آشنایی با بخاری صنعتی با گاز مایع و مهم‌ترین کاربردهای آن

کوره هوای داغ صنعتی
چند نکته‌ی مهم در مورد نحوه‌ی مراقبت و نگهداری کوره هوای داغ صنعتی
دی ۲۷, ۱۳۹۸
بخاری برقی تابشی صنعتی
مهم‌ترین کاربردهای بخاری برقی تابشی صنعتی در صنعت
بهمن ۳, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی با گاز مایع

بخاری صنعتی با گاز مایع

بخاری صنعتی با گاز مایع که به عنوان بخاری‌ LPG نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین انواع سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آید. منبع تامین انرژی بخاری صنعتی با گاز مایع موجب می‌شود که این نوع سیستم‌های گرمایشی انرژی گرمایی بسیار پاکی تولید کنند و باعث افزایش آلاینده‌ها در محیط زیست نشوند. سوخت مورد نیاز این نوع بخاری‌ها به واسطه‌ی فرآیندهایی که روی گاز طبیعی انجام می‌شود، به دست می‌آید. این نوع سوخت به شکل گازهای مایع در کپسول‌ها یا تانکرها ذخیره شده و برای به کارگیری در بخاری صنعتی با گاز مایع نگهداری می‌شود.

 

بخاری صنعتی با گاز مایع

بخاری صنعتی با گاز مایع

انواع بخاری صنعتی با گاز مایع

۲ نوع بخاری صنعتی با گاز مایع بخاری LPG وجود دارد. انواع بخاری صنعتی با گاز مایع را می‌توان با توجه به نوع سوخت آنها دسته بندی کرد، که شامل بوتان و پروپان است.

باید گفت که بخاری‌های صنعتی با گاز مایع در انواع و مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال بخاری‌های صنعتی با گاز مایع را می‌توان با توجه به مدل و کاربری آنها نیز دسته بندی کرد. این بخاری‌ها در انواع بخاری‌های انتقال هوای گرم یا بخاری‌های فضا، کوره هوای گرم دیواری، سیستم گرمایشی مرکزی دارای دودکش و بخاری‌های آتش سوز گازی موجود هستند. هر کدام از انواع این بخاری‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد خود هستند و کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان صنعتی و تجاری مورد نظرشان بخاری مناسب خود را انتخاب و تهیه نمایند.

برخی از این بخاری‌ها با سوخت بوتان و برخی دیگر با سوخت پروپان کار می‌کنند. بخاری صنعتی با گاز مایع در محیط‌های صنعتی به کار برده می‌شود و برای تامین گرمایش، فرایند پخت و پز، وسایل نقلیه و پیشبرد کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه سوخت‌های پروپان و بوتان شباهت‌های بسیاری به همدیگر دارند، هر ۲ این سوخت‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال بوتان در دمای ۵ درجه‌ی سانتیگراد و بیشتر تبخیر می‌شود. این نوع سوخت به طور عمده برای تامین گرمایش مرکزی، فرایندهای پخت و پز و دیگر کاربردهای تجاری به کار برده می‌شود. در حالی که سوخت بوتان برای به کارگیری در آن دسته از فرآیندهایی که در فضای باز انجام می‌شوند کاربرد بیشتری دارد و برای مورد استفاده قرار گرفتن در فضاهای باز سوخت ایده آلی به شمار می‌آید. چرا که بوتان را می‌توان در دمای منفی نیز به کار برد.

در چه مواقعی از بخاری صنعتی با گاز مایع استفاده کنیم؟

 

کاربرد بخاری با گاز مایع

کاربرد بخاری با گاز مایع

 

اگر شما در شرایطی هستید که به منظور تولید انرژی گرمایی لازم دسترسی به منبع سوخت گاز اصلی ندارید، استفاده از بخاری‌های صنعتی با گاز مایع یک راه حل بسیار ایده آل به شمار می‌آید. یکی از مزیت‌های عمده‌ی بخاری‌های صنعتی با گاز مایع این است که به راحتی در دسترس هستند و به آسانی می‌توان از آنها استفاده کرد. به کارگیری بخاری‌های صنعتی با گاز مایع می‌تواند هزینه‌های گرمایشی را کاهش دهد. بخاری صنعتی با گاز مایع می‌تواند یک جایگزین بسیار عالی در بسیاری از ساختمان‌های صنعتی و تجاری باشد. این نوع بخاری‌ها اثر گرمایشی خوبی دارند و احتراق سوخت آنها باعث انتشار گازهای سمی در محیط نمی‌شود. به همین دلیل است که بخاری‌های صنعتی با گاز مایع به عنوان سیستم‌های گرمایشی تولید کننده انرژی گرمایی پاک شناخته می‌شوند و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

آشنایی با مزیت‌های بخاری صنعتی با گاز مایع

جایگزینی آسان با سایر سیستم‌های گرمایشی

اغلب بخاری‌های صنعتی با گاز مایع را می‌توان به راحتی جایگزین سیستم‌های گرمایشی دیگر کرد. بیشتر این نوع بخاری‌ها برخلاف بخاری‌های ثابت شیوه‌ی نصب دشوار و زمان بری ندارند. شما به راحتی می‌توانید بخاری‌های صنعتی با گاز مایع را در زمان و مکان مورد نظر مورد استفاده قرار دهید و از اثر گرمایشی آن بهره مند شوید. در حالی که برخی از بخاری‌های صنعتی باید توسط یک فرد متخصص نصب شوند و این کار نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی بیشتر است. همچنین برای نصب بخاری صنعتی نیاز به خرید تجهیزات جانبی نخواهید داشت.

کاربرد در انواع مکان‌ها

بخاری‌های صنعتی با گاز مایع سیستم‌های گرمایشی چند منظوره به شمار می‌آیند و اثر گرمایشی خوبی نیز دارند. شما می‌توانید از این نوع سیستم‌های گرمایشی در مکان‌های تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی برای تولید انرژی گرمایی مورد نیاز خود استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید سیستم گرمایشی صنعتی باید به آن توجه کرد این است که بخاری مورد نظر مقرون به صرفه باشد. به طور کلی سیستم‌های گرمایشی با سوخت فسیلی بخاری‌های مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌آیند، چرا که قیمت سوخت‌های فسیلی در مقایسه با انرژی‌های دیگر، مانند انرژی برق، کمتر است. با این وجود باید گفت که بخاری‌های صنعتی با گاز مایع در مقایسه با بخاری‌های گاز طبیعی مقرون به صرفه‌تر هستند و باعث کاهش هر چه بیشتر هزینه‌های گرمایشی ساختمان می‌شوند.

دوستدار محیط زیست

امروزه شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی اهمیت زیادی به سازگار بودن بخاری‌ها با محیط زیست قائل هستند و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط سیستم‌های گرمایشی یک امتیازعالی برای آنها محسوب می‌شود. بخاری‌های صنعتی با گاز مایع در مقایسه با دیگر بخاری‌های فسیلی میزان بسیار کمتری از گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند.

 

 

کپسول‌های گاز مایع

کپسول‌های گاز مایع

 

به کار گیری آسان

تهیه‌ی گازهای مایع پروپان و بوتان بسیار آسان است و شما می‌توانید در صورت اتمام سوخت بخاری به راحتی کپسول‌ها و تانکرهای خالی شده را با گاز مایع پر کنید. این ویژگی باعث روش به کارگیری آسان این نوع سیستم گرمایشی می‌شود.

حجم و اندازه کم

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت بخاری‌های صنعتی با گاز مایع این است که بیشتر آنها اندازه‌ی جمع و جوری دارند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. همچنین نگهداری و مراقبت از بخاری‌های صنعتی با گاز مایع آسان و ساده است.

مناسب برای گلخانه‌ها

همانطور که قبلاً گفته شد بخاری صنعتی با گاز مایع گازهای سمی را فضا انتشار نمی‌دهند و به همین دلیل سیستم‌های گرمایشی ایمنی به شمار می‌آیند. این نوع بخاری‌ها کاربردهای فراوانی در گلخانه‌ها دارند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هرکدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: winrowltd

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما