کوره هوای گرم
معرفی انواع کوره هوای گرم و شیوه‌های نگهداری از آنها
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸
هیتر کوره هوای گرم ایستاده
هیتر کوره هوای گرم ایستاده
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی فن دار

هیتر برقی صنعتی فن دار

 هیتر برقی صنعتی فن دار که با عنوان هیتر دمنده نیز شناخته می‌شود، نوعی سیستم گرمایشی است که با استفاده از یک فن هوای گرم تولید شده توسط هیتر را در محیط اطراف خود پخش می‌کند. این نوع فن دارای یک قطعه‌ی گرمایشی است که با استفاده از آن گرما تولید می‌کند. فن موجود در دستگاه کمک می‌کند که هوای گرم شده با سرعت و قدرت بیشتری در سراسر محیط به صورت یکنواخت توزیع شود. هیتر برقی صنعتی فن دار برای گرم کردن اتاق‌هایی با فضای بسته بسیار مناسب است. یکی از مزایای هیتر برقی صنعتی فن دار این است که در مدت زمان کوتاهی قابلیت گرم کردن فضاهای بسته را دارد. در ادامه‌ی مطلب شما را با ویژگی‌های مهم هیتر برقی صنعتی فن دار آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی فن دار

ممکن است فن موجود در هیتر برقی صنعتی فن دار سر و صدای زیادی تولید کند. بنابراین اگر هیتر را برای محیطی خریداری می‌کنید که وجود سر و صدا در آنجا می‌تواند مشکل ساز باشد، قبل از خرید هیتر به میزان نویزی که هیتر فن ‌دار تولید می‌کند توجه کنید. به کارگیری هیترهای فن ‌دار پر صدا در مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و به طور کلی ساختمان‌هایی که نیاز به سکوت و آرامش در آنها احساس می‌شود، کارایی چندانی ندارد. در مقابل، هیتر برقی صنعتی فن دار کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های صنعتی دارد. از این نوع هیتر برای تامین گرمایش در کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، پارکینگ‌ها، انباری‌ها، ساختمان‌های سوله و غیره به کار برده می‌شود. همچنین در برخی از ساختمان‌های صنعتی از هیتر فن دار می‌توان به عنوان خشک کن استفاده کرد. برای مثال در صنعت نساجی و کارخانه‌ی تولید کاغذ می‌توان برای خشک کردن سریع پارچه و کاغذ از هیتر برقی فن دار صنعتی بهره برد.

باید خاطر نشان کرد که از هیتر برقی صنعتی فن دار بیشتر به عنوان سیستم گرمایشی کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص در آن دسته از مناطق جغرافیایی که آب و هوای بسیار سردی دارند، استفاده از هیتر برقی صنعتی فن دار در کنار سیستم‌ گرمایشی اصلی بسیار رایج است. هیترهای برقی صنعتی فن دار در اندازه‌ها، مدل‌ها و قدرت‌های گرمایشی متفاوت طراحی و ساخته می‌شود. بیشتر این هیترها قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسان دارند. جابه‌جایی آسان هیتر برقی این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی بتوانید آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و از قدرت گرمایشی آن در قسمتی از ساختمان که نیاز به گرمایش دارد، بهره‌مند شوید. این هیترها برای گرمایش نقطه‌ای کاربردهای فراوانی دارند و می‌توان برای گرم کردن سریع یک قسمت از ساختمان از آنها استفاده کرد.

 

مقایسه هیتر برقی با سایر هیترها

قیمت خرید اولیه‌ی هیتر برقی صنعتی فن دار در مقایسه با انواع هیترهای دیگر مقرون به صرفه است. ساختار ساده‌ی این هیتر باعث می‌شود که قیمت بالایی نداشته باشند. با این حال قیمت هر هیتر به کارخانه‌ی سازنده‌ی آن، قدرت گرمایشی، دوام هیتر، و کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد. هیتر برقی صنعتی فن دار حداکثر انرژی را به انرژی گرمایی مفید تبدیل می‌کند و به همین دلیل بازده گرمایشی بسیار بالای دارد. با این حال به کارگیری هیتر برقی در مقایسه با هیترهای گازی هزینه‌ی بیشتری دارد. چرا که قیمت انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی گران‌تر است. به کارگیری مداوم هیتر برقی می‌تواند باعث افزایش مبلغ قبوض ماهیانه‌ی مصرف انرژی برق شود.

مزایای سیستم‌های گرمایشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که امروزه مد نظر شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی و همچنین کاربران قرار می‌گیرد، سازگار بودن سیستم گرمایشی با محیط زیست است. هیتر برقی به علت استفاده از انرژی برق و انرژی گرمایی پاک و بدون آلودگی تولید می‌کند. این هیترها به علت عدم استفاده از مواد شیمیایی باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای در زمین نمی‌شوند. به همین دلیل یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند.

نصب و به کارگیری هیتر برقی فن دار صنعتی

فن هیتر دیواری

فن هیتر دیواری

 نصب و راه‌اندازی هیتر برقی صنعتی فن‌ دار

هیتر برقی صنعتی فن دار نحوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارد. برای به کارگیری هیتر برقی صنعتی فن دار به منبع تامین انرژی برق نیاز خواهید داشت. بیشتر این هیترها را می‌توان به راحتی با وصل کردن به منبع انرژی برق مورد استفاده قرار داد. برای نصب برخی از هیترهای برقی صنعتی فن دار ممکن است به کمک یک متخصص احتیاج پیدا کنید. برای حفظ ایمنی، هنگام نصب این هیتر باید فاصله‌ی مناسب هیتر با  مواد اشتعال‌زای اطراف هیتر را رعایت کنید. فاصله‌ی مناسب هیتر، توان حرارتی و قدرت دمندگی فن آن می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین  قبل از نصب آن دستورالعمل‌های ایمنی در مورد نصب و به کارگیری هیتر را به دقت مطالعه کنید. برخی از این هیترها قابلیت نصب از دیوار را نیز دارند. این نوع هیترهای دیواری برای به کارگیری در ساختمان‌هایی که مشکل فضا دارند، بسیار مناسب است.

بخاری برقی صنعتی مدل EH150

هیتر برقی مدل EH150

هیتر برقی مدل EH150

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترهای صنعتی است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت گرما سرد هیتر برقی صنعتی مدل EH150 است. این هیتر کاربردهای بسیاری در ساختمان‌های صنعتی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح قابلیت تنظیم توان حرارتی آن در سه مرحله‌ی ۵، ۱۰ و ۱۵ کیلووات است. هیتر برقی صنعتی مدل EH150 انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده‌ای را تولید می‌کند. فن سانتریفیوژی به کار رفته در ساخت این هیتر دارای قدرت دمنده‌گی بسیاری است و توانایی بالایی در توزیع مناسب گرما دارد. بعد از خاموش کردن بخاری، فن دستگاه به مدت چند دقیقه به طور اتوماتیک روشن می‌ماند تا قطعات بخاری خنک شوند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این هیتر برقی این است که می‌توان به صورت مستقل از فن آن به عنوان سیستم تهویه‌ی هوا استفاده کرد. بدنه‌ی این بخاری از جنس گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای است. عایق بندی مناسب، این بخاری را در مقابل زنگ زدگی و خورده‌گی مقاوم می‌کند. قابلیت جابجایی وحمل و نقل این هیتر آسان است و می‌توان آن را روی دیوارنصب کرد یا به صورت ایستاده روی زمین قرار داد. این هیتر دارای یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترهای صنعتی با مشاورین و کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: هیتر برقی صنعتی فن دار

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما