بخاری‌ تابشی
بخاری‌ تابشی: نحوه کارکرد و تقسیم‌بندی انواع بخاری تابشی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۷
کوره صنعتی
بررسی ساختار و نحوه کارکرد کوره صنعتی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۷
فن هیتر برقی صنعتی

اگر به سیستم گرمایشی تقویتی و یا سیستم گرمایشی اصلی برای اهداف صنعتی و تجاری نیازمندید، انواع فن هیتر برقی صنعتی و تجاری هر دو می‌توانند نیاز شما را برطرف ‌کنند. این هیترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت حمل و نصب شدن آسان را در موقعیت‌های مختلف مقدور می‌سازند.

نحوه‌ی کار فن هیتر برقی صنعتی

نحوه‌ی کار فن هیتر برقی صنعتی بدین گونه است که هوا را از باتری هیتر عبور می‌دهند و هوای محدوده‌ی مشخص شده را گرم می‌کنند. هرچقدر که حجم هوای عبور داده شده بیشتر باشد، همان‌ قدر دمای هوای محیط سریع‌تر بالا خواهد رفت.

هم چنین سرعت و فاصله‌ی جریان هوا قابلیت هیتر را در تغییر درجه دمای محیط بالا می‌برد. هرچقدر که هوا با سرعت بیشتری بوزد، به زمان کمتری برای گرم شدن نیاز دارد و بنابراین قدرت گرم کردن فضای وسیع‌تری را خواهد داشت.

هنگامی‌که دمای هوا افزایش یابد، هوای گرم به صورت طبیعی رو به بالا حرکت کرده و لایه‌ای از هوای گرم در نزدیکی سقف ساختمان و لایه‌ای از هوای خنک‌تر در نزدیکی سطح زمین ایجاد می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در این مواقع از یک فن استفاده کنید تا مانع طبقه‌بندی هوای گرم و سرد در محوطه شوید. استفاده از فن باعث می‌شود که بتوانید هوای گرم مورد نیاز را در سطوح نزدیک به زمین نگه دارید.

اگر به این گونه فن‌ها دسترسی ندارید، قرار دادن فن هیتر برقی صنعتی در مکانی مرتفع کمک می‌کند تا از اثر پدیده‌ی جابجایی هوای گرم و سرد بکاهید. دراین صورت فن هیتر برقی صنعتی هوای گرم را به سمت پایین می‌دمد و باعث گرم شدن لایه‌های هوای نزدیک به سطح زمین می‌شود.

مزایای فن هیتر برقی صنعتی

  • گرمایش کم هزینه‌ی ساختمان : در حالی که نصب و استفاده از فن هیترهای برقی صنعتی بسیار آسان است، این هیترها با هزینه‌ی پایینی محوطه‌ی مورد نظر شما را گرم می‌کنند. فن هیتربرقی صنعتی به شیوه‌ای ساده و مقرون به صرفه، جریان هوای گرم را به هرنقطه‌ی دلخواه شما انتقال می‌دهد.
  • سرعت عملکرد گرمایشی بالا: درحالی‌که سیستم‌های دیگر به پیش گرمایش نیاز دارند، فن هیترها در مدت زمان کمی دمای محوطه‌ی مورد نظر را بالا می‌برند.
  • گرمایش انعطاف پذیر: طراحی فن هیتر برقی صنعتی به گونه‌ای است که در هر دو صورت نصب دائم یا موقت، گرمای مطبوع و دلخواه شما را تامین می‌کنند.
  • موقعیت مکانی نصب فن هیتر: نصب چند فن هیتر برقی صنعتی در یک مکان بازده گرمایشی را بالا خواهد‌ برد. اگر فن هیترها را در مکان‌هایی نصب کنید که جریان باد گرم آن‌ها در مسیرهای یکسان نبوده و با هم تداخل پیدا نکنند، دمای محیط را می‌توانید راحت‌تر گرم کنید.

ویژگی‌ها

  • مناسب برای اتاق‌های کوچک و نیز محیط‌های صنعتی بزرگ
  • تنوع در مدل‌های مختلف با بازدهی ۳ کیلووات الی ۱۲ کیلووات
  • سیستم‌های گرمایش فن‌دار با قابلیت ۱۲۰ کیلوواتی
  • در دونوع قابل حمل و دیواری
  • گزینه‌های کنترل هیتر تکی و کنترل سیستم الکترونیکی
  • بست‌های چند جهته‌ی دیواری و هیتر دسته‌دار
  • ساختارهایی با طول عمرزیاد برای استفاده‌ی طولانی مدت
  • قطعات تشکیل دهنده‌ی بادوام

در این قسمت چهار نوع از انواع فن هیتر برقی صنعتی را معرفی می‌کنیم که کاربردهای گرمایشی بالایی دارند.

فن هیترهای صنعتی فشرده

این هیترها امکان گرم کردن محدوده‌ی معینی را با هزینه‌ی پایین فراهم می‌کنند. در موقعیت‌هایی که یک مکان مخصوص و مشخص باید گرم شود، از این هیترها می‌توان استفاده کرد. این هیترها در دو مدل باکنترل و بدون کنترل موجود هستند.

مدل فشرده‌ی PFH: این مدل برای استفاده در پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر، اتاق‌های انباری یا هر مکان تجاری کوچک، عالی هستند. طراحی این هیترها به گونه‌ای است که گرمای ملایمی با کنترل دمایی خودکار تولید می‌کنند. هم چنین دارای بست‌های قابل تنظیم استاندارد هستند. این هیترها بالاترین بازده گرمایشی را دارند و برای استفاده در اماکن تجاری کاملاً مناسب هستند. سیستم کنترل دما که در تمامی این هیترها تعبیه شده، بین تامین گرمای مورد نیاز و هزینه‌های گرمایشی تعادل ایجاد می‌کند. از حالت فن این هیترها هم می‌توانید در تابستان برای ایجاد جریان هوا در محیط استفاده کنید.

فن هیتر صنعتی فشرده

فن هیتر صنعتی قابل حمل

این هیتر دسته دار برای اماکن تجاری و صنعتی طراحی شده. مدل پروبوست دوقلوی توربو سرامیک دارای یک طراحی منحصر به فرد است که می‌تواند به‌صورت ایستاده و بدون نصب شدن به دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. ترموستات تعبیه شده در داخل دستگاه بهینه سازی مصرف انرژی را تایید کرده و علاوه بر کاهش هزینه‌های گرمایشی، محیطی با دمای مطبوع برای انجام فعالیت‌های تجاری و صنعتی فراهم می‌کند.

فن هیتر صنعتی قابل حمل

فن هیتر صنعتی دیواری

این هیترها، دارای ساختار مستحکم  و قطعات با کیفیت هستند. فن هیترهای دیواری استاندارد دارای کنترل هستند که مشکل هزینه‌های گرمایشی را تا حد زیادی حل می‌کنند. مدل CFS ، یک فن هیتر قابل حمل و دیواری قدرتمند است  که برای کاربردهای تجاری و صنعتی سبک طراحی شده است. این فن هیتر مستحکم و بادوام را در هرجایی می توانید استفاده کنید. این مدل از فن هیترها در هر موقعیت مکانی و زمانی گرمای مورد نیاز شما را تامین می‌کنند. مدل های CFS برای اماکن تجاری کوچک، و نه خیلی بزرگ مناسب هستند. هم چنین این فن هیترها مجهز به کنترل دیواری هستند که استفاده از آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

فن هیتر صنعتی دیواری

فن هیترهای صنعتی دیواری قوی

این هیترها که مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی هستند، با استفاده از یک کنترل اضافی با ترموستات دیجیتال قابل برنامه ریزی و تایمر، به کار می‌افتند.

مدل قوی CFH ، فن هیتری الکترونیکی است که از دمنده‌های سانتریفیوژی برای ایجاد جریان هوای سریع‌تر استفاده می‌کند. هم‌چنین قطعات تشکیل دهنده‌ی این فن هیتر، آن را به وسیله‌ای عالی برای گرم کردن محیط‌های صنعتی تبدیل می‌کنند. یک کنترل جانبی امکان کنترل ۱۰ هیتر را با برنامه‌ی دیجیتالی دقیق فراهم می‌کند. این دستگاه با استفاده از یک کابل شبکه‌ی معمولی کامپیوتری قابل کنترل است.

سیستم کنترلی چند هیتری CFCH، تحت عنوان فن هیتر مخصوص کاربردهای سنگین صنعتی طراحی شده‌است. سیستم کنترلی CFCH  امکان کنترل چندین فن هیتر را که توسط سیستم کنترلی الکترونیکی ساده‌ای به هم متصل شده‌اند، میسر می‌سازد. با تامین گرمایشی تا ۱۲۰ کیلووات، این سیستم کنترلی دارای ویژگی‌های کلیدی برای بکارگیری اتوماتیک مناسب در اماکن صنعتی و تجاری است که بدون وقفه مشغول به کار و فعالیت هستند.

 

 

انواع هیتر برقی صنعتی در فرآیندهای مختلفی که لازم است دمای یک شی یا فرایند افزایش یابد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، روغن روان‌کاری قبل از تغذیه شدن به ماشین، باید گرم شده باشد، یا در فصل زمستان باید از یخ زده‌گی لوله‌ها جلوگیری به عمل آورد. این هیترها برقی صنعتی هستند که این امر را برای شما ممکن می‌کنند. هیترهای برقی که نوعی از هیترهای صنعتی به شمار می‌آیند، از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی کار می‌کنند. گرمای تولید شده طی فرآیندهای بسیاری به دست آمده و انتقال داده می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما