هنگام خرید هیتر تابشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کاربرد انواع هیتر تابشی
ویژگی‌ها و کاربرد انواع هیتر تابشی
مهر ۱۳, ۱۳۹۷
هیتر برقی تابشی
انواع بخاری برقی تابشی و مزیت‌های آن
مهر ۱۹, ۱۳۹۷
خرید هیتر تابشی

همان‌گونه که می‌دانید امروزه به واسطه‌ی تکنولوژی، وسیله‌های گرمایشی بسیاری با کاربردهای متفاوت برای تامین نیازهای گرمایشی مختلف طراحی و تولید می‌شوند. اما چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که چه هیتری می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد؟ چه نکاتی را باید به عنوان راهنمای خرید هیتر تابشی در نظر بگیریم تا بتوانیم یک خرید متناسب با نیازهای خود تهیه کنیم.

برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است که بررسی‌های دقیقی در مورد ویژگی‌های هر نوع هیتر و کاربرد‌های مخصوص آن اطلاعات کافی داشته باشید. پس قبل از اقدام به خرید هیتر، مطالعه‌ی دقیقی از انواع هیترها و ویژگی‌های و کاربردهای آن‌ها انجام دهید. هیترهای تابشی در مقایسه با هیترهای دیگر دارای مزیت‌هایی مختلفی هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را به خواندن متن مختصری درباره‌ی برتری‌های هیتر تابشی دعوت می‌کنیم. این مزایا به عنوان یک راهنمای خرید هیتر تابشی لحاظ می‌شود و به شما کمک می‌کند تا آگاهانه اقدام به خرید هیتر تابشی مورد نیاز خود بکنید.

مزیت‌های هیتر تابشی

گرمایش تابشی روشی موثر و کم مصرف برای گرمایش فضاهای بزرگ داخلی و هم‌چنین فضاهای خارجی مانند کارخانه‌ها، انباری‌ها، سالن‌های نگهداری و تعمیرهواپیما، سالن‌های چند منظوره مدرسه‌ها و دیگر ساختمان‌های صنعتی و تجاری است. با استفاده از هیترهای تابشی می‌توانید مدت زمان استفاده از فضاهای خارجی را افزایش دهید. هیترهای تابشی دارای مدل‌های گوناگونی هستند که برای کاربردهای مختلف صنعتی و خانگی طراحی شده‌اند. هیترهای تابشی مخصوص کارخانه‌ها و اماکن صنعتی، قدرت گرمایشی بالاتری دارند. درمقابل، هیترهای تابشی با قدرت پایین گرمایشی، برای مصارف خانگی و گرمایش اماکنی که به گرمای کمتری نیاز دارند طراحی شده‌اند.

با توجه به گوناگونی هیترهای تابشی فضاهای بیرونی و درونی و هم‌چنین در نظر گرفتن مقدار گرمایی که نیاز دارید و ویژگی‌ها و خصوصیات مکانی که می‌خواهید گرم کنید، می‌توانید هیتر تابشی مناسب خود را خریداری نمایید. اگر دنبال یک گرمای مطبوع برای یک محیط بزرگ و وسیع هستید هیترهای تابشی حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیاز گرمایشی شما را برطرف خواهند کرد. برخی از هیترهای تابشی به همراه گرما، از خود نور ساطع می‌کنند. این هیترهای درخشان سرامیکی منحصراً برای تامین گرمایش، زیبایی، و آسایش و رفاه ساخته شده‌اند. هیترهای تابشی جای زیادی از فضا را اشغال نمی‌کنند، با محیط زیست سازگار هستند و طول عمر زیادی دارند.

هیترهای تابشی اشعه‌ی مادون قرمز، هر آنچه را که در امتداد مسیر تابش‌شان قرار داشته باشد، گرم می‌کنند. این هیترها بدون اینکه ذره‌ای از گرما را در سقف ساختمان هدر بدهند، کف ساختمان، اسباب و ساکنین داخل ساختمان را گرم می‌کنند.

اشعه‌های مادون قرمز هیتر تابشی، گرما را در همان مکانی که لازم است متمرکز کرده و بدون اتلاف گرما و انرژی، اشیا و افراد  قرار گرفته شده در امتداد مسیر تابش خود را گرم می‌کنند.

هیترهای تابشی عمل گرمایش را به صورت آنی انجام می‌دهند و در نتیجه با گرمایش سریع محیط، باعث تامین رفاه و آسایش بالا می‌شوند. به دلیل اینکه در هیترهای تابشی قطعه متحرکی وجود ندارد این هیترها بی‌صدا بوده و هم‌چنین تولید گرد و غبار نمی‌کنند.

تنوع و چند کارایی بودن هیترهای تابشی، درصد انتخاب استفاده از آن‌ها را در زمینه‌های  مختلف صنعتی تجاری و هم‌چنین استفاده‌های شخصی  بالا می‌برد. در مقایسه با هیترهای دیگر، هیترهای تابشی به صورت چشم‌گیری کم‌مصرف هستند.

استفاده از هیترهای تابشی در گلخانه‌ها، دامداری‌ها، و مزرعه‌ها بسیار مفید است. چرا که گرمای این هیترها مناسب و مطلوب برای حیوانات است، برای گیاهان گرمایی خشک تامین می‌کنند، و درنهایت از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل می‌آورند.

هنگام خرید هیتر تابشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بعد از دانستن مزیت‌های هیترهای تابشی که به صورت مختصر توضیح داده شد، به سراغ نکاتی می‌رویم که هنگام خرید هیتر تابشی باید به آن‌ها توجه کرد. بررسی و تحلیل کاربردهای هیترهای مختلف و نیازمندی‌های شخصی، این امکان را فراهم می‌کند که در خرید هیتر مناسب بهترین انتخاب را انجام دهید. واضح است که اگر در انتخاب هیتر دقت کرده و مناسب‌ترین هیتر را انتخاب کنید، اسباب آسایش و رفاه خود را فراهم نموده‌اید.

گرم کردن  فضای خارجی، مانند بسیاری از فعالیت‌های انسانی دیگر، نیازمند سوخت فسیلی و در نتیجه تولید دی اکسیدکربن و انتشار آن در محیط زیست است. اما با ورود هیترهای تابشی به دنیای صنعت می‌توان هم از فضای بیرون در فصل‌های سرد سال لذت برد و هم با زمین مهربان بود. کارهای بسیاری برای حفظ محیط زیست می‌توان انجام داد. مثلاً هنگام خرید اتومبیل، سعی می‌کنیم اتومبیلی را انتخاب کنیم که کم‌ترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند و در مواقع ممکن برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده می‌کنیم. برای جلوگیری از اتلاف انرژی هنگام گرمایش و سرمایش خانه‌ها، به صورت صحیح دیوارها، سقف، پنجره‌ها، و کف ساختمان را عایق بندی می‌کنیم. برای تامین گرمایش خانه و محل کار نیز می‌توان از تکنولوژی هیترهای تابشی استفاده کرد.

هیتر تابشی

در هنگام خرید هیتر تابشی دقت کنید که جنس و کیفیت کالا بالا باشد. استفاده از یک هیتر تابشی به مدت ۳۰ سال بهتر از خریدن یک هیتر ارزان ولی بی کیفیت است که هر چند سال یک‌بار باید تعویض شود. در واقع با انتخاب هیتر با کیفیت در مرحله‌ی خرید، در مصرف انرژی و هزینه‌های پرداختی آینده صرفه جویی می‌کنید.

هنگام خرید هیترهای تابشی سعی کنید هیتری را برای خرید انتخاب کنید که انرژی کمتری مصرف کرده و گاز دی اکسید کربن کمتری وارد محیط زیست می‌کند. با مصرف کمتر انرژی توسط هیتر، هزینه های پرداخت ماهیانه‌ی مصرف انرژی خود را پایین می‌آورید.

فولاد ضد زنگ، برنج، و سرامیک  فلزهای قابل بازیافت هستند. بنابراین اگر هیتر انتخابی شما از این مواد بازیافتی ساخته شده‌‌است، جای نگرانی نیست و در سطح کیفیت هیتر تاثیری ندارد. اما دقت کنید که تمامی اجزای هیتر قابل بازیافت نیستند. دیگر قطعات تشکیل دهنده‌ی هیتر باید با مواد اولیه باکیفیت ساخته شده باشند.

در صورت امکان از هیترهای تابشی گازی استفاده کنید. اگر مکانی که می‌خواهید آن را گرم کنید به گرمایش زیادی نیاز ندارد، هیتری را خریداری کنید که قدرت گرمایشی پایینی دارد.

بعد از خرید هیترتابشی توجه داشته باشید که  آن را در مکان مناسب نصب کنید. نصب هیتر تابشی در مکان و زاویه‌ی صحیح، بازده گرمایشی آن را به صورت چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

بهتر است هنگام خرید هیتری را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم داشته باشد. با این روش می‌توانید خیلی سریع محیط موردنظر را به دمای مناسب برسانید و هم‌چنین هنگامی که به هیتر نیاز ندارید با تنظیم خودکار، هیتر خاموش بشود.

در صورت خرابی هیتر، در مرحله‌ی اول سعی کنید آن را تعمیر کنید. اگر هیتر قابل تعمیر نبود، آن وقت می‌توانید به فکر خرید هیتر جدید و جایگزینی آن با هیتر قبلی خود باشید.

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما