بخازی گاز سوز صنعتی چیست و آشنایی با رایج‌ترین انواع آن

انواع بخاری برقی صنعتی
انواع بخاری برقی صنعتی: آشنایی با بخاری‌های برقی صنعتی و تجاری
دی ۱۵, ۱۳۹۸
خرید بخاری صنعتی دست دوم
مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید بخاری صنعتی دست دوم مد نظر داشته باشید.
دی ۲۱, ۱۳۹۸
بخاری گاز سوز صنعتی

بخاری گاز سوز صنعتی

بخاری گاز سوز صنعتی نوعی از هیترهای به کار رفته برای تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری و صنعتی  است. بخاری‌های گاز سوز صنعتی، انرژی لازم برای تولید گرما را از سوخت گاز به دست می‌آورند. برخی از بخاری‌های گاز سوز صنعتی از گاز طبیعی برای تولید انرژی گرمایی استفاده می‌کنند. در حالی که برخی از بخاری‌های گاز سوز دیگر با سوخت گاز پروپان یا ترکیب گازهای پروپان و بوتان کار می‌کنند. بخاری‌های گاز سوز صنعتی دارای توان حرارتی بالایی هستند و قابلیت تولید میزان گرمای زیادی را دارند. به همین دلیل این بخاری‌ها برای به کارگیری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری مناسب هستند. همانطور که می‌دانید بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند. به همین دلیل برای گرم کردن این گونه ساختمان‌ها به انرژی گرمایی زیادی نیاز است. همچنین به علت بالا بودن میزان اتلاف گرما در بیشتر ساختمان‌های صنعتی و تجاری، برای گرم کردن این گونه محیط‌ها از سیستم‌های گرمایشی که دارای توان حرارتی بالایی هستند بهره برده می‌شود.

بخاری گاز سوز صنعتی در انواع و اندازه‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری ساخته شده و به بازار عرضه می‌شود. کاربران باید با توجه به مساحت ساختمان مورد نظر و شرایط و نیازهای گرمایشی آن اقدام به خرید هیتری بکنند که توان حرارتی کافی برای تامین نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر آنها را داشته باشند. انتخاب هیتری که در مقایسه با مساحت ساختمان مورد نظر شما دارای اندازه‌ی کوچک و توان حرارتی پایینی باشد، علاوه بر عدم تامین هوای گرم کافی باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی خواهد شد. چرا که با به کارگیری طولانی مدت و بیش از اندازه‌ی هیتر به منظور تامین گرمای کافی، میزان مصرف انرژی توسط بخاری افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، تحت فشار قرار دادن هیتر باعث ایجاد اخلال در عملکرد گرمایشی و کاهش طول عمر مفید آن می‌شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با پر کاربردترین انواع بخاری گاز سوز صنعتی و ویژگی‌های آنها آشنا خواهیم کرد.

انواع بخاری گاز سوز صنعتی

 یکی از پرکاربردترین انواع بخاری گاز سوز صنعتی، بخاری‌های هوای گرم یا بخاری‌های فضا هستند. این بخاری‌ها گرما را به روش انتقال حرارت تولید می‌کنند. بخاری‌های فضا در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و توان حرارتی آنها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. این بخاری‌ها برای تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مانند کارخانه‌ها، ساختمان‌های سوله، کارگاه‌های تولیدی، پارکینگ‌ها، سالن‌های ورزشی، مسجدها و …  استفاده می‌شوند.

 

بخاری هوای گرم

بخاری هوای گرم

 

 یکی دیگر از پرکاربردترین انواع بخاری‌های گاز سوز صنعتی، بخاری فن دار گازی است. این بخاری نیز گرما را به روش انتقال حرارت تولید می‌کند. بخاری فن دار یا فن هیتر گازی مجهز به یک فن دمنده است که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کند. مجهز بودن بخاری به فن دمنده موجب می‌شود که هوای گرم به صورت یکنواخت به قسمت‌های مختلف ساختمان انتقال داده شود. همچنین ایجاد جریان هوای گرم توسط فن باعث می‌شود که سرعت توزیع هوای گرم در محیط اتاق افزایش یابد. به همین دلیل هیترهای فن دار گازی در مدت زمان کوتاهی توانایی گرم کردن محیط اطراف خود را دارند.

 

فن هیتر گازی

فن هیتر گازی

 

امروزه بخاری‌های تابشی گازی به یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی صنعت تبدیل شده‌اند. بخاری‌های تابشی بر خلاف هیترهای انتقال حرارت، هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. بلکه این بخاری‌ها به صورت مستقیم اشیاء و افراد قرار گرفته شده در امتداد مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. شیوه‌ی گرمایشی مستقیم بخاری‌های تابشی گازی باعث می‌شود که وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی این بخاری‌ها تغییری ایجاد نکند. این بخاری‌ها در آن دسته از ساختمان‌هایی که دارای فضای باز هستند یا درب آنها به صورت باز و بسته می‌شود، یا دارای دریچه‌های ورود هوا هستند، کاربردهای بسیاری دارد. شما می‌توانید از اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی در فضای باز و در شرایط جوی گوناگون بهره‌مند شوید. به عنوان مثال بخاری‌های تابشی کاربردهای بسیاری در انباری‌ها، پارکینگ‌ها، اسکله‌ها و بندرهای بارگیری، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، سالن‌های روباز، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها و … دارند. یکی از مزیت‌های مهم بخاری‌های تابشی گازی این است که اتلاف گرما در صورت به کارگیری این هیترها به حداقل میزان خود می‌رسد.

بخاری بدون دودکش

بخاری بدون دودکش

 

بخاری‌های گاز سوز صنعتی در دو نوع بخاری‌های دودکش دار و بدون دودکش موجود هستند. بیشتر بخاری‌های بدون دودکش دارای اندازه‌ی کوچک‌تر و وزن سبک‌تری هستند و قابلیت حمل و نقل و جابجایی آسانی دارند. باید به این نکته‌ی مهم توجه کنید که در صورت به کارگیری بخاری‌های گاز سوز بدون دودکش، ساختمان مورد نظر شما باید دارای سیستم تهویه‌ی مناسب باشد. چرا که ممکن است گازهای سمی حاصل از سوخت اکسیژن مانند گازهای منواکسید کربن و دی اکسید کربن وارد فضای داخلی اتاق شوند.

به طور کلی می‌توان گفت که بخاری‌های گاز سوز صنعتی به علت مقرون به صرفه بودن انتخاب اول بسیاری از کاربران هستند. چرا که قیمت سوخت‌های فسیلی به مراتب کمتر از قیمت انرژی برق است. این امر باعث می‌شود که با به کارگیری هیترهای گازی صنعتی هزینه‌های گرمایشی ساختمان کاهش پیدا کند. البته هنگام خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی خود باید توجه کنید که هیتری که انتخاب می‌نمایید کم مصرف باشد. همچنین یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سیستم گرمایشی گازی باید به آن توجه کنید، ایمن و استاندارد بودن هیتر است. بهتر است هیتری که انتخاب می‌نمایید مجهز به ترموستات باشد. ترموستات دمای هیتر را به صورت خودکار کنترل می‌کند و در صورت داغ شدن بیش از اندازه، به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن بخاری می‌شود. هنگام نصب بخاری گاز سوز صنعتی نیز باید فاصله‌ی استاندارد آن با مواد اشتعال زا را رعایت نمایید. برای نصب بخاری گاز سوز صنعتی پیشنهاد می‌شود از یک فرد متخصص برای نصب بخاری کمک بگیرید.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هرکدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با انواع هیترها و کاربردهای آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا هیتر مناسبی را انتخاب نمایید.

منبع: eurom

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما