آشنایی با بخاری گازی صنعتی سقفی و مهم‌ترین کاربردهای آن

بخاری صنعتی تابشی
آشنایی با مهم‌ترین مزیت‌های به کارگیری بخاری صنعتی تابشی در محیط‌های صنعتی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹
بخاری فضای باز
بخاری فضای باز : آشنایی با انواع بخاری فضای باز و مزیت‌ها و معایب هر کدام از آنها
خرداد ۶, ۱۳۹۹
بخاری گازی صنعتی سقفی

بخاری گازی صنعتی سقفی

بخاری گازی صنعتی سقفی نوعی سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی طراحی شده است. به طور کلی بخاری‌های گازی به دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارند. بخاری گازی صنعتی سقفی توان حرارتی بالایی دارد و قادر است انرژی گرمایی مورد نیاز در ساختمان‌هایی با مساحت بزرگ و سقف بلند را تامین کند. اگر به دنبال روش مناسبی برای گرم کردن محل کار یا ساختمان تجاری و صنعتی خود هستید، به کار گیری بخاری گازی صنعتی سقفی می‌تواند یک روش گرمایشی مقرون به صرفه  و موثر باشد. در این مطلب شما را با بخاری گازی صنعتی سقفی آشنا کرده و به معرفی کاربردهای آن در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مختلف خواهیم پرداخت.

بخاری گازی صنعتی سقفی

آشنایی با بخاری گازی صنعتی سقفی

بخاری گازی صنعتی سقفی که با عنوان یونیت هیتر سقفی نیز شناخته می‌شود، یک نوع بخاری صنعتی است. همانطور که از اسم آن پیدا است این بخاری انرژی لازم برای تولید گرما را از سوخت گاز تامین می‌کند. یکی از مزیت‌هایی که باعث می‌شود بخاری گازی صنعتی سقفی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری باشد، مقرون به صرفه بودن به کارگیری آن است. سوخت گاز در مقایسه با انرژی‌های دیگر، مانند انرژی برق، قیمت بسیار کمتری دارد و به همین دلیل استفاده از انواع بخاری گازی برای تامین گرمایش ساختمان‌های بزرگ صنعتی مقرون به صرفه‌تر از به کارگیری سیستم‌های گرمایشی برقی است. نحوه‌ی نصب این بخاری‌ها به گونه‌ای است که از سقف یا دیوار ساختمان نصب می‌شوند. بخاری گازی صنعتی سقفی دارای یک فن دمنده است که گرمای تولید شده توسط هیتر را به قسمت‌های مختلف ساختمان توزیع می‌کند. با توجه به اینکه هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند، ایجاد جریان هوا توسط فن باعث می‌شود که هوای گرم در قسمت‌های مختلف ساختمان جریان داشته باشد و به صورت یکنواخت گرم شود. همچنین به کارگیری فن باعث می‌شود که سرعت توزیع هوای گرم در محیط مورد نظر افزایش پیدا کند.

به کارگیری بخاری گازی صنعتی سقفی باعث تولید گرمایی مطبوع شده و با فراهم کردن محیط مناسبی برای کار و تامین رفاه و آسایش کارکنان و افراد حاضر در ساختمان، موجب بهبود بازده کاری نیروی انسانی می‌شود. برای اینکه بتوانید با هزینه‌ی پایین‌تر و مصرف انرژی کمتر گرمای مورد نیاز محل کار خود را تامین کنید، هنگام خرید بخاری گازی صنعتی سقفی باید به میزان مصرف انرژی آن توجه نمایید. کم مصرف بودن بخاری‌های صنعتی موجب می‌شود که این بخاری‌ها علاوه بر کاهش میزان هزینه‌های گرمایشی ساختمان، آسیب کمتری به محیط زیست برسانند. به همین دلیل سیستم‌های گرمایشی کم مصرف طرفداران بیشتری دارند. بخاری کم مصرف صنعتی علاوه بر توان حرارتی بالا و عملکرد گرمایشی خوبی که دارد، می‌تواند حجم بزرگی از جریان هوای گرم را در محیط مورد نظر تولید کند.

ویژگی‌ها و مزیت‌های بخاری گازی صنعتی سقفی

بخاری گازی صنعتی سقفی دارای ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که آن را به یکی از سیستم‌های گرمایشی خوب برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی تبدیل می‌کند. در ادامه‌ی مطلب به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های بخاری گازی صنعتی سقفی خواهیم پرداخت.

بخاری گازی صنعتی سقفی

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، بخاری‌های گازی صنعتی به دلیل ارزان‌تر بودن سوخت گاز برای به کارگیری در ساختمان‌های بزرگ صنعتی و تجاری مقرون به صرفه‌تر هستند. از طرف دیگر اگر سیستم گرمایشی کم مصرفی را انتخاب کنید، برای تولید گرمای مورد نیاز شما انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. به این ترتیب استفاده از یک بخاری کم مصرف باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان خواهد شد. علاوه بر این، مصرف انرژی کمتر به معنی تولید گاز کربن دی اکسید کمتر است. به همین دلیل سیستم‌های گرمایشی گازی کم مصرف سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و هوای گرم پاک و بدون آلودگی را تولید می‌کنند.

هنگام خرید سیستم گرمایشی علاوه بر قیمت اولیه‌ی دستگاه بخاری باید به هزینه‌های جانبی آن نیز توجه کنید. به عنوان مثال قبل از انتخاب هیتر به هزینه‌ی نصب آن نیز توجه نمایید. بیشتر بخاری‌های گازی صنعتی سقفی نحوه‌ی نصب آسانی دارند. بنابراین نیازی نیست که زمان و هزینه‌ی بالایی را صرف نصب کردن این بخاری‌ها بکنید. از سوی دیگر بخاری‌های گازی صنعتی سقفی طوری طراحی شده‌اند که بتوان آنها را در موقعیت‌های مختلف نصب کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره‌مند شد.

در صورت انتخاب و به کارگیری یک بخاری گازی صنعتی بادوام که عملکرد گرمایشی خوبی دارد، می‌توانید به عنوان یک سیستم گرمایشی قابل اطمینان روی بخاری خود حساب باز کنید. می‌توان گفت که بخاری‌های گازی صنعتی سقفی در مقایسه با انواع دیگر سیستم‌های گرمایشی نحوه‌ی نگهداری و مراقبت آسانی دارند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید بخاری صنعتی گازی سقفی به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت هیتر و همچنین شرایط ضمانت آن توجه کافی بکنید.

کاربردهای بخاری گازی صنعتی سقفی

 

بخاری گازی صنعتی سقفی

بخاری‌های گازی صنعتی سقفی در اندازه‌ها و انواع مختلف ساخته می‌شوند. کاربران باید با توجه به شرایط ساختمان مورد نظر و نیازهای گرمایشی خود اقدام به خرید و به کارگیری هیتر مناسب کنند. به عنوان مثال توان حرارتی هیتر باید مناسب با مساحت ساختمان مورد نظر شما و نحوه‌ی عایق بندی و میزان اتلاف گرما باشد. انواع بخاری گازی صنعتی سقفی را می‌توان در محیط‌های تجاری و صنعتی مختلف به کار برد. برای مثال این نوع سیستم‌های گرمایشی در انباری‌های بزرگ صنعتی، مراکز توزیع کالا، کارگاه‌های تولیدی، باشگاه‌های ورزشی، کارواش‌ها، پارکینگ‌ها، آشیانه‌های نگه داری و تعمیر هواپیما، صنعت کشتی سازی، صنعت آب و فاضلاب، تعمیرگاه‌ها و مراکز سرویس خودرو و … کاربردهای فراوانی دارند. در برخی موارد بخاری‌های گازی صنعتی سقفی در فضای باز ساختمان‌هایی که هوای سرد بیرون به صورت مکرر آنها می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما باید به این نکته توجه کنید که بخاری‌های گازی صنعتی سقفی به شیوه‌ی انتقال حرارت باعث افزایش دمای محیط اطراف خود می‌شوند. بنابراین برای گرم کردن فضای باز پیشنهاد می‌شود از بخاری‌های تابشی گازی سقفی استفاده کنید تا اتلاف گرما به کمترین میزان خود برسد.

برای خرید وسایل تخصصی نیاز است تا از افراد متخصص راهنمایی بخواهید، شما می‌توانید در صورت تمایل با همکاران ما در گروه تولیدی گرماسرد ارتباط برقرار کنید، می‌توانید با همکاران ما در گرماسرد ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی‌های تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

منبع: cambridgeair

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما