معرفی مهم‌ترین کاربردها و ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی کوچک

مصرف گاز کوره هوای گرم
کوره هوای گرم شامل چه قطعاتی می‌شود و چه عواملی باعث کاهش مصرف گاز کوره هوای گرم می‌شود؟
آبان ۱۲, ۱۳۹۸
هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی در کجاها کاربرد دارد؟
آبان ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی کوچک

هیتر برقی صنعتی کوچک

هیتر برقی صنعتی کوچک کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری گوناگون دارد. می‌توان گفت که هیتر برقی صنعتی کوچک با وجود اندازه‌ی جمع و جوری که دارد، دارای قدرت گرمایشی نسبتاً بالایی است و به خوبی از عهده‌ی تامین گرمای مورد نیاز شما بر خواهد آمد. در صورت به کارگیری هیتر برقی صنعتی کوچک، کنترل بیشتری روی تامین رفاه و آسایش محل کارتان خواهید داشت. شما به راحتی می‌توانید با به کارگیری این نوع بخاری کوچک برقی هر قسمت از ساختمان را که مورد نیاز شما است، به راحتی گرم کنید. مانند انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی دیگر، هیترهای برقی صنعتی کوچک در مدل‌ها و اندازه‌های متنوع ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این هیترها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. در این مطلب شما را با انواع هیتر برقی صنعتی کوچک، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای هر کدام از آنها آشنا می‌کنیم.

هیتر برقی کوچک

هیتر برقی کوچک

 انواع هیتر برقی صنعتی کوچک

می‌توان انواع هیترهای برقی صنعتی کوچک را با توجه به نوع تولید انرژی گرمایی دسته بندی کرد. شما می‌توانید با توجه به نیازهای گرمایشی خاصی که دارید، هیتر مناسب خود را انتخاب کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید.

هیترهای پنلی

 یکی از انواع هیترهای برقی صنعتی کوچکی هیترهای پنلی هستند. برخی از هیترهای پنلی قابلیت نصب روی دیوار را دارند. همچنین شما می‌توانید نوع دیگری از هیترهای پنلی را به صورت ایستاده خریداری کنید. برخی از مدل‌های هیترهای پنلی مجهز به فن دمنده هستند. هیترهای پنلی را می‌توانید در اندازه‌ها، مدل‌ها و طرح های گوناگون تهیه نمایید.

یکی دیگر از انواع هیترهای برقی صنعتی کوچک هیترهای تابشی هستند. هیترهای تابشی برقی گرما را به صورت مستقیم به اشیاء و افراد قرار گرفته در مسیر تابشی خود انتقال می‌دهند. بر خلاف هیترهای انتقال حرارت، هیترهای تابشی برقی هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند، بلکه به صورت مستقیم باعث گرم شدن سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی هیترهای تابشی ندارد. این هیترها کاربردهای فراوانی در فضاهای باز دارند.

فن هیترها

نوع دیگری از هیترهای برقی صنعتی کوچک فن هیترها هستند. همانطور که از اسم این هیترها پیدا است، فن هیترها مجهز به یک فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کند. مجهز بودن هیتر به فن باعث افزایش اثر گرمایشی آن می‌شود. علاوه بر این، وجود فن مزیت‌های دیگری مانند تامین تهویه هوای داخل ساختمان را دارد. ایجاد جریان هوا توسط فن باعث می‌شود که ذرات معلق در هوا، گرد وغبار و انواع آلودگی‌ها از ساختمان‌های صنعتی و تجاری دور شوند. همچنین وجود فن در هیتر باعث می‌شود که گرما به قسمت‌های مختلف ساختمان برسد و دمای هوای اتاق به صورت یکنواخت گرم شود.

فن هیتر برقی

فن هیتر برقی

هیترهای سرامیکی

هیترهای سرامیکی نیز یکی از انواع هیترهای برقی صنعتی کوچک به شمار می‌آیند. در این هیترها از یک قطعه‌ی گرمایشی سرامیکی برای تولید گرما استفاده می‌شود. بیشتر هیترهای سرامیکی مجهز به یک فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را در سرتا سر محیط اتاق به صورت یکنواخت پخش می‌کند.

یکی دیگر از انواع هیترهای برقی صنعتی کوچک هیترهای مادون قرمز هستند. این هیترها با استفاده از از اشعه‌ی مادون قرمز انرژی گرمایی تولید می‌کنند. در این هیترها گرما از طریق یک قطعه‌ی گرمایشی در هیتر تولید می‌شود. سپس گرمای تولید شده به صورت انرژی مادون قرمز به سطح مورد نظر انتقال پیدا می‌کند.

هیتر مادون قرمز

هیتر مادون قرمز

کاربردها و ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی کوچک

هیترهای برقی صنعتی کوچک بیشتر به عنوان سیستم‌های گرمایشی کمکی در مکان‌های تجاری و صنعتی به کار برده می‌شوند. هیترهای برقی صنعتی کوچک معمولاً برای تامین گرمایش نقطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از قسمت‌های ساختمان‌های صنعتی و تجاری ممکن است متصل به سیستم اصلی گرمایشی نباشد. در این مواقع به راحتی می‌توان از اثر گرمایشی هیترهای برقی صنعتی کوچک برای گرم کردن قسمت مورد نظر بهره برد. همچنین در برخی مواقع نیازی به گرم کردن کل ساختمان ندارید و روشن کردن سیستم اصلی گرمایشی می‌تواند انرژی زیادی مصرف کرده و باعث اتلاف انرژی و افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان شود. در این شرایط می‌توان به راحتی از هیتر برقی صنعتی کوچک برای گرم کردن مکان مورد نظر استفاده کرد. برای مثال در برخی از گلخانه‌های صنعتی برای تامین گرمای مورد نیاز گیاهانی که به گرمای بیشتری نیاز دارند، از هیترهای برقی تابشی کوچک بهره برده می‌شود.

همانطور که از اسم این هیترها پیدا است، بخاری‌های برقی انرژی مورد نیاز خود را برای تولید گرما از انرژی برق دریافت می‌کند. در واقع هر کدام از انواع هیترهای برقی با روش‌های منحصر به فرد خود انرژی الکتریسیته را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. ممکن است ساختمان شما مجهز به انشعاب گاز نباشد، در این صورت شما به راحتی می‌توانید گرمای مورد نیاز خود را با استفاده از هیتر برقی صنعتی کوچک تامین کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های هیترهای برقی صنعتی کوچک می‌توان به قابل حمل بودن آنها اشاره کرد. بیشتر این هیترها دارای چرخ‌هایی در زیر خود، یا دسته هستند. این ویژگی باعث می‌شود که شما به راحتی فراوان بتوانید این هیترها را از مکانی به مکان دیگرانتقال داده و از اثر گرمایشی آنها در قسمت‌های مختلف ساختمان بهره ببرید. یکی دیگر از مزیت‌های دیگر هیترهای برقی صنعتی کوچک نحوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار ساده و آسان آنها است. تنها کاری که شما باید انجام دهید متصل کردن هیتر به پریز برق و فشردن دکمه‌ی روشن آن است. همچنین هیترهای برقی به علت نداشتن شعله‌ی باز در مقایسه با هیترهای گازسوز دارای ایمنی بیشتری هستند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. در صورتی که قصد خرید هیتر برقی صنعتی کوچک برای ساختمان صنعتی یا دفتر کار خود را دارید، می‌توانید با مسئولان فروش و کارشناسان شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم و دقیقی را در مورد انواع هیترهای برقی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد به هر کدام از این هیترها در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع مختلف هیترها و کاربردهای آنها می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان مورد نظرتان هیتر مناسبی را برای تامین گرمای مورد نیاز خود تهیه کنید.

آیا تا به حال تجربه استفاده از هیتر برقی صنعتی کوچک را داشته‌اید؟ هیترهای برقی صنعتی کوچک را بیشتر در چه مکان‌هایی به کار برده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: aham

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما