هیتر صنعتی صنایع غذایی
معرفی انواع هیتر صنعتی صنایع غذایی و نحوه کارکرد آنها
تیر ۲۴, ۱۳۹۸
کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری
کاربردهای بخاری تابشی در صنعت مهمان‌پذیری
مرداد ۶, ۱۳۹۸
انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز

 امروزه بخاری‌های مادون قرمز که به روش تابشی گرمای مورد نیاز محیط را تامین می‌کنند، طرفداران و کاربران بسیاری پیدا کرده‌اند. همان طور که سیستم‌های گرمایشی تابشی دارای اندازه، طرح، قدرت گرمایشی و کاربردهای متفاوتی هستند، انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز یا بخاری تابشی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نیازهای گرمایشی خود و در دسترس بودن سوخت مورد نظر، منبع انرژی بخاری مادون قرمز خود را تعیین کنید. انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز شامل گاز طبیعی، گاز مایع پروپان، و انرژی الکتریسیته است.

 وجود انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید با توجه به شرایط و نیازهای خود بخاری مادون قرمز با سوخت مناسب را انتخاب کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید. یکی از معیارهای مهم در انتخاب انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز در دسترس بودن نوع منبع تامین انرژی یا سوخت است. علاوه بر این، باید به قیمت انرژی مورد نظر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید توجه نمایید. برای مثال اگر قیمت انرژی برق در منطقه‌ای که ساختمان شما در آن قرار دارد بالا است، به کارگیری بخاری مادون قرمز برقی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی ساختمان شود. انتخاب یکی از انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز به نوع فرآیند صنعتی و تولیدی انجام شده در ساختمان و نوع کاربری آن بستگی دارد. نوع بخاری و سوخت آن باید مناسب با شرایط و فرآیندهای انجام شده در ساختمان مورد نظر باشد.

انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز

در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع سوخت برای بخاری مادون قرمز آشنا خواهیم کرد. آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای انواع بخاری‌های تابشی که با سوخت‌های متفاوت کار می‌کنند، می‌تواند در انتخاب بخاری تابشی مناسب برای ساختمان مورد نظر شما مفید واقع شود. با انتخاب بخاری تابشی مناسب برای ساختمان‌های تجاری و صنعتی می‌توانید فرآیند تولیدی و بازده کاری خود را افزایش دهید.

 بخاری مادون قرمز با سوخت گاز

 آن دسته از بخاری‌های مادون قرمزی که از سوخت گاز طبیعی یا گاز مایع پروپان برای تولید انرژی گرمایی استفاده می کنند، از بهترین انواع بخاری‌های مادون قرمز به شمار می‌آیند. چرا که منبع تامین انرژی گازی برای بخاری‌های تابشی بسیار مناسب است. به همین علت بخاری‌های تابشی گازی در سراسر دنیا دارای کاربردهای فراوانی هستند. بخاری‌های مادون قرمزی که از گاز طبیعی یا گاز مایع پروپان  برای گرم کردن قطعه‌ی گرمایشی بخاری استفاده می‌کنند، گرما را از طریق اشعه‌های مادون قرمز تولید می‌نمایند. برخی از انواع این بخاری‌ها دارای این ویژگی هستند که بتوانید از هم از سوخت گاز طبیعی و هم از سوخت گاز مایع پروپان برای تامین انرژی گرمایی استفاده کنید. این ویژگی این امکان را برای مشتریان و کاربران فراهم می‌کند که بدون توجه به نوع سوخت گازی، مدل و نوع بخاری مادون قرمز خوشایند خود را انتخاب کنند.

 بخاری مادون قرمز با سوخت گاز طبیعی

بخاری مادون قرمز گاز طبیعی

 بخاری‌های مادون قرمزی که با سوخت گاز طبیعی  کار می‌کنند، بسیار مناسب و پرکاربرد هستند. این بخاری‌ها به راحتی در مکان مورد نظر شما نصب شده و فضای کمی از محیط را اشغال می‌کنند. شما می‌توانید به صورت مستقیم بخاری مادون قرمز با سوخت گاز طبیعی را به انشعاب گاز ساختمان متصل کنید. هزینه‌ی مصرف انرژی گاز توسط بخاری مادون قرمز را به واسطه‌ی قبض‌های ماهیانه‌ی مصرف گاز پرداخت خواهید کرد. با استفاده از بخاری مادون قرمز با سوخت گاز طبیعی و اتصال آن به انشعاب گاز ساختمان، نیازی به تعویض کپسول های گاز نخواهید داشت، چرا که سوخت گاز از طریق انشعاب گاز ساختمان تامین می‌شود. نصب بخاری‌های مادون قرمز که با سوخت گاز طبیعی کار می‌کنند آسان است. هم‌چنان که گفته شد، این بخاری‌ها نیازی به کپسول‌های مجزای گاز ندارند. شما می‌توانید بخاری مادون قرمز با سوخت گاز طبیعی را روی زمین قرار داده یا آن را به صورت آویزان از سقف ساختمان نصب کنید.

بخاری مادون قرمز با سوخت گاز مایع پروپان

بخاری مادون قرمز پروپان قابل حمل

 به کارگیری بخاری‌های مادون قرمز که با سوخت گاز مایع پروپان کار می‌کنند در مقایسه با بخاری‌های مادون قرمزی که برای تولید انرژی گرمایی از سوخت گاز طبیعی استفاده می‌کنند، دارای قیمت پایین‌تری است. علاوه بر این استفاده و به کارگیری بخاری‌های مادون قرمز با سوخت گاز مایع پروپان بسیار راحت‌تر از بخاری‌های مادون قرمز گاز طبیعی است. بزرگ‌ترین مزیت بخاری‌های مادون قرمز با سوخت گاز مایع پروپان قابلیت حمل و جابجایی آسان آن‌ها است. این بخاری‌ها دارای کپسول گاز مایع پروپان هستند. وجود چرخ‌های بخاری قابلیت حمل و جابجایی سریع و آسان آن‌ها را فراهم می‌کند. شما می‌توانید به راحتی این بخاری را از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و از اثر گرمایشی آن در محل مورد نظر خود بهره ببرید.

یکی دیگر از  مزیت‌های بخاری مادون قرمز قابل حمل با سوخت گاز مایع پروپان این است که می‌توانید از آنها برای گرم کردن فضای بیرونی که امکان نصب بخاری‌های دیگری نیست، استفاده کنید. گاز مایع پروپان سوختی است که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. عوض کردن کپسول گاز مایع پروپان بسیار آسان است. تنها باید دستورالعمل‌های نحوه‌ی تعویض کپسول گاز را به صورت صحیح دنبال کنید. در  بیشتر بخاری‌های مادون قرمز، کپسول گاز مایع  پروپان با استفاده از یک کاور فلزی پوشانده می‌شود. پوشیده بودن کپسول گاز باعث می‌شود که بخاری شکل ظاهری خوب و هماهنگی با انواع طراحی‌های داخلی ساختمان‌ها داشته باشد.

بخاری مادون قرمز با منبع تامین انرژی الکتریکی

بخاری مادون قرمز برقی سقفی

بخاری‌های مادون قرمزی که از انرژی الکتریکی برای تولید انرژی گرمایی استفاده می‌کنند، اثر گرمایشی بسیار موثری دارند. این نوع بخاری‌ها برای مورد استفاده قرار گرفتن در فضای بیرونی نیز بسیار مناسب هستند. نحوه‌ی استفاده و به کارگیری بخاری مادون قرمز برقی بعد از مرحله‌ی نصب شدن بسیار ساده است. قطعه‌ی گرمایشی بخاری با استفاده از کویل و سیم رسانا در انتهای قطعه‌ی گرمایشی، توسط انرژی برق گرم می‌شود. سپس قطعه‌ی گرمایشی از انرژی برق برای تولید امواج مادون قرمز گرمایشی استفاده می‌کند. امواج گرمایشی ساطع شده از بخاری مادون قرمز برقی در مدت زمان بسیار اندکی اشیاء و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. اگر شما در مسیر تابشی بخاری مادون قرمز برقی  قرار بگیرید، به محض روشن شدن بخاری گرمای آنی ساطع شده از آن را احساس خواهید کرد. باید ذکر کرد که استفاده از بخاری مادون قرمز تغییر باعث افزایش هزینه‌های مصرف انرژی برق خواهد شد. شما باید با توجه به قیمت انرژی برق و مقایسه‌ی آن با قیمت سوخت‌های دیگر در منطقه‌ای که ساختمان مورد نظر شما در آن قرار دارد، اقدام به انتخاب و خرید بخاری مناسب بکنید.

منبع: aeicorporation

 

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما