هیتر گازی یا برقی : بررسی تفاوت‌های هیتر صنعتی گازی و برقی

بخاری صنعتی کارگاهی
بخاری صنعتی کارگاهی : انواع بخاری‌های صنعتی مناسب برای کارگاه‌ها
دی ۶, ۱۳۹۸
انواع بخاری های صنعتی
انواع بخاری های صنعتی : آشنایی با بخاری‌های صنعتی
دی ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر گازی یا برقی

هیتر گازی یا برقی

هیتر گازی یا برقی : مقایسه‌ی هیتر گازی صنعتی با هیتر برقی صنعتی

یکی از معمول‌ترین سوالاتی که برای بیشتر کاربران  به وجود می‌آید انتخاب بین هیتر گازی یا برقی برای تامین گرمایش در ساختمان‌های صنعتی و تجاری است. این متن به بررسی تفاوت‌های هیتر گازی صنعتی با هیتر برقی صنعتی می‌پردازد. ممکن است هیتر گازی یا برقی شیوه‌ی گرمایشی یکسانی را برای تولید انرژی گرمایی به کار ببرد و تنها نوع سوخت هیترها با یکدیگر متفاوت باشد. برای مثال هیترهای انتقال حرارت، فن هیترها، هیترهای تابشی و … در دو نوع هیترهای گازی و برقی در دسترس هستند. مطالعه‌ی ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدام از انواع هیترهای گازی و برقی صنعتی و تفاوت‌های آنها با یکدیگر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مورد انتخاب هیتر گازی یا برقی برای ساختمان صنعتی و تجاری خود تصمیم بهتری بگیرید.

 بررسی تفاوت‌های هیتر گازی صنعتی با هیتر برقی صنعتی از لحاظ ایمنی

هیتر گازی صنعتی

هیتر گازی صنعتی

 

 بیشتر هیترهای گازی دارای شعله‌ی باز هستند و به همین دلیل به کارگیری آنها بدون رعایت نکات ایمنی ممکن است منجر به بروز خطرات بسیاری شود. به کارگیری هیترهای گازی در ساختمان‌های تجاری مانند رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها که محل رفت و آمد مشتریان بسیاری است، می‌تواند خطرات بیشتری داشته باشد. همچنین در برخی از ساختمان‌های صنعتی به علت نگهداری مواد اشتعال‌زا و مواد شیمیایی همواره خطر آتش سوزی وجود دارد، و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی به کارگیری بخاری‌های گازی می‌تواند در این ساختمانها موجب بروز خطرات جانی و مالی بسیاری شود. بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های گازی ایمنی بیشتری دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هنگام استفاده از بخاری‌های برقی نیز باید به نکات ایمنی ذکر شده در دفترچه‌ی راهنمایی آن و رعایت آنها توجه کرد.

 تفاوت‌های نصب هیتر گازی صنعتی و هیتر برقی صنعتی

 

هیتر برقی صنعتی

هیتر برقی صنعتی

به طور کلی می‌توان گفت که هیترهای برقی صنعتی در مقایسه با هیترهای گازی نصب و به کارگیری راحت‌تری دارند. بیشتر بخاری‌های برقی صنعتی و تجاری در مقایسه با بخاری‌های گازی دارای اندازه‌ی کوچک‌تری هستند. همچنین بیشتر بخاری‌های صنعتی و تجاری برقی مجهز به دسته یا چرخ‌هایی هستند که امکان حمل و نقل و جابجایی آنها را ساده‌تر می‌کند. یکی از ویژگی‌های هیترهای برقی صنعتی این است که برای به کارگیری و بهره‌مندی از اثر گرمایشی آنها نیازی به سیستم کانال کشی نخواهید داشت. در حالی که بیشتر بخاری‌های گازی صنعتی گرمای تولید شده توسط هیتر را از طریق کانال‌های متعدد به نقاط مختلف ساختمان هدایت می‌کنند. اگر ساختمان مورد نظر شما مجهز به سیستم کانال نیست، با به کارگیری هیترهای برقی صنعتی می‌توانید بدون نیاز به کانال کشی گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید. همچنین برای بهره‌مندی از اثر گرمایشی بخاری‌های گازی دودکش دار، ساختمان شما باید مجهز به محل نصب دودکش و مجرای انتقال دود بخاری به خارج از ساختمان باشد. البته باید اضافه کرد که برخی از انواع بخاری‌های گازی صنعتی بدون دودکش هستند. در صورت به کارگیری بخاری‌های گازی صنعتی بدون دودکش، ساختمان مورد نظر شما باید مجهز به سیستم تهویه هوای مناسب باشد تا گازهای سمی حاصل از سوخت گاز، مانند گاز دی اکسید کربن و گاز مونوکسید کربن، وارد محیط داخلی ساختمان نشوند.

بخاری‌های گازی و بخاری‌های برقی هرکدام دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خود هستند و کاربران باید با توجه به شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی خود اقدام به انتخاب هیتر گازی یا برقی بکنند. می‌توان گفت که بخاری‌های برقی به دلیل قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسان و نصب راحت برای تامین گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. در حالی که بخاری‌های گازی صنعتی مجهز به سیستم کانال کشی دارای شیوه‌ی نصب ثابت هستند و قابلیت توزیع گرمای تولید شده توسط هیتر را در نقاط مختلف ساختمان به صورت یکنواخت دارند.

 

 

هیتر دیواری

هیتر دیواری

 

انواع هیتر گازی یا برقی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. شما می‌توانید هر کدام از از هیترهای گازی یا برقی را در اندازه‌ها و با توان‌های حرارتی متفاوت تهیه کنید. انواع مختلف هیتر گازی یا برقی صنعتی دارای توان حرارتی بالایی هستند و قابلیت تامین گرمایش ساختمان‌های بزرگ تجاری و صنعتی را دارند. هیترهای صنعتی گازی یا برقی را می‌توانید در انواع هیترهای دیواری برقی و هیترهای سقفی تهیه کنید. هیتر‌های دیواری و هیترهای سقفی صنعتی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای کاربردهای بسیاری هستند. چرا که این هیترها فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند.

تفاوت‌های هزینه‌ی به کارگیری هیتر گازی یا برقی

 هیترهای برقی در مقایسه با هیترهای گازی انرژی کمتری مصرف می‌کنند. بیشتر هیترهای گازی برای گرم کردن فضای مورد نیاز به زمان احتیاج دارند و لازم است مدتی قبل هیتر را روشن کنید تا در زمان مورد نیاز ساختمان شما به دمای مطلوب برسد. همچنین میزان اتلاف گرما در صورت به کارگیری هیترهای گازی بیشتر است. میزان اتلاف گرما با به کارگیری بخاری‌های تابشی برقی به کمترین مقدار می‌رسد. با این وجود باید گفت که هیترهای گازی سیستم‌های گرمایشی صنعتی مقرون به صرفه‌تری برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری هستند. چرا که قیمت سوخت‌های فسیلی مانند سوخت گاز و نفت از قیمت انرژی برق پایین‌تر است. به کارگیری سیستم‌های گرمایشی برقی به عنوان سیستم گرمایشی مرکزی در ساختمان‌های صنعتی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان شود.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که هیترهای برقی صنعتی به ‌دلیل استفاده از انرژی برق برای تامین گرمای مورد نیاز، انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کنند. به همین دلیل هیترهای برقی با عنوان سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست شناخته می‌شوند. در صورتی که بخاری‌های گازی باعث انتشار گازهای سمی و گلخانه‌ای مانند گاز مونوکسید کربن گاز و گاز دی اکسید کربن در فضا می‌شوند. امروزه سازگار بودن سیستم‌های گرمایشی با محیط زیست دارای اهمیت بسیاری است. به همین دلیل بهتر است در صورت انتخاب هیترگازی، هیتری را انتخاب کنید که کم مصرف باشد. انتخاب یک سیستم گرمایشی کم مصرف علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی‌می شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و ویژگی‌های آنها می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: tansun

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما