آشنایی با نحوه گرمایش بخاری صنعتی فن دار و مزایای استفاده از آن

خرید بخاری برقی صنعتی
مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد خرید بخاری برقی صنعتی بدانید.
بهمن ۲۱, ۱۳۹۸
کوره ی هوای گرم
هر چیزی که باید در مورد کوره ی هوای گرم بدانید.
بهمن ۲۷, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی فن دار

بخاری صنعتی فن دار

بخاری صنعتی فن دار به دلیل قابلیت‌ها و مزیت‌های فراوانی که دارد یکی از سیستم‌های گرمایشی پرکاربرد در ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. این بخاری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند، به منظور تامین گرمای مورد نیاز به کار برده می‌شود. علاوه بر این، از انواع بخاری‌های صنعتی فن دار برای پیشبرد فعالیت‌‌ها و فرایندهای تولیدی و صنعتی بهره برده می‌شود. به کارگیری بخاری صنعتی فن دار می‌تواند تا ۲۰ درصد در کاهش مصرف انرژی تاثیر داشته باشد. باید اضافه کرد که افزایش حداکثر میزان صرفه جویی در مصرف انرژی به طراحی مناسب بخاری صنعتی فن دار و نحوه‌ی استفاده از آن نیز بستگی دارد. به همین دلیل هنگام انتخاب بخاری صنعتی باید دقت کنید که هیتری که انتخاب می‌نمایید مناسب با شرایط ساختمان و نیازهای گرمایشی مورد نظر شما باشد. این مطلب به بررسی نحوه‌ی گرمایش توسط بخاری صنعتی فن دار و مزایای استفاده از آن در ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌پردازد.

بخاری صنعتی فن دار

بخاری صنعتی فن دار

آشنایی با شیوه‌ی گرمایشی بخاری صنعتی فن دار

همانطور که از اسم آن پیدا است هیتر صنعتی فن دار مجهز به یک فن دمنده است. هیترهای صنعتی در انواع مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی ساخته می‌شوند. کاربردهای انواع هیترهای صنعتی فن دار می‌تواند با توجه به نوع آنها متفاوت باشد. به عنوان مثال توان حرارتی، نوع تیغه‌ی فن، جنس قطعاتی که هیتر از آن ساخته شده است، اندازه، نحوه‌ی نصب، نوع سوخت و … انواع هیترها با یکدیگر متفاوت است. ویژگی منحصر به فرد هیترهای فن دار مجهز بودن آنها به فن دمنده است. شیوه‌ی کار هیترهای فن دار به این گونه است که ابتدا قطعه‌ی گرمایشی هیتر انرژی گرمایی لازم را تولید می‌کند. سپس هوای گرم شده توسط هیتر، به وسیله‌ی فن دمنده در محیط اطراف توزیع می‌گردد. وجود فن دمنده در هیتر موجب می‌شود که هوای گرم با سرعت و قدرت هر چه بیشتر  در محیط اطراف هیتر پخش شود. فن دمنده با ایجاد جریان هوا باعث حرکت هوای گرم به سمت قسمت‌های مختلف ساختمان شده، هوای ساختمان به صورت یکنواخت گرم می‌شود و نقطه‌ی سردی باقی نمی‌ماند. در واقع توزیع هوا به صورت مناسب کمک می‌کند که هیچ نقطه‌ی سردی در ساختمان باقی نماند. برخی از سیستم‌های گرمایشی دارای این مزیت هستند که می‌توان تنها از فن آنها استفاده کرد. کاربران می‌توانند از فن دمنده در فصل‌های گرم سال برای ایجاد جریان هوای خنک و تهویه هوای ساختمان‌های صنعتی بهره ببرند.

برای اینکه بتوان عملکرد گرمایشی بخاری‌های صنعتی را ارتقاء داد، باید به طراحی و ساخت فن آنها دقت کرد. فن‌هایی که توسط افراد متخصص طراحی و ساخته می‌شوند موجب افزایش اثر گرمایشی هیتر خواهند شد.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب و به کارگیری بخاری صنعتی فن دار باید توجه کنید.

–  هیتری متناسب با فضای خود انتخاب کنید.نوع فن به کار رفته در ساخت هیتر باید مناسب با نیازهای گرمایشی و کاربری مورد نظر شما باشد. فن‌های صنعتی به کار رفته در ساخت هیترهای فن دار به دو نوع تقسیم می‌شوند. نوع اول که به عنوان فن پروانه‌ای نیز شناخته می‌شوند دارای تیغه‌هایی هستند که جریان هوا را با شدت کم تولید می‌کند. نوع دیگر فن‌ها، فن‌های آکسیال هستند که جریان هوا را با شدت بیشتری تولید می‌کنند.

–  استانداردها را رعایت کنید: هنگام نصب هیتر باید به فاصله‌ی مناسب و استاندارد هیتر با سطح و اشیائی که باید گرم شوند، دقت کرد.

–  تعداد مناسبی از بخاری را تهیه کنید: با توجه به مساحت و شرایط ساختمان خود باید به تعداد کافی بخاری تهیه کنید و به اندازه و توان حرارتی بخاری دقت کنید.

بخاری صنعتی فن دار خود را در مکان مناسبی نصب کنید. مکان نصب فن می‌تواند تاثیر بسیاری در توزیع مناسب گرما داشته باشد.

نکات ایمنی را رعایت کنید. به نکات لازم در مورد نحوه‌ی نگهداری و به کارگیری فن هیتر دقت کنید.

هیتری را با حداقل آلودگی صوتی تهیه کنید. برخی از فن هیترهای صنعتی موجب ایجاد سر و صدای زیاد و آلودگی صوتی در محیط می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم هیتری را انتخاب کنید که هنگام کار کردن صدای زیادی تولید نکند.

فن هیتر قابل تنظیم جهت وزش هوای گرم

فن هیتر قابل تنظیم جهت وزش هوای گرم

– در صورت امکان هیتر صنعتی چند سرعته انتخاب کنید. چند سرعته بودن فن و قابلیت تنظیم درجه‌ی دمنده‌گی هوای گرم یکی از نکات مهم در انتخاب هیترهای صنعتی فن دار است. این ویژگی کمک بسیاری به کاهش میزان مصرف انرژی می‌کند. چرا که به این ترتیب کاربران می‌توانند میزان گرمای مورد نیاز را تامین کنند و از مصرف انرژی اضافه جلوگیری به عمل بیاورند.

مزیت‌های به کارگیری بخاری صنعتی فن دار

 

فن هیتر تجاری

فن هیتر تجاری

همانطور که گفته شد بخاری‌های صنعتی فن دار به دلیل مزیت‌هایی که دارند یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی مهم‌ترین مزیت‌های بخاری‌های صنعتی فن دار خواهیم پرداخت.

یکی از مزیت‌های بخاری‌های صنعتی فن دار این است که با به کارگیری آنها دمای اتاق به صورت یکنواخت گرم می‌شود. همانطور که می‌دانید هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند. این امر موجب می‌شود که همواره هوای نزدیک به سطح زمین سردتر از هوای نزدیک به سقف ساختمان باشد. اما بخاری صنعتی فن دار با ایجاد جریان هوا باعث حرکت هوای گرم در قسمت‌های مختلف ساختمان شده و هوای مطبوع و یکنواختی را در سرتاسر محیط اتاق تولید می‌کند. به همین دلیل به کارگیری هیتر صنعتی فن دار باعث کاهش اتلاف گرما از طریق سقف ساختمان می‌شود. کاهش اتلاف گرمای تولید شده به معنی کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های سرمایشی ساختمان است. در بیشتر محیط‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف گرمایش مناسب ساختمان می‌شود. به همین دلیل کم مصرف بودن و مقرون به صرفه بودن سیستم گرمایشی در محیط‌های صنعتی دارای اهمیت بسیاری است.

بخاری‌های فن دار صنعتی به دلیل اثر گرمایشی بالایی که دارند برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری مناسب هستند. در صورتی که هیتری را انتخاب نمایید که دارای اندازه‌ی بزرگ‌تر و توان حرارتی بیشتری باشد، به تعداد دستگاه‌های کمتری برای گرم کردن یک ساختمان بزرگ نیاز پیدا خواهید کرد. به کارگیری این بخاری‌ها باعث تامین رفاه و آسایش هر چه بیشتر در محیط کار می‌شود. علاوه بر این، فن موجود در دستگاه به تهویه‌ی هوا و دور کردن آلودگی‌ها از محیط‌های صنعتی کمک بسیاری می‌کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: powrmatic

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما