چند نکته‌ی مهم در مورد نحوه‌ی مراقبت و نگهداری کوره هوای داغ صنعتی

بخاری گلخانه ای
آشنایی با رایج‌ترین انواع بخاری گلخانه ای
دی ۲۴, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی با گاز مایع
آشنایی با بخاری صنعتی با گاز مایع و مهم‌ترین کاربردهای آن
دی ۳۰, ۱۳۹۸
کوره هوای داغ صنعتی

کوره هوای داغ صنعتی

کوره هوای داغ صنعتی برای پیشبرد فرآیندهایی که نیاز به دمای بالا دارند، به کار برده می‌شود. کوره هوای داغ صنعتی دارای توان حرارتی بسیار بالایی است. با این حال برای افزایش اثر گرمایشی و ایمنی کوره‌های هوای داغ صنعتی باید همواره به صورت مناسب از آنها مراقبت و نگهداری کرد. عملکرد صحیح و مناسب کوره‌های هوای داغ صنعتی تاثیر بسیاری در پیش برد فرآیندهای صنعتی در کارخانه‌ها  و دیگر محیط‌های صنعتی دارد. نگهداری و مراقبت مناسب به صورت مرتب از بروز مشکلات احتمالی در آینده و خرابی قطعات کوره هوای گرم صنعتی جلوگیری به عمل خواهد آورد. همانطور که می‌دانید قیمت تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی بالا است و در صورت خرابی کوره هوای گرم صنعتی ممکن است مجبور شوید تا هزینه‌ی بالایی را صرف تعمیر قطعات یا خرید کوره‌ی جدید و جایگزینی آن با کوره‌ی معیوب پرداخت کنید. بنابراین بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها اقدامات لازم برای مراقبت و نگهداری مناسب کوره هوای گرم را انجام دهید. باید به این نکته نیز اشاره کرد که مراقبت و نگهداری مناسب از کوره هوای داغ صنعتی باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. عملکرد صحیح و کارایی بالای کوره موجب می‌شود که کیفیت محصولات تولید شده نیز بهبود پیدا کنند. این مطلب شما را با چند نکته‌ی مهم و در عین حال ساده در مورد نگهداری و مراقبت مناسب از کوره هوای گرم صنعتی آشنا می‌کند.

کوره هوای داغ صنعتی

کوره هوای داغ صنعتی

چند نکته‌ی مهم در مورد نحوه‌ی مراقبت و نگهداری کوره هوای داغ صنعتی

بازرسی دوره‌ای

اولین نکته‌ای که در مورد مراقبت و نگهداری کوره هوای گرم صنعتی باید به آن توجه کنید این است که در فواصل زمانی مرتب نسبت به بررسی عملکرد صحیح آن اقدام نمایید. بررسی مرتب و به موقع کوره هوای گرم صنعتی باعث می‌شود که در صورت بروز هر مشکلی سریع متوجه آن شوید و از ادامه پیدا کردن آن و ایجاد خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل بیاورید. در واقع باید گفت که یک مشکل کوچک در تجهیزات صنعتی می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتر در آینده شده و روند تولیدی و کاری را با اختلال مواجه کند. چرا که خرابی یک قطعه و عدم توجه به آن می‌تواند باعث از کار افتادن کل سیستم شود.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در مورد مراقبت و نگهداری کوره هوای داغ صنعتی باید به آن توجه کنید، نظافت مرتب و تمیز نگه داشتن قسمت‌های مختلف آن است. دریچه‌های عقب و جلوی کوره و پورت‌های تهویه نیاز به نظافت و تمیزکاری مرتب دارند. قبل از لمس کنترلگر دمای کوره و پنل کنترل از تمیز بودن دست‌های خود اطمینان پیدا کنید. دست‌های شما نباید آغشته به روغن، مواد شیمیایی، گرد و خاک یا هر گونه آلودگی دیگر باشد. سعی کنید همواره دیواره‌های کوره هوای گرم صنعتی تمیز باشند و چیزی به آنها نچسبیده باشد. هنگام وارد کردن و خارج کردن اشیاء از اتاقک کوره مراقب باشید تا به ترموکوپل و تجهیزات گرمایشی آن آسیبی وارد نشود.

تمیز کردن کوره‌ی صنعتی

تمیز کردن کوره‌ی صنعتی

روغن‌کاری قطعات

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که به منظور مراقبت و نگهداری مناسب و صحیح کوره هوای گرم صنعتی باید انجام دهید، روغن کاری به موقع قطعات متحرک آن است. به عنوان مثال یاتاقان‌های فن باید هر ۳ ماه یک بار با روغن گریس لیتیوم دمای بالا روغن کاری شوند. همچنین باید تسمه‌های فن را به صورت مرتب مورد بررسی و کنترل قرار دهید تا دارای فرسودگی و ترک نباشند. باید دقت کنید که هرگز دمای کوره بیش از مقدار استاندارد افزایش پیدا نکند.

برای اینکه بتوانید به عملکرد صحیح کوره هوای گروه صنعتی پی ببرید باید به میزان مصرف انرژی آن در حین کار توجه کنید. تغییر میزان مصرف انرژی توسط کوره هوای گرم می‌تواند نشانه‌ی بروز مشکل در کوره شود و عملکرد گرمایشی و بازده آن را کاهش دهد. افزایش میزان مصرف انرژی کوره علاوه بر عدم تولید گرمای لازم به صورت مناسب و کافی، باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی خواهد شد. برای کاهش میزان مصرف انرژی کوره و جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی به سالم بودن درزگیر درب کوره توجه نمایید.

بررسی و کنترل کوره‌ی صنعتی

بررسی و کنترل کوره‌ی صنعتی

بررسی بصری قطعات و تجهیزات

 یکی از روش‌های تشخیص عملکرد صحیح کوره‌ی صنعتی بررسی بصری قطعات و تجهیزات مختلف کوره است. هر از چند گاهی لازم است نگاهی به قطعات و قسمت‌های مختلف کوره بیاندازید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. اگر متوجه انتشار بوهای نامعمول از کوره هوای گرم صنعتی شدید، باید بدانید که ممکن است مشکلی برای کوره‌ی صنعتی شما به وجود آمده باشد. برای مثال انتشار بوی گاز می‌تواند نشان از خرابی کوره باشد. هر چند گازهایی مانند گاز نیتروژن، گاز آرگون، گاز هیدروژن و … بی بو هستند. شنیدن صداهای نامعمول در کوره نیز می‌تواند نشان دهنده‌ی بروز مشکلاتی در کوره باشد. برای مثال اگر صداهای نامعمول از یاتاقان‌ها یا پمپ‌های کوره می‌شنوید باید نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید. همچنین اگر احساس کردید که قسمت‌هایی از کوره سرد باقی می‌مانند، باید از صحت عایق‌بندی آن اطمینان حاصل نمایید. عایق بندی مناسب کوره نقش به سزایی در کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی دارد.

همانطور که می‌بینید نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد نکات بسیار ساده‌ای هستند. با رعایت و دنبال کردن این نکات ساده می‌توانید، از بروز بسیاری از مشکلات جدی در کوره هوای گرم صنعتی خود جلوگیری به عمل بیاورید. باید به این مورد مهم نیز اشاره کرد که تجهیزات صنعتی نیازمند مراقبت‌های ویژه و تخصصی هستند. بنابراین اگر متوجه شدید که کوره هوای گرم صنعتی شما نیاز به تعمیر دارد لازم است که با یک فرد متخصص این کار تماس بگیرید و از او درخواست کمک بکنید. اگر کوره هوای گرم صنعتی شما دارای گارانتی است، بهتر است با کارخانه‌ی سازنده یا شرکتی که خدمات مربوط به تعمیر برند کوره هوای گرم صنعتی شما را ارائه می‌دهد، تماس بگیرید. برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر تعمیرات مربوط به تجهیزات صنعتی باید توسط افراد متخصص انجام شوند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. انتخاب سیستم گرمایشی مناسب علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، باعث افزایش بازده کاری می‌شود.

منبع: bakerfurnace

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما