آشنایی با انواع بخاری صنعتی بدون دودکش

بهبود اثر گرمایشی هیتر
آشنایی با پرکاربردترین روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۸
کوره هوای گرم گازی
راهنمای انتخاب و خرید کوره هوای گرم گازی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی بدون دودکش

بخاری صنعتی بدون دودکش

 بخاری صنعتی بدون دودکش دارای انواع مختلفی است و بیشتر برای تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری به کار برده می‌شود. امروزه معماری بیشتر ساختمان‌های مدرن تجاری به گونه‌ای است که در آنها دریچه‌ها یا مجراهایی به عنوان دودکش سیستم‌ گرمایشی در نظر گرفته نمی‌شود. یکی از مزیت‌های بخاری صنعتی بدون دودکش این است که شیوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند. با توجه به اینکه بخاری‌های صنعتی بدون دودکش از نظر منبع تامین انرژی یا سوخت، نحوه‌ی تولید گرما و توزیع آن، توان حرارتی، مدل، اندازه و …  با یکدیگر متفاوت هستند، در این مطلب به معرفی انواع بخاری صنعتی بدون دودکش و ویژگی‌های هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

بخاری صنعتی بدون دودکش

بخاری صنعتی بدون دودکش

مزایای بخاری صنعتی بدون دودکش

ظاهر شیک و زیبا

بیشتر بخاری‌های بدون دودکش به دلیل ظاهر شیک و زیبا و نحوه‌ی نصب و به کارگیری آسانی که دارند. در بسیاری از ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سیستم‌های گرمایشی کاربردهای بسیاری در هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، دفاتر اداری، موسسات آموزشی، مراکز خرید و … دارند.

مناسب برای ساختمان‌هایی که فاقد مجرای دودکش هستند.

علاوه بر این، از بخاری‌های صنعتی بدون دودکش می‌توان در محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌های تولیدی بهره برد. بخاری‌های صنعتی بدون دودکش برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌هایی که فاقد مجرای دودکش باشند، بسیار مناسب هستند. چرا که برای به کارگیری این سیستم‌های گرمایشی نیازی به صرف زمان و هزینه‌ی مجهز کردن ساختمان به مجرای دودکش نخواهید داشت. باید گفت که بخاری‌های بدون دودکش انرژی کمتری در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دارای دودکش مصرف می‌کنند و بازده گرمایشی آنها بالا است.

انواع بخار ی بدون دودکش

انواع بخاری صنعتی بدون دودکش را می‌توان به بخاری بدون دودکش گازی، بخاری بدون دودکش برقی و بخاری بدون دودکش بیواتانول تقسیم بندی کرد. 

بخاری بدون دودکش گازی

بخاری بدون دودکش گازی در انواع مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این بخاری‌ها یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی برای به کارگیری در ساختمان‌هایی که دارای مجرای دودکش نیستند، به شمار می‌آیند. گرمای تولید شده توسط بخاری بدون دودکش گازی گرمایی مطبوع و آرامش بخش است. با توجه به اینکه سوخت‌های فسیلی در مقایسه با دیگر منابع تامین انرژی قیمت مناسب‌تری دارند، به کارگیری بخاری بدون دودکش گازی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از انواع سیستم‌های گرمایشی بدون دودکش دیگر باشد.

بخاری بدون دودکش گازی

بخاری بدون دودکش گازی

بخاری بدون دودکش برقی

بخاری‌های بدون دودکش برقی دارای مزیت‌های بسیاری هستند و کاربردهای فراوانی در محیط‌های تجاری و صنعتی مختلف دارند. این بخاری‌ها اثر گرمایشی بالایی دارند و برای تامین گرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی مناسب هستند. باید گفت که بخاری‌های بدون دودکش برقی در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به عنوان سیستم گرمایشی جانبی به کار برده می‌شوند. این بخاری‌ها به منظور گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. بخاری‌های برقی بدون دودکش شیوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند. در واقع شما با متصل کردن بخاری به پریز برق می‌توانید به راحتی از اثر گرمایشی آن بهره ببرید.

از مزیت‌های بخاری برقی بدون دودکش می‌توان به گرمایش سریع آن اشاره کرد. بخاری‌های برقی صنعتی توانایی گرم کردن محیط مورد نظر را در مدت زمان کوتاهی دارند. به خصوص آن دسته از بخاری‌های برقی که مجهز به فن دمنده هستند، این قابلیت را دارند که در مدت زمان کوتاهی هوای گرم تولید شده توسط هیتر را به صورت یکنواخت در قسمت‌های مختلف اتاق مورد نظر توزیع کنند. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های برقی بدون دودکش این است که گرمای پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کنند. به همین دلیل بر خلاف بخاری‌های گازی بدون دودکش که احتمال انتشار گازهای سمی در صورت استفاده از آنها وجود دارد، بخاری‌های برقی سیستم‌های گرمایشی بسیار ایمنی به شمار می‌آیند. بنابراین هیترهای برقی برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌هایی که مواد شیمیایی و مواد اشتعال‌زا در آنها به کار برده می‌شود، بسیار مناسب هستند. همچنین در محیط‌هایی که میزان اکسیژن موجود در هوا برای پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی باید به اندازه‌ی استاندارد باشد، بخاری‌های‌ برقی می‌توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند. به عنوان مثال برای تامین گرمای مورد نیاز در گلخانه‌های صنعتی، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه ها و … می‌توان از اثر گرمایشی بخاری‌های برقی بدون دودکش بهره برد. علاوه بر این، باید به این نکته نیز اشاره کرد که بخاری‌های برقی شیوه‌ی گرمایشی بسیار کم صدا و آرامی دارند و برای به کارگیری از در آن دسته ساختمان‌های تجاری و صنعتی که مشکل آلودگی صوتی دارند، بسیار مناسب هستند.

امروزه بخاری‌های تابشی برقی یکی از پرکاربردترین انواع بخاری‌های بدون دودکش برقی هستند. این بخاری‌ها شیوه‌ی گرمایشی بسیار سریع و مستقیمی دارند و برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. بلکه بخاری‌های تابشی به صورت مستقیم سطح و اشیاء قرار گرفته در امتداد مسیر تابشی خود را با ساطع کردن امواج نوری گرم می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان بخاری‌های تابشی را در فضای باز و شرایط جوی مختلف به کار برد. چرا که وجود باد و جریان هوا تاثیری بر اثر گرمایش بخاری‌های تابشی نخواهد داشت.

بخاری‌ بدون دودکش بیواتانول

 

 

بخاری بیو اتانول

بخاری بیو اتانول

بخاری‌های بدون دودکش بیواتانول دارای سوخت مخصوصی هستند که هیچ گونه دود یا گاز حاصل از احتراق را ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل این نوع سیستم‌های گرمایشی به دودکش احتیاج ندارد. علاوه بر این، به دلیل عدم تولید ضایعات حاصل از احتراق، کاربران نیاز به تمیز کردن بخاری‌های بدون دودکش نخواهند داشت. طراحی مدرن و منحصر به فرد این بخاری‌ها به گونه‌ای است که گرمای تولید شده توسط هیتر به صورت یکنواخت در مکان مورد نظر توزیع شود. میزان اتلاف انرژی در بخاری‌های بدون دودکش بیواتانول بسیار پایین است و می‌توان گفت که این بخاری‌ها بازده گرمایشی نزدیک به ۱۰۰ درصد دارند. ظاهر بسیار شیک و زیبای این نوع بخاری‌ها، آنها را برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری مختلف، به سیستم‌های گرمایشی بسیار مناسبی تبدیل می‌کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: realflame

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما