انواع هیتر برقی صنعتی و کاربردهای آنها

هیتر تابشی
معرفی رایج‌ترین انواع هیتر تابشی به همراه کاربرد و ویژگی‌های هر کدام
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
فروش هیتر
نکاتی که هنگام مراجعه به مراکز فروش هیتر باید به آنها توجه کرد.
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
هیتر برقی صنعتی

هیتر برقی صنعتی برای تامین گرمایش ساختمان‌های صنعتی به کار می‌رود و دارای کاربردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف صنعتی است. گرمایش صنعتی با استفاده از انرژی برق یکی از پاک‌ترین روش‌های گرم کردن مکان‌های صنعتی است. گرمای تامین شده توسط انرژی برق، بدون آلودگی بوده، و به همین دلیل یکی از روش‌های گرمایش سازگار با محیط زیست به شمار می‌آید. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی آلودگی یکی از مشکلات بارز به شمار می‌آید. چرا که به دلیل به کارگیری ماشین‌های صنعتی یا وجود مواد شیمیایی و سمی در ساختمان‌های صنعتی، اغلب میزان آلودگی در این مکان‌ها زیاد است. به کارگیری هیتر برقی صنعتی می‌تواند از تولید آلودگی بیشتر جلوگیری کند.

یکی دیگر از مزایای هیتر برقی صنعتی ایمنی بالای آن نسبت به هیترهایی است که با سوخت گاز یا نفت کار می‌کنند. بیشتر هیترهای گازی به علت داشتن شعله‌ی باز در مقایسه با هیترهای برقی از ایمنی کمتری برخوردار هستند. وجود مواد اشتعال زا و شیمیایی در کنار بخاری‌های گازی می‌تواند موجب آتش سوزی و بروز خطرات بسیاری شود. مسئله‌ی ایمنی در مکان‌های صنعتی  از اهمیت بسیاری برخوردار است.  در در صورتی که سیستم گرمایشی مکان‌های صنعتی دارای ایمنی کافی نباشد، ممکن است باعث متحمل شدن خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری شود.

انواع هیتر برقی صنعتی و کاربردهای آنها

امروزه انواع هیتر برقی صنعتی توسط مهندسین و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم های گرمایشی، ساخته شده و به بازار عرضه می‌گردد. کاربران سیستم‌های گرمایشی برقی می‌توانند انواع هیترهای برقی صنعتی را  در اندازه‌ها، طرح‌ها، و مدل‌های گوناگون و متنوع تهیه کنند. هر کدام از انواع هیتر برقی صنعتی دارای قدرت گرمایشی متفاوت و کاربردهای گوناگون هستند. کاربران باید با توجه به نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان صنعتی و فرایندهایی که در آن انجام می‌پذیرد، اقدام به تهیه و خرید هیتر مناسب بکنند. انتخاب هیتر صنعتی مناسب نقش موثری در بهبود فرایندهای صنعتی و تولیدی خواهد داشت. علاوه بر این به کارگیری هیتر مناسب باعث کاهش میزان مصرف انرژی، و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع هیتر برقی صنعتی  پر کاربرد آشنا خواهیم کرد.

هیتر برقی تابشی

هیتر برقی تابشی

هیتر برقی تابشی صنعتی در آن دسته از مکان‌هایی که به گرمایش سریع و آنی نیاز است، یک روش گرمایشی ایده‌آل به شمار می‌آیند. هم‌چنین در برخی از مراکز صنعتی و تجاری مانند ورودی مراکز خرید یا اسکله‌های بارگیری، درب ساختمان به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، یا اینکه ساختمان دارای پنجره یا در شکاف‌های بسیاری است. در این گونه ساختمان‌های صنعتی، در صورت به کارگیری هیترهای انتقال حرارت، میزان اتلاف گرما بسیار بالا خواهد بود. چرا که وجود باد و جریان هوا گرمای تولید شده توسط هیتر را از منطقه‌ی مورد نظر دور می‌کند. هیتر برقی تابشی به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا باعث گرم شدن سطح قرار گرفته در مسیر تابشی خود شده و اجسام و افراد را گرم می کند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی هیتر برقی تابشی تاثیری ندارد. به کارگیری هیتر برقی تابشی در در فضای باز نیز یکی از بهترین روش‌های گرمایشی است.

هیترهای برقی تابشی نیز در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به اندازه‌ی سطحی که نیاز به گرمایش دارد، هیتری با اندازه و قدرت گرمایشی مناسب تهیه کنید. هیترهای برقی تابشی کوچک‌تری نیز ساخته شده‌اند که قابلیت حمل و جابجایی دارند. این هیترها را می‌توانید با ولتاژهای ۲۳۰ و ۱۱۰ تهیه کنید. هیترهای برقی تابشی ثابت قابلیت نصب شدن از سقف یا دیوار را دارند. هیترهای برقی تابشی برای گرم کردن ساختمان‌هایی که دارای سقف بلند بوده و ارتفاع زیادی دارند، بسیار مناسب هستند. یکی از نکات مهم درباره‌ی هیترهای تابشی نحوه‌ی نصب آن‌ها است. هنگام نصب هیتر تابشی باید به فاصله‌ی استاندارد آن با سطح مورد نظر دقت کنید. عدم رعایت فاصله‌ی مناسب باعث کاهش اثر گرمایشی هیتر می‌شود. هر چقدر که هیتر به سطح مورد نظر شما نزدیک‌تر باشد، سطح گرمای بیشتری دریافت خواهد کرد. هیترهای تابشی برای گرمایش نقطه‌ای بسیار پر کاربرد هستند. شما می‌توانید برای گرم کردن یک قسمت خاص از ساختمان از هیتر تابشی استفاده کنید. برای مثال برای گرم کردن قسمتی از انباری یا قسمتی از گلخانه‌ که دارای گیاهانی است که که به گرمای بیشتری احتیاج دارند، می‌توان از اثر گرمایشی هیتر تابشی بهره برد.

فن هیتر برقی

فن هیتر برقی

فن هیتر برقی یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که به دلیل داشتن مزایای بسیار در ساختمان‌های صنعتی کاربردهای فراوانی دارد. بیشتر این هیترها وزن کمی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر جابجا کنید. نحوه‌ی به کار گیری فن هیتر برقی بسیار آسان است. در واقع شما می‌توانید با اتصال هیتر به جریان برق به راحتی از اثر گرمایشی آن بهره ببرید.

انواع فن هیترهای برقی دارای تنوع بسیاری در طرح و مدل هستند. برخی از فن هیترهای برقی کوچک  با ولتاژهای ۲۳۰ و ۱۱۰ در دسترس هستند. فن هیترهای برقی سه فاز که دارای اندازه‌ی بزرگتری نیز هستند، با ولتاژ ۴۱۵ کار می‌کنند و قدرت گرمایشی بالایی دارند. برخی از انواع فن هیترهای برقی دارای سیستم کانال کشی هستند. سیستم کانال کشی این امکان را فراهم می‌کند که هوای گرم شده توسط هیتر در قسمت‌های مختلف ساختمان توزیع شود. فن هیتر برقی به علت دارا بودن فن، علاوه بر گرم کردن هوای محیط به تهویه‌ی هوا نیز کمک می‌کند. فن موجود در بخاری ذرات ریز معلق در هوا و آلودگی‌ها را از محیط داخلی ساختمان دور می‌کند. برخی از انواع فن هیترهای برقی برای گرم کردن ساختمان‌هایی که دارای گرد و غبار زیاد هستند یا رطوبت بالایی دارند، طراحی شده اند.

فن هیترهای برقی دارای کاربردهای بسیاری در انواع مراکز تجاری و صنعتی هستند. به عنوان نمونه فن هیترهای برقی برای گرم کردن انباری‌های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی، مغازه‌های تجاری، سالن‌های اجتماعات، نمایشگاه‌ها، و پارکینگ‌ها به کار برده می‌شوند. در صورت به کارگیری فن هیترهای برقی باید به قیمت انرژی برق در منطقه توجه کرد. در بیشتر مناطق انرژی برق در مقایسه با سوخت گاز و نفت قیمت بالاتری دارد. به همین دلیل ممکن است به کار گیری هیتر برقی باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی و تجاری شود.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما