کاربرد هیتر برقی امرسیون (هیتر غوطه وری) در مصارف صنعتی

خرید سیستم گرمایشی صنعتی
مهم‌ترین سوالاتی که هنگام خرید سیستم گرمایشی صنعتی باید در نظر بگیرید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۸
گرمایش انباری
راهنمای انتخاب سیستم گرمایش انباری
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸
کاربرد هیتر برقی امرسیون

هیتر برقی امرسیون (هیتر غوطه ‌وری) در کارخانه‌ها و فرآیندهای صنعتی کاربردهای فراوانی دارد. کاربرد هیتر برقی امرسیون به عنوان هیتر گرم کننده‌ی سیالات (سیالاتی مانند انواع گازها و مایعات) در پیشبرد فرآیندهای صنعتی شناخته شده است. هیتر برقی امرسیون روش گرمایشی قابل کنترل و دقیقی را امکان پذیر می‌کند. این امر موجب دست یابی به نتایج کنترل شده، بهتر، باکیفیت‌تر و موثرتر می‌شود. هیتر برقی امرسیون یکی از پرکاربردترین هیترهای صنعتی است که در زمینه‌های مختلف صنعتی به کار برده می‌شود. چند کاربرد هیتر برقی امرسیون در زمینه‌های صنعتی عبارت هستند از: صنایع پتروشیمی، صنعت ساخت بتن، گرمایش آب و … .

هیتر برقی امرسیون صنعتی

هیتر برقی امرسیون در انواع و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. هیتر برقی امرسیون را می‌توان در انواع هیتر امرسیون جانبی، هیتر فلنج (هیتر لبه دار)، و هیتر پلاگین پیچ تهیه کرد. با اینکه تمامی این هیترها روش کار تقریباً مشابهی دارند، کاربرد هیتر برقی امرسیون با توجه به نوع آن متفاوت است. بهترین هیتر برقی امرسیون هیتری است که مناسب با فرآیند صنعتی مورد نظر باشد. هیتر برقی امرسیون را می‌توان داخل مخزن حاوی مواد مایع یا خارج از مخزن (هیتر امرسیون جانبی) نصب کرد. در ادامه‌ی مطلب، شما را با کاربرد هیتر برقی امرسیون در فرآیندهای صنعتی منحصر به فرد و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

کاربرد هیتر برقی امرسیون و انواع آن

هیترهای فلنج لوله‌ای برای گرم کردن مایعاتی که داخل سیستم‌های فشرده یا مخزن‌های تانکری هستند، بهترین نوع هیتر به شمار می‌آیند. اگر مشکل فضا دارید یا با چندین اتصال کار می‌کنید، پیشنهاد می‌شود از هیترهای پلاگین پیچ استفاده کنید. از هیترهای پلاگین پیچ برای گرم کردن انواع مایعات و روغن‌ها بهره برده می‌شود. هیترهای جانبی خارج از مخزن نصب می‌شوند. طراحی این نوع هیترها به گونه‌ای است که قابلیت گرم کردن مخزن‌هایی با اندازه و شکل‌های مختلف را دارند. هیتر جانبی دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلفی است. حتی برخی از کارخانه‌های سازنده می‌توانند سفارش ساخت هیتری با اندازه و شکل دلخواه شما را قبول کنند. به این ترتیب می‌توانید بیشترین بهره را از اثر گرمایشی هیتر ببرید.

کاربرد هیتر برقی امرسیون در زمینه‌های صنعتی گوناگون

همان‌‌گونه که قبلاً ذکر شد، هیتر برقی امرسیون کاربردهای بسیاری در زمینه‌های صنعتی گوناگون دارد. هیترهای برقی امرسیون نیازهای گرمایشی بسیاری از فرآیندهای صنعتی را تامین می کنند. این متن شما را با چند کاربرد هیتر برقی امرسیون در صنایع آشنا می‌کند.

در صنعت انرژی هسته‌ای، فرآیند گرمایش نیازمند کنترل بسیار دقیق و مداوم است. هیتر برقی امرسیون نقش بسیار مهمی را در صنعت انرژی هسته‌ای ایفا می‌کند. حساسیت فرآیندهای هسته‌ای بسیار بالا است و استفاده از هیتر برقی امرسیون، امکان کنترل دقیق فرآیند گرمایش را در مخزن راکتورها فراهم می‌نماید.

یکی دیگر از کاربردهای هیترهای امرسیون، استفاده از آن‌ها در صنعت آب و فاضلاب است. جلوگیری از یخ زدگی آب داخل لوله‌ها یکی از مسائل حائز اهمیت است. برای ممانعت از یخ زدن آب در دماهای پایین، از هیترهای امرسیون بهره گرفته می‌شود.

هیترهای امرسیون در پیشبرد صنایع نفت و گاز نیز نقش برجسته‌ای دارند. برای اینکه از صحت جریان صنایع پتروشیمی (گاز، نفت، و …) در طول زمستان و روزهای سرد سال اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از هیترهای امرسیون کمک بگیرید. گرمایش مناسب صنایع پتروشیمی یکی از عوامل ضروری است. استفاده از هیترهای امرسیون جانبی این امکان را فراهم می‌کند که بدون ایجاد تغییر در زیرساخت‌ها، فرآیند گرمایش را انجام دهید. به دلیل حساسیت فرآیند گرمایش محصولات پتروشیمی، لازم است از هیترهای دقیق و قابل کنترل استفاده کنیم. به همین علت، هیترهای امرسیون جانبی برای این کار بسیار مناسب هستند.

هیترهای امرسیون جانبی به دلیل ایجاد امکان کنترل بهتر و دقیق‌تر کاربردهای بسیاری دارند. برای مثال در تولید و پردازش سیمان از هیترهای امرسیون جانبی استفاده می‌شود. بهره گیری از هیتر امرسیون جانبی باعث دستیابی سریع‌تر به نتایج بهتر می‌شود.

در لابراتورهای صنعتی نیز از هیترهای امرسیون برای اهداف گرمایشی استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای استریل کردن، خشک کردن قرص‌ها و اتوکلاوها از هیترهای امرسیون بهره گرفته می‌شود. پرکاربردترین نوع هیتر به کار رفته در لابراتورها، هیتر امرسیون پلاگین پیچ است.

در فرآیندهای مختلف صنایع غذایی، برای گرم کردن مایعات داخل دیگ‌های پخت یا دیگر مخزن‌های حاوی مواد غذایی، از هیتر امرسیون استفاده می‌شود. برای مثال در فرآیندهایی مانند تولید یا استریلیزه کردن مواد غذایی، برای پیشبرد مراحل صنعتی به  این نوع از هیتر نیاز است. هیترهای جانبی و هیترهای فلنج امرسون کاربرد بیشتری در صنایع غذایی دارند.

هیترهای برقی امرسیون در صنایع شیمیایی نیز کاربردهای بسیاری دارند. به عنوان نمونه برای گرم کردن مواد شوینده، انواع روغن‌ها، انواع حلال‌‌های اصلی، حلال‌های اسیدی و دیگر مایعات شیمیایی، از هیتر برقی امرسیون بهره برده می‌شود.

علاوه بر مصارف صنعتی، باید به کاربرد هیتر برقی امرسیون در مصارف خانگی نیز اشاره کرد. از هیترهای امرسیون برای گرم کردن آب مصرف خانگی نیز می‌توان استفاده کرد. برای مثال اگر در فصل زمستان پمپ حرارتی قابلیت تامین میزان گرمای مناسب را نداشته باشد، می‌توان برای تولید گرمای مورد نیاز از هیتر امرسیون کمک گرفت. هم‌چنین، در فصل تابستان و روزهای گرم سال که از سیستم گرمایش مرکزی استفاده نمی‌شود، برای گرم کردن آب مخزن می‌توان از هیتر امرسیون بهره برد. اگر از سیستم گرمایشی پنل خورشیدی برای تامین گرمایش آب ساختمان خود استفاده می‌کنید، در روزهای ابری که دسترسی به انرژی خورشیدی امکان پذیر نیست، هیترهای برقی امرسیون توانایی تامین گرمای مورد نیاز را خواهند داشت.

هیتر برقی امرسیون

در مقایسه با هیترهای برقی امرسیون روش‌های گرمایشی ارزان‌تری وجود دارند. با این‌حال، گرمایش به وسیله‌ی هیترهای برقی امرسیون، یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش‌های گرمایش آب است. اگر هزینه‌ی مصرف انرژی برق در منطقه‌ی زندگی شما گران تر از سوخت گاز یا دیگر منابع تامین انرژی است، می‌توانید از هیتر برقی امرسیون به عنوان سیستم گرمایشی ثانویه استفاده کنید. در این صورت، در مواقعی که نیاز استفاده از سیستم گرمایش مرکزی نداشته باشید، می‌توانید گرمای مورد نیازتان را با استفاده از هیتر برقی امرسیون تامین کنید. به این ترتیب از مصرف بی‌مورد انرژی پیشگیری کرده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش خواهید داد. یکی دیگر از مزایای هیترهای برقی تامین انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده است.

منبع: accutherm

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما