هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
آبان ۱۵, ۱۳۹۷
هیتر سقفی
مهم‌ترین مزایای سیستم گرمایشی هیتر سقفی تابشی
آبان ۱۹, ۱۳۹۷
انواع هیتر استخر

هیتر استخر دارای اندازه‌ها و انواع گوناگون است. از انواع هیتر استخر می‌توان به چهار نوع اصلی آن اشاره کرد. هیترهای استخر شامل هیتر خورشیدی، هیتر گازی، پمپ‌های حرارتی و هیترهای مستقیم برقی می‌شوند. بهتر است که برای گرم کردن استخر خود هیتر بزرگتری از آنچه که در نظر دارید را تهیه کنید. به این دلیل که هیتر بزرگ‌تردر مدت زمان کمتری استخر را گرم می‌کند و در حین گرمایش استخر، گرمای کمی تلف می‌شود. علاوه براین، هیتر بزرگ‌تر آب کمتری پمپاژ می‌کند. به طور کلی هیتر استخر بزرگ‌تر نسبت به هیترهای استخر کوچک‌تر، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و برای گرمایش استخر مناسب‌تر هستند.

انواع هیتر استخر

قبل از خرید هیتر استخر لازم است که با انواع هیتر استخر آشنایی کافی داشته باشید. به این منظور اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد انواع استخر هیتر در اختیارتان قرار می‌دهیم. با مطالعه‌ی متن زیر با ویژگی‌ها و کارایی‌های انواع هیتر استخر آشنا می‌شوید.

هیتر استخر

هیتر خورشیدی (سولار) استخر

یکی از انواع هیتر استخر، هیتر استخر خورشیدی یا هیتر سولار است. هیترهای خورشیدی استخر معمولاً شامل پنل‌های خورشیدی، پمپ خورشیدی و کنترل خورشیدی هستند.

تجربه نشان داده است که هیترهای خورشیدی با سایز متوسط حداقل یک ماه در آغاز و پایان فصل سرما مدت امکان استفاده از استخر را افزایش می‌دهند. هیترهای خورشیدی بزرگ‌تر قدرت گرمایشی بیشتری دارند، اما باید اندازه‌ی استخر را نیز در نظر گرفت. صرف نظر از اندازه‌های مختلف هیترهای خورشیدی، باید در نظر داشت که این هیترها در هوای بارانی و ابری کارآیی بالایی ندارند. هیترهای خورشیدی از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند، اما نمی توان در تمامی شرایط آب و هوایی به استفاده از آن‌ها اکتفا کرد. چرا که منبع اصلی تغذیه‌ی هیتر خورشیدی دریافت نور خورشید است.

بیشتر هیترهای خورشیدی سیستم‌های بازی هستند که آب استخر را پمپاژ کرده، از شلنگ‌ها و پنل‌ها عبور داده و سپس آب گرم شده را به استخر باز می‌گردانند. ممکن است که گرمای به دست آمده از نور خورشید رایگان باشد، ولی انتقال دادن این گرما به آب استخر چنین نیست. هیترهای خورشیدی باید هنگام تابش آفتاب کار کنند. اگر بخواهید در زمان‌هایی که هوا آفتابی نیست از هیتر خورشیدی استفاده کنیم، باید از انرژی برق کمک بگیرید. در این صورت هزینه‌ی مصرف انرژی برق شما افزایش خواهد یافت.

انواع هیتر خورشیدی استخر به دو نوع مستقل و خطی طبقه‌بندی می‌شود. در حالت ایده آل هیترهای خورشیدی به صورت مستقل کار می‌کنند. هیترهای خورشیدی مستقل بدون نیاز به فیلتر استخر کار می‌کنند. هیترهای خورشیدی خطی، آب را از طریق فیلتر استخر پمپاژ می‌کنند و برای این کار از انرژی برق استفاده می‌کنند. مواقعی که انرژی برق گران نباشد، درهنگام کار هیتر خورشیدی استخر، می‌توان پمپ هیتر کار را به کار انداخت.

برخی از هیترها دارای سیستم کنترل از راه دور هستند. با استفاده از این نرم‌افزار استخرمی‌توان پمپ خورشیدی و فیلتر را کنترل کرد. کنترل و تنظیم مناسب هیتر از تولید گرمای اضافه و بی‌موقع جلوگیری کرده و هزینه‌‌ی گرمایشی استخر را کاهش می‌دهد. کنترل هیتر هم‌چنین باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. علاوه بر این سرعت کار پمپ هیتر باید به اندازه‌ی نیاز تنظیم شده باشد. می‌توانید سیستم گرمایشی استخر خود را با استفاده از نرم افزار اینترنتی کنترل کنید. روکش استخر نیز به عنوان یک وسیله‌ی جانبی مکمل، برای گرم نگه داشتن طولانی مدت آب استخر موثر است.

هیتر گازی استخر

یکی دیگر از انواع هیتر استخر، هیتر گازی است. هیتر گازی استخر برای کار نیاز به تابش نور آفتاب ندارد. در فصل گرما این هیترها قابلیت گرم کردن استخرهای روباز را تا یک درجه سانتیگراد درساعت دارند. در ماه‌های سرد سال و در زمستان، برای بهره‌وری هر چه بیشتر از این نوع گرمایش، بهتر است از روکش استخر نیز استفاده کنید.

هیترهای گازی استخر برای شنای برنامه ریزی شده مناسب هستند. برای مثال اگر هر هفته سه شنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح  شنا می‌کنید بسیار ساده و مقرون به صرفه است که استخر خود را با استفاده از یک هیتر گازی بزرگ به درجه دمای مورد نظر برسانید. یعنی شما می‌توانید با استفاده از هیتر گازی استخر در زمان‌های از قبل تعیین شده، گرمایش مورد نیاز استخر خود را با کیفیت بالا و کم‌ترین هزینه انرژی تامین کنید. اما اگر می‌خواهید که استخر در تمام طول مدت گرم و قابل استفاده باشد، استفاده از پمپ حرارتی از لحاظ اقتصادی ارزان‌تر خواهد بود.

هیترهای گازی استخر پرمصرف‌تر از پمپ‌های حرارتی هستند، اما استخر شنا را خیلی سریع‌تر گرم می‌کنند. هیتر گازی استخر برای گرم کردن نقطه‌ای و سریع مناسب است. بنابراین اگر نیاز دارید که تنها، گاهی مواقع بخشی از استخر را گرم کنید، می‌توانید از هیتر گازی استفاده کنید.

هنگام استفاده از هیتر گازی استخر اطمینان حاصل کنید که مواد شیمیایی، مواد اشتعال زا، پلاستیک و تجهیزات برقی حداقل یک متر از هیتر فاصله داشته باشند تا از بروز خطرات جلوگیری به عمل آید.

پمپ حرارتی استخر

پمپ‌های حرارتی  یکی از انواع هیتر استخر هستند که گرما را از هوا گرفته و به استخر انتقال می‌دهند. پمپ‌های حرارتی اثر گرمایشی موثرتری دارند و نسبت به هیترهای گازی استخر مقرون به صرفه تر هستند. علاوه براین، شیوه‌ی کار آن‌ها به تابش نور خورشید نیاز ندارد. اما این مسئله وجود دارد که پمپ‌های حرارتی با سرعت کمتری استخر را گرم می‌کنند. به همین دلیل بهتر است در ماه‌های سرد سال از پوشش یا عایق استخر استفاده کرده و از هدر رفتن گرما جلوگیری کنید. به این ترتیب هر زمان که مایل بودید می‌توانید از استخر استفاده کنید.

هیتر مستقیم برقی استخر

هیترهای مستقیم برقی بسیار معمول هستند. اما هزینه‌ی استفاده و مصرف انرژی الکتریکی این نوع از هیترها بسیار گران است. بیشتر پمپ‌های حرارتی پنج الی شش برابر کمتر از هیترهای برقی( برای تامین مقدار گرمایش برابر) انرژی برق مصرف می‌کنند. اگر می‌خواهید برای گرم کردن استخر خود از هیتر برقی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود قبل از راه اندازی هیتر برقی حتماً برآوردی از هزینه‌های مصرف انرژی الکتریکی را محاسبه کنید. چون در صورتی که مصرف برق شما افزایش پیدا کند، هزینه مصرفی برق‌تان به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: pooledenergy

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما