خرید بخاری فضای باز: هنگام خرید بخاری فضای باز چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهید؟

گرماتاب گلخانه
گرماتاب گلخانه :‌ معرفی هیتر تابشی برای تامین گرمایش در گلخانه‌ها
خرداد ۲۴, ۱۳۹۹
انواع بخاری فضای باز گازی
آشنایی با انواع بخاری فضای باز گازی و ویژگی‌های هر کدام از آنها
تیر ۶, ۱۳۹۹
خرید بخاری فضای باز

خرید بخاری فضای باز

تنوع انواع بخاری‌های‌ فضای باز در بازار ممکن است موجب‌ سردرگمی ‌و تردید در افرادی شود که ‌می‌خواهند برای خرید بخاری فضای باز‌ اقدام کنند. در صورتی که قصد خرید بخاری فضای باز را دارید، قبل از اقدام به انتخاب هیتر باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید.‌ هیتری که انتخاب ‌می‌کنید باید مناسب با شرایط و نیازهای گرمایشی‌ محیط مورد نظر شما باشد‌ تا بتوانید با مصرف کمترین میزان انرژی،‌ گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید.‌ در این نوشته به‌ چند نکته‌ی مهم در مورد خرید بخاری فضای باز اشاره خواهیم کرد. اگر‌ قصد خرید بخاری فضای باز را دارید، پیشنهاد ‌می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

 

خرید بخاری فضای باز

نکات مهم در مورد خرید بخاری فضای باز

امروزه‌ شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی اقدام به ساخت و تولید انواع بخاری‌هایی می‌کنند که برای گرم کردن فضای باز به کار برده ‌می‌شوند.‌ بخاری‌های فضای باز از نظر نوع سوخت،‌ توان حرارتی، روش گرمایشی، اندازه و مدل،‌ کاربری و … با یکدیگر متفاوت هستند.‌ در ادامه‌ی مطلب به بررسی چند نکته‌ی مهم در مورد خرید بخاری فضای باز‌ خواهیم پرداخت.

منبع تامین انرژی بخاری

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید بخاری فضای باز باید به آن توجه کنید، منبع تامین انرژی بخاری است.‌

بخاری‌های فضای باز معمولاً در ۳ نوع اصلی بخاری‌های برقی، بخاری‌های گازی و بخاری گاز پروپان موجود هستند.‌ هر کدام از این بخاری‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.‌

بخاری برقی: بخاری‌های برقی معمولاً ایمنی بیشتری دارند و نصب و به‌ کارگیری آنها راحت‌تر است.‌ برای به‌ کارگیری بخاری برقی، فضای باز مورد نظر شما باید دسترسی به‌ انرژی برق داشته باشد.‌

بخاری گازی: بخاری‌های گازی فضای باز نیز‌ به دلیل ارزان بودن سوخت گاز یکی از پرکاربردترین‌ و مقرون به صرفه‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی هستند و‌ برای به ‌کارگیری در محیط‌های تجاری مناسب هستند.‌ باید دقت کنید که در صورت‌ انتخاب بخاری فضای باز گازی،‌ محیط مورد نظر شما دسترسی به انشعاب گاز داشته باشد.‌

بخاری گاز پروپان: بخاری‌های فضای باز گازی پروپان از انواع بخاری‌های قابل حمل به شمار ‌می‌آیند.‌ بنابراین در صورتی که محیط مورد نظر شما‌ به انشعاب گاز یا انرژی ‌برق دسترسی ندارد، ‌می‌توانید از اثر گرمایشی این بخاری‌ها بهره‌مند شوید.‌ این بخاری دارای کپسول‌هایی است که دارای‌ گاز پروپان هستند و پس از خالی شدن کپسول ‌می‌توان دوباره آن را پر کرد.‌ اندازه‌ی کوچک و وزن سبک‌ بخاری‌های گازی پروپان‌ امکان جابه‌جایی و حمل و نقل‌ آسان آنها را‌ برای کاربران فراهم ‌می‌کند.

توان حرارتی بخاری‌ فضای باز

یکی‌ دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید بخاری فضای باز‌ باید به آن‌ دقت کنید، توان حرارتی‌ بخاری است.‌ توان حرارتی بخاری باید مناسب با نیازهای گرمایشی شما باشد تا بتوانید‌ بدون اتلاف انرژی، گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید.‌ توان حرارتی بخاری‌ها با‌ واحد BTU‌ سنجیده ‌می‌شود.‌ هر چقدر که توان حرارتی بخاری بیشتر باشد‌، بخاری قابلیت تولید گرمای بیشتری را دارد. در محیط‌های تجاری و صنعتی معمولاً از‌ بخاری‌هایی استفاده ‌می‌شود که دارای توان حرارتی بالایی باشند.‌ هنگام خرید بخاری فضای باز آب و هوای منطقه را‌ نیز در نظر بگیرید.‌ به عنوان مثال در مناطقی که دارای آب و هوای سرد هستند‌ از بخاری‌هایی که توان حرارتی بالاتری دارند استفاده می‌شود.

 روش گرمایشی بخاری فضای باز

 

هیتر تابشی فضای باز

 

روش گرمایشی بخاری فضای باز نقش بسیار مهمی ‌در میزان مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی‌ دارد.‌ باید به این نکته‌ی مهم‌ اشاره کرد که بخاری‌های تابشی‌ یا بخاری‌های مادون قرمز یکی از ایده‌آل‌ترین سیستم‌های‌ گرمایشی برای‌ فضای باز به شمار می‌آیند.‌ بخاری‌های تابشی انرژی گرمایی را توسط امواج‌ گرمایی به سطح و اشیاء مورد نظر انتقال داده‌ و به صورت مستقیم باعث گرم شدن آنها می‌شوند. در روش گرمایش تابشی،‌ برخلاف روش گرمایشی انتقال حرارت،‌ هوای اطراف بخاری گرم نمی‌شود و‌ گرما به صورت مستقیم به سطح مورد نظر‌ ساطع ‌می‌گردد.‌ به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در عملکرد و بازده گرمایشی بخاری‌های تابشی تغییری ایجاد نمی‌کند.‌ بنابراین‌ از بخاری‌های تابشی می‌توان در شرایط جوی مختلف استفاده کرده و میزان اتلاف گرما را به‌ کمترین مقدار رساند.‌ با کاهش میزان مصرف انرژی و اتلاف گرما، هزینه‌های گرمایشی در‌ مراکز تجاری‌ کاهش پیدا خواهد کرد.‌ امروزه بخاری‌های تابشی یکی از پرکاربردترین‌ سیستم‌های گرمایشی‌ برای تامین گرمای مورد نیاز در فضای باز‌ محیط‌های تجاری و صنعتی‌ به شمار می‌آیند.

ایمنی بخاری فضای باز

 

 

ایمنی بخاری فضای باز‌

 

ایمنی بخاری فضای باز‌ و استاندارد بودن آن یکی از مهم‌ترین‌ مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.‌ به خصوص اگر بخاری را در فضایی به کار خواهید برد که کودکان و حیوانات در آنها رفت و آمد دارند،‌ باید از ایمن بودن به کارگیری آن اطمینان حاصل کنید.‌ به طور کلی می‌توان گفت که بخاری‌های برقی به دلیل نداشتن‌ شعله‌ی باز‌ از ایمنی بیشتری در مقایسه با بخاری‌های گازی برخوردار هستند. با این حال امروزه بخاری‌های گازی نیز با توجه به استانداردهای ایمنی‌ ساخت می‌شوند. کاربران هنگام به ‌کارگیری بخاری‌های فضای باز باید نسبت به نصب صحیح و دنبال کردن نکات ایمنی در هنگام استفاده از بخاری توجه کافی داشته باشند.‌ علاوه بر این، بخاری‌های دیواری و بخاری‌های سقفی به دلیل ثابت بودن نحوه‌ی نصب و همچنین دور از دسترس بودن کودکان، در مقایسه با بخاری‌های ایستاده و بخاری‌های قابل حمل ایمنی بیشتری دارند.‌ امروزه بخاری‌های ایمن دارای سیستم اتوماتیک هستند که در صورت داغ شدن بیش از اندازه بخاری یا بروز مشکل به صورت خودکار خاموش می‌شوند.‌ این بخاری‌ها مجهز به ترموستات هستند که‌ کنترل دمای بخاری را به عهده دارد و‌ در صورت افزایش بیش از اندازه‌ی دما به صورت اتوماتیک موجب خاموش شدن دستگاه بخاری می‌شود. علاوه بر این،‌ مجهز بودن بخاری به ترموستات موجب ‌می‌شود که ترموستات دمای محیط را روی‌ درجه‌ی مطلوب مورد نظر به صورت ثابت نگه دارد و‌ با جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی نیز شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: patiofever

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما