مهم‌ترین مزایای بخاری تابشی گلخانه

گرمایش ارزان کارخانه
رایج‌تری روش‌های گرمایش ارزان کارخانه
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی و تجاری
بخاری صنعتی و تجاری
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۸

سیستم‌های حرارتی تابشی قابلیت تامین انرژی گرمایی موثری را دارند. امروزه بخاری‌های تابشی راه حل گرمایشی بسیار عالی و ایده‌آلی برای گرم کردن انواع ساختمان‌های مختلف صنعتی به شمار می‌آیند. این نوع از بخاری‌ها به غیر از مورد استفاده قرار گرفتن در گلخانه‌ها برای گرمایش ساختمان‌های صنعتی و تجاری دیگر مانند مغازه‌ها، پارکینگ‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و دیگر ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شوند. علاوه بر ساختمان‌های صنعتی، بخاری‌های تابشی را می‌توان برای گرم کردن ساختمان‌های مسکونی نیز به کار برد. یکی از مزایای بخاری تابشی گلخانه کم مصرف بودن آن است. به همین دلیل امروزه بخاری‌های تابشی کاربردهای فراوانی در زمینه های صنعتی گوناگون دارند. کم مصرف بودن سیستم گرمایشی در محیط‌های صنعتی تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های گرمایشی دارد. این متن شما را با مهم‌ترین مزایای بخاری تابشی گلخانه آشنا می‌کند.

بخاری تابشی گرمایش از کف گلخانه

سیستم گرمایش از کف

بخاری‌های تابشی را می‌توانید به صورت سیستم‌های گرمایش از کف نیز تهیه کنید. یکی از مزایای بخاری تابشی گلخانه که به صورت سیستم گرمایش از کف نصب می‌شود، این است که بعد از نصب سیستم گرمایشی و پوشیده شدن آن توسط کف‌پوش، سیستم گرمایشی به مراقبت و نگهداری احتیاج نخواهد داشت. علاوه بر این، بخاری گرمایش از کف تابشی فضای محیط گلخانه را اشغال نمی‌کند و در گلخانه‌هایی که با مشکل فضا مواجه هستند، استفاده از بخاری گرمایش از کف تابشی، راه حل گرمایشی ایده‌آلی به شمار می‌آید. هنگام نصب بخاری تابشی گرمایش از کف، به صورت معمول ده الی بیست سانتی‌متر از ارتفاع ساختمان جهت نصب سیستم گرمایشی در نظر گرفته می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید گرما به صورت طبیعی از سمت پایین به سمت بالا حرکت می‌کند. این امر باعث می‌شود که هوای نزدیک به کف ساختمان همواره خنک‌تر از هوای نزدیک به سقف باشد. یکی از مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی این است که همواره کف و سطح نزدیک به کف ساختمان گرم باقی می‌ماند. این عمل باعث می‌شود که اثر گرمایشی بخاری افزایش پیدا کند.

یکی از مزایای بخاری تابشی گلخانه این است که می‌توان آن را روی کف یا جداره‌ی گلخانه نصب کرد. بخاری تابشی تیوبی از جنس آلومینیوم ساخته شده که داخل و خارج آن استفاده با لایه‌ی پلاستیکی پوشش داده شده است. بخاری تیوبی تابشی گلخانه خاصیت استحکام و دوام فلز و انعطاف پذیری پلاستیک را دارد. این نوع بخاری یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین سیستم‌های گرمایشی گلخانه به شمار می‌آید. به صورت کلی بخاری‌های تابشی دارای طول عمر بالایی هستند. با استفاده از بخاری تابشی می‌توانید از ویژگی‌های مثبت آن بهره فراوانی ببرید.

مهم‌ترین مزایای بخاری تابشی گلخانه

بخاری تابشی گلخانه

یکی از برترین مزایای بخاری تابشی گلخانه ایمن بودن آن است. این نوع بخاری در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی گازی ایمنی بیشتری دارد. بخاری‌های تابشی به علت نداشتن شعله‌ی باز، خطر آتش سوزی در گلخانه را تا اندازه‌ی بسیاری پایین می‌آورند. در مقابل، بخاری‌های گازی گلخانه با سوزاندن سوخت گاز یا نفت باعث تولید گاز دی کسید کربن می‌شوند. در صورت نشت گازهای سمی از سیستم‌های گرمایشی گازی و کاهش اکسیژن موجود در هوا، سلامت افراد حاضر در گلخانه و هم‌چنین گیاهان موجود در گلخانه به خطر می‌افتد. بخاری‌های تابشی گلخانه گرمایی پاک و بدون آلودگی تولید می‌کنند. به همین دلیل سیستم گرمایشی ایده آلی برای گرم کردن گلخانه‌های صنعتی به شمار می‌آیند.

آلودگی صوتی و بخاری تابشی

یکی از مزایای بخاری تابشی گلخانه این است که هنگام گرم کردن گلخانه موجب آلودگی صوتی در محیط نمی‌شود. این بخاری‌ها با روشی بی صدا فضای مورد نظر را گرم می‌کنند. به همین علت علاوه بر گلخانه‌ها، استفاده از بخاری‌های تابشی در محیط‌های صنعتی، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و دیگر ساختمان‌هایی که  وجود سر و صدای زیاد موجب ایجاد مشکل می‌شود، کاربردهای فراوانی دارند. بیشتر بخاری‌های گازی مجهز به فن هستند. ممکن است فن موجود در بخاری‌های گازی موجب تولید صدا شود. در حالی‌که بخاری‌های تابشی  بدون سر و صدای اضافی گرمای مورد نیاز محیط را تامین می‌کنند.

اگر برای گلخانه‌ی خود بخاری تابشی تیوبی یا لوله‌ای با کیفیتی تهیه کنید، شکل آن بعد از فرم دهی ثابت باقی مانده و در آینده ایجاد مشکل نمی‌کند. شما می‌توانید بخاری‌های تابشی را در هر منطقه‌ی جغرافیایی که زندگی می‌کنید، به کار ببرید. این بخاری‌ها توانایی گرم کردن هوا را در هر شرایط جوی دارند. این نوع سیستم گرمایشی در مقابل تغییرات جوی هوا مقاومت بالایی دارد.

نصب بخاری تابشی

یکی دیگر از مزایای بخاری تابشی گلخانه این است که نحوه‌ی نصب آسانی دارد. شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید بخاری تابشی را در گلخانه‌ی موردنظرتان نصب کنید. علاوه بر این، بخاری‌های تابشی نحوه‌ی مراقبت و نگهداری آسانی دارند. بعد از نصب بخاری تابشی در گلخانه‌ی خود می‌توانید به راحتی از گرمای تولید شده توسط بخاری بهره ببرید، بدون اینکه وقت زیادی صرف مراقبت و نگهداری آن بکنید.

برخی از گلخانه‌های صنعتی دارای گیاهان متفاوتی هستند. انواع گیاه‌های مختلف نگهداری شده در گلخانه‌های صنعتی برای رشد و نمو به شرایط نگهداری خاص خود نیاز دارند. برای مثال برخی از گیاهان برای زنده ماندن به گرمای بیشتری در مقایسه با دیگر انواع گیاهان نیاز دارند. استفاده از بخاری تابشی تیوبی یکی از روش‌های گرمایشی عالی در این مواقع است. شما می‌توانید این بخاری‌های کوچک قابل حمل را در فاصله‌ای با ارتفاع مناسب از گل یا گیاه مورد نظر خود نصب کنید. به این صورت گرمای تابیده شده از بخاری تابشی توسط گیاه جذب شده و باعث رشد مناسب آن می‌شود.

یکی از مواردی که هنگام نصب بخاری تابشی باید به آن توجه کنید، رعایت ارتفاع و فاصله‌ی مناسب دستگاه بخاری تابشی از گیاهان است. با توجه به قدرت گرمایشی بخاری تابشی و نیازهای گرمایشی گیاه مورد نظر، فاصله‌ی مناسب گیاه و دستگاه بخاری را محاسبه کرده و سپس به نصب بخاری اقدام نمایید.

انواع بخاری تابشی

بخاری‌های تابشی دارای انواع و مدل‌های گوناگون هستند. انواع بخاری‌های تابشی دارای منبع سوخت متفاوت هستند. شما می‌توانید با توجه به در دسترس بودن نوع انرژی و قیمت آن در منطقه‌ی محل زندگی خود، نوع سوخت بخاری را تعیین کنید. بیشتر بخاری‌های تابشی موجود در بازار با انرژی برق، یا با سوخت گاز کار می‌کنند. در صورت در دسترس بودن انشعاب گاز در گلخانه‌ی خود، می‌توانید از بخاری تابشی گازی استفاده کنید. به علت ارزان بودن سوخت گاز در مقایسه با انرژی برق در کشور ما، استفاده از بخاری‌های تابشی گازی روش گرمایشی مقرون به صرفه‌تری است.

منبع: growerssupply

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما