برای تولید گرما استفاده می‌‌کنند. رنگ‌های تیره گرمای خورشید را بیشتر به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل استفاده از شلنگ سیاه رنگ می‌تواند کمک کند که به صورت طبیعی آب استخر شما گرم شود.

شلنگ سیاه رنگی را به طول فاصله‌ی پمپ استخر تا پمپ تهیه کنید و آن را در مقابل تابش آفتاب قرار دهید تا شلنگ بتواند به صورت مستقیم نور خورشید را جذب کند. بسیاری از افراد شلنگ‌ها را روی کف‌پوش استخر یا بالای پشت بام قرار می‌دهند. شلنگ را با استفاده از یک شیر آب به پمپ استخر متصل کنید. همان‌طور که در شکل بالا نشان داده شده است، شلنگ را با استفاده از یک کویل بپوشانید. این کار باعث می‌شود که آب گرمای بیشتری دریافت کند.

کاور خورشیدی

کاور خورشیدی

کاورهای خورشیدی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های حفظ گرما در استخرها هستند. چرا که کاور‌های خورشیدی از تبخیر آب جلوگیری به عمل می‌آورند. تبخیر نشدن آب باعث حفظ گرمای آب استخر می‌شود. بیشترین مقدار اتلاف گرما در طول روز اتفاق می‌افتد. عواملی مانند باد موجود در هوا باعث از دست رفتن گرما می‌شوند. اما شما با استفاده از یک پوشش می‌توانید جلوی از دست رفتن گرما را بگیرید. کاورهای خورشیدی یکی از بهترین پوشش‌های محافظ گرمای آب هستند.

کاورهای خورشیدی علاوه بر جلوگیری از اتلاف گرمای آب استخر، گرمای نور خورشید را به خود جذب می‌کنند. کاورهای خورشیدی علاوه بر جلوگیری از تبخیر آب، با جذب گرمای خورشید دمای آب استخر را نیز بالا می‌برند. فرآیند تبخیر آب تقریباً باعث از دست رفتن ۷۵ درصد از گرمای آب استخر می‌شود. استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از بهترین روش‌های حفظ گرمای آب استخر به شمار می‌آید.

حلقه‌های خورشیدی مخصوص استخر

کاور حلقه‌ای

اگر نمی‌توانید کاورهای خورشیدی را تهیه و خریداری کنید، اما به دنبال راه حلی به منظور بهره بردن از گرمای خورشید برای گرم نگه داشتن آب استخر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از حلقه‌های خورشیدی استفاده کنید. حلقه‌های خورشیدی جایگزینی بسیار عالی برای کاورهای خورشیدی هستند. در واقع حلقه‌های خورشیدی نوعی از کاورهای خورشیدی هستند که به صورت قطعات کوچک قابل اتصال به یکدیگر به شکل حلقه، ساخته شده‌اند. حلقه‌های خورشیدی قیمت نسبتاً ارزان‌تری دارند و استفاده از آن‌ها آسان‌تر است.

می‌توانید این حلقه‌های خورشیدی را به تعداد لازم داخل استخر خود بیاندازید و سطح استخر را با استفاده از این حلقه‌ها پوشش دهید. این حلقه‌ها روی سطح استخر به صورت شناور باقی می‌مانند و گرمای نور خورشید را جذب می‌کنند.

کاور خورشیدی مایع

همانند دیگر کاورهای خورشیدی جامد، کاور خورشیدی مایع نیز به عنوان مانعی که مانع از تبخیر آب استخر می‌شود ، عمل می‌کند. تفاوتی که کاور خورشیدی مایع با کاورهای خورشیدی دیگر دارد این است که، کاورهای مایع غیر قابل مشاهده هستند. کاورهای خورشیدی  که مایعی بسیار سبک هستند، یک لایه‌ی شیمیایی نازک و غیر سمی روی سطح استخر تشکیل می‌دهند. این مایع از اتلاف گرمای آب استخر جلوگیری کرده و به حفظ گرمای آب کمک می‌کند.

بادگیر استخر

بادگیر استخر

وزش باد و ایجاد موج‌های کوچک در سطح استخر باعث از دست رفتن گرمای آب استخر می‌شود. حتی وجود بادهای ضعیف و کوچک نیز باعث اتلاف گرمای زیادی می‌شود. به همین علت استفاده از بادگیر یکی از روش‌های موثر در حفظ گرمای آب استخر است. بسیاری از مالکان استخرها از از این روش برای حفظ گرمای آب استخر خود استفاده می‌کنند.

چگونه با استفاده از روش‌های گرمایش ارزان استخر، استخر خود را در مدت زمان کمی گرم کنیم؟

اگر به دنبال روش‌های سریع‌تری برای گرم کردن استخر خود هستید، و در عین حال می‌خواهید هزینه‌ی کمی بابت این کار متحمل شوید، استفاده از پمپ استخر و هیترهای خورشیدی استخر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از بخاری پمپ استخر

پمپ حرارتی استخر

می‌توانید به جای استفاده از بخاری‌های گازی استخر، از بخاری پمپ استخر برای گرم کردن آب استفاده کنید. بخاری‌های پمپ استخر از انرژی کمتری برای تولید گرما و انتقال آن به آب استفاده می‌کنند. یک نکته‌ی عالی در مورد بخاری‌های پمپ استخر این است که، این پمپ‌ها بدون نیاز به وجود نور خورشید، تولید گرما می‌کنند. در واقع تولید گرما توسط پمپ‌های استخر به دمای محیط بستگی دارد. تا وقتی که هوای محیط گرم باشد، بخاری استخر می‌تواند گرمای مورد نیاز استخر را تامین کند. بخاری‌های پمپ استخر، در مقایسه با دیگر هیترها به صورت سریع‌تری گرما تولید می‌کنند. به همین علت یکی از بهترین روش‌های گرمایشی استخر به شمار می‌آیند.

ترکیب بخاری پمپ استخر و بخاری خورشیدی استخر به منظور افزایش اثر گرمایشی

استفاده از دو روش گرمایش ارزان استخر با ترکیب بخاری پمپ استخر و بخاری خورشیدی، یکی از موثرترین روش‌های گرمایشی استخرها است. با استفاده از این روش ترکیبی می‌توان هنگامی که خورشید در دسترس باشد، گرمای مورد نیاز استخر را توسط نور خورشید تامین کرد. بهره گیری از این روش ترکیبی مدت زمان استفاده از پمپ استخر را کاهش می‌دهد. گرمایش استخر با استفاده از این روش ترکیبی باعث می‌شود که آب استخر همواره گرم باقی بماند. در روزهای ابری و بارانی و در طول شب آب استخر توسط پمپ استخر گرم شده و در روزهای آفتابی گرمای مورد نیاز استخر از طریق نور خورشید تامین می‌شود.

منبع: medallionenergy

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما