جت هیتر برقی صنعتی
جت هیتر برقی صنعتی مخصوص نصب بالای درب
بهمن ۱۲, ۱۳۹۷
گرمایش ارزان
مهم‌ترین مواردی که در انتخاب گرمایش ارزان باید مد نظر داشته باشیم
بهمن ۱۸, ۱۳۹۷
بهترین بخاری برای گلخانه

برای تهیه‌ی بهترین بخاری برای گلخانه لازم است که ابتدا از شرایط گلخانه‌ی خود و گیاهان موجود در گلخانه‌تان آگاهی کامل داشته باشید.  یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید اندازه‌ی گلخانه‌‌ی شما است. بخاری که برای گلخانه انتخاب می‌کنید باید مناسب با اندازه‌ی گلخانه‌تان باشد. ممکن است یک بخاری کوچک توانایی گرم کردن گلخانه‌تان را به اندازه‌ی کافی نداشته باشد. در این صورت ممکن است گل‌ها و گیاهان داخل گلخانه سرما زده شوند و از بین بروند. گرمای بیش از اندازه نیز برای گیاهان مضر است. بنابراین باید یک نوع بخاری‌ای را بخرید که بزرگ‌تر از نیازهای گرمایشی گلخانه شما نباشد. انتخاب اندازه‌ی مناسب بخاری باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی نیز می‌شود.

علاوه بر وجود بخاری در گلخانه، یکی دیگر از عواملی که در گرمایش گلخانه نقش مهمی دارد نحوه‌ی عایق بندی آن است. در فصل زمستان بهتر است درزها و شکاف‌های موجود در دیوارها و سقف گلخانه را به خوبی عایق بندی کنید تا از اتلاف گرما جلوگیری شود. عایق بندی مناسب باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط بخاری مدت بیشتری داخل گلخانه بماند. به این ترتیب از مصرف بی‌اندازه‌ی انرژی جلوگیری شده و هزینه‌های گرمایشی نیز کاهش می‌یابد.

همان‌طور که گفته شد بهترین بخاری برای گلخانه بخاری است که نیازهای گرمایشی یک گلخانه را به بهترین صورت ممکن تامین کند. منبع انرژی بخاری گلخانه یکی از معیارهایی است که به قیمت انرژی در منطقه و هم‌چنین در دسترس بودن آسان آن در مکانی که زندگی می‌کنید، بستگی دارد. بخاری‌های گلخانه دارای طرح‌ها و مدل‌های مختلف و متنوع هستند. برای گرمایش گلخانه‌ی خود می‌توانید از بخاری برقی، بخاری پارافین، بخاری تیبوبی و غیره بهره ببرید. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع بخاری که عنوان بهترین بخاری برای گلخانه را کسب کرده‌اند آشنا می‌کنیم. این بخاری‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند به عنوان بهترین بخاری برای گلخانه شناخته شوند.

بخاری برقی گلخانه بوتانیکو

بخاری برقی گلخانه

این بخاری یک دستگاه گرمایشی بسیار مقاوم و قوی است که وجود یک فن تهویه در آن باعث می‌شود گرمای تولید شده به صورت مناسب در سراسر محیط توزیع پیدا کند. توزیع مناسب گرمای تولید شده توسط فن باعث می‌شود که تمام گیاهان موجود در گلخانه گرما را به صورت یکسان دریافت کنند. عملکرد گرمایشی این بخاری بسیار عالی است. وجود ترموستات در بخاری باعث می‌شود که بتوانید بخاری را  به خوبی کنترل کرده و آن را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش کنید. هم‌چنین می‌توانید بخاری را روی دمای مورد نظر تنظیم کنید تا بخاری به صورت خودکار دمای محیط را در دمای پیش فرض مورد نظر ثابت نگه دارد.

این بخاری با انرژی برق کار می‌کند و برای گلخانه‌های کوچک یا اندازه‌ی معمولی بسیار مناسب است. به خصوص اگر می‌خواهید در روزهای بسیار سرد از بخاری استفاده کنید  و از یخ زدگی و سرمازدگی گل‌ها و گیاهان جلوگیری کنید، می‌توانید از این بخاری یا بخاری‌های دیگری که ویژگی‌های مشابه با این بخاری گلخانه را دارند، استفاده کنید.

بخاری پارافین بیوگرین

بخاری پارافین گلخانه

قیمت بخاری‌های پارافین در مقایسه با بخاری‌های دیگر پایین‌تر است. این بخاری دارای فندک فیتیله است تا بخاری به راحتی روشن شود. هم‌چنین بخاری دارای دودکش و امکان تنظیم قدرت شعله‌ی بخاری است. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید بخاری گلخانه را تنظیم کرده و گلخانه را به دمای مطلوب مورد نظر برسانید. قطعات این بخاری به راحتی قابل جابه جایی هستند. بنابراین حتی اگر نیاز پیدا کنید که برخی از قطعات بخاری را تعمیر یا تعویض کنید، این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود. قابل تعویض بودن اجزا و قطعات بخاری پارافین یکی از مزیت‌های آن در مقایسه با بخاری‌های برقی گلخانه است.

بخاری پارافین یکی از مقرون به صرفه‌ترین بخاری‌های گلخانه به شمار می‌آید. اگر درجه‌ی گرمایشی آن را در دمای پایین قرار دهید، به مدت زیادی کار خواهد کرد. بسته به تعداد ساعت‌هایی که از بخاری استفاده می‌کنید، بخاری پارافین می‌تواند روزهای بسیار و حتی هفته‌ها کار کند. یکی از ویژگی‌های بهترین بخاری‌های پارافین این است که توانایی گرم کردن گلخانه را به مدت طولانی داشته باشند. برخی از این بخاری‌ها دارای فن هستند. برخی دیگر در مدل‌هایی طراحی شده‌اند که می توان آن‌ها را از سقف آویزان کرد. بنابراین شما با توجه به نیازهای گلخانه و سلیقه‌ی خود می‌توانید بهترین بخاری برای گلخانه را انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های بخاری پارافین این است که در مدت زمان کوتاهی می‌توانید بخاری را پر کنید و بدون استفاده از پریز و سیم از آن استفاده نمایید.

بخاری تیوبی سان هاوز

بخاری تیوبی بهترین بخاری برای گلخانه کوچک

بخاری‌های تیوبی اغلب برای گرمایش گلخانه‌های کوچک به کار می‌روند. در گلخانه‌های بزرگ نیز برای گرمایش نقطه‌ای یا برای گرم کردن گیاهانی که بیش از گیاهان دیگر به گرما نیاز دارند، از بخاری تیوبی بهره برده می‌شود. اما بخاری‌های تیوبی به تنهایی توانایی گرمایش گلخانه‌های بزرگ صنعتی را نخواهند داشت. اگر بخاری تیوبی را به صورت مستقیم بالای گیاهان نصب کنید، گرمای لازم برای رشد و نمو گیاهان و جلوگیری از یخ زدگی و سرمازدگی آن‌ها را تامین خواهند کرد.

این بخاری نیز توسط یک ترموستات کنترل می‌شود. بنابراین می‌توانید بخاری را روی درجه حرارت مناسب تنظیم کنید تا به صورت اتوماتیک محیط را در دمای پیش فرض مطلوب ثابت نگه دارند. این بخاری دارای کابلی با طول یک و نیم متر است. برای تهیه‌ی بهترین بخاری برای گلخانه باید ابعاد گلخانه‌ی خود و محل نصب بخاری گلخانه را تعیین کنید. در این صورت می‌توانید بخاری‌ای را انتخاب کنید که طول سیم آن مناسب با محل منبع برق و پریز برق باشد. برای جلوگیری از سرمازدگی گیاهان، بخاری‌های تیوبی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های گرمایشی گلخانه‌ها هستند.

ویژگی‌های بهترین بخاری برای گلخانه

همان‌طورکه متوجه شدید وجود ترموستات و فن از ویژگی‌های بهترین بخاری برای گلخانه هستند. وجود ترموستات باعث می‌شود که در صورت گرم شدن بیش از اندازه‌ی هوا، بخاری به صورت اتوماتیک خاموش شود. این امر علاوه بر ثابت نگه داشتن دمای گلخانه از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد. به خصوص در بخاری‌های برقی گلخانه، وجود ترموستات یکی از معیارهای مهم است.

با اینکه وجود فن در بخاری گلخانه ضروری نیست، اما مجهز بودن بخاری گلخانه به یک فن دمنده تاثیر گرمایشی آن را افزایش می‌دهد. وجود فن در بخاری گلخانه علاوه بر توزیع مناسب گرما در سراسر محیط باعث کاهش احتمال وجود آفت و بیماری شود. علاوه بر این، تهویه‌ی گلخانه در زمستان کار آسانی نیست. چرا که تهویه باعث کاهش دمای محیط می‌شود. مجهز بودن بخاری گلخانه به فن این مشکل را نیز برطرف می‌کند.

منبع: urbanturnip

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما