انتخاب هیتر مدرسه : مهم‌ترین نکات در مورد سیستم گرمایشی مدارس

گرمایش انباری صنعتی
گرمایش‌ انباری صنعتی :‌ آشنایی با‌ بهترین روش‌ها‌ برای گرمایش‌ انباری‌های صنعتی و تجاری
آبان ۶, ۱۳۹۹
اشتباهات رایج در گرمایش
مهم‌ترین اشتباهات رایچ در گرمایش چه مواردی هستند و راه‌حل آنها چیست؟
آبان ۱۸, ۱۳۹۹
انتخاب هیتر مدرسه

انتخاب هیتر مدرسه

انتخاب هیتر مدرسه نقش بسیار مهمی ‌در تامین یک فضای مناسب برای آموزش و پرورش‌ دانش آموزان خواهد داشت.‌ در صورتی که قصد خرید و انتخاب هیتر مدرسه را دارید، ابتدا باید از خود سوال بپرسید که چرا انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای مدرسه اهمیت بالایی دارد.‌ در این نوشته به‌ بررسی نکات مهم در مورد انتخاب هیتر مدرسه و به کارگیری سیستم گرمایشی مناسب در موسسات آموزشی پرداخت. همچنین شما را با پرکاربردترین و بهترین سیستم‌های گرمایشی که برای به کارگیری در مدارس و محیط‌های آموزشی مناسب هستند، آشنا خواهیم کرد.‌ بنابراین اگر قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان مدرسه مورد نظر خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

 

انتخاب هیتر مدرسه

انتخاب هیتر مدرسه

چرا باید هنگام انتخاب هیتر مدرسه‌ دقت به خرج دهیم؟

همانطور که گفته شد انتخاب هیتر مدرسه دارای اهمیت بسیاری است و‌ افرادی که‌ مسئول انتخاب سیستم گرمایشی هستند، باید چند نکته‌ی بسیار مهم را در مورد انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای مدارس در نظر بگیرند.‌ در این قسمت به‌ بررسی دلایل اهمیت داشتن سیستم گرمایشی مدرسه‌ خواهیم پرداخت.

بودجه مدرسه

اولین دلیلی که در مورد اهمیت انتخاب‌ سیستم گرمایشی مدرسه به آن خواهیم پرداخت، بودجه‌ای است که مدارس برای تامین گرمایش در نظر می‌گیرند. انتخاب هیتر مناسب می‌تواند باعث شود‌ با مصرف کمترین میزان انرژی، گرمای مورد نیاز مدرسه‌ی مورد نظر خود را تامین ‌کنید.‌ با انتخاب سیستم گرمایشی مناسب می‌توانید تا اندازه‌ی چشمگیری در هزینه‌های گرمایشی ساختمان مدرسه مورد نظر خود صرفه جویی به عمل بیاورید و‌ با هزینه‌ی‌ اضافی را که باید صرف تامین گرمایش می‌کردید کارهای دیگری برای بهبود اوضاع مدرسه و شرایط دانش آموزان انجام دهید.‌ باید‌ به این نکته اشاره کرد که تقریباً‌ در بیشتر مدرسه‌ها دو سوم از هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی صرف تامین گرمایش در فصل‌های سرد سال‌ می‌شود.

 

هیتر مدرسه

هیتر مدرسه

ایجاد فضای راحت و مناسب برای دانش‌آموزان و مربیان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب می‌شود هنگام انتخاب هیتر مدرسه دقت زیادی به خرج دهید، اهمیت بالای تامین آسایش و رفاه دانش آموزان و‌ مربیان آنها در فضای مدرسه است.‌ مسئولان باید‌ فضای راحت و مناسبی را برای دانش آموزان فراهم کنند.‌ تامین آسایش و رفاه دانش ‌آموزان زمینه را برای پیشرفت تحصیلی‌ آنها فراهم می‌کند.‌ با توجه به اینکه هدف اصلی شرکت دانش آموزان در کلاس‌های درس‌ یادگیری و آموزش است، باید‌ شرایط مناسب برای رسیدن به اهداف تحصیلی را برای آنها فراهم کرد.

ایمنی بالا در انتخاب هیتر مدرسه

هنگام انتخاب هیتر مدرسه باید به این نکته توجه کنید که سیستم گرمایشی انتخاب شده دارای ایمنی‌ بالایی باشد و‌ استانداردهای بهداشتی و ایمنی در‌ ساخت،‌ نصب و به کارگیری آن رعایت گردد.‌ بسیاری از کودکان‌ ممکن است از آلرژی و حساسیت رنج ببرند. بنابراین سیستم گرمایشی که برای مدرسه انتخاب می‌کنید، باید علاوه بر تامین گرمایش‌ باعث کاهش آلرژی در کودکان شود یا حداقل‌ بیماری و آلرژی آنها را تشدید نکند.‌ با توجه به اینکه ممکن است کودکان دقت لازم در حرکات خود را نداشته باشند، برخورد آنها با بخاری‌هایی که‌ ایمنی کافی ندارند می‌تواند موجب بروز خطرات جانی شود.‌ به همین دلیل به کارگیری سیستم‌های گرمایشی ایمن در مدارس اهمیت بسیار بالایی دارد.‌ از طرف دیگر سیستم گرمایشی انتخاب شده برای مدرسه باید کارایی کافی برای تولید گرمای یکنواخت را داشته باشد و‌ قسمت‌های مختلف ساختمان مدرسه به صورت یکنواخت‌ گرم شوند.

 

انتخاب هیتر مدرسه

انتخاب هیتر مدرسه

مراقبت و نگهداری از سیستم گرمایشی

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب هیتر مدرسه باید به آن توجه کرد نحوه مراقبت و نگهداری از سیستم گرمایشی است. باید به این نکته اشاره کرد که بیشتر موارد مربوط به تعمیر و نظافت و نگهداری سیستم‌های گرمایشی در طول‌ تعطیلات تابستانی که مدارس بسته هستند، انجام می‌پذیرند.‌ بنابراین بهتر است هیتری را برای مدرسه انتخاب کنید که‌ نگهداری و به کارگیری آن دردسر زیادی نداشته باشد و به راحتی بتوانید از انرژی گرمایشی آن در طول روزهای سرد سال بهره مند شوید و‌ زمان زیادی را صرف نگهداری یا نظافت آن نکنید.‌ در این مورد باید اضافه کنیم که به کارگیری آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که نحوه نصب آسانی دارند می‌تواند روش گرمایشی مناسب‌تری در مدرسه‌ها‌ و محیط‌های آموزشی باشد.

راهنمای انتخاب هیتر مدرسه

‌اکنون که با دلایل اهمیت انتخاب هیتر مناسب‌ برای مدارس و محیط‌های آموزشی آشنا شدید، به معرفی چند نکته‌ی مهم برای انتخاب هیتر مدرسه خواهیم پرداخت. با مطالعه راهنمای انتخاب هیتر مدرسه می‌توانید سیستم گرمایشی مناسبی را برای ساختمان مدرسه مورد نظر خود انتخاب کرده و از مزیت‌های به کارگیری یک‌ سیستم گرمایشی‌ با بازده بالا و عملکرد گرمایشی خوب در مدرسه‌‌ مورد نظر خود بهره مند شوید.‌ باید به این نکته توجه کرد که هر مدرسه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است.‌ به این معنا‌ که مدرسه‌ها دارای ساختمان‌های مختلفی هستند که شرایط متفاوتی را دارند. همچنین‌ با توجه به منطقه جغرافیایی که مدرسه در آن قرار دارد، هر مدرسه دارای ویژگی‌های متفاوتی است.‌ شرایط فرهنگی نیز در فضای مدرسه تاثیر گذار هستند.‌ رده سنی کودکان در مدارس متفاوت بوده و کودکان با توجه به رده سنی‌شان باید در محیطی که مناسب آنها است‌ به تحصیل بپردازند.‌ با وجود همه این موارد چند نکته‌ی مهم مشترک وجود دارد که هنگام انتخاب هیتر مدرسه باید به آنها توجه کنید.‌ در این قسمت به معرفی‌ نکات مهم در مورد انتخاب هیتر مناسب برای‌ مدرسه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

راهنمای انتخاب هیتر برای مهد کودک

 

ایمنی هیتر مدرسه

ایمنی هیتر مدرسه

 

با توجه به رده سنی کودکان در مهد کودک‌ها‌ استفاده از سیستم‌های گرمایشی که دارای ایمنی بالایی هستند بسیار مهم است.‌ باید دقت کنید هیتری را انتخاب نمایید که‌ لبه‌های تیزی نداشته باشد و کودکان در صورت برخورد با هیتر‌ آسیب نبیند.‌ همچنین‌ برای گرمایش مهد کودک‌ها بهتر است هیتری را انتخاب کنید که دارای قسمت‌های مشبک نباشد. چرا که قرار دادن اشیایی مانند گیره، اسباب بازیف مداد، خودکار، و … روی هیتر ممکن است باعث‌ افتادن‌ این اشیا آن در‌ قسمت داخلی بخاری شده و باعث خرابی‌ گردد.‌ در مهد کودک‌ها باید از سیستم‌های گرمایشی استفاده کرد که‌ سطح بیرونی بخاری که کودکان با آن تماس دارند دارای دمای بالایی نباشد.‌ به این ترتیب‌ تماس پیدا کردن کودکان با سطح بخاری موجب سوختگی نمی‌شود.‌ با توجه به ویژگی‌هایی که به آنها اشاره کردیم استفاده از رادیاتورها برای تامین گرمایش در مهد کودک‌ روش گرمایشی مناسبی به شمار می‌آید.‌ با وجود پایین بودن‌ دمای رادیاتور‌ها در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی تجاری، این نوع‌ بخاری‌ها با شرایط‌ بیشتر مهد کودک‌ها مناسبت بیشتری دارند.

راهنمای انتخاب هیتر‌ برای مدارس ابتدایی و‌ دوره‌های متوسطه

در مدارس ابتدایی نیز با توجه به سن پایین کودکان ایمنی سیستم گرمایشی اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل در بیشتر مدارس از رادیاتورها برای تامین گرمایش استفاده می‌شود. رادیاتور‌ها دارای دوام بالایی هستند و مقاومت نسبتاً بالایی در مقابل برخورد ضربه دارند. باید گفت که انتخاب رادیاتور همرفت به عنوان سیستم گرمایشی مدرسه در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی مانند گرمایش از کف یا فن هیترها طرفداران بیشتری دارد. باید بدانید که رادیاتورهای همرفت از نظر هزینه نصب و نگهداری ارزان هستند و سیستم‌های گرمایشی مقرون به صرفه‌ای برای به کارگیری در مدارس به شمار می‌آیند. همچنین با نصب رادیاتور‌های متعدد با توجه به مساحت کلاس‌ها و قسمت‌های مختلف مدرسه می‌توانید گرمای مورد نیاز خود را تامین کنید. از طرفی دیگر رادیاتور‌های همرفت بدون انتقال و پمپاژ هوا گرما را توزیع می‌کنند. به این ترتیب خطر ابتلا یا افزایش حساسیت و آلرژی در کودکان کاهش پیدا می‌کند.‌ یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های رادیاتورهای همرفت نگهداری و تعمیر آسان آنها است. در صورت به کارگیری سیستم گرمایش از کف، معمولاً بروز یک مشکل کوچک موجب صرف هزینه و زمان زیادی برای تعمیر رفع مشکل خواهد شد. در صورتی که در مدت زمان کوتاهی می‌توانید به راحتی مشکلات به وجود آمده در رادیاتورهای همرفت را حل و فصل کنید. رادیاتورهای همرفت در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف و مدل‌های متنوع ساخته می‌شوند. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون مدرسه ومحیط ساختمان آموزشی خود اقدام به انتخاب هیتری با اندازه، مدل، و رنگ ‌مناسب نمایید.

انتخاب هیتر مناسب برای قسمت‌های مختلف مدرسه

 

هیتر سرویس بهداشتی مدرسه

هیتر سرویس بهداشتی مدرسه

 

همانطور که می‌دانید مدرسه‌ها علاوه بر کلاس‌های درس دارای قسمت‌ها و اتاق‌های مختلف دیگری هستند. یکی از این قسمت‌ها سرویس‌های بهداشتی در مدرسه‌ها است. در سرویس‌های بهداشتی نیز به‌ دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی در بیشتر مدرسه‌ها از رادیاتور‌هایی که با دمای سطح پایین کار می‌کنند استفاده می‌شود. سرویس‌های بهداشتی معمولاً فقط در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل بهره وری بیشتر و صرفه جویی در میزان مصرف انرژی درجه‌ی رادیاتورهای به کار برده شده در سرویس‌های بهداشتی معمولا پایین‌تر از قسمت‌های دیگر مدرسه است.

 

هیتر سالن ورزشی

هیتر سالن ورزشی

 

علاوه بر این، مدرسه‌ها دارای سالن‌هایی هستند که گرمایش آنها اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال سالن‌های غذاخوری، سالن‌های اجتماعات و سالن‌های ورزشی از جمله اتاق‌هایی به شمار می‌آیند که معمولاً دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند. برای گرم نگه داشتن سالن‌های بزرگ در مدارس معمولاً از سیستم‌های گرمایشی سقفی استفاده می‌شود. معمولا سالن‌های ورزشی و سالن‌های اجتماعات شلوغ هستند و تعداد زیادی از دانش آموزان به صورت همزمان در این سال آنها حضور پیدا می‌کنند. به همین دلیل استفاده از رادیاتورهای دیواری می‌تواند مشکل ساز باشد. به خصوص در سالن‌های ورزشی برخورد دانش آموزان با پنل‌های رادیاتور می‌تواند خطرآفرین باشد.

مزایای استفاده از سیستم گرمایشی تابشی برای سالن‌های ورزشی

انتقال انرژی گرمایی به صورت مستقیم به سطوح مورد نظر

سیستم گرمایش از کف نیز برای تامین گرمایش در سالن‌ها روش گرمایشی خوبی به شمار نمی‌آید. چرا که بیشتر سالن‌ها دارای ارتفاع بلندی هستند و هوای گرم به صورت طبیعی به سمت سقف ساختمان حرکت پیدا کرده و نزدیک به سطح ساختمان سرد باقی می‌ماند. یکی از بهترین روش‌ها برای گرم کردن سالن‌ها در مدارس استفاده از سیستم‌های گرمایشی تابشی است. گرماتاب‌ها یا بخاری‌های تابشی انرژی گرمایی را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر انتقال می‌دهند و در صورت نیاز می‌توانید تنها قسمتی از ساختمان را گرم کنید که به آن نیاز دارید.

گرمایش نقطه‌ای

بخاری‌های تابشی برای گرمایش نقطه‌ای یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی هستند. همچنین به کارگیری سیستم‌های گرمایشی تابشی یک روش فوق العاده و مقرون به صرفه برای گرم کردن سالن‌هایی با فضای بزرگ و سقف بلند در مدرسه‌ها به شمار می‌آید. اثر گرمایشی پنل‌های بخاری‌های تابشی بلافاصله پس از روشن شدن بخاری قابل مشاهده است و‌ می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انرژی گرمایی مورد نیاز خود را با استفاده از این بخاری را به دست بیاورید.

مستقیم بودن روش گرمایشی بخاری‌های تابشی

از طرف دیگر استفاده از سیستم‌های گرمایشی تابشی در قسمت‌هایی از مدارس که دارای فضای باز هستند، کاربردهای بسیاری دارد. چرا که به دلیل مستقیم بودن روش گرمایشی بخاری‌های تابشی، وجود باد و جریان هوا تغییری در عملکرد گرمایشی آنها ایجاد نمی‌کند. در صورت به کارگیری بخاری‌های تابشی در سالن‌های ورزشی پیشنهاد می‌کنیم از توری‌های محافظ که روی صفحه‌ی بخاری‌های تابشی قرار می‌گیرند، استفاده کنید تا در صورت برخورد توپ، بخاری‌ها آسیب نبیند و مشکلی پیش نیاید.

افزایش نور فضای کلاس

پنل‌های گرمایشی تابشی را برای تامین گرمایش در کلاس‌ها نیز می‌توان به کار برد. برخی از پنل‌های گرمایشی دارای خاصیت نوردهی نیز هستند و این امواج به روشن شدن هر چه بیشتر فضای کلاس‌ها نیز کمک می‌کند. از طرف دیگر بخاری‌های تابشی روش گرمایشی بی صدایی دارند و موجب ایجاد آلودگی صوتی در کلاس‌های درس نمی‌شوند. با این حال باید دقت کنید که در صورت به کارگیری بخاری‌های تابشی برقی در تمامی ‌قسمت‌های ساختمان مدرسه به دلیل گران بودن انرژی برق ممکن است، هزینه‌های مربوط به تامین گرمایش مدرسه افزایش پیدا کند.

بهترین مکان به کار گیری بخاری‌‌های تابشی در مدرسه‌ها کجاست؟

در نتیجه پیشنهاد می‌شود که از بخاری‌های تابشی بیشتر در قسمت‌های فضای باز مدرسه‌ها و سالن‌های با سقف بلند و مساحت بزرگ استفاده کرد. برای فضای داخلی کلاس‌ها می‌توان از اثر گرمایشی رادیاتورهای همرفت بهره مند شد. همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌ی برق از بخاری‌های تابشی گازی استفاده کنید.

در انتخاب هیتر مدرسه باید به چه مواردی توجه کرد؟

با وجود تمامی ‌نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، انتخاب هیتر مدرسه باید با توجه به شرایط مدرسه‌ی مورد نظر شما انجام پذیرد. هنگام انتخاب مدرسه به مواردی مانند نوع منبع انرژی بخاری، ایمنی، نحوه نصب و به کارگیری، نحوه نگهداری و مراقبت، میزان مصرف انرژی، نحوه‌ی تولید و توزیع گرما، توان حرارتی، و اندازه‌ی بخاری دقت کنید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: zehnder

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما