راه‌کارهای عملی جهت ایمنی بخاری سوله

مراقبت از بخاری پمپ استخر
۹ روش عالی جهت مراقبت از بخاری پمپ استخر
اسفند ۱۵, ۱۳۹۷
کوره هوای گرم انرژی
کوره هوای گرم انرژی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۷
ایمنی بخاری سوله

در فصل‌های پاییز و زمستان که هوا رو به سردی می‌گذارد و دمای هوا روز به روز کمتر و کمتر می‌شود، در بسیاری از سوله‌ها و ساختمان‌های بزرگ انباری، برای گرم کردن هوای محیط از انواع وسیله‌های گرمایشی و بخاری‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از مالکان سوله‌ها از بخاری‌های فضا برای گرم کردن سوله‌ی خود استفاده می‌کنند. بخاری‌های فضا دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند. به همین علت برای گرم کردن ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند، مانند سوله‌ها، بسیار مناسب هستند. از ساختمان‌های سوله بیشتر برای مصارف صنعتی و تولیدی و هم‌چنین به عنوان انباری استفاده می‌شود. ایمنی بخاری سوله یکی از نکاتی است که صاحبان سوله‌ها باید به آن توجه بسیاری کنند. رعایت نکردن نکات ایمنی بخاری سوله، ممکن است منجر به وارد آمدن صدمه‌ها و خسارت‌های جبران ناپذیر انسانی و مالی شود. فراهم کردن ایمنی بخاری سوله سلامت کارکنان، ماشین آلات صنعتی، و اجناس انبار شده را تضمین می‌کند.

امروزه انواع مختلف بخاری صنعتی در بازار وجود دارد. خریداران بخاری صنعتی می‌توانند با بررسی شرایط و نیازهای سرمایشی محیط مورد نظر خود از انواع بخاری‌های صنعتی برای گرم کردن ساختمان‌های بزرگ صنعتی بهره ببرند. انواع بخاری‌های صنعتی شامل بخاری‌های برقی، بخاری‌های گاز پروپان و بخاری‌های گاز طبیعی می‌شوند. این بخاری‌ها دارای منبع سوخت متفاوت هستند. هر کدام از انواع بخاری‌ها نیز در مدل‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند. هر نوع بخاری کاربرد مخصوص خود را دارد و با توجه به نیازهای گرمایشی فرآیند و محیط صنعتی خاص، طراحی و ساخته شده‌ است. انتخاب بخاری مناسب برای گرمایش محیط‌های صنعتی، باعث پیشبرد فرآیندهای صنعتی و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

یکی از کاربردهای بخاری‌های صنعتی این است که رفاه و آسایش نیروی انسانی حاضر در محیط‌های صنعتی را فراهم می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید همیشه نکاتی درباره‌ی ایمنی بخاری سوله وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. بخاری‌های فضا نیز که در بیشتر سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای چند نکته‌ی ایمنی مهم هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نکته‌ی مهم در مورد ایمنی بخاری سوله آشنا خواهیم کرد.

بخاری فضای سوله

دور نگه داشتن بخاری سوله از اشیاء و مواد قابل اشتعال

در بیشتر ساختمان‌های سوله از بخاری‌های فضا برای گرم کردن محیط بهره برده می‌شود. یکی از نکات ایمنی که در مورد بخاری‌های سوله باید رعایت کنید، این است که اطراف بخاری فضا حداقل به طول یک متر خالی باشد. هرگز مواد اشتعال زا، مانند کاغذ و مواد بسته بندی، یا مواد شیمیایی را نزدیک بخاری فضا قرار ندهید. بخاری را در مکانی که احتمال وارد شدن ضربه به آن وجود دارد، نصب نکنید. بهتر است بخاری فضا را روی یک سطح صاف و نسوز قرار دهید. برای ایمنی بیشتر، بخاری را از اتاق کنترل یا اتاقی که محل نگهداری باطری است، دور نگه دارید. باطری‌ها شامل مواد اشتعال‌زا هستند و خطر آتش گرفتن آن‌ها زیاد است.

مراقبت مناسب از بخاری سوله و نگهداری از آن در شرایط مناسب

 بخاری‌های فضایی که قدیمی بوده، شرایط فنی بدی دارند، یا به خوبی از آن‌ها مراقبت و نگهداری نشده است، در معرض خطر احتراق هستند. به همین علت در سوله‌ها نباید از این بخاری‌ها استفاده کرد. به منظور مراقبت مناسب از بخاری فضا لازم است که به طور مرتب عملکرد صحیح و سلامت سیم‌ها و دیگر قطعات تشکیل دهنده‌ی آن را بررسی کنید. دو شاخه‌های بخاری برقی باید کاملاً سالم باشند تا از ایجاد جرقه و آتش سوزی جلوگیری شود. برای تضمین ایمنی بخاری سوله، قبل از استفاده از آن باید قطعات خراب یا صدمه دیده را با قطعات جدید و سالم جایگزین کرد.

 بررسی و کسب اطمینان از ایمنی بخاری سوله قبل از خرید

برای ایجاد یک محیط کاری ایمن در ساختمان‌های سوله، لازم است که تنها از بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایشی که دارای استانداردهای ایمنی هستند استفاده کنید. هرگز برای گرم کردن محیط مورد نظر خود به بخاری‌هایی که دارای نشان ایمنی استاندارد نیستند، اطمینان نکنید. ممکن است برای خرید بخاری سوله که دارای ضمانت ایمنی نیست، هزینه‌ی کمتری پرداخت نمایید، اما به خاطر داشته باشید که ایمن نبودن بخاری  ممکن است در آینده منجر به متحمل شدن خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری شود. به همین علت لازم است قبل از خرید هر گونه بخاری از ایمنی و صحت عملکرد آن اطمینان کامل داشته باشید. هرگز دوشاخه‌ی وسیله‌ی برقی دیگری را در نزدیکی پریزی که بخاری فضا به آن متصل است، وصل کنید. یک جرقه‌ی کوچک در نزدیکی بخاری فضا می‌تواند منجر به یک آتش‌سوزی بزرگ شود.

استفاده از بخاری‌های دارای ترموستات برای افزایش ایمنی بخاری سوله

یکی از معیارهای ایمنی بخاری سوله‌، مجهز بودن دستگاه گرمایشی به ترموستات است. ترموستات وسیله‌ای است که درجه‌ی حرارت بخاری را به صورت خودکار کنترل می‌کند. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی بخاری، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن بخاری یا کاهش درجه‌‌ی آن می‌شود. به این ترتیب از داغ شدن بیش از اندازه‌ی دستگاه گرمایشی جلوگیری کرده و احتمال خطر آتش سوزی را از بین می‌برد. با استفاده از ترموستات می‌توانید دمای بخاری را روی درجه‌ی مطلوب و دلخواه خود تنظیم کنید. به این ترتیب بخاری به صورت اتوماتیک دمای هوا را روی درجه‌ی پیش فرض نگه خواهد داشت. یکی از مزایای مجهز بودن بخاری به ترموستات این است که می‌توانید در ساعت‌های عدم حضور در ساختمان سوله، دمای هوا را به وسیله‌ی ترموستات تنظیم و کنترل کنید. هم‌چنین وجود ترموستات باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. چرا که ترموستات از تولید گرمای اضافه جلوگیری به عمل می‌آورد. کاهش مصرف انرژی نیز، کاهش هزینه‌های گرمایشی محیط صنعتی را به دنبال خواهد داشت. یکی دیگر از مزایای بخاری‌های مجهز به ترموستات این است که به علت مصرف انرژی کم، با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و به ذخایر انرژی محیط زیست آسیب کمتری می‌رسانند. امروزه بخاری‌های مجهز به ترموستات طرفداران بسیاری دارند.

با انتخاب یک بخاری مناسب که دارای ضمانت ایمنی است و رعایت نکات ایمنی بخاری سوله می‌توانید محیط ساختمان سوله‌ی خود را گرم نگه دارید. تامین گرما و دمای هوای مناسب در ساختمان سوله، رفاه و آسایش کارکنان ساختمان را در سردترین روزهای سال به خوبی فراهم می‌کند. بخاری‌های صنعتی علاوه بر تامین رفاه نیروی انسانی، نقش به سزایی در پیشرفت‌های صنعتی و تولیدی دارند.

منبع: solusgrp

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما