انواع بخاری برقی صنعتی: آشنایی با بخاری‌های برقی صنعتی و تجاری

انواع بخاری های صنعتی
انواع بخاری های صنعتی : آشنایی با بخاری‌های صنعتی
دی ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری گاز سوز صنعتی
بخازی گاز سوز صنعتی چیست و آشنایی با رایج‌ترین انواع آن
دی ۱۸, ۱۳۹۸
انواع بخاری برقی صنعتی

انواع بخاری برقی صنعتی

انواع بخاری برقی صنعتی به منظور تامین گرمایش مناسب در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شود. امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های بسیاری اقدام به طراحی و ساخت انواع بخاری برقی صنعتی و عرضه‌ی آنها به کاربران می‌کنند. با توجه به تنوع زیادی که بخاری‌های برقی صنعتی دارند، اگر قصد خرید هیتر صنعتی برقی برای ساختمان تجاری صنعتی یا حتی مسکونی خود را دارید، لازم است که اطلاعات کافی در مورد انواع هیترها، ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام از آنها را کسب نماید. این مطلب شما را با انواع بخاری برقی صنعتی و ویژگی‌های هر کدام از آنها آشنا می‌کند. هر کدام از بخاری‌های برقی صنعتی با توجه به ویژگی‌های خود دارای کاربردهای منحصر به فردی هستند. بنابراین برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان خود باید هیتری را انتخاب کنید که مناسب با نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان شما باشد.

 آشنایی با انواع بخاری برقی صنعتی مناسب برای ساختمان‌های بزرگ

 بخاری برقی فضا یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند، به شمار می‌آید. این بخاری‌ها گرما را به روش انتقال حرارت به محیط اطراف خود انتقال می‌دهند. در این روش هوا به این وسیله‌ی قطعه گرمایشی هیتر گرم شده و سپس به محیط اطراف انتقال داده می‌شود. بیشتر بخاری‌های برقی فضا دارای توان حرارتی بالالی هستند  و به همین دلیل قابلیت گرم کردن سالن‌های بزرگ ساختمان‌های صنعتی را در مدت زمان تقریباً کوتاهی دارند.

فن هیتر برقی صنعتی

فن هیتر برقی صنعتی

هیتر برقی فن‌دار

یکی دیگر از بهترین و پرکاربردترین بخاری‌های برقی مورد استفاده قرار گرفته در ساختمان‌های صنعتی هیتر برقی فن دار است. این هیترها نیز گرما را به روش انتقال حرارت را به محیط اطراف خود انتقال می‌دهند. همانطور که از اسم آنها مشخص است، هیترهای برقی فن دار مجهز به یک فن دمنده هستند. فن موجود در دستگاه هوای گرم شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط پیرامون خود توزیع می‌کنند. به همین دلیل هیترهای برقی فن دار در مقایسه با هیترهای فضا در مدت زمان کمتری ساختمان مورد نظر شما را گرم می‌کنند. همچنین این هیتر با ایجاد جریان هوای گرم کمک می‌کند که هوای گرم به نقاط مختلف ساختمان برسد و هوای اتاق به صورت یکنواخت گرم شود. علاوه بر این، جریان هوای ایجاد شده توسط فن به تهویه‌ی هوای ساختمان‌های صنعتی کمک بسیاری می‌کند. برخی از هیترهای برقی فن دار دارای این ویژگی هستند که در زمان لازم بتوان از فن آنها به تنهایی استفاده کرد.

امروزه هیترهای تابشی برقی یکی از سیستم‌های گرمایشی پرکاربرد و پرطرفدار تبدیل شده‌اند. این هیترها دارای مزیت‌های بسیاری هستند. هیترهای تابشی انرژی گرمایی را به صورت مستقیم به اشیاء و سطح قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی هیترهای تابشی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. بنابراین از این نوع هیتر می‌توان در شرایط جوی مختلف و حتی در فضای باز نیز استفاده کرد. هیترهای تابشی برقی سرعت گرمایشی بسیار بالایی دارند. در واقع اگر در مسیر تابشی بخاری‌های برقی تابشی قرار بگیرید، به محض روشن شدن هیتر گرمای ساطع شده از آن را روی بدن خود احساس خواهید کرد. همچنین هیترهای تابشی برقی شیوه‌ی گرمایشی بسیار آرام و بی ‌سر و صدایی دارند و به همین دلیل باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند. هیترهای تابشی برقی کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارند.

آشنایی با انواع بخاری برقی صنعتی مناسب برای ساختمان‌های تجاری و دفاتر اداری 

هیترهای برقی ممکن است به عنوان سیستم گرمایشی جانبی مورد استفاده قرار بگیرند. به کارگیری هیترهای برقی تجاری بسیار آسان است. این هیترها در انواع و مدل‌های مختلف ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این هیترها دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. 

هیتر بیس برد

هیتر بیس برد

هیتر بیس برد

یکی از انواع بخاری‌های برقی تجاری هیتر بیس برد است. این هیتر گرما را به روش انتقال حرارت تولید کرده و هوای اطراف خود را گرم می‌کند. قیمت خرید و نصب هیترهای برقی بیس برد برقی در مقایسه با دیگر هیترهای تجاری پایین‌تر است. با این حال این هیترها برای گرم کردن اتاق مورد نظر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند. این ویژگی باعث می‌شود که مصرف انرژی برق توسط این هیترها افزایش یافته و در نتیجه هزینه‌های گرمایشی ساختمان بیشتر شود. هر چقدر که طول این هیترها بیشتر باشد، میزان گرمای تولید شده توسط این نوع هیتر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این هیترها در قسمت پایینی دیوار نصب می‌شوند و در صورت به کارگیری آنها نباید اشیاء و لوازم را با فاصله‌ی کم روبروی آنها قرارداد.

مت گرمایشی برقی

مت گرمایشی برقی

سیستم گرمایش از کف

یکی دیگر از روش‌های گرم کردن ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده از سیستم گرمایش از کف است. در این روش کابل‌ها و تیوب‌های گرمایشی یا کفپوش‌های برقی زیر کف ساختمان نصب می‌شوند. گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایش از کف توسط سطح ساختمان جذب شده و باعث گرم شدن اتاق می‌شود. با توجه به این که هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند، به کارگیری سیستم گرمایش از کف باعث گرم شدن هوای نزدیک به سطح ساختمان می‌شود.

یکی دیگر از کم مصرف‌ترین روش‌های گرمایشی با استفاده از سیستم‌های برقی، به کارگیری پمپ‌های گرمایشی است. اثر گرمایشی پمپ‌های حرارتی در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی برقی بیشتر است. یکی از مزیت‌های به کارگیری پمپ‌های برقی این است که این سیستم‌ها علاوه بر توانایی تولید گرما در فصل‌های سرد سال، قابلیت تولید هوای خنک در تابستان را نیز دارند. به کارگیری پمپ‌های حرارتی اسپلیت یکی از پرکاربردترین روش‌های گرمایشی در انواع ساختمان‌های تجاری و دفاتر اداری است. با اینکه هزینه‌ی نصب پمپ‌های حرارتی بالاتر از دیگر سیستم‌های گرمایشی برقی است، هزینه‌ی به کارگیری این هیترها پایین‌تر است. در صورتی که بخواهید پمپ‌های حرارتی اسپلیت را برای گرم کردن یک فضای بزرگ به کار ببرید، می‌‌توانید برای تامین گرمای مورد نیاز از چند دستگاه پمپ حرارتی استفاده کنید.

به نظر بهترین نوع بخاری صنعتی از میان انواع بخاری برقی صنعتی معرفی شده کدام مورد است؟ شما برای کارگاه یا محل کار خود از چه نوع بخاری صنعتی بهره می‌برید؟ دلیل انتخاب شما چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر رت دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هرکدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: cadetheat

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما