مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد نگهداری کوره صنعتی بدانید.

انواع بخاری با گاز مایع
انواع بخاری با گاز مایع : آشنایی با هیترهای بوتان و پروپان
اسفند ۳, ۱۳۹۸
بخاری برقی ایستاده فن دار
آشنایی با مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های بخاری برقی ایستاده فن دار
اسفند ۹, ۱۳۹۸
نگهداری کوره صنعتی

نگهداری کوره صنعتی

نگهداری کوره صنعتی و به کارگیری صحیح آن در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیاری است. دقت و توجه در نحوه‌ی نگهداری صحیح و به کارگیری درست کوره‌ی صنعتی باعث افزایش عملکرد گرمایشی و طول عمر آن خواهد شد. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف خرید و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی و تامین گرمای مورد نیاز می‌شود. خرابی کوره‌ی صنعتی می‌تواند عملکرد کل سیستم گرمایشی را با مشکل مواجه کند. علاوه بر این، باید به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر کوره‌های صنعتی دارای قیمت بالایی هستند و جایگزینی آنها با کوره‌ی صنعتی جدید می‌تواند پرهزینه باشد. بنابراین نگهداری کوره‌ی صنعتی دارای اهمیت بسیاری است. با رعایت چند نکته در مورد نحوه‌ی به کارگیری و نگهداری کوره صنعتی می‌توانید از مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش بیاید جلوگیری به عمل بیاورید. در این مطلب با نحوه‌ی نگهداری کوره صنعتی و نکاتی در مورد ایمنی آن آشنا خواهید شد.

هر آنچه که در مورد نگهداری کوره صنعتی باید بدانید.

به منظور نگهداری و مراقبت مناسب از کوره‌ی صنعتی و افزایش طول عمر کارکرد مفید آن باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید. بنابراین باید با نحوه‌ی نگهداری صحیح و استفاده از کوره صنعتی آشنایی کافی داشته باشید. باید اضافه کرد که بهتر است سالانه حداقل یک بار از یک فرد متخصص برای بررسی و کنترل کوره صنعتی خود کمک بگیرید. این کار کمک می‌کند تا شما با اطمینان خاطر بیشتری کوره صنعتی را به کار بگیرید و از اثر گرمایشی آن در طول سال بهره مند شوید. در ادامه‌ی مطلب به چند نکته‌ی مهم در مورد نگهداری کوره صنعتی اشاره خواهیم کرد. با دنبال کردن این چند نکته‌ی ساده می‌توانید طول عمر سیستم گرمایشی خود را افزایش داده و مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

تعویض فیلترهای کوره صنعتی

پیشنهاد می‌کنیم هر ۳ ماه یک بار فیلترهای کوره را تعویض کنید. کاربران می‌توانند با رعایت نکات ایمنی و دنبال کردن دستورالعمل‌های لازم این کار را به تنهایی و بدون کمک تکنسین انجام دهند. تعویض به موقع فیلترها باعث افزایش کیفیت هوای گرم تولید شده توسط کوره‌ی صنعتی می‌شود.

تمیز نگه داشتن مشعل کوره صنعتی

 

مشعل کوره

مشعل کوره

 

سعی کنید همیشه مشعل کوره صنعتی را تمیز نگه دارید. برای این کار لازم است که از یک فرد متخصص کمک بگیرید و از او بخواهید که مشعل کوره‌ی شماره تمیز کند. مشعل کوره صنعتی باید دور از گرد و غبار و آلودگی باشد.

نظافت مکرر دمنده‌ی کوره صنعتی

وظیفه‌ی اصلی فن‌های دمنده توزیع هوای گرم تولید شده توسط گروه صنعتی در بخش‌های مختلف ساختمان است. بنابراین فن‌های دمنده منبع اصلی انتقال هوای گرم در قسمت‌های مختلف ساختمان به شمار می‌آیند. وجود گرد و غبار و آلودگی روی فن‌های دمنده‌ی کوره می‌تواند باعث انتشار آلودگی در فضای داخلی ساختمان شود و کیفیت هوای گرم تولید شده را پایین بیاورد. علاوه بر این، باید به این نکته‌ی مهم نیز اشاره کرد که وجود گرد و غبار و آلودگی می‌تواند تعادل و فشار هوای تولید شده توسط فن را تحت تاثیر قرار دهد و عملکرد سیستم گرمایشی را با مشکل مواجه کند.

تمیز نگه داشتن میله‌ی سنجش شعله

بسیاری از کاربران به نظافت مناسب و تمیز نگه داشتن میله‌ی سنجش شعله توجه نمی‌کنند. عدم توجه به نظافت میله‌ی سنجش شعله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای کوره‌ی صنعتی شود. اگر میله‌ی سنجش شعله‌ی کوره‌ کثیف باشد می‌توانید کولر را روشن یا خاموش کنید، اما باید بدانید که کوره پس از مدتی خاموش خواهد شد. اگر کوره صنعتی شما با این مشکل مواجه شده است و با گذشت زمان شعله‌ی آن خاموش می‌شود، ممکن است دلیل آن کثیف بودن میله‌ی سنجش شعله باشد. در واقع میله‌ی سنجش شعله به صورت اتوماتیک حرکت می‌کند تا کوره را روشن نگه دارد، اما به دلیل حفظ ایمنی خاموش می‌شود.

نکاتی در مورد تعمیر کوره صنعتی

 

تعمیر کوره صنعتی

تعمیر کوره صنعتی

در صورتی که کوره‌ی شما بیش از ۱۰ سال کار کرده است و هزینه‌ی زیادی برای تعمیر یا تعویض قطعات آن پرداخت می‌کنید، باید بگوییم که بهتر است کوره‌ی خود را تعویض کرده و کوره‌ی جدیدی را جایگزین آن نمایید. ممکن است برای صرفه جویی در هزینه‌ها قصد خرید کوره‌ی صنعتی دست دوم را داشته باشید. در این صورت باید بسیار دقت کنید که کوره دارای مشکل جدی نباشد و قطعات آن سالم بوده و به درستی کار کنند. از فروشنده بپرسید که چرا قصد فروش کوره را دارد و این که اگر در طول زمان استفاده از کوره از آن راضی بوده است یا نه. پیشنهاد می‌کنیم در صورت خرید سیستم گرمایشی دست دوم این کار را به واسطه‌ی یک فرد متخصص انجام دهید. برخی از قطعات کوره‌ها بیشتر از قسمت‌های دیگر مورد تعمیر قرار می‌گیرند.

هنگام خرید و همچنین هنگام به کارگیری کوره‌های صنعتی باید به این قطعات توجه بیشتری کنید و در صورت میزان آنها را به موقع تعمیر یا تعویض نمایید. این قطعات و ایرادهای مربوط به آنها عبارت هستند از: تعویض شیر گاز، ترموکوپل، سنسورهای شعله‌ی کثیف، مشکلات مربوط به موتور فن دمنده، فن داخلی، بردهای کنترل.

 نکاتی درباره‌ی ایمنی کوره صنعتی

سنسور مونوکسید کربن

سنسور مونوکسید کربن

به منظور حفظ ایمنی کوره‌ی صنعتی باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید. در ادامه‌ی مطلب شما را با این نکات مهم آشنا خواهیم کرد.

دتکتورهای مونوکسید کربن: اگر شما دارای یک کوره‌ی گازی هستید، بسیار مهم است که کوره‌ی شما مجهز به دتکتور مونوکسید کربن باشد. چرا که ممکن است سیستم‌های گرمایشی گازسوز اکسیژن موجود در هوای اتاق را سوزانده و موجب تولید گازهای سمی و انتشار آن در فضای داخلی ساختمان شوند. شما باید دتکتورهای مونوکسید کربن را در هر اتاق مجزا از ساختمان نصب کنید. افزایش بیش از اندازه‌ی گاز سمی مونوکسید کربن می‌تواند بسیار خطرناک باشد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید به راحتی  دتکتور مونوکسید کربن را تهیه کرده و آن را در ساختمان خود نصب کنید.

توجه به تناسب ارتفاع و میزان اکسیژن موجود در هوا با فشار گاز: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد کنید ارتفاع منطقه از سطح دریا و میزان اکسیژن موجود در منطقه است. استاندارد ارتفاع شعله و فشار گاز با توجه به ارتفاع منطقه‌ی جغرافیایی و حجم اکسیژن موجود در هر منطقه متفاوت است. اگر فشار گاز متناسب با میزان اکسیژن موجود در هوا نباشد، می‌تواند موجب افزایش انتشار مقدار گاز مونوکسید کربن شود. به همین دلیل لازم است که هنگام به کارگیری کوره‌های صنعتی گازی به نحوه‌ی نصب مناسب و تنظیم  فشار گاز توجه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران متخصص ما در شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: tlcplumbing

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما