ویژگی های هیتر خوب : آشنایی با ویژگی‌های بارز یک هیتر خوب

بهترین گرماتاب فضای باز
بهترین گرماتاب فضای باز : معرفی بهترین بخاری تابشی برای گرمایش فضای باز
آبان ۲۴, ۱۳۹۹
هیتر برقی بیسبورد
هیتر برقی بیسبورد : معرفی هیتر برقی بیسبورد و ویژگی‌های آن
آذر ۶, ۱۳۹۹
ویژگی های هیتر خوب

ویژگی های هیتر خوب

ویژگی های هیتر خوب چیست و یک سیستم گرمایشی ایده آل چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ این سوالی است که در هنگام انتخاب و خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی و تجاری یا حتی ساختمان مسکونی‌تان باید از خودتان بپرسید. وظیفه‌ی اصلی انواع سیستم‌های گرمایشی تولید انرژی گرمایی و توزیع آن در محیط اطراف مورد نظر است. هر کدام از سیستم‌های گرمایشی روش منحصر به فرد خود را برای افزایش دمای اتاق دارند. باید گفت که امروزه دانش و فناوری بسیار پیشرفته‌ای در ساخت سیستم‌های گرمایشی به خصوص بخاری‌های صنعتی و تجاری به کار برده ‌می‌شود.

به کارگیری تجهیزات مدرن و تکنولوژی روز و افزایش عملکرد گرمایشی

به کارگیری تجهیزات مدرن و تکنولوژی روز در ساخت سیستم‌های گرمایشی موجب ‌می‌شود که انواع بخاری‌ها بازده و عملکرد گرمایشی بهتری داشته باشد. باید اضافه کرد که انواع سیستم‌های گرمایشی دارای ‌ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. بنابراین به صورت دقیق نمی‌توان گفت که یک هیتر کاملاً خوب است یا خیر. چرا که خوب بودن هیتر بستگی به شرایط و نیازهای گرمایشی محیطی دارد که قصد به کارگیری سیستم گرمایشی در آنجا را دارید. بنابراین به منظور افزایش بازده گرمایشی هیتر و تامین گرمایش مورد نیازتان به صورت مناسب و با مصرف کمترین میزان انرژی، لازم است که هیتری را انتخاب کنید که مناسب با شرایط ساختمان مورد نظر شما و نیازهای گرمایشی‌تان باشد. در این نوشته ابتدا به بررسی ‌ویژگی های هیتر خوب خواهیم پرداخت. سپس شما را با انواع هیترهای پرکاربرد و ‌ویژگی های آنها آشنا خواهیم کرد. اگر به دنبال خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان تجاری و صنعتی خود هستید و قصد دارید که با ‌ویژگی های هیتر خوب آشنا شوید، پیشنهاد ‌می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

ویژگی های هیتر خوب

ویژگی های هیتر خوب

معرفی ویژگی های ‌هیتر خوب

همانطور که گفته شد امروزه انواع ‌هیترها توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی تجاری و صنعتی ساخته ‌می‌شوند و هر کدام از آنها مزیت‌ها و ‌ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای اینکه بتوانید هیتر مناسبی را برای ساختمان مورد نظر خود انتخاب کنید، لازم است که با ‌ویژگی های ‌هیتر خوب آشنایی کافی داشته باشید و هنگام خرید هیتر این ویژگی‌ها را مد نظر داشته و آنها را مورد بررسی قرار دهید. در این قسمت به معرفی ویژگی های هیتر خوب خواهیم پرداخت.

ویژگی های هیتر خوب

ویژگی های هیتر خوب

کم مصرف بودن

یکی از مهم‌ترین ویژگی های هیتر خوب این است که برای تولید انرژی گرمایی کافی کمترین میزان انرژی را مصرف کند. همانطور که ‌می‌توانید حدس بزنید بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای فضای بزرگ و مساحت زیادی هستند. اغلب این ساختمان‌ها سقف بلندی دارند و گرم کردن آنها نیازمند مصرف انرژی زیادی است. بنابراین در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه بالایی صرف تامین گرمایش مناسب می‌شود. به همین دلیل کم مصرف بودن سیستم گرمایشی یکی از مهم‌ترین ‌ویژگی‌هایی است که هیترهای به کار رفته در ساختمان‌های تجاری و صنعتی باید داشته باشند. کم مصرف بودن هیتر باعث ‌می‌شود که انرژی کمتری صرف تولید گرما در این ساختمان‌ها شود. با کاهش میزان مصرف انرژی هزینه‌های گرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که ممکن است برای خرید یک هیتر کم مصرف صنعتی هزینه‌ی بیشتری را هنگام خرید دستگاه بخاری پرداخت کنید. اما باید در نظر بگیرید که در طول زمان کم مصرف بودن هیتر باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی و صرفه جویی هرچه بیشتر در این زمینه خواهد شد.

اندازه و توان حرارتی مناسب

 

اندازه مناسب هیتر

اندازه مناسب هیتر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن دقت کنید، مناسب بودن اندازه و توان حرارتی آن با محیطی است که قصد گرم کردن آن را دارید. قبل از خرید سیستم گرمایشی لازم است که شرایط ساختمان مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید که به چه مقدار انرژی گرمایی نیاز خواهید داشت. به این منظور باید مساحت ساختمان مورد نظرتان را اندازه‌ گیری کرده و محاسبه کنید که برای گرم کردن فضای مورد نظرتان به چه هیتری با چه اندازه و توان حرارتی نیاز خواهید داشت. همچنین باید نحوه‌ی عایق بندی ساختمان مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید تا میزان اتلاف گرما را محاسبه کنید. عدم به کارگیری هیتری که دارای اندازه و توان حرارتی مناسب با فضای مورد نظر شما است، علاوه بر تامین نکردن انرژی گرمایی لازم باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی نیز می‌شود. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های هیتر خوب داشتن اندازه و توان حرارتی مناسب است.

سرعت و نحوه توزیع گرما توسط هیتر

 

توزیع مناسب گرما

توزیع مناسب گرما

از دیگر نکات مهم در مورد ویژگی های هیتر خوب سرعت و نحوه توزیع گرما توسط آن است. باید به این نکته توجه کرد که وظیفه‌ی اصلی هیتر تولید و توزیع گرما است. ممکن است که هیتری توان حرارتی بالایی داشته باشد و بتواند انرژی گرمایی زیادی تولید کند. اما اگر نحوه توزیع آن خوب نباشد، هیتر بازده گرمایشی خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل نحوه توزیع گرما نقش مهمی‌ در عملکرد گرمایشی سیستم‌های حرارتی دارد. در بیشتر بخاری‌هایی که گرما را به روش انتقال هوای گرم تولید ‌می‌کنند، برای توزیع سریع‌تر و بهتر جریان هوای گرم تولید شده توسط هیتر از فن دمنده استفاده می شود. به کارگیری فن موجب ‌می‌شود که هوا گرم تولید شده توسط ‌هیتر با سرعت و قدرت بیشتری در محیط اطراف جریان پیدا کرده و به این ترتیب هوای قسمت‌های مختلف اتاق به صورت یکنواخت گرم شود. بنابراین لازم است که هنگام انتخاب هیتر به سرعت و نحوه توزیع گرمای آن نیز توجه کنید.

کیفیت و دوام قطعات به کار رفته در ساخت هیتر

 

کیفیت هیتر

کیفیت هیتر

بدون تردید آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که در ساخت آنها از قطعات با کیفیت و با دوام استفاده ‌می‌شود، طول عمر بالاتر و عملکرد گرمایشی بهتری خواهند داشت. بنابراین لازم است که هنگام خرید سیستم گرمایشی کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت هیتر را مورد بررسی قرار دهید. به خصوص این ویژگی در مورد هیتر‌های صنعتی و تجاریا همیت بیشتری دارد. چرا که ‌هیتر‌های تجاری و صنعتی ممکن است در شرایط سخت به کار برده شوند و به همین دلیل باید دارای مقاومت و دوام بیشتری باشند. به عنوان مثال برخی از هیترهای صنعتی در دماهای بالا مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند و قابلیت تحمل دمای بالا را دارند. بیشتر قطعات گرمایشی به کار رفته در ساخت هیترهای تجاری و صنعتی از جنس سرامیک هستند. سرامیک ماده‌ای است که رسانه‌ی قوی حرارت به شمار می‌آید و دوام بسیار بالایی نیز دارد.

بی صدا بودن هیتر

بی صدا بودن هیتر ‌می‌تواند یکی از مزیت‌های آن باشد. در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که آلودگی صدا یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌آید، به کارگیری هیتر‌های بی صدا ‌می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. به عنوان مثال در برخی از محیط‌های تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها‌، مدارس و موسسات آموزشی‌، دفاتر اداری، کتابخانه‌ها، آسایشگاه‌ها‌، بیمارستان‌ها و … که تولید صدا ‌می‌تواند موجب سلب رفاه و آسایش افراد حاضر در ساختمان شود، پیشنهاد ‌می‌گردد که از هیتر‌های بی صدا استفاده شود.

سازگار بودن ‌هیتر با محیط زیست

امروزه یکی از مهم‌ترین ‌ویژگی های هیتر خوب سازگار بودن آن با محیط زیست است. با توجه به اهمیت بسیاری که حفظ و نگهداری محیط زیست دارد، امروزه سازندگان و کاربران سیستم‌های گرمایشی اهمیت بسیاری به سازگار بودن هیترها با محیط زیست می‌دهند. باید دقت کنید که هیتری که انتخاب ‌می‌نمایید تا اندازه‌ی ممکن آسیب کمتری به محیط زیست بزند و موجب انتشار گازهای سمی ‌و گلخانه‌ای در فضا نشود. بخاری‌های برقی به دلیل تولید انرژی گرمایی پاک از سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار ‌می‌آیند. آن دسته از بخاری‌های گازی که مصرف انرژی کمتری دارند نیز در مقایسه با بخاری‌های گازی پرمصرف آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

ایمن بودن سیستم گرمایشی

 

ایمنی هیتر

ایمنی هیتر

ایمن بودن بخاری یکی از مهمترین ویژگی های هیتر خوب است. هنگا‌می ‌که اقدام به انتخاب و تهیه سیستم گرمایشی ‌می‌کنید، لازم است توجه نمایید که بخاری مورد نظر شما ایمنی کافی برای به کارگیری در فضایی که قصد گرم کردن آن را دارید داشته باشد. به خصوص برخی از محیط‌های تجاری و صنعتی دارای حساسیت بیشتری هستند و لازم است که نکات ایمنی در آنها بیشتر از حد معمول رعایت شود. به عنوان مثال در برخی از ساختمان‌های صنعتی مانند انباری‌ها ممکن است مواد اشتعال زا و شیمیایی نگهداری شود یا اینکه در برخی از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی از مواد شیمیایی و اشتعال‌ زا در فرایند تولید استفاده شود. در این گونه محیط‌ها لازم است که حتماً سیستم گرمایشی را انتخاب کنید که ایمنی بالایی داشته باشد. چرا که عدم رعایت نکات ایمنی و انتخاب هیتری با استانداردهای ایمنی پایین ممکن است باعث وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری شود.

همچنین در برخی از محیط‌های تجاری مانند مرغداری‌ها‌، کودکستان‌ها و مدرسه‌ها‌، آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و … باید نسبت به انتخاب هیتر ایمن دقت فراوانی به خرج دهید. علاوه بر خرید سیستم گرمایشی ایمن، لازم است که کاربران هنگام به ‌کارگیری هیتر نکات و دستورالعمل‌های ایمنی آن را نیز دنبال کنند. برای مثال لازم است فاصله‌ی بخاری با اشیاء و مواد اشتعال زا حفظ شود. یا اینکه بخاری را در مکانی نصب نکنید که امکان برخوردار اطفال یا افراد با آن وجود داشته باشد.

نحوه نصب و به کارگیری آسان بخاری

یکی از ویژگی های هیتر خوب نحوه نصب و استفاده آسان است. باید گفت بیشتر سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری به دلیل بزرگ بودن اندازه‌شان یا حساس بودن شرایط، نحوه‌ی نصب چندان راحتی ندارند و اغلب برای نصب این گونه بخاری‌ها باید از یک فرد متخصص این کار که دانش و تجربه کافی در زمینه‌ی نصب سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری دارد کمک بگیرید. با این حال باید به این نکته توجه کنید که هر چه بخاری انتخاب شده نحوه‌ی نصب و به کارگیری راحت‌تری داشته باشد، زمان و هزینه‌ی کمتری را بابت بهره‌مندی از اثر گرمایشی آن صرف خواهید کرد. معمولاً آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که بدون نیاز به سیستم کانال کشی در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، نحوه نصب راحت‌تری دارند. چرا که در صورت مجهز نبودن ساختمان به سیستم کانال کشی نیازی به صرف هزینه و وقت به منظور ایجاد کانال در ساختمان نخواهد بود و به راحتی خواهید توانست از بخاری بدون کانال استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های گازی نحوه‌ی نصب بسیار آسان‌تری دارند. در اغلب مواقع تنها کاری که باید انجام دهید متصل کردن دستگاه بخاری به پریز برق و فشردن دکمه‌ی پاور آن است.

توجه به نصب و به کارگیری: بهبود عملکرد و افزایش طول عمر

علاوه بر نحوه نصب باید به شیوه‌ی به کارگیری و استفاده از بخاری نیز توجه کنید. انتخاب هیتری که نحوه به کارگیری راحتی دارد باعث صرفه‌ جویی در زمان و نیروی کار انسانی می‌شود. چرا که در این صورت ‌می‌توانید از زمان و انرژی خود برای انجام کارهای تولیدی بیشتر بهره ببرید. همچنین باید به نکات نگهداری و مراقبت از سیستم گرمایشی توجه کافی داشته باشید. باید دقت کنید که نگهداری و مراقبت مناسب از سیستم‌های گرمایشی صنعتی تاثیر بسیاری روی افزایش عمر مفید آنها و بهبود عملکرد گرمایشی‌شان خواهد داشت. لازم است که به صورت مرتب نسبت به انجام سرویس‌های لازم سیستم گرمایشی و نظافت قطعات مختلف آن اقدام کنید. به همین منظور بهتر است هیتری را انتخاب کنید که نحوه مراقبت و نگهداری راحت‌تری داشته باشد تا زمان و انرژی کمتری را صرف این کار بکنید.

قیمت مناسب خرید دستگاه هیتر

یکی از ویژگی های هیتر خوب این است که در مقایسه با کیفیت و عملکرد گرمایشی خود قیمت خرید مناسبی نیز داشته باشد. برخی از این هیتر‌ها به واسطه‌ی برند معروف خود دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایشی هستند، در حالیکه ممکن است امکانات و کیفیت برابری با دیگر سیستم‌های گرمایشی داشته باشند. البته باید به این نکته توجه کنید که بیشتر برند‌های معروف امتحان خود را پس داده‌اند و ‌می‌توانید با اطمینان خاطر نسبت به انتخاب آنها اقدام کنید. از طرف دیگر امروزها انواع و اقسام مختلف هیترها با برندهای مختلف در بازار موجود هستند که این امر ممکن است کاربران را هنگام خرید دچار سردرگمی‌ ‌کند. پیشنهاد ‌می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل ابتدا به صورت اینترنتی نسبت به جستجوی انواع هیتر‌ها و مقایسه امکانات و ویژگی‌ها و قیمت آنها از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام کرده و فهرست گزینه‌های انتخابی خود را کوتاه کنید. سپس می‌توانید به بازار مراجعه کرده و نسبت به خرید هیتر اقدام نمایید.

امروزه بیشتر شرکت‌ها امکان خرید اینترنتی و ارسال سیستم گرمایشی به آدرس مورد نظر را فراهم کرده‌اند. شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های هیتر خوب و انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: sustaintrust

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما