انواع بخاری برقی صنعتی چیست و چه نکاتی را باید هنگام خرید آنها بدانید؟

بخاری برقی تابشی صنعتی
مهم‌ترین کاربردهای بخاری برقی تابشی صنعتی در صنعت
بهمن ۳, ۱۳۹۸
بخاری برقی دیواری تجاری
مهم‌ترین مزایای و کاربرد بخاری برقی دیواری تجاری
بهمن ۹, ۱۳۹۸
بخاری برقی صنعتی بزرگ

بخاری برقی صنعتی بزرگ

بخاری برقی صنعتی بزرگ برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط‌های صنعتی و همچنین ساختمان‌های بزرگ تجاری به کار برده می‌شود. بخاری برقی صنعتی بزرگ دارای توان حرارتی بسیار بالایی است و قابلیت تولید گرمای مورد نیاز و کافی برای آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مساحت بزرگی هستند را دارد. بیشتر ساختمان‌های صنعتی دارای فضای بزرگ و سقف بلندی هستند. به همین دلیل برای گرم نگه داشتن این ساختمان‌ها به بخاری‌های صنعتی بزرگ با توان حرارتی بالا نیاز است و به کارگیری بخاری‌های برقی صنعتی بزرگ در این نوع ساختمان‌ها کاربردهای فراوانی دارد. همانطور که می‌دانید در روزهای سرد سال تامین گرمایش مناسب در ساختمان‌های صنعتی و تجاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که تامین دمای مناسب به پیشبرد فرآیندهای صنعتی و روند تولید کمک بسیاری می‌کند. این متن شما را با انواع بخاری برقی صنعتی بزرگ آشنا کرده و به چند نکته‌ی مهم در مورد این نوع سیستم‌های گرمایشی که هنگام خرید باید به آنها توجه نمایید، اشاره می‌کند.

بخاری برقی صنعتی بزرگ

بخاری برقی صنعتی بزرگ

 

آشنایی با انواع بخاری برقی صنعتی بزرگ

بخاری‌های برقی صنعتی بزرگ در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. اگر قصد خرید سیستم گرمایشی برقی صنعتی داشته باشید، هنگام مراجعه به بازار فروش سیستم‌های گرمایشی صنعتی با تنوع بسیار این  بخاری‌ها رو به رو خواهید شد و این امر ممکن است شما را در مورد انتخاب هیتر مناسب با تردید رو به رو کند. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به خرید سیستم گرمایشی، آشنایی کافی با انواع هیترهای صنعتی را داشته باشید. امروز شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی صنعتی سعی می‌کنند با توجه به کاربردها و نیازهای محیط‌های صنعتی، اقدام به طراحی و ساخت سیستم‌های گرمایشی مختلف بکنند. به همین علت سیستم‌های گرمایشی صنعتی از لحاظ توان حرارتی، شکل، شیوه‌ی تولید گرما، اندازه، مدل، جنس و نوع قطعات به کار رفته در ساخت هیتر، و … با یکدیگر متفاوت هستند و انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی می‌توانند دارای کاربردهای متفاوتی باشند. بخاری‌های برقی صنعتی نیز دارای کاربردهای منحصر به فرد خود در ساختمان‌های صنعتی هستند. این نوع بخاری‌ها نیز در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند.

 

 

جت هیتر برقی

جت هیتر برقی

بخاری برقی فضا

 از جمله انواع بخاری برقی صنعتی بزرگ می‌توان به بخاری برقی انتقال هوای گرم که با عنوان بخاری برقی فضا نیز شناخته می‌شود، اشاره کرد. یکی دیگر از انواع بخاری‌های برقی انتقال حرارت که کاربردهای متنوع و بسیاری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری مختلف دارد،

انواع فن هیتر

فن هیتر برقی است. فن هیتر برقی را می‌توان در انواع هیترهای ثابت و هیترهای قابل حمل برقی صنعتی تهیه کرد. برخی از فن هیترهای برقی قابلیت نصب روی دیوار یا سقف ساختمان را نیز دارند و برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌هایی که با مشکل فضا روبرو هستند، سیستم‌های گرمایشی ایده‌آلی به شمار می‌آیند. چرا که این نوع هیترها فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند.

جت هیتر برقی

از انواع بخاری‌های برقی صنعتی پرکاربرد می‌توان به جت هیتر برقی نیز اشاره کرد. اغلب جت هیترهای برقی دارای توان حرارتی بالایی هستند و به واسطه‌ی توزیع سریع گرمای تولید شده توسط هیتر، در مدت زمان کمی قابلیت گرم کردن محیط اطراف خود را دارند. بخاری برقی صنعتی بزرگ را می‌توان در ۲ نوع دارای کانال کشی و بدون کانال کشی تهیه کرد. سیستم‌های گرمایشی دارای کانال کشی مجهز به کانال‌هایی هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر از طریق آنها به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود.

 

هیتر برقی سرامیکی

هیتر برقی سرامیکی

 

بخاری تابشی صنعتی بزرگ

یکی دیگر از جدیدترین و پر کاربردترین سیستم‌های گرمایشی برقی در محیط‌های صنعتی، بخاری‌های تابشی صنعتی بزرگ هستند. بخاری‌های تابشی صنعتی دارای شیوه‌ی گرمایشی مستقیمی هستند و بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن مستقیم سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. این ویژگی باعث می‌شود که بخاری‌های تابشی قابلیت به کارگیری در فضای باز را نیز داشته باشند. کاربران می‌توانند در شرایط جوی مختلف از اثر گرمایشی بخاری تابشی استفاده کنند، چرا که وجود باد و جریان هوا تغییری در عملکرد گرمایشی این بخاری‌ها ایجاد نمی‌کند.

نکاتی در مورد خرید بخاری برقی صنعتی بزرگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید بخاری برخی بزرگ باید به آن توجه کنید، مجهز بودن سیستم گرمایشی به ترموستات است. امروزه مجهز بودن به ترموستات نقش بزرگی در تامین ایمنی سیستم‌های گرمایشی دارد. ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم‌های گرمایشی نصب می‌شود و به واسطه‌ی کنترل اتوماتیک دمای هیتر، ایمنی آن را کنترل و تضمین می‌کند. در صورت گرم شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموش شدن آن می‌شود. همچنین مجهز بودن هیتر به ترموستات این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند زمان‌بندی و درجه‌ی هیتر را تنظیم کرده و دمای محیط مورد نظر را به صورت خودکار روی درجه‌ی مطلوب نگه دارند.

 هنگام خرید بخاری برقی صنعتی پیشنهاد می‌شود هیتری را انتخاب کنید که دارای امکان کنترل سرعت و تنظیم درجه‌ی تولید حرارت باشد. این ویژگی باعث می‌شود که میزان مصرف انرژی توسط هیتر کاهش پیدا کرده و در نتیجه هزینه‌های گرمایشی ساختمان نیز کمتر شود. در واقع چند سرعته بودن هیتر موجب می‌شود که در زمان‌های مختلف بتوانید میزان گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید و از تولید گرمای اضافه و مصرف بی‌اندازه‌ی انرژی جلوگیری به عمل بیاورید.

 یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در مورد خرید بخاری‌های برقی صنعتی بزرگ توجه به میزان بازده و توان حرارتی آنها است. توان حرارتی هیتر باید مناسب با نیازهای گرمایشی شما و مساحت و شرایط ساختمان مورد نظرتان باشد. علاوه براین هر چه بازده هیتری که انتخاب می‌کنید بیشتر باشد، با مصرف انرژی کمتر گرمای بیشتری را به دست خواهید آورد. انتخاب یک هیتر کم مصرف با بازده بالا باعث تامین گرمای بیشتر و در عین حال مصرف انرژی کمتر و کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی خواهد شد. با توجه به اینکه قیمت انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی بیشتر است، انتخاب یک هیتر کم مصرف برقی در ساختمان‌های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما