بخاری گلخانه : پرکاربردترین بخاری‌های مناسب برای گلخانه

فروش هیتر
نکاتی که هنگام مراجعه به مراکز فروش هیتر باید به آنها توجه کرد.
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
ظرفیت گرمایی چیست ظرفیت گرمایی هیتر و بخاری صنعتی
ظرفیت گرمایی هیتر و بخاری صنعتی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۷
بخاری گلخانه

بخاری گلخانه برای گرم کردن فضای گلخانه‌هایی که محل پرورش و نگهداری انواع گل‌ها، گیاهان، و مواد غذایی هستند، به کار برده می‌شود. در روزهای سرد سال گل‌ها و گیاهان باید از سرما زدگی محافظت شوند. با استفاده از بخاری گلخانه می‌توان محیط مناسبی را برای رشد و نگهداری انواع گیاهان فراهم کرد. تامین محیط و شرایط مناسب نقش مهمی در نگهداری و تولید انواع گیاهان و مواد غذایی دارد. برای تولید برخی از گیاهان، فضای گلخانه همواره باید دارای دمای مناسب باشد. بخاری گلخانه وظیفه‌ی تامین گرمایش مناسب و کافی را دارد. به خصوص اگر گلخانه‌ی شما در منطقه‌ای سردسیر قرار گرفته باشد، برای تامین دمای مناسب به بخاری گلخانه احتیاج پیدا خواهید کرد.

انواع بخاری گلخانه

انواع بخاری گلخانه با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود در بازار وجود دارد. بخاری گلخانه باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند نیازهای گرمایشی گلخانه مورد نظر شما را به خوبی تامین کند. این متن شما را با  چند نوع بخاری گلخانه که کاربردهای زیادی دارند آشنا می‌کند. بخاری‌های گلخانه با توجه به نوع سوخت، اندازه، قدرت گرمایشی، و شیوه‌ی گرمایشی با یکدیگر متفاوت هستند. ویژگی‌های منحصر به فرد هر بخاری باعث می‌شود که برای به کارگیری در گلخانه‌هایی با شرایط مختلف مناسب باشند. آشنایی با انواع بخاری‌های گلخانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید از میان انواع بخاری‌های مختلف گلخانه، سیستم گرمایشی مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنید. هنگام خرید بخاری برای گلخانه باید به ویژگی‌هایی مانند کم مصرف بودن، ایمن بودن، و مناسب  بودن قدرت گرمایشی آن توجه نمایید. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع بخاری‌های پرکاربرد در گلخانه‌ها آشنا خواهیم کرد.

بخاری انتقال حرارت گلخانه

بخاری‌های انتقال حرارت به وسیله‌ی گرم کردن هوا و توزیع آن در فضا، باعث گرم شدن محیط مورد نظر می‌شوند. این بخاری‌ها برای به کارگیری در مکان‌های صنعتی و تجاری مانند گلخانه‌های بزرگ صنعتی و مراکز کشاورزی بسیار مناسب و پرکاربرد هستند. بخاری‌های انتقال حرارت نحوه‌ی نصب و به کارگیری نسبتاً آسانی دارند و شما می‌توانید به راحتی از اثر گرمایشی آن در گلخانه‌ی خود بهره ببرید. بخاری‌های انتقال حرارت با سوخت گاز طبیعی و گاز پروپان در دسترس هستند. این نوع بخای‌ها گرمای لازم برای جلوگیری از سرما زدگی گیاهان را به راحتی فراهم می‌کنند. بخاری‌های انتقال حرارت یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی کم مصرف و مقرون به صرفه به شمار می‌آیند.

بخاری شعله آبی گلخانه

بخاری شعله آبی

بخاری‌های شعله آبی ایمنی بسیار بالایی دارند و برای به کارگیری در گلخانه‌ها مناسب هستند. گرمای تولید شده از بخاری‌های شعله آبی پاک و بدون آلودگی است. این بخاری‌ها به علت مصرف پایین اکسیژن کاربردهای بسیاری در گلخانه‌ها دارند. نحوه‌ی نصب و به کارگیری این بخاری نیز بسیار آسان است و نیازی به سیستم تهویه یا دودکش ندارد. این نوع بخاری را می‌توانید به صورت ایستاده استفاده کنید، یا آن را از دیوار نصب نمایید. منبع تامین انرژی بخاری شعله آبی انرژی برق است. برخی از انواع این بخاری‌ها مجهز به سنسور میزان اکسیژن موجود در هوا هستند. این ویژگی ایمنی بخاری را برای  مورد استفاده قرار گرفتن در گلخانه افزایش می‌دهد.

بخاری تابشی گلخانه

بخاری تابشی گلخانه

بخاری‌های تابشی یکی از کم مصرف ترین انواع سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. بخاری‌های تابشی برای مورد استفاده قرار گرفتن در گلخانه‌ها و مزارع  نگهداری انواع گیاهان و مواد غذایی بسیار مناسب هستند. بخاری‌های تابشی تنوع زیادی در مدل، اندازه، و قدرت گرمایشی دارند. این بخاری‌ها به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا، باعث گرم شدن  سطح  قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود می‌شوند. شیوه‌ی گرمایشی بخاری‌های تابشی مانند شیوه‌ی گرمایشی نور خورشید است. وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی تاثیری ندارد. بخاری‌های تابشی برای گرمایش نقطه‌ای بسیار ایده آل هستند. بنابراین اگر برخی از گیاهان نگهداری شده در گلخانه به گرمای بیشتری احتیاج داشته باشند، برای تامین گرمای مورد نیاز آن‌ها می‌توان از بخاری تابشی بهره گرفت.

بخاری‌های تابشی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت گازی دارای ایمنی بیشتری هستند. نحوه‌ی گرمایش بخاری‌های تابشی کاملاً بی صدا است. شما می‌توانید بخاری تابشی گلخانه را به راحتی نصب کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید. یکی از مزایای بخاری‌های تابشی تولید گرمای آنی است. بخاری های تابشی در مدت زمان بسیار کوتاهی سطح قرار گرفته در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. با روشن کردن بخاری و قرار گرفتن در مسیر تابش آن، بلافاصله می‌توانید گرمای ساطع شده از بخاری تابشی را احساس کنید. به دلیل شیوه‌ی گرمایشی مستقیم، اتلاف گرما با استفاده از بخاری‌های تابشی به کمترین میزان خود می‌رسد.

بخاری‌های تابشی را می‌توانید در انواع و مدل‌های متنوع تهیه کنید. برخی از بخاری‌های تابشی به صورت نوارهای لوله‌ای شکل و انعطاف پذیر هستند و شما می‌توانید این نوارها را روی سقف گلخانه یا قسمتی از دیوار نصب کنید. ویژگی انعطاف پذیری این نوع بخاری این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید از اثر گرمایشی آن در فضاهایی با اشکال مختلف بهره مند شوید. یکی دیگر از انواع بخاری‌های تابشی که در گلخانه‌ها کاربردهای فراوانی دارد هیتر تیوبی است. به کار گیری هیتر تیوبی در گلخانه‌هایی که با مشکل تامین گرمایش مواجه هستند، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. این بخاری‌ها با سوخت گاز طبیعی و گاز پروپان نیز در دسترس هستند. نوع دیگری از بخاری‌های مورد استفاده قرار گرفته در گلخانه‌ها، بخاری مادون قرمز است. این نوع بخاری تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. بخاری مادون قرمز قابلیت نصب از سقف ساختمان گلخانه را دارد.

بخاری قابل حمل گلخانه

بخاری قابل حمل

بخاری‌های قابل حمل امکان به کارگیری در مکان‌ها و شرایط مختلف را دارند. طراحی این بخاری‌ها به گونه‌ای است که اغلب دارای اندازه‌ی کوچک، وزن کم، چرخ‌هایی برای آسان‌تر کردن هر چه بیشتر امکان جابجایی و دسته هستند. شما به راحتی می‌توانید بخاری‌های قابل حمل را از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و از اثر گرمایشی آن در منطقه‌ی مورد نیاز بهره‌مند شوید. این بخاری‌ها برای گرم کردن گلخانه‌هایی با مساحت کوچک، یا گرمایش نقطه‌ای در گلخانه‌ها بسیار مناسب هستید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی و هیترهای صنعتی است. شما می‌توانید قبل از اقدام به خرید سیستم گرمایشی از راهنمایی‌های کارشناسان گرما سرد بهره‌مند شوید و اطلاعات لازم در مورد انواع بخاری مناسب برای گلخانه و ویژگی‌های آنها را کسب نمایید.

منبع: growerssupply

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما