مزایا و معایب بخاری‌ گرمایش از کف تابشی

انواع بخاری برقی صنعتی
انواع بخاری فن دار برقی صنعتی
دی ۳, ۱۳۹۷
بهترین‌ بخاری‌های گلخانه
راهنمای انتخاب و خرید بهترین‌ بخاری‌ گلخانه
دی ۹, ۱۳۹۷

بخاری گرمایش از کف، یا بخاری‌ گرمایش از کف تابشی یک روش عالی و مدرن برای گرمایش ساختمان‌ها است. این یک روش گرمایشی بسیار پاک، راحت، و شیک است. با مطالعه‌ی مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی می‌توانید تصمیم بگیرید که برای گرمایش ساختمان خود از این هیترهای پیشرفته و مدرن استفاده کنید، یا از رادیاتورهای قدیمی. این متن مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی و معایب آن را به صورت خلاصه و ساده در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حالت کلی سیستم‌های گرمایش تابشی به انواع زیر تقسیم می‌شوند

  • سیستم‌های گرمایش از کف
  • سیستم‌های گرمایش از دیوار
  • پنل‌های گرمایش سقفی

مزایای بخاری‌ گرمایش از کف تابشی

دو نوع سیستم بخاری گرمایش از کف تابشی وجود دارد. این سیستم‌ها شامل بخاری گرمایش از کف تابشی برقی و بخاری گرمایش از کف تابشی آبی می‌شوند. این سیستم‌ها گرما را از کف ساختمان تولید می‌کنند. بخاری گرمایش از کف تابشی آبی، آب گرم را از لوله‌های نصب شده در کف زمین عبور می‌دهد. بخاری گرمایش از کف تابشی برقی گرما را از طریق سیم‌های نصب شده در کف زمین تولید می‌کند.

رادیاتورهای قدیمی، برای گرمایش مناسب ساختمان، باید به درجه حرارت بالایی (بین ۱۴۹ الی ۱۶۷ درجه فارنهایت یا ۶۵ الی ۷۵ درجه سانتی‌گراد) برسند. اما بخاری‌های گرمایش از کف تا ۸۴ درجه فارنهایت یا ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شوند. به همین دلیل بخاری‌های گرمایش از کف، انرژی کمتری استفاده می‌کنند. این امر موجب کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

سیستم گرمایش از کف آبی

 

یکی دیگر از مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی این است که به علت تولید گرما از کف زمین، باعث ایجاد گرما در نزدیکی سطح زمین می‌شوند. چرا که همواره گرما به صورت طبیعی از سمت پایین به سمت بالاهدایت می‌شود. گرمای تولید شده توسط رادیاتورها در نزدیکی آن‌ها بیشتر مشهود است. رادیاتورها موجب گرمای نقطه‌ای در نزدیکی خود می‌شوند. به همین دلیل اغلب پنجره‌های نزدیک رادیاتورها را باز می‌گذارند تا هوای تازه به داخل ساختمان جریان پیدا کند. این امر موجب اتلاف انرژی و در نتیجه افزایش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت که رادیاتورهای قدیمی در یک نقطه از ساختمان باعث ایجاد گرمای بسیار می‌شوند. در حالی که دیگر نقاط ساختمان سرد باقی می‌مانند. اما بخاری‌های گرمایش از کف گرمای یکنواختی را در سراسر ساختمان توزیع می‌کنند. بخاری‌های گرمایش از کف به طور میانگین ۱۵ درصد، هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهند. کم مصرف بودن و کم‌هزینه بودن یکی از مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به کار اندازی آسان بخاری گرمایش از کف تابشی

بخاری‌های گرمایش از کف تابشی بعد از نصب شدن، نیاز به هیچ‌گونه نگهداری و مراقبت ندارند. بیشتر این بخاری‌ها در صورت استاندارد بودن، تقریباً تا ۳۰ سال ضمانت استفاده دارند. این بخاری‌ها دارای یک کنترل هستند که توسط آن می‌توانید ازعملکرد صحیح سیستم مطمئن شوید. هم‌چنین با استفاده از یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی، می‌توانید زمان‌های استفاده از بخاری را به دلخواه خود تنظیم کنید.

جاگیر نبودن بخاری گرمایش از کف تابشی

یکی دیگر از مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی این است که فضای اتاق را اشغال نمی‌کنند. به این صورت می‌توانید طراحی اتاق مورد نظر خود را آزادانه انجام دهید. در حالی که حتی جدیدترین دستگاه‌های رادیاتورهای قدیمی که روی دیوار نصب می‌شوند، محیط را اشغال کرده و طراحی ساختمان و دکوراسیون آن را تحت الشعاع قرار خود می‌دهند.

قابل استفاده بودن بخاری گرمایش از کف تابشی در انواع سطوح

با استفاده از بخاری گرمایش از کف تابشی می‌توانید اتاق‌های ساختمان مورد نظر خود رابه صورت دلخواه طراحی کنید. بخاری گرمایش از کف تابشی می‌تواند در انواع سطوح مانند سطوح لمینت، چوبی، کاشی، سنگی، موکت و انواع کفپوش مورد استفاده قرار بگیرد.

ایمنی و آسایش بخاری گرمایش از کف تابشی

تامین ایمنی و آسایش یکی از مهم‌ترین مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی است. با استفاده از این نوع بخاری دیگر نگران آسیب‌های ناشی از لبه‌های تیز یا سطوح داغ رادیاتورها نخواهید بود. در واقع شما هیچ تماس مستقیمی با این سیستم گرمایشی نخواهید داشت.

بخاری‌های گرمایش از کف تابشی کیفیت هوای اتاق را نیز به خوبی تامین می‌کنند. این بخاری‌ها اکسیژن محیط را نمی‌سوزانند و این امر باعث می‌شود که همواره هوای تازه در اتاق جریان داشته باشد. در صورتی که رادیاتورهای قدیمی موجب ایجاد گرمای بیش از اندازه در یک قسمت از اتاق می‌شوند و آسایش محیط را مختل می‌کنند.

معایب بخاری گرمایش از کف تابشی

مزایای بخاری گرمایش از کف تابشی بسیار است، با این‌حال این سیستم گرمایشی چند نکته ضعف نیز دارد. معایب گرمایش تابشی به هزینه‌ها و نحوه‌ی نصب آن برمی‌گردد. نصب بخاری گرمایش از کف باعث کاهش ارتفاع اتاق می‌شود.در ادامه‌ی مطلب به توضیح این سه عیب مهم بخاری گرمایش از کف تابشی می‌پردازیم.

هزینه‌ی نصب بخاری گرمایش از کف تابشی

هزینه‌ی نصب سیستم گرمایش از کف بین۱۰ الی ۲۰ دلار برای هر متر مربع تخمین زده می‌شود. این رقم به نوع سیستمی بستگی دارد که برای گرمایش ساختمان خود انتخاب می‌کنید. علاوه براین، برای متصل کردن سیستم گرمایشی به منبع تغذیه، نیاز به یک متخصص برق دارید. این هزینه نیز به هزینه‌های خدماتی در محل زندگی شمابستگی دارد. باید اضافه کرد که سیستم‌های گرمایش از کف آبی‌اغلب در حین ساخت ساختمان نصب می‌شوند.

زمان مورد نیاز برای نصب بخاری گرمایش از کف تابشی

نصب بخاری گرمایش از کف تابشی برقی تقریباً دو روز طول می‌کشد. بخاری گرمایش از کف تابشی آبی زمان بیشتری برای نصب نیاز دارد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، این بخاری‌ها اغلب هنگام ساخت ساختمان نصب می‌شوند. نصب بخاری گرمایش از کف آبی نیز تقریباً یک هفته طول می‌کشد.

کاهش ارتفاع اتاق هنگام نصب بخاری گرمایش از کف تابشی

بخاری گرمایش از کف تقریباً ۲٫۵ تا ۱۳ سانتی متر از کف اتاق را به خود اختصاص می‌دهد. به همین علت اگر قصد نصب این نوع بخاری را دارید، باید ارتفاع اتاق را هنگام ساخت ساختمان بیشتر در نظر بگیرید. علاوه براین، در صورت نصب عایق بندی، به منظورافزایش اثر گرمایشی سیستم، تقریباً ۲٫۵ سانتی‌متر دیگر به این مقدار اضافه می‌شود. اگر ارتفاع اتاق برای شما مهم است، باید این مسئله را در نظر بگیرید.

برای نتیجه‌گیری باید گفت که بخاری‌های گرمایش از کف، سیستم‌های کم مصرف و آسانی برای محل زندگی شما محسوب می‌شوند. با اینکه‌ هزینه‌های نصب این سیستم کمی بالا است، می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود، سیستم‌های گرمایش از کف ارزان قیمت‌تری را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که در آینده با استفاده از این نوع بخاری‌ها، هزینه‌های گرمایشی شما کاهش پیدا خواهند کرد. هم‌چنین آسایش و رفاهی که بخاری‌های گرمایش از کف تامین می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

منبع: warmup

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما