روش گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری

بخاری دیواری گلخانه
انواع بخاری دیواری گلخانه: چه نوع بخاری برای گلخانه شما مناسب است؟
فروردین ۲۴, ۱۳۹۸
تفاوت بخاری گازی و پمپ حرارتی
تفاوت‌های بخاری گازی و پمپ حرارتی در چیست؟
فروردین ۳۰, ۱۳۹۸
گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری

گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری

امروزه افزایش هزینه‌ها و میزان مصرف انرژی، یکی از مباحث به روز و مسائل مهم در گرمایش محیط‌های صنعتی است. تامین هزینه‌ی استفاده از سوخت و انرژی برق برای گرمایش مرغداری‌ها نیز یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان مرغداری است. هم‌چنین، تلاش در استفاده‌ی بهینه از منابع انرژی زمین و حفظ و نگهداری محیط زیست دارای اهمیت زیادی است. به همین دلیل بهره گیری از روش‌هایی که منجر به گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری می‌شود، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این متن شما را با بهترین روش‌ گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری آشنا می‌کند. با دنبال کردن روش‌های گرمایش مقرون ‌به ‌صرفه‌ی مرغداری می‌توانید هزینه‌های گرمایشی را کاهش دهید و در عین حال محیط مناسبی برای پرورش و نگهداری مرغ‌ها و جوجه‌ها ایجاد کنید.

رایج‌ترین روش‌های گرمایش مرغداری‌ها

روش‌های زیادی برای گرمایش مرغداری‌ها وجود دارد. امروزه کارخانه‌های سازنده‌ی بخاری‌های مرغداری تلاش می‌کنند تا محصولاتی را به بازار ارائه دهند که مجهز به  مدرن‌ترین فناوری‌های مهندسی باشند. استفاده از سیستم‌های حرارتی اتوماتیک باعث افزایش راندمان تولید در نحوه‌ی پرورش ماکیان می‌شود. به خصوص در مورد جوجه‌های تازه متولد شده، که باید در شرایط خاص نگهداری شوند، تامین محیط مناسب یکی از معیارهای مهم برای پرورش جوجه‌ها  به شمار می‌آید. بعد از تولد جوجه، شرایط نگهداری از آن در هر ساعت، بر میزان رشد جوجه تاثیر خواهد گذاشت. هر چقدر که جوجه‌ها سالم‌تر باشند و  بیشتر رشد کنند، سود بیشتری نصیب مرغداری خواهد شد. با این حال گرمایش و هزینه‌های مصرف انرژی یکی از مخارج بزرگ مرغداری‌ها محسوب می‌شود. به همین علت استفاده از روش‌های گرمایش مقرون‌ به ‌صرفه‌ی مرغداری، دارای اهمیت بسیاری است.

استفاده از بخاری مادون قرمز گازی برای گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری

بخاری‌های مادون قرمز گازی دارای کاربردهای فراوانی در زمینه‌های صنعتی و تجاری هستند. برای مثال از این نوع بخاری‌ها در انباری‌ها، کارگاه‌های تولیدی، کارخانه‌های ساخت و نگهداری وسایل نقلیه و …  به منظور تامین اهداف گرمایشی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر بخاری مادون قرمز گازی به علت کم مصرف بودن طرفداران زیادی در صنعت کشاورزی و دامداری پیدا کرده است. بخاری مادون قرمز گازی در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی مرغداری دیگر تا ۵۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. با افزایش هزینه‌های انرژی، استفاده از فناوری گرمایشی با اشعه مادون قرمز گسترش یافته است. در کشور ما هزینه‌ی انرژی برق بالاتر از سوخت گاز است. بنابراین استفاده از بخاری مادون قرمز گازی هزینه‌ی کمتری در پی خواهد داشت.

بیشتر بخاری‌های مادون قرمز گازی دارای استانداردهای بین المللی هستند. هنگام خرید بخاری مادون قرمز گازی برای مرغداری، باید دقت کنید که بخاری دارای استانداردهای ایمنی باشد. تضمین سلامت کارکنان مرغداری و ماکیان، مصرف بهینه‌ی انرژی و سازگار بودن بخاری با محیط زیست، از عواملی هستند که هنگام خرید بخاری مرغداری باید به آن توجه داشته باشید.

 در کشور ما استفاده از بخاری مادون قرمز گازی برای گرمایش مقرون به صرفه‌ی مرغداری هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است. هدف این متن این است که  شمار را با مزایای استفاده از بخاری مادون قرمز گازی را برای گرمایش مقرون به صرفه مرغداری آشنا کند. به منظور بهره گیری از مزیت‌های بخاری مادون قرمز در گرمایش مرغداری، لازم است که بخاری را به شیوه‌ی مناسب و صحیح نصب کنید. هم‌چنین نحوه‌ی استفاده و نگهداری صحیح از بخاری تاثیر بسیاری در رشد و سلامت مرغ‌ها خواهد داشت. با استفاده از بخاری مادون قرمز گازی می‌توانید هزینه‌های گرمایشی مرغداری خود را تا حد چشم‌گیری کاهش دهید.

شیوه‌ی گرمایش بخاری مادون قرمز

بخاری مادون قرمز گازی

انسان‌های اولیه قبل از کشف آتش، تنها راه گرم شدن را نور خورشید می‌دانستند. خورشید و آتش، هر دو از انرژی گرمایشی تابشی برای گرم کردن اشیا استفاده می‌کنند. در طی فرایند گرمایش توسط آتش، دود و گازهای حاصل از سوخت نیز آزاد می‌شوند و به سمت بالا حرکت می‌کنند. اما گرمایی که از تابش آتش تولید می‌شود در تمامی جهات قابل احساس است. بهتر است به جای اینکه بگوییم گرما به سمت بالا حرکت می‌کند، بگوییم که هوای گرم به سمت بالا حرکت می‌کند. به این معنا که گرمای تابشی در تمام  جهت‌ها جریان پیدا می‌کند. حرکت هوای گرم به سمت بالا در آن دسته از سیستم‌های گرمایشی اتفاق می‌افتد که با روش انتقال حرارت موجب گرم شدن هوای محیط می‌شوند.

فاصله‌ی خورشید تا سطح کره‌ی زمین  تقریباً ۱۴۹ میلیون کیلومتر است. با این حال، خورشید توانایی گرم کردن کل کره‌ی زمین را دارد. نحوه‌ی گرم شدن کره‌ی زمین توسط نور خورشید، مثال بارزی برای شیوه‌ی گرمایشی بخاری مادون قرمز است. در بخاری مادون قرمز، از پیشرفته‌ترین فناوری روز، با کهن‌ترین الگوی گرمایشی بهره برده شده است. بخاری مادون قرمز جایگزین بسیار ایده‌آلی برای سیستم‌های گرمایشی قدیمی است که با شیوه‌ی انتقال حرارت کار می‌کنند. بخاری‌های مادون قرمز اثر گرمایشی بالایی دارند و سیستم‌های گرمایشی کم مصرف و در عین حال پرقدرتی به شمار می‌آیند.

نحوه‌ی نصب بخاری مادون قرمز در مرغداری

همان‌طور که گفته شد بخاری‌های مادون قرمز گرما را به صورت تابشی انتقال می‌دهند. بخاری‌های انتقال حرارت، دمای محیط را با شیوه‌ی گرم کردن هوای محیط بالا می‌برند. اما بخاری‌های تابشی افراد و اجسام قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را به صورت مستقیم گرم می‌کنند. اگر شما در مسیر تابش بخاری مادون قرمز قرار بگیرید، گرمای آن را به صورت آنی احساس خواهید کرد. به همین دلیل با توجه به ساختمان مرغداری و محل قرار گرفتن لانه‌های مرغ‌ها، باید بخاری مادون قرمز را به گونه‌ای نصب کنید که مرغ‌ها در معرض تابش بخاری قرار بگیرند. فاصله‌ی نصب بخاری از سطحی که مرغ‌ها در آن قرار دارند باید به اندازه‌ی استاندارد باشد تا جوجه‌ها گرمای مناسبی را دریافت کنند.

ایمنی بخاری مادون قرمز در مرغداری

بخاری‌های مادون قرمز در مقایسه با دیگر بخاری‌ها ایمنی بالایی دارند. حرکت و پرش مرغ‌ها و جوجه‌ها در مرغداری ممکن است باعث برخورد آن‌ها با سیستم گرمایشی شود. استفاده از بخاری‌هایی که دارای شعله‌ی باز هستند، افزایش خطر آتش سوزی را به دنبال خواهد داشت. علاوه براین، بخاری‌های دارای شعله‌ی باز گاز مونوکسید و دود تولید می‌کنند که سلامت مرغ‌ها را به خطر می‌اندازد. بخاری‌های مادون قرمز به علت تولید گرمای ایمن یکی از بهترین روش‌های گرمایش در مرغداری‌ها به شمار می‌آیند. با این حال باید نکات ایمنی استفاده از بخاری مادون قرمز را جدی گرفت تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

منبع: rg-cloud

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما