مهم‌ترین نکات انتخاب هیتر برقی قابل حمل

مزایا و معایب فن هیتر سرامیکی
مزایا و معایب فن هیتر سرامیکی : بررسی ویژگی‌های هیتر فن دار سرامیکی
تیر ۱۵, ۱۴۰۱
انتخاب هیتر برقی قابل حمل

انتخاب هیتر برقی قابل حمل

انتخاب هیتر برقی قابل حمل : ‌مهم‌ترین مواردی که هنگام انتخاب هیتر برقی قابل حمل باید به آنها توجه داشت

 انتخاب هیتر برقی قابل حمل مناسب ‌می‌تواند نقش موثری در کیفیت تامین گرمایش اتاق مورد نظر شما داشته باشد. ‌در صورت انتخاب صحیح، هیترهای برقی قابل حمل می‌توانند سیستم‌ها‌ی ‌گرمایشی ایده آلی باشند. ‌مانند هر وسیله دیگری، امروزه ‌هیتر‌ها‌ی قابل حمل در مدل‌ها‌ و اندازه‌ها‌ی مختلف ساخته می‌شوند. ‌هر کدام از انواع هیتر‌ها‌ی برقی دارای ویژگی‌ها‌ی مخصوص به خود هستند و به ‌همین دلیل انتخاب هیتر برقی قابل حمل مناسب برای کاربران می‌تواند کمی‌ مشکل و سردرگم کننده ‌باشد. ‌هنگام انتخاب هیتر برقی قابل حمل چند نکته مهم وجود دارد که توصیه می‌شود آنها را در نظر بگیرید. در این قسمت به بررسی مهم‌ترین موارد در مورد انتخاب هیتر برقی قابل حمل می‌پردازیم. ‌در صورتی که شما نیز قصد تهیه و استفاده از هیتر‌ها‌ی برقی قابل حمل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

انتخاب هیتر برقی قابل حمل

انتخاب هیتر برقی قابل حمل

بررسی نکات مهم در انتخاب هیتر برقی قابل حمل

باید گفت که هیتر‌ها‌ی برقی را می‌توان براساس نحوه تولید گرما طبقه‌بندی کرد. ‌به همین دلیل انتخاب هیتر برقی قابل حمل مناسب به نیازهای گرمایشی شما بستگی خواهد داشت. ‌در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌ها‌ی انواع هیتر‌ها‌ی برقی می‌پردازیم.

قابلیت جابجایی آسان و مجهز به فن دمنده

بخاری‌ها‌ی برقی پنلی از انواع هیترهای برقی هستند که می‌توانند دیواری یا مستقل باشند. همانطور که از اسم آنها‌ پیدا است، انواع بخاری‌ها‌ی برقی قابل حمل ‌قابلیت ‌جابجایی آسانی دارند. ‌همچنین بخاری‌های پنلی برقی ممکن است مجهز ‌به فن دمنده باشند.

هیتر برقی فن دار

هیتر برقی فن دار

عدم نیاز به پر کردن روغن

‌بخاری‌ها‌ی روغن نیز در رده‌ی هیترهای برقی قابل حمل قرار می‌گیرند. در این نوع از هیترها، گرم شدن روغن در داخل واحد باعث تولید گرما می‌شود. باید گفت که ‌این نوع بخاری‌ها‌ نیاز به پر کردن ‌مجدد روغن ندارند.

تنوع بالای هیترهای برقی

شناخت انواع هیتر‌ها‌ی برقی به شما کمک زیادی می‌کند تا بتوانید هیتر مناسب خود را انتخاب کنید. ‌هیترهای برقی تنوع بالایی دارند که سبب می‌شود تا شما بتوانید براساس نیاز خود هیتر مناسب خودتان را انتخاب کنید.

نوع دیگری از هیترهای برقی با عنوان هیتر‌ها‌ی سرامیکی شناخته می‌شوند. این هیتر‌ها‌ از عنصر گرمایشی سرامیکی برای تولید حرارت استفاده می‌کنند و ممکن است مجهز به فن باشند.

‌یکی دیگر از پرکاربردترین انواع بخاری‌ها‌ی برقی، بخاری‌ها‌ی تابشی یا همان بخاری‌ها‌ی مادون قرمز هستند که ‌گرما را به شکل امواج مادون قرمز ساطع می‌کنند‌.

هنگامی ‌که می‌خواهید نسبت به ‌خرید و انتخاب هیتر برقی قابل حمل اقدام کنید، ‌ابتدا باید با در نظر گرفتن نیازهای گرمایشی خود انتخاب‌ها‌یتان را محدود کنید. سه سوال اساسی وجود دارد که قبل از خرید هیتر برقی باید به آن توجه داشته باشید.

۳ سوال اساسی قبل از خرید هیتر برقی

استفاده از هیتر به صورت موقت یا دائم

ابتدا مشخص کنید که آیا از هیتر برای تامین گرمای موقت استفاده می‌کنید یا اینکه می‌خواهید به صورت دائم و ‌پیوسته هیتر گرمای مورد نیاز شما را تامین کند. همچنین لازم است که ‌طرح و اندازه و نوع بخاری و همچنین مساحت فضایی که می‌خواهید آن را گرم کنید، توجه داشته باشید. ‌اندازه و توان هیتر باید مناسب با مساحت و شرایط اتاق باشد.

گرمایش تدریجی یا فوری

به این نکته توجه کنید که آیا می‌خواهید اتاق را به تدریج گرم کنید یا به گرمای آنی و فوری نیاز دارید. ‌به‌ عنوان ‌مثال گرم نگه داشتن پاهایتان زیر میز کار برای چند ساعت راه حل متفاوتی از گرم ماندن افراد حاضر در ‌اتاق به صورت ‌به صورت یکنواخت ‌خواهد داشت.

محل استفاده از هیتر

به این نکته توجه داشته باشید که ‌برخی از هیتر‌ها‌ هنگام تولید گرما باعث ایجاد صدا می‌شوند. ‌در حالی که برخی دیگر نحوه گرمایش بسیار کم صدایی دارند. ‌اگر می‌خواهید از هیتر برقی قابل حمل در مکانی استفاده کنید که نیاز به سکوت و آرامش در آن است، توصیه می‌شود ‌سیستمی‌ را انتخاب کنید که کم صدا باشد. معمولاً آن دسته از بخاری‌ها‌ی برقی قابل حمل که مجهز به فن هستند، صدای بیشتری تولید می‌کنند‌. ‌در حالی که بخاری‌ها‌ی برقی تابشی از بی صداترین سیستم‌ها‌ی گرمایشی به شمار می‌آیند.

ویژگی‌ها‌ی هیتر برقی قابل حمل

همانطور که گفته شد، هیترهای برقی قابل حمل در اندازه‌ها‌ و مدل‌ها‌ی مختلفی ساخته می‌شوند‌. ‌ویژگی‌ها‌ی هر نوع هیتر برقی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. ‌امروزه بسیاری از بخاری‌ها‌ی برقی مجهز به ‌قطعات مدرن ‌هستند که به کارگیری آنها را برای کاربران هر چه راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

 

به کارگیری هیتر برقی قابل حمل

به کارگیری هیتر برقی قابل حمل

ضرورت تروموستات در سیستم‌های گرمایشی

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که باعث ‌افزایش بازده و ‌ایمنی سیستم‌ها‌ی گرمایشی می‌شود،‌ ترموستات است. ‌ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم گرمایشی نصب می‌شود و به صورت خودکار ‌کنترل دمای سیستم را بر عهده می‌گیرد. ‌کاربران می‌توانند ترموستات را روی دمای مورد نظر خود تنظیم کرده و به صورت اتوماتیک ‌دمای اتاق را تحت کنترل داشته باشند. ‌در صورتی که هیتر بیش از اندازه داغ شود، ترموستات به صورت خودکار آن را خاموش می‌کند ‌و به این طریق ‌از وارد شدن صدمه به هیتر و احتمال وقوع آتش سوزی جلوگیری به عمل می‌آورد.

هیترهای مجهز به فن و سرعت بیشتر در انتقال گرما

باید به این نکته دقت داشته باشید که آن دسته از هیترهایی که مجهز به فن هستند، سرعت بیشتری در انتقال گرما به قسمت‌های مختلف اتاق را خواهند داشت. چرا که فن با ایجاد جریان هوای گرم باعث توزیع مناسب و سریع هوای گرم تولید شده به قسمت‌ها‌ و گوشه‌‌ها‌ی مختلف اتاق می‌شود. ‌در صورتی که هیتر شما مجهز به فن است، توصیه می‌شود ‌‌سیستمی ‌را انتخاب کنید که سرعت فن آن قابل تنظیم باشد.

حمل‌ونقل آسان و کاربری بسیار

هیترها‌ی برقی قابل حمل دارای نحوه به کارگیری بسیار آسانی هستند. ‌کاربران می‌توانند با قرار دادن بخاری در محل مناسب و ‌متصل کردن آن به پریز برق و سپس روشن کردن بخاری، از گرمای تولید شده توسط هیتر بهره‌مند شوند. ‌برخی دیگر از هیترهای برقی قابل حمل ممکن است دارای ویژگی‌ها‌ی ‌ایمنی بیشتری باشند. برای مثال امکاناتی مانند خاموش شدن خودکار در صورت واژگون شدن بخاری، محفظه خنک کننده، قفل کودک، یا حسگر‌ها‌ی کودک که در صورت نزدیک شدن بیش از حد بخاری را به طور خودکار خاموش می‌کنند ‌از جمله ویژگی‌های ایمنی هیترهای برقی قابل حمل هستند. ‌این ویژگی‌ها‌ ‌باعث می‌شوند ‌که بخاری‌ها‌ی برقی قابل حمل دارای امنیت بیشتری باشند و بتوان آنها را در موقعیت‌های مختلف به کار برد.

آشنایی با موارد مهم در انتخاب هیتر برقی قابل حمل به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نیازها و شرایط ساختمان خود فن مناسبی را انتخاب کنید. در صورتی که در مورد خرید هیتر سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در این مورد هستند.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما