معرفی انواع رایج‌ترین بخاری تیوبی مرغداری

بخاری برقی گلخانه
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای بخاری برقی گلخانه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸
خرید بخاری برقی صنعتی
مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد خرید بخاری برقی صنعتی بدانید.
بهمن ۲۱, ۱۳۹۸
بخاری تیوبی مرغداری

بخاری تیوبی مرغداری

بخاری تیوبی مرغداری نوعی سیستم گرمایشی تابشی است که امروزه کاربردهای فراوانی در تامین گرمایش مناسب مرغداری‌ها دارد. بخاری‌های تیوبی علاوه بر مرغداری‌ها امروزه در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی برای پیشبرد انواع فرآیندها به کار برده می‌شوند. به این نکته نیز اشاره کرد که روز به روز به تعداد کاربران انواع بخاری‌های تابشی اضافه می شود. چرا که بخاری‌های تابشی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت که هوای اطراف خود را گرم می‌کنند، مزیت‌های بسیاری دارند. برای اینکه با مزیت‌های بخاری تیوبی مرغداری آشنا شوید، باید با نحوه‌ی سیستم‌های گرمایشی تابشی آشنایی کافی داشته باشید. این مطلب به بررسی ویژگی‌های بخاری تیوبی مرغداری و مزیت‌های به ‌کارگیری انواع بخاری‌های تابشی در مرغداری‌ها می‌پردازد.

آشنایی با نحوه‌ی کار بخاری تیوبی مرغداری

بخاری تابشی تیوبی گرما را به صورت مستقیم به سطحی که در امتداد مسیر تابشی آن قرار گرفته باشد، ساطع می‌کند. به همین دلیل این بخاری‌ها بدون ایجاد جریان هوای گرم و به صورت مستقیم مرغ‌ها و جوجه‌ها را گرم می‌کنند. شیوه‌ی گرمایشی بخاری‌های تابشی مانند گرم کردن سطح زمین توسط نور خورشید است. بخاری‌های تابشی در مقایسه با بخاری‌های انتقال حرارت ۱۵ الی ۲۰ درصد اثر گرمایشی بیشتری دارند. شیوه‌ی گرمایشی مستقیم این بخاری‌ها باعث می‌شود که سطحی که مرغ‌ها روی آن زندگی می‌کنند، همیشه خشک باقی بماند. خشک بودن محل زندگی  مرغ‌ها از رشد انواع باکتری و قارچ و شیوع انواع بیماری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. بخاری‌های تابشی گرمای بسیار مناسبی را برای رشد و پرورش مرغ‌ها فراهم می‌کنند.

گرم کردن مرغداری‌ها با استفاده از بخاری تیوبی تابشی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند در قسمت‌های مختلف لانه‌ی مرغ‌ها گرمای مورد نیاز و مناسب را تولید کنند. با استفاده از بخاری‌های تیوبی تابشی می‌توان محیط مناسبی را برای مرغ‌ها ایجاد کرد. اگر بخواهید با استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت لانه‌ی مرغ‌ها را گرم کنید، همواره قسمتی از لانه که به محل نصب بخاری نزدیک‌تر است، گرم‌تر از بقیه‌ی قسمت‌های لانه خواهد بود. در حالی که با استفاده از بخاری‌های تیوبی می‌توان دمای یکنواخت و مطبوعی را در قسمت مورد نظر نیاز مرغداری تولید کرد.

انواع بخاری تابشی مرغداری

بخاری‌های تابشی مرغداری در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند. این بخاری‌ها با توجه به کاربری‌هایشان دارای اندازه و توان حرارتی متفاوتی هستند. آشنایی با انواع بخاری تابشی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید هیتری را انتخاب نمایید که مناسب با شرایط محیط مرغداری مورد نظر و نیازهای گرمایشی شما باشد. در ادامه‌ی مطلب به معرفی انواع بخاری‌های تابشی به کار برده شده در مرغداری‌ها خواهیم پرداخت.

 

برودرهای تابشی

یکی از انواع هیترهای تابشی به کار برده شده در مرغداری‌ها، برودرهای تابشی هستند. یکی از مزیت‌های برودرهای تابشی این است که این نوع سیستم‌های گرمایشی هزینه‌ی نصب اولیه‌ی پایینی دارند. علاوه بر این، باید گفت که برودرها امکانات بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کنند. برای مثال سیستم احتراق برودرها با چراغ پیلوت کار می‌کند. به این وسیله می‌توان آنها را به صورت مستقل و تکی یا ناحیه‌ای کنترل کرد. نصب برودرهای تابشی در مدت زمان کم و به سادگی انجام می‌پذیرد و این نوع سیستم‌های گرمایشی انعطاف پذیری بالایی در محیط‌های مختلف دارند. برای مثال در لانه‌هایی که دارای چند طبقه و سطح هستند، می‌توان آنها را در سطوح و ارتفاع‌های متفاوت نصب کرد تا گرما به صورت مناسب به قسمت‌های مختلف لانه برسد. آن دسته از برودرهایی که از جنس فولاد ضد زنگ  ساخته می‌شوند، قابلیت کنترل و محافظت هر چه بیشتر از سطح لانه را دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید برودرهای تابشی حتماً به جنس قطعات به کار رفته در ساخت آن دقت‌ کنید.

برودر تابشی

برودر تابشی

 

سیستم گرمایشی تیوبی

نوع دیگری از بخاری‌های تیوبی تابشی که در مرغداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، سیستم‌های گرمایشی تیوبی مستقیم یا راست هستند. این نوع سیستم گرمایشی از تیوب‌های مستقیم و راستی تشکیل شده است که قابلیت تولید ۱۰۰,۰۰۰ الی ۱۵۰,۰۰۰۰ Btu در ساعت را دارند. درست زیر تیوب اول بیشترین مقدار گرما تولید می‌شود و انتهای تیوب‌ها دارای گرمای کمتری هستند. این نوع سیستم‌های گرمایشی را می‌توان از سقف مرغداری نصب کرد. هر مدل مختلف و متفاوت بخاری‌های تابشی تیوبی دارای فاصله‌ی استاندارد نصب هستند و باید فاصله‌ی استاندارد نصب آنها از سقف و سطح لانه رعایت گردد. فاصله‌ی نصب بخاری‌های تابشی تیوبی مستقیم به توان حرارتی، جنس قطعه‌ی گرمایشی و مدل آنها بستگی دارد. میزان فاصله‌ی استاندارد نصب بخاری‌های تابشی تیوبی مستقیم روی دفترچه‌ی راهنمای آنها ذکر می‌شود و کاربران به منظور حفظ ایمنی و تامین گرمای مناسب حتماً باید به این مساله توجه کنند. یکی از مزیت‌های بخاری تابشی تیوبی مستقیم این است که هوای مورد نیاز برای احتراق را از محیط داخل لانه نمی‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که در مقایسه با آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که گرما را به روش انتقال حرارت تولید می‌کنند، هیترهای تیوبی تابشی مستقیم به کنترل و مراقبت کمتری نیاز داشته باشند.

هیتر تابشی مستقیم

هیتر تابشی مستقیم

 

هیتر U شکل

نوع دیگر بخاری تیوبی مرغداری هیترهای تیوبی تابشی U شکل هستند. سیستم‌های گرمایشی تابشی U شکل را می‌توان جایگزین برودرها و بخاری‌های تیوبی تابشی مستقیم کرد. مزیت منحصر به فرد سیستم‌های گرمایشی تیوبی U شکل، فرم آنها است. در واقع U شکل بودن این نوع هیترهای تابشی باعث توزیع بیشتر و مناسب‌تر گرمای تولید شده در سطح لانه‌ی مرغ‌ها می‌شود. می‌توان گفت این سیستم‌های گرمایشی انرژی گرمایی را به صورت مستطیلی ساطع می‌کنند و باعث افزایش نقاط گرم در سطح لانه‌ی مرغ‌ها و تولید گرمای یکنواخت می‌شوند. این ویژگی اثر گرمایشی هیتر را افزایش می‌دهد و مرغ‌ها می‌توانند نقاط گرم بیشتری در لانه داشته باشند. در مقایسه با بخاری‌های تیوبی تابشی مستقیم، بخاری‌های U شکل هزینه‌ی نصب بیشتری دارند. اما باید به این نکته توجه کرد که بخاری‌های تیوبی U شکل عملکرد گرمایشی بهتری دارند و با گذشت زمان باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی مرغداری می‌شوند. چرا که با استفاده از بخاری‌های تیوبی U شکل گرما به صورت یکنواخت‌تری در محیط مرغداری توزیع می‌شود. علاوه بر این، بخاری‌های تیوبی U شکل به مراقبت و کنترل کمتری نیاز دارند.

هیتر U شکل

هیتر U شکل

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: heritageheatingandcooling

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما