هیتر انباری: انتخاب هیتر انباری و شیوه‌های گرمایش انباری
مهر ۳, ۱۳۹۷
خرید هیتر استخر
راهنمای خرید هیتر استخر
مهر ۱۰, ۱۳۹۷
فن هیتر صنعتی

امروزه با افزایش قیمت نفت و گاز، مالکان اماکن صنعتی و هم‌چنین اماکن مسکونی، به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های قبوض مصرف انرژی هستند. البته این مالکان به آسایش و رفاه و هم‌چنین پیشرفت کاری خود نیز توجه می‌کنند. استفاده از فن هیتر صنعتی روشی مطمئن برای گرم کردن فضاهای بزرگ و حتی خانه‌ها هستند.

فن هیتر صنعتی در حالی‌که مکان مورد نظر را به خوبی گرم می‌کنند، انرژی گرمایی را هدر نمی‌دهند. اگر به دنبال خرید یک فن هیتر صنعتی هستید، بهتر است از مزایای فن هیترها اطلاع داشته باشید. به احتمال قوی، فن هیتر صنعتی همان چیزی است که به دنبال آن هستید. بنابراین متن زیر را با دقت بخوانید تا از مناسب بودن فن هیتر برای کاربرد خود مطمئن شوید.

هزینه‌ی قابل پرداخت فن هیتر صنعتی

هیتری که از فن استفاده می‌کند ارزان‌ترین نوع هیتر است. فن هیترها با وزش هوای گرم شده به اطراف خود، فضا را گرم می‌کنند. دربرخی از این هیترها یک قطعه‌ی گرمایشی سرامیکی وجود دارد که هنگام عبور جریان برق، گرما را جذب می‌کند. از طریق یک فن گرمای تولید شده به محیط انتقال داده می‌شود.

با وجود طراحی و ظاهر ساده، فن هیتر صنعتی به همان اندازه که کم هزینه هستند پرکاربرد و موثر نیز هستند. فن هیترها به سرعت محیط اطراف خود را گرم کرده و برای تولید انرژی گرمایی مصرف برق زیادی نیاز ندارند. به همین علت هزینه‌ی نگهداری استفاده طولانی مدت از این هیترها پایین است.

ایمنی مصرف

فن هیترهایی که که دارای قطعه سرامیکی هستند، از لحاظ  ایمنی کاربری، بهترین انتخاب برای مشتریانی محسوب می‌شوند که برای گرم کردن محیط کار و یا خانه خود دنبال یک وسیله گرمایی هستند. ایمن بودن فن هیتر به این دلیل است که قطعه گرمایشی فن هیتر، به اندازه‌ی انواع دیگر هیترها گرم نمی‌شود. بیشتر مدل‌ها دارای مکانیسمی هستند که جریان الکتریکی را کاهش می‌دهند، درحالی‌که قطعه گرمایشی به ۱۹۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در قدیم برای گرم کردن محیط از گرمای آتش استفاده می‌شد، اما امروزه مدل‌های پیشرفته‌ی هیترها امکانات ایمنی بسیاری را برای جلوگیری از حوادث در اختیار انسان گذاشته‌اند. در ادامه مطلب شما را با برخی از نکات ایمنی استفاده از فن هیتر صنعتی آشنا می‌کنیم:

بهتر است هیتری را انتخاب کنید که در صورت گرم شدن بیش از اندازه، به صورت خودکار خاموش شود.

محافظ شعله در فن هیترها، دمای سطح هیتر را ایمن نگه داشته و در صورت برخورد با سطح هیتر حادثه به وجود نمی‌آید.

در هنگام استفاده از فن هیتر به توصیه‌های ایمنی استفاده از دستگاه دقت کنید.

هیتر را در نزدیکی مواد آتش‌زا نصب نکنید.

هر از گاهی هیتر را تمیز کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

قابل حمل بودن

یکی از مزیت‌های فن هیترها، مدل‌های قابل حمل از این نوع هیتر است. هیترها را می‌توان از اتاقی به اتاق دیگر و از محلی به محل دیگر جا به جا کرد. بسیاری از این مدل‌ها دارای دسته‌ای هستند که جابه‌جایی هیتر را آسان می‌کند.

هیترهای قابل حمل جمع و جور بوده و امکان نصب آن‌ها در مکان‌های مختلف وجود دارد. در فن هیترهای برقی چیزی که برای نصب نیاز دارید جریان برق است. اگر برای گرم کردن موقتی مکان خاصی در کارخانه و یا محیط کار نیاز دارید این هیتر مناسب شما است.

بی صدا بودن

فن هیترها کاملاً بی صدا نیستند اما صدای خیلی کمی تولید می‌کنند. بنابراین صدای کم تولید شده توسط فن هیتر دیگر مزایای آن را زیر سوال نمی‌برد. در واقع اندک صدای تولید شده توسط فن هیتر می‌تواند به حذف صداهای مزاحم دیگر در محیط کمک کند. هنگام خرید هیتری را انتخاب کنید که دارای تایمر قابل تنظیم باشد و به صورت خودکار بعد از مدت زمان مشخصی خاموش شود. به این طریق هنگامی که به هیتر نیاز ندارید، در مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

فن هیتر صنعتی

 موثر بودن فن هیتر صنعتی در گرمایش

یک فن هیتر مکان مورد نظر را به خوبی گرم می‌کند. از مزیت‌های فن هیتر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حتی بعد از خاموش شدن فن هیتر، محیط برای مدتی گرم خواهد ماند.

اگر فضا به درستی عایق‌بندی شده باشد، فن هیتر در ازای هر ۱۰۰۰ وات گرما،۱۰۰  فیت مکعب  را گرم خواهد کرد.

بیشترین مدل‌ها قابل تنظیم هستند، بنابراین شما کنترل بیشتری روی تنظیم دمای محیط مورد نظر خود خواهید داشت.

حتی  برخی از این هیترها دارای ترموستات قابل تنظیم هستند که به صورت خودکار دمای محیط را ثابت نگه می‌دارند.

استفاده‌ی آسان

فن هیترهای صنعتی دارای کاربردهای زیادی هستند، بنابراین در هنگام خرید به عواملی که برای شما اهمیت دارند دقت کنید. به طور کلی استفاده ازفن هیترها بسیار ساده و آسان است. در ادامه‌ی مطلب به چند ویژگی فن هیتر اشاره می‌کنیم:

کنترل از راه دور فن هیتر به شما امکان تنظیم و کنترل هیتر را از راه دور می‌دهد. این کنترل‌ها دیجیتالی و یا دکمه‌ای هستند.

تایمر فن هیتر، به صورت خودکار دستگاه را خاموش می‌کند.

حرکت پروانه‌ای فن، به توزیع گرما در سرتاسر محیط کمک می‌کند.

مناسب برای فضاهای بزرگ

فن هیترهای صنعتی انتخاب مناسبی برای مکان‌های وسیع به شمار می‌آیند. توجه داشته باشید که هیتری که انتخاب می‌کنید  پاسخگوی نیازمندی‌های شما باشد. برخی از فن هیترها برای ثابت نگه داشتن درجه‌ی هوا، به صورت خودکار خاموش و روشن می‌شوند، که این امر در صرفه جویی انرژی نقش بسیاری دارد. هیترهای بسیار قدرتمند برای کار کردن انرژی بسیاری مصرف می‌کنند و هزینه‌ی مصرف انرژی را بالا می‌برند. پس هنگام خرید فن هیتر، به وات، BTU (واحد گرمای بریتانیایی)، اندازه‌ی هیتر، کاربرد و نیازمندی‌های خود، و هم‌چنین وسعت مکان مورد نظر دقت کنید.

گرمایش نقطه‌‌ای

استفاده از یک فن هیتر کوچک‌تر در فضاهای بزرگ، این امکان را فراهم می‌کند که در مواقع نیاز سیستم گرمایش مرکزی را خاموش کرده و تنها، محل مورد نظر را گرم کنید. این امر از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. علاوه بر پایین آمدن هزینه‌های مصرف انرژی، گازهای گلخانه‌ای کمتری وارد محیط زیست می‌شوند.

استفاده از فن هیتر صنعتی  بسیار مقرون به صرفه است. فن هیترها در مدت زمان اندک، گرمای مطبوعی به محیط می‌بخشند. هیچ دلیلی ندارد که شما یک یا چند فن هیتر را به محیط کار و یا خانه خود اضافه نکنید. به یقین هیچ گاه از خرید یک فن هیتر، چه برای محیط کار و چه محیط مسکونی، پشیمان نخواهید شد.

منبع: air-n-water

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما