بخاری صنعتی کارگاهی : انواع بخاری‌های صنعتی مناسب برای کارگاه‌ها

کوره هوای گرم دست دوم
هنگام خرید کوره هوای گرم دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟
دی ۳, ۱۳۹۸
هیتر گازی یا برقی
هیتر گازی یا برقی : بررسی تفاوت‌های هیتر صنعتی گازی و برقی
دی ۹, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی کارگاهی

بخاری صنعتی کارگاهی

بخاری صنعتی کارگاهی :  کدام بخاری صنعتی برای گرمایش کارگاه‌ها مناسب است؟

 انواع مختلف بخاری صنعتی کارگاهی وجود دارند که می‌توان از آنها برای تامین گرمایش مورد نیاز کارگاه‌ها استفاده کرد. با این حال گرمایش کارگاه‌های صنعتی یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان و کارکنان کارگاه‌ها است. بیشتر کارگاه‌های صنعتی دارای سقف بلند و مساحت بزرگی هستند. به همین دلیل تامین گرمای مورد نیاز در کارگاه‌های صنعتی می‌تواند مشکل و پر هزینه باشد. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که تامین گرمای مناسب یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در کارگاه‌ها است. به خصوص در فصل‌های سرد سال که دمای هوا به صورت طبیعی کاهش می‌یابد، تامین گرمایش مناسب کارگاه‌های تولیدی و صنعتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. عدم تامین گرمای مناسب در کارگاه‌های صنعتی می‌تواند موجب کاهش بازده تولیدی شود و عملکرد نامناسب ماشین‌ها و ابزار آلات صنعتی یا آسیب رسیدن به مواد اولیه موجود در کارگاه را در پی داشته باشد. این متن شما را با انواع بخاری صنعتی کارگاهی و ویژگی‌های هر کدام از آن ها آشنا می‌کند.

آشنایی با انواع بخاری صنعتی کارگاهی

 آشنایی با انواع بخاری‌های صنعتی کارگاهی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط ساختمان کارگاه و نیازهای گرمایشی‌تان، هیتر مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه‌ی مطلب به معرفی انواع بخاری صنعتی کارگاهی خواهیم پرداخت.

بخاری‌های هوای گرم

به کارگیری بخاری‌های هوای گرم یکی از بهترین روش‌ها برای تامین گرمای مورد نیاز در کارگاه‌ها است. این بخاری‌ها هوای گرم شده توسط سیستم گرمایشی را از طریق کانال‌های متعدد به قسمت‌های مختلف ساختمان کارگاه منتقل می‌کنند. بیشتر این بخاری‌ها دارای امکان تنظیم دما هستند و کاربران می‌توانند به راحتی دمای محیط را تنظیم کرده و درجه‌ی اتاق را به دمای مطلوب مورد نظر برسانند. یکی از مزیت‌های بخاری‌های هوای گرم این است که این نوع سیستم‌های گرمایشی هوای گرم را به صورت یکنواخت در تمامی قسمت‌های ساختمان توزیع می‌کنند و هیچ نقطه‌ی سردی در ساختمان باقی نمی‌ماند. شیوه‌ی گرمایشی بخاری‌های هوای گرم به این صورت است که این سیستم‌های گرمایشی به روش انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که بخاری‌های هوای گرم در انواع و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند. هنگام خرید بخاری صنعتی کارگاهی باید به اندازه، قدرت گرمایشی و کیفیت قطعات به کار برده شده در ساخت این آنها توجه کنید. اندازه و توان حرارتی بخاری صنعتی باید مناسب با مساحت و نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر شما باشد. همچنین باید به ویژگی کم مصرف بودن بخاری صنعتی کارگاهی توجه کنید. کم مصرف بودن سیستم گرمایشی نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی دارد. علاوه بر این، هنگام خرید سیستم گرمایشی به شرایط گارانتی آن توجه نمایید.

بخاری صنعتی کارگاهی معلق

بخاری معلق سقفی

بخاری معلق سقفی

یکی دیگر از انواع بخاری‌های صنعتی کارگاهی، بخاری‌های معلق هستند. بخاری‌های معلق صنعتی توان حرارتی بالایی دارند و می‌توانند گرمای مورد نیاز کارگاه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی را تامین کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت بخاری‌های معلق این است که فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند. همانطور که از اسم آنها پیدا است، این بخاری‌ها از سقف ساختمان به صورت آویزان نصب می‌شوند. برخی از انواع بخاری‌های معلق فاقد دودکش هستند و با به کارگیری آنها نیازی به کانال کشی در ساختمان نخواهید داشت. باید به این نکته توجه کنید که در صورت به کارگیری بخاری‌های فاقد دودکش، ساختمان شما باید مجهز به سیستم تهویه هوا باشد تا از ورود گازهای سمی به فضای داخلی ساختمان جلوگیری به عمل بیاید. به دلیل ارزان بودن سوخت گاز و نفت پیشنهاد می‌شود برای تامین گرمای مورد نیاز از بخاری‌های معلق گازی یا نفتی استفاده کنید. بخاری‌های گازی صنعتی شیوه‌ی به کارگیری و نگهداری آسانی دارند. بخاری‌های معلق گازی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی به شمار می‌آیند. به کارگیری این سیستم‌های گرمایشی یک روش مقرون به صرفه و موثر برای تامین گرمای مورد نیاز در کارگاه‌ها است.

بخاری‌های کابینتی

بخاری کابینتی

بخاری کابینتی

بخاری‌های کابینتی برای تامین گرمایش در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بسیار مناسب هستند. این سیستم‌های گرمایشی در انواع و مدل‌های متنوع ساخته می‌شوند. باید گفت که بخاری‌های کابینتی ایستاده بهترین نوع بخاری‌های کابینتی برای به کارگیری در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی به شمار می‌آیند. بخاریهای کابینتی را می‌توان در انواع بخاری‌های گازی و نفتی، بخاری‌های کابینتی عمودی یا افقی، بخاری‌های فضای داخلی و فضای خارجی و بخاری‌های مخصوص فضای بسته تهیه کرد. این بخاری‌ها توانایی گرمایش ساختمان‌های مختلف را دارند و تطبیق پذیری آنها با فضاهای مختلف باعث می‌شود که کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های صنعتی و کارگاه‌ها داشته باشند. دسترسی به این بخاری‌ها بسیار آسان است و شیوه‌ی نگهداری و به کارگیری ساده‌ای دارند.

بخاری‌های تابشی

بخاری تابشی

بخاری تابشی

بخاری‌های تابشی صنعتی نیز در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. برای مثال این بخاری‌ها را می‌توان به صورت بخاری‌های تابشی معلق تیوبی و بخاری‌های تابشی پنلی تهیه کرد که برای به کارگیری در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی بسیار مناسب هستند. این بخاری‌ها برخلاف هیترهای انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند، بلکه به صورت مستقیم انرژی گرمایی را به سطح قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی این بخاری‌ها تاثیری ندارد و برای به کارگیری در آن دسته از کارگاه‌های صنعتی که دارای فضای باز هستند یا درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، سیستم‌های گرمایشی بسیار کارآمدی به شمار می‌آیند. این ویژگی باعث کاهش میزان مصرف انرژی در ساختمان‌های صنعتی و کارگاه‌ها می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های تابشی این است که گرمای بسیار سریع و آنی تولید می‌کنند. اگر در مسیر تابش این بخاری‌ها قرار بگیرید، به محض روشن شدن بخاری می‌توانید گرمایی ساطع شده از آن را احساس کنید. همچنین این بخاری‌ها شیوه‌ی گرمایشی بسیار کم سر و صدایی دارند و باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند. برخی از انواع بخاری‌های تابشی از سقف ساختمان به صورت معلق نصب می‌شوند. بخاری‌های تابشی سقفی دارای این مزیت هستند که فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و ویژگی‌های آنها می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: heritageheatingandcooling

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما