رایج‌ترین انواع هیتر انباری: ویژگی‌ها و خصوصیات

هیتر دوگانه سوز
مزایای هیتر دوگانه سوز
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
انواع هیتر کارگاه
معرفی انواع هیتر کارگاه موجود در بازار
آذر ۲۳, ۱۳۹۷
انواع هیتر انباری

مسئله‌ی گرمایش محیط انباری‌ها یکی از دغدغه‌های صاحبان و مالکان انباری‌ها است. دمای محیط کار باید به گونه‌ای باشد که رفاه و آسایش کارکنان آن را تامین کند. طبیعی است که شرایط مناسب کار راندمان کاری پرسنل را بسیار افزایش می‌دهد. علاوه بر رفاه کارکنان، مواد انبار شده در داخل سوله‌ها و انباری‌ها و هم‌چنین ماشین آلات صنعتی موجود در انباری‌ها، باید در دمای مناسب نگهداری شوند. به منظور گرمایش ساختمان‌ها و سوله‌هایی که محل نگهداری و ذخیره مواد انبار شده هستند، انواع هیتر انباری طراحی و تولید شده است. در فصل‌های سرد سال که دمای هوا کاهش می‌یابد، استفاده از انواع بخاری انباری، محیطی مناسب برای کار و نگهداری مواد و اجناس فراهم می‌کند.

با به کارگیری و بهره وری از سیستم‌های گرمایشی تکمیلی، علاوه بر تامین رفاه و سلامتی کارکنان، باعث تضمین طول عمر و کارآیی تجهیزات صنعتی خود می‌شوید. برای انتخاب هیتر مناسب از بین انواع هیتر انباری، باید بدانید که برای رسیدن به دمای مطلوب محیط انباری خود، به چه مقدار گرما نیاز دارید.

پس از بررسی و مطالعه‌ی شرایط انباری خود و آگاهی یافتن از نیازمندی‌های گرمایشی محیط مورد نظر، به مرحله‌ای می‌رسید که می‌بایست از میان انواع هیتر انباری، هیتری را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. هیترهای بسیاری در بازار وجود دارند. هر یک از انواع هیتر انباری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. بنابراین باید دقت کنید که کدام یک از این هیترها پاسخگوی نیازهای گرمایشی محیط مورد نظر شما هستند. انتخاب هیتر مناسب شرایط کار و پیشرفت صنعتی را بهبود بخشیده و با جلوگیری از اتلاف انرژی هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد.

هنگام بررسی شرایط انباری خود، باید به چند نکته توجه داشته باشید. برای مثال، تعداد درب‌هایی که در انباری وجود دارند و مرتب باز و بسته می‌شوند و هم‌چنین نحوه‌ی عایق‌بندی ساختمان، از جمله نکاتی هستند که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. هم‌چنین اندازه‌ی انباری و موادی که داخل آن نگهداری می‌شوند، نوع هیتر انتخابی برای تامین درجه دمای مطلوب انباری را تعیین می‌کنند.

انواع هیتر انباری

هیترهای انباری موجود در بازار دارای تنوع و گوناگونی بسیار زیادی هستند. این هیترها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارند. هم‌چنین نوع سوخت و منبع تامین انرژی هیترها با یکدیگر متفاوت است. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع هیتر انباری و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌کنیم.

کانوکتور دیواری (هیتر انتقال دهنده‌ی گرما)

کانوکتورهای دیواری در گرمایش محیط‌های کار تجاری و صنعتی، که دارای پنجره‌های زیادی هستند، کارآیی عالی دارند. این هیترها برای مقابله با سرمایی که  از درز‌ها وارد محیط می‌شوند، بسیار مناسب هستند. اغلب این هیترها به صورت ثابت نصب می‌شوند.

 هیتر برقی هوا

این نوع از هیترها بسیار مقرون به صرفه هستند و ضمن گرمایش مطلوب محیط انباری، هزینه‌های گرمایش انباری را به حداقل می‌رسانند. این هیترها در مقایسه با قیمت خرید، قدرت و قابلیت گرمایشی بسیار بالایی دارند. این هیترها مجهز به فن‌هایی هستند که گرمای تولید شده را به صورت مناسب و یکنواخت در سرتاسر محیط توزیع می‌کنند. هیترهای برقی هوا در اندازه‌ها و قابلیت‌های گرمایشی متنوع در دسترس هستند.

هیتر برقی انباری

هیتر برقی انباری، یک وسیله‌ی گرمایشی مقرون به صرفه و راه حلی ساده برای گرمایش محیط انباری‌ها و مقابله با سرمای داخل ساختمان انباری به حساب می‌آید. هیترهای برقی انباری در انواع و قابلیت‌های گرمایشی متفاوت وجود دارند. هیترهای تابشی برقی به خوبی کارکنان و مواد و اجناس داخل انباری را گرم نگه می‌دارند. برای انتخاب هیتر مناسب کافی است که انواع هیتر انباری را بشناسید و سپس آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

هیتر برقی انباری

هیترهای قابل حمل

با استفاده از هیترهای قابل حمل می‌توانید در هر مکانی گرمای مطلوب خود را به دست آورید. هیترهای قابل حمل گزینه‌ی بسیار مناسبی برای فرآیندهایی هستند که نیاز به گرمایش در مکان‌های متغیر دارند. این هیترها برای استفاده در مکان‌های سربسته و هم‌چنین مکان‌های روباز تجاری و صنعتی قابل استفاده هستند. هم‌چنین برای تامین گرمای مکمل، می‌توانید از هیتر قابل حمل بهره ببرید. این هیترها دارای اندازه‌ها و مدل‌های متنوع هستند و شما می‌توانید هیتر مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هیتر مادون قرمز انباری

هیتر تابشی از روش تابش گرما برای بالا بردن حرارت محیط استفاده می‌کند. روش گرمایش این هیترها مانند روش گرم کردن زمین توسط خورشید است. هیترهای تابشی در مدت زمان اندکی افراد و اجسام قرار گرفته در مسیر تابش خود را گرم می‌کنند. به همین دلیل یکی از وسیله‌های گرمایشی مناسب برای مکان‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند.

یکی دیگر از مزیت‌های هیترهای تابشی این است که فاقد فن هستند. عدم استفاده از فن در هیترهای تابشی باعث می‌شود که یکی از کم صداترین هیترهای موجود باشند. این هیترها برای مکان‌هایی که مشکل آلودگی صوتی دارند، بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، هیترهای تابشی بسیار کم مصرف هستند. این هیترها به مقدار قابل توجهی از اتلاف و هدر رفتن گرما جلوگیری به عمل می‌آورند. هیترهای تابشی در دو نوع  نصب به صورت سقفی و هم‌چنین قابل حمل در دسترس هستند.

هیترهای ایمن

هیترهای ایمن به صورت انحصاری برای گرمایش محیط‌های صنعتی خطرزا طراحی و ساخته شده‌اند و در این محیط‌ها همواره خطر اشتعال مواد آتش زا و انفجار وجود دارد. در برخی از انباری‌ها مواد شیمیایی و قابل اشتعال نگهداری می‌شود. هم‌چنین برخی از فرآیندها نیازمند تجهیزاتی هستند که خطر انفجار مواد اولیه و تجهیزات در طی آن‌ها وجود دارد. سیستم گرمایشی این محیط‌ها باید بسیارایمن باشد. انتخاب هیتر مناسب در این شرایط، ایمنی جانی و سلامت کارکنان را تضمین می‌کند. هم‌چنین با تهیه‌ی یک هیتر ایمن، از خطرات و زیان‌های احتمالی جلوگیری به عمل خواهید آورد. بنابراین اگر نیازمند گرمایش محیطی هستید که خطر آتش سوزی در آن بسیار است، بهره‌گیری از این نوع هیترها پیشنهاد می‌شود.

این هیترها نیز دارای مدل‌ها و طراحی‌های متنوع هستند. هیترهای ایمن را می‌توانید به صورت قابل حمل نیز تهیه کنید. منبع انرژی برخی از این هیترهای ضد اشتعال، انرژی برق است.

مطالعه‌ی متن انواع هیتر انباری، اطلاعات مختصر و مفیدی را درباره‌ی انواع هیتر انباری در اختیار شما قرار می‌دهد. آشنایی با انواع هیتر انباری، در انتخاب گزینه‌ی مناسب برای گرمایش انباری خود کمک بسیاری به شما می کند. شما می‌توانید با توجه به شرایط انباری خود و نوع مواد نگهداری شده در انباری، هیتر مناسب مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید.

منبع: iscsales

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما