آشنایی با مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های بخاری برقی ایستاده فن دار

نگهداری کوره صنعتی
مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد نگهداری کوره صنعتی بدانید.
اسفند ۶, ۱۳۹۸
ترموستات کوره
ترموستات کوره : مزایای استفاده از کوره‌های صنعتی مجهز به ترموستات
اسفند ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری برقی ایستاده فن دار

بخاری برقی ایستاده فن دار

بخاری برقی ایستاده فن دار یکی از کم مصرف‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آید و کاربردهای فراوانی در محیط‌های مختلف صنعتی و تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی دارد. این بخاری دارای اثر گرمایشی بالایی است و به دلیل مزایای بسیاری که دارد در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری برای تامین گرمایش و پیشبرد اهداف صنعتی به کار برده می‌شود. بخاری برقی ایستاده فن دار دارای یک قطعه‌ی گرمایشی است که وظیفه‌ی اصلی تولید انرژی گرمایی را به عهده دارد. آن دسته از بخاری‌هایی که قطعه‌ی گرمایشی آنها از جنس سرامیک ساخته می‌شود، دارای کیفیت و اثر گرمایشی بهتری هستند. قطعه‌ی گرمایشی بخاری از انرژی برق برای تولید انرژی گرمایی در بخاری استفاده می‌کند. بخاری برقی ایستاده فن دار مجهز به یک دمنده است که گرمای تولید شده توسط قطعه‌ی گرمایشی را به محیط اطراف بخاری انتقال می‌دهد.

بخاری برقی ایستاده فن دار

بخاری برقی ایستاده فن دار

انواع بخاری برقی ایستاده فن دار

بخاری‌های برقی ایستاده فن دار در ۲ نوع ثابت و متحرک وجود دارند. بخاری‌های برقی ایستاده فن دار ثابت برای گرمایش سریع یک محدوده‌ی مشخص بسیار مناسب هستند. بخاری‌های برقی ایستاده فن دار متحرک دارای این ویژگی هستند که با حرکت چرخشی مداوم، گرما را در جهت‌های مختلف توزیع می‌کنند. بنابراین حیطه‌ی گرمایشی بخاری‌های برقی ایستاده فن دار متحرک، وسیع‌تر از بخاری‌های برقی ایستاده فن دار ثابت است.

ویژگی‌های اصلی بخاری برقی ایستاده فن دار

به طور کلی باید گفت که بخاری‌های مجهز به فن دارای قدرت گرمایشی بیشتری در مقایسه با انواع سیستم‌های گرمایشی دیگر هستند. برخی از این بخاری‌ها دارای ساختار ساده‌ای هستند که تنها مجهز به دکمه‌ی روشن و خاموش بوده و به کارگیری آنها بسیار آسان است. از طرف دیگر بخاری‌های برقی فن دار صنعتی دارای ساختار پیچیده‌تری هستند و مجهز به امکانات و قطعاتی مانند ترموستات، امکان تنظیم درجه‌ی حرارت، تنظیم سرعت وزش هوای گرم، تنظیم جهت وزش هوای گرم، امکان تنظیم  زمانبندی و … هستند. علاوه بر این، برخی از بخاری‌های برقی ایستاده فن دار دارای کنترل از راه دور هستند که این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند از راه دور سیستم گرمایشی خود را کنترل و تنظیم کنند. اگر قصد خرید بخاری برقی ایستاده فن دار را دارید باید با ویژگی‌های یک بخاری برقی خوب آشنا باشید و به چند نکته‌ی مهم توجه کنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک بخاری برقی صنعتی ایستاده فن دار باید داشته باشد، آشنا خواهیم کرد.

بخاری برقی ایستاده دارای کنترل

بخاری برقی ایستاده دارای کنترل

ترموستات چه مزایایی دارد؟

بهتر است هیتری که انتخاب می‌کنید دارای ترموستات قابل تنظیم و امکان کنترل از راه دور ترموستات باشد. ترموستات این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند سیستم گرمایشی خود را به راحتی کنترل و تنظیم کنند. علاوه بر اینها، مجهز بودن سیستم گرمایشی به ترموستات باعث افزایش ایمنی آن خواهد شد. چرا که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود. دومین ویژگی که یک بخاری برقی خوب باید داشته باشد، مجهز بودن به تایمر است. با استفاده از تایمر می‌توانید زمان روشن و خاموش شدن هیتر خود را به صورت اتوماتیک  تنظیم کنید. امکان تنظیم زمان بندی هیتر باعث کاهش میزان اتلاف انرژی گرمایی و در نتیجه کاهش میزان مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی ساختمان می‌شود. بخاری‌هایی که دارای امکان تنظیم درجه و سرعت وزش هوای گرم هستند، کاربرد های بیشتری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارند. به این صورت شما می‌توانید با توجه به نیازهای گرمایشی خود و میزان گرمایی که نیاز دارید، بخاری برقی خود را تنظیم کنید. برخی از بخاری‌های فن دار برقی صنعتی دارای این ویژگی هستند که در مواقع اورژانس به صورت خودکار خاموش می‌شوند. اگر فن هیتری که خریداری می‌کنید مجهز به ترموستات نیست، به این نکته توجه کنید که حتماً دارای این ویژگی باشد. امروزه بیشتر بخاری‌های صنعتی هوشمند هستند و قطعات آنها به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هیتری که انتخاب می‌کنید دارای قطعه‌ی گرمایشی خود تنظیم و هوشمند باشد. بخاری‌های برقی فن دار متحرک در مقایسه با بخاری‌های برقی فن دار ثابت کاربردهای بیشتری دارند و شما می‌توانید با استفاده از آنها محیط مورد نظر خود را در مدت زمان کمتری گرم کنید.

آشنایی با مزیت‌ها و معایب بخاری برقی ایستاده فن دار

 

بخاری برقی ایستاده قابل حمل

بخاری برقی ایستاده قابل حمل

قدرت بالای گرمایش در بخاری‌های برقی ایستاده فن دار

یکی از مزیت‌های بخاری‌های برقی ایستاده فن دار این است که بیشتر این هیترها در مقایسه با هیترهای برقی تابشی و گیتارهای برقی روغنی دارای قدرت گرمایشی بیشتری هستند. توان حرارتی و سرعت گرمایشی بخاری‌های برقی ایستاده فن دار بیشتر از بخاری‌های برقی روغنی است. این بخاری‌ها در مقایسه با هیترهای برقی تابشی نیز محدوده‌ی گرمایشی وسیع‌تری دارند. فن موجود در این بخاری‌ها گرمای تولید شده توسط هیتر را با قدرت و سرعت بیشتری در محیط توزیع می‌کند و باعث افزایش یکنواخت دما در محیط اتاق می‌شود. 

مهم‌ترین مزایای بخاری‌ برقی ایستاده فن دار

علاوه بر این، وجود فن به تهویه‌ی هوا و دور شدن انواع آلودگی‌ها و گازهای سمی در محیط‌های صنعتی و تجاری کمک بسیاری می‌کند. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر بخاری‌های برقی ایستاده فن در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دارای قیمت پایین‌تری هستند. ساختار این بخاری‌ها در مقایسه با دیگر سیستم‌های آنها گرمایشی برقی ساده‌تر است و شیوه‌ی نصب و به کارگیری آسانی دارند. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع بخاری‌ها قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان آنها است.

معایب بخاری برقی ایستاده فن دار

یکی از معایب بخاری‌های برقی ایستاده فن دار این است که ممکن است فن این نوع بخاری هنگام چرخش صدای زیادی از خود تولید کند و باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط شود. بنابراین هنگام خرید این بخاری‌ها باید دقت کنید که هیتری را انتخاب نمایید که فن آن هنگام چرخش صدای کمتری داشته باشد. با اینکه بخاری‌های برقی به طور کلی سیستم‌های گرمایش کم مصرفی به شمار می‌آیند، به دلیل گران بودن انرژی برق در بیشتر مناطق ممکن است به کارگیری طولانی مدت بخاری‌های برقی باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

تجربیات خود را در مورد استفاده از بخاری برقی را با ما به اشتراک بگذارید؟ آیا تجربه استفاده و انتخاب از بخاری برقی را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: homeheaterguide

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما