مهم‌ترین کاربردهای بخاری برقی تابشی صنعتی در صنعت

بخاری صنعتی با گاز مایع
آشنایی با بخاری صنعتی با گاز مایع و مهم‌ترین کاربردهای آن
دی ۳۰, ۱۳۹۸
بخاری برقی صنعتی بزرگ
انواع بخاری برقی صنعتی چیست و چه نکاتی را باید هنگام خرید آنها بدانید؟
بهمن ۶, ۱۳۹۸
بخاری برقی تابشی صنعتی

بخاری برقی تابشی صنعتی

 بخاری برقی تابشی صنعتی یکی از سیستم‌های گرمایشی جدید و پرکاربرد در مصارف صنعتی و ساختمان‌های تجاری است. بخاری‌های برقی تابشی صنعتی به دلیل مزایای بسیاری که دارند امروزه به یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در بیشتر محیط‌های صنعتی و تجاری تبدیل شده‌اند. بخاری برقی تابشی صنعتی انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و آن را از طریق اشعه‌های مادون قرمز به سطح مورد نظر ساطع می‌کند. بخاری‌های تابشی صنعتی شیوه‌ی گرمایشی مستقیمی دارند. این بخاری‌ها برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت، بدون گرم کردن هوای اطراف خود موجب گرم شدن سطح و اشیائی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشند. می‌توان گفت که شیوه‌ی گرمایشی بخاری‌های تابشی مانند شیوه‌ی گرم شدن زمین توسط امواج نور خورشید است. بخاری برقی تابشی صنعتی در انواع مختلف وجود دارد. این بخاری‌ها در اندازه‌ها، مدل‌ها، و توان حرارتی گوناگون توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی و سلیقه‌ی خود بخاری تابشی مناسب را انتخاب نموده و از اثر گرمایشی آن بهره مند شوند. در ادامه‌ی مطلب شما را با کاربردهای مختلف بخاری برقی تابشی در مصارف صنعتی گوناگون آشنا خواهیم کرد.

 

بخاری تابشی برقی صنعتی

بخاری تابشی برقی صنعتی

 آشنایی با کاربردهای بخاری برقی تابشی صنعتی

 بخاری برقی تابشی صنعتی این قابلیت را دارد که در مدت زمان بسیار کوتاهی گرمای مورد نیاز را تأمین کند. انرژی گرمایی تولید شده توسط بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در مصارف صنعتی گوناگونی به کار برده می‌شود. برای مثال این نوع بخاری‌ها برای گرم کردن مواد پلاستیکی، رطوبت زدایی، مواد غذایی، خشک کردن رنگ و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. به کارگیری بخاری‌های برقی تابشی صنعتی برای تامین گرمای مورد نیاز در فرایند تولید پلاستیک، تولید محصولات ارگانیک، و جذب آب و رطوبت زدایی در مقایسه با دیگر هیترهای صنعتی و بخاری‌ها بازده و کارایی بیشتری دارد. به همین دلیل است که امروزه بخاری‌های برقی تابشی صنعتی کاربرد‌های فراوانی در محیط‌های صنعتی و تجاری دارند.

عوامل موثر در کارآیی و بازده گرمایشی بخاری برقی تابشی صنعتی

– میزان انرژی گرمایی ساطع شده از قطعه‌ی گرمایشی و سطح هیتر (برای مثال میزان انرژی گرمایی ساطع شده از  بخاری‌های تابشی سرامیکی بالاتر از دیگر انواع بخاری‌های تابشی است).

 

هیتر سرامیکی

هیتر سرامیکی

– قدرت جذب، بازتاب، و انتقال گرما توسط  هیتر برقی تابشی صنعتی و سطح مورد نظر

– اختلاف دمای نسبی

– ویژگی‌ها و جنس سطحی که توسط هیتر گرم می‌شود.

– موقعیت نسبی و فیزیکی (برای مثال ارتفاع و زاویه‌ی نصب هیتر برقی تابشی صنعتی می‌تواند اثر گرمایشی آن را تحت تاثیر قرار دهد).

کاربرد بخاری برقی تابشی صنعتی در صنعت پلاستیک

بخاری‌های برقی تابشی صنعتی برای پلاستیکی کردن ورقه‌ها و ایجاد  پلاستیکی و همچنین ایجاد خلاء در پروسه‌ی بسته بندی محصولات به کار برده می‌شوند. این بخاری‌ها برای تولید پلاستیک و فایبرگلاس مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای تولید پلاستیک و لمینت پلاستیک از اثر گرمایشی بخاری‌های برقی تابشی صنعتی می‌توان استفاده کرد.

کاربرد بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در صنایع غذایی

از بخاری‌های برقی تابشی صنعتی می‌توان در فرایند پخت و برشته کردن محصولات نانوایی استفاده کرد. از این بخاری‌ها برای گرم نگه داشتن غذا، گرم کردن پنیرهای فراوری شده و بسته بندی محصولات غذایی بهره برده می‌شود.

کاربرد بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در صنایع نساجی

بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در فرآیند تولید پارچه‌های نایلونی و پرلونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین برای ایجاد پوشش‌های PVC روی پارچه‌ها از این بخاری استفاده می‌شود. برای خشک کردن پارچه‌های نساجی شسته شده و رنگ شده و تولید پارچه‌های مصنوعی نیز از این بخاری بهره برده می‌شود.

کاربرد بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در صنعت تولید کاغذ

بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در فرآیندهای خشک کردن خمیر کاغذ، خشک کردن سریع کاغذهای لاک الکلی، خشک کردن کاغذ دیواری و کاغذهای چاپی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای گرم کردن و فعال سازی سریع چسب کاغذ دیواری‌ها وکاغذهای چسبی می‌توان از این نوع بخاری استفاده کرد.

کاربرد بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در فرآیندهای متفرقه :

از بخاری‌های برقی تابشی صنعتی در فرآیندهایی مانند خشک کردن مواد و ایجاد پوشش‌های رنگی و پودری، خشک کردن تنباکوی خام، تبخیر آب و دیگر حلال‌ها، خشک کردن جوهر و … بهره برده می‌شود. بخاری‌های برقی تابشی صنعتی کاربردهای فراوانی در تامین گرمای مورد نیاز در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌های بزرگ صنعتی و … دارند. گرمای تولید شده توسط بخاری‌های برقی تابشی صنعتی یک گرمای پاک و بدون آلاینده است. این بخاری‌ها برخلاف بخاری‌های گاز سوز و بخاری‌های سوخت فسیلی، اکسیژن محیط را نمی‌سوزانند. بنابراین برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که محل پرورش گل و گیاه یا حیوانات هستند، سیستم‌های گرمایشی بسیار ایده‌آلی به شمار می‌آیند.

 

کاربردهای هیتر تابشی

کاربردهای هیتر تابشی

 

علاوه بر آنچه که گفته شد، شیوه‌ی گرمایشی مستقیم بخاری‌های برقی تابشی صنعتی این سیستم‌ها را برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که دارای فضای باز هستند به یک هیتر بسیار مناسب تبدیل کرده است. وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی صنعتی تغییری ایجاد نمی‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند در شرایط جوی گوناگون از اثر گرمایشی این نوع هیترها بهره ببرند. هیترهای تابشی صنعتی کاربردهای فراوانی در اسکله‌های بارگیری، انباری‌های بزرگ صنعتی، پارکینگ‌ها، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود یا دارای دریچه‌های ورود هوا هستند، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها و … دارند. علاوه بر این، میزان اتلاف انرژی گرمایی در بخاری‌های تابشی بسیار پایین است. چرا که گرما توسط جریان هوا اتلاف نمی‌شود. این امر باعث می‌شود که میزان مصرف انرژی با به کارگیری بخاری‌های برقی تابشی صنعتی کاهش یافته و هزینه‌های گرمایشی ساختمان نیز کاهش پیدا کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت و کاربردهای هرکدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: tempco

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما