آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای بخاری برقی گلخانه

بخاری صنعتی کوچک
آشنایی با ویژگی‌های بخاری صنعتی کوچک و رایج‌ترین انواع آنها
بهمن ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری تیوبی مرغداری
معرفی انواع رایج‌ترین بخاری تیوبی مرغداری
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸
بخاری برقی گلخانه

بخاری برقی گلخانه

بخاری برقی گلخانه کاربردهای فراوانی د‌ر تامین گرمایش انواع گلخانه‌ها دارد. در فصل‌های سرد سال برای گرم نگه داشتن گیاهان و جلوگیری از یخ زدگی آنها به سیستم‌های گرمایشی مناسب برای گلخانه نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین قبل از شروع فصل سرما بهتر است سیستم گرمایشی مورد نظرتان را آماده کرده و آن را در گلخانه‌ی خود نصب نمایید تا به محض سرد شدن هوا از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوید. اگر شما صاحب یک گلخانه‌ی بزرگ هستید که انواع گل‌ها و گیاهان را در آن پرورش می‌دهید، برای نگهداری و حفاظت آنها از یخ زدگی و سرمازدگی در فصل سرما حتماً باید از سیستم گرمایشی مناسب استفاده کنید. انواع بخاری گلخانه وجود دارد و کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی، شرایط گلخانه و سلیقه‌ی شخصی خود اقدام به انتخاب بخاری مناسب گلخانه نمایند. بخاری برقی گلخانه نیز یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی به کار رفته برای تامین گرمایش در گلخانه‌ها به شمار می‌رود. این مطلب شما را با ویژگی‌های بخاری برقی گلخانه و مزایا و معایب آن آشنا خواهد کرد.

بخاری برقی گلخانه

بخاری برقی گلخانه

 آشنایی با ویژگی‌های بخاری برقی گلخانه

بخاری برقی گلخانه یکی از پر کاربردترین و پر طرفدارترین سیستم‌های گرمایشی است. در اغلب گلخانه‌‌ها برای تامین گرمای مورد نیاز گل‌ها و گیاهان از انواع بخاری‌های برقی گلخانه استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بخاری‌های برقی گلخانه این است که اثر گرمایشی خوبی دارند و می‌توانند دما را به صورت یکنواخت نگه دارند. به طور کلی باید گفت که بخاری‌های برقی به دلیل تامین انرژی پاک باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای، دوده و گازهای سمی در محیط نمی‌شوند. به همین دلیل به کارگیری این بخاری‌ها صدمه‌ای به گیاهان وارد نمی‌کند. همچنین، بخاری‌های برقی اکسیژن موجود در هوا را  نمی‌سوزانند و برای به کارگیری در فضای گلخانه مناسب هستند. به کارگیری بخاری‌های برقی گلخانه در آن دسته از گلخانه‌هایی که دارای سیستم تهویه‌ی مناسب نیستند، پیشنهاد می‌شود. به کارگیری بخاری‌های برقی گلخانه می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای تامین گرمایش مورد نیاز در گلخانه‌ها باشد. اما باید به این نکته‌ی مهم نیز توجه کرد که با وجود اینکه بخاری‌های برقی گلخانه قیمت مناسبی دارند، به کارگیری این سیستم‌های گرمایشی به صورت طولانی مدت می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی گلخانه شود. چرا که قیمت انرژی برق در مقایسه با قیمت سوخت‌های فسیلی مانند سوخت گاز، در بیشتر مناطق گران‌تر است.

انواع بخاری برقی گلخانه

بخاری برقی تیوپی گلخانه

 بخاری‌های برقی در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و با توجه به  اندازه، مدل و توان حرارتی‌شان دارای کاربردهای متفاوتی هستند. یکی از انواع بخاری‌های برقی مورد استفاده قرار گرفته در گلخانه‌ها بخاری برقی تیوبی است. بخاری‌های برقی تیوبی از یک قطعه‌ی گرمایشی برای تولید و توزیع گرما در محیط اطراف خود استفاده می‌کنند. در این نوع بخاری‌ها با حذف فن، از میزان مصرف انرژی برق توسط بخاری، کاسته می‌شود. همچنین برای گرم کردن گلخانه‌ها می‌توان از بخاری‌های برقی فن دار استفاده کرد. بخاری‌هایی که مجهز به فن هستند گرما را با سرعت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کنند. چرا که فن با ایجاد جریان هوا باعث توزیع هوای گرم در نقاط مختلف گلخانه می‌شود. فن هیترهای برقی دارای اندازه‌های متفاوتی هستند. برخی از این هیترها دارای دسته یا چرخ‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی ساده و آسان آنها را فراهم می‌کند. از این نوع بخاری‌ها می‌توان برای گرمایش نقطه‌ای در گلخانه‌ها استفاده کرد.

بخاری برقی تیوپی گلخانه

بخاری برقی تیوپی گلخانه

بخاری برقی تابشی

یکی دیگر از بهترین و موثرترین روش‌های گرمایش گلخانه استفاده از بخاری‌های برقی تابشی است. بخاری‌های برقی تابشی بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. شرایط جوی و وجود جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی بخاری‌های برقی تابشی ایجاد نمی‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید به صورت مستقیم گیاهان مورد نظر خود را تحت هر شرایط جوی به خوبی گرم نگه دارید. گرمای ساطع شده از بخاری برقی تابشی مانند گرمای نور خورشید عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید برخی از گل‌ها و گیاهان به گرمای بیشتری نیاز دارند. شما می‌توانید از بخاری‌های برقی تابشی برای تامین گرمای مورد نیاز این نوع گیاهان استفاده کنید. بخاری‌های برقی تابشی یکی از بهترین سیستم‌ها برای تامین گرمایش نقطه‌ای هستند.

 

فن هیتر برقی گلخانه

فن هیتر برقی گلخانه

 

 

مزیت‌های بخاری برقی گلخانه

بخاری‌های برقی مزیت‌های بسیاری دارند که باعث می‌شود کاربران بسیاری آنها را برای گرم کردن گلخانه‌ی خود انتخاب کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت بخاری‌های برقی این است که این بخاری‌ها گرمای مداوم و یکنواختی را در محدوده‌ی گرمایشی خود تولید می‌کنند. در ادامه‌ی مطلب به صورت خلاصه به مزیت‌های به کارگیری بخاری برقی در گلخانه و همچنین نکته ضعف‌ها و معایب این نوع سیستم گرمایشی اشاره خواهیم کرد.

نصب و به کارگیری: بخاری‌های برقی شیوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند.

انرژی در دسترس: می‌توان گفت که انرژی برق در بیشتر ساختمان‌های گلخانه در دسترس است.

سهولت استفاده انرژی: برخلاف بخاری‌های سوخت فسیلی، نیازی به پر کردن مکرر منبع سوخت بخاری‌های برقی نخواهید داشت.

ترموسات: ترموستات نصب شده روی بخاری‌های برقی باعث کنترل آسان دما می‌شود. ترموستات به صورت خودکار از سرد شدن و داغ شدن بیش از اندازه‌ی دمای هیتر جلوگیری به عمل می‌آورد.

کنترل دمای آسان‌تر: استفاده از بخاری برقی کنترل دما را در محدوده‌ی گرمایشی بخاری به صورت آسان‌تری فراهم می‌کند.

دوستدار محیط زیست: بخاری برقی باعث انتشار گازهای سمی در محیط گلخانه نمی‌شود.

معایب بخاری برقی گلخانه

توزیع نامناسب دما: در برخی موارد ممکن است با به کارگیری بخاری‌های برقی گرما به صورت مناسب در قسمت‌های مختلف گلخانه توزیع پیدا نکند. برای مثال ممکن است برخی از گیاهان گرمای زیادی را دریافت کنند و برخی دیگر سرما زده شوند. در این صورت بهتر است آن دسته از گیاهانی را که به گرمای بیشتری نیاز دارند، با رعایت فاصله‌ی استاندارد در نزدیکی بخاری قرار دهید.

ضرورت داشتن سیم‌کشی مناسب: اگر ساختمان گلخانه‌ی شما مجهز به سیم کشی برق نباشد، برای به کارگیری بخاری برقی با مشکل مواجه خواهید شد. در این موارد می‌توانید از سیم‌های طولانی برای انتقال انرژی برق از نزدیک‌ترین ساختمانی که مجهز به سیم کشی برق است، استفاده کنید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: greenhouseemporium

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما