معرفی بهترین هیترهای تجاری و موارد مصرف

هیتر تابشی گرمایش از کف
هیتر تابشی گرمایش از کف چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟
اسفند ۷, ۱۴۰۰
مزایا و معایب کوره گازی
مزایا و معایب کوره گازی : بررسی ویژگی‌های کوره هوای گرم گازی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱
بهترین هیترهای تجاری

بهترین هیترهای تجاری

معرفی بهترین هیترهای تجاری و موارد مصرف

به کارگیری بهترین هیترهای تجاری در مراکز صنعتی و تجاری باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی گرمای مورد نیاز ساختمان خود را تامین کنند. همانطور که می‌دانید تامین گرمایش مناسب در مراکز تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیاری است و در پیشبرد فعالیت‌های صنعتی و تولیدی نقش بسیار مهمی ‌را ایفا می‌کند. انواع هیتر‌های تجاری در ساختمان‌های مختلفی مانند کارگاه‌های تولیدی، کارخانه‌ها، مراکز اداری، مراکز خرید مانند پاساژها و مغازه‌ها، باشگاه‌ها، و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه امروزه انواع هیتر توسط سازندگان سیستم‌های گرمایشی تجاری و صنعتی ساخته می‌شوند، انتخاب هیتر تجاری مناسب ممکن است برای برخی از کاربران سخت باشد. هر کدام از هیتر‌های تجاری دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای به کارگیری در مراکز تجاری به سیستم‌های گرمایشی ایده‌آلی تبدیل می‌کنند. با توجه به اینکه انتخاب و به کارگیری بهترین هیترهای تجاری دارای اهمیت زیادی است، در این نوشته به معرفی بهترین هیتر‌های تجاری و بررسی ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت. در صورتی که شما نیز می‌خواهید سیستم گرمایشی مناسبی را برای مرکز تجاری خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

 

 

بهترین هیترهای تجاری

بهترین هیترهای تجاری

 معرفی بهترین هیتر‌های تجاری

 اگر به دنبال بهترین هیترهای تجاری برای ساختمان خود هستید، باید چند فاکتور اصلی را برای انتخاب هیتر در نظر بگیرید. بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شده‌اند که پس از انتخاب و خرید هیتر از عملکرد دستگاه گرمایشی خود راضی نبوده‌اند. ممکن است در نگاه اول متوجه تفاوت‌های ناچیزی بین دو هیتر تجاری شوید. اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که همین تفاوت‌های کوچک ممکن است تاثیر بسیاری در عملکرد گرمایشی هیتر داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب هیتر حتماً اطلاعات کافی در مورد انواع هیتر‌های تجاری و صنعتی را و ویژگی‌های هر کدام از آنها کسب کنید تا بتوانید بهترین هیتر‌های تجاری را برای ساختمان مورد نظر خود انتخاب نمایید.

هیترهای گازسوز و برقی

به طور کلی هیتر‌های تجاری از نظر منبع تامین انرژی به هیتر‌های گازسوز و هیترهای برقی دسته‌بندی می‌شوند. خود هیترهای گازسوز و هیترهای برقی نیز در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. انواع هیتر‌های تجاری می‌توانند از نظر اندازه، وزن، مدل، نحوه تامین گرما، بازده گرمایشی، و … با یکدیگر متفاوت باشند.

در ادامه مطلب شما را با بهترین هیتر‌های تجاری و ویژگی‌های آنها آشنا می‌کنیم.

 هیترهای برقی فضا

فن هیتر برقی صنعتی

فن هیتر برقی صنعتی

 

هیترهای برقی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی به کار رفته در ساختمان‌های تجاری به شمار می‌آیند. این هیتر‌ها دارای مزیت‌هایی هستند که آنها را برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری به سیستم‌های گرمایشی مطلوبی تبدیل می‌کنند. همانطور که از اسم آنها پیدا است، هیتر‌های برقی فضا انرژی لازم برای تامین گرما را از برق تامین می‌کنند. یکی از مزایای بخاری‌های برقی فضا این است که این نوع سیستم‌های گرمایشی معمولاً هزینه به کارگیری مقرون به صرفه‌ای دارند. چرا که اغلب این سیستم‌ها مجهز به ترموستات هستند. ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم گرمایشی نصب می‌شود و کنترل دما را به صورت اتوماتیک در دست می‌گیرد. پس از این که هیتر دمای اتاق را به درجه مطلوب می‌رساند، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن سیستم می‌شود یا آن را روی درجه‌ای نگه می‌دارد که دمای محیط به صورت ثابت روی درجه مطلوب باقی بماند. کاربران می‌توانند درجه ترموستات را روی دمای دلخواه خود تنظیم کرده و به این ترتیب دمای هوای اتاق را به صورت ثابت و یکنواخت نگه دارند. تنظیم اتوماتیک حرارت توسط ترموستات باعث می‌شود که سیستم گرمایشی بیش از اندازه کار نکند و به این طریق از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل بیاید. به همین دلیل به کارگیری آن دسته از هیترهای برقی فضا که مجهز به ترموستات هستند، باعث کاهش میزان مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

انتشار هوای گرم تولید شده با سرعت بالا توسط بخاری برقی

از طرف دیگر بیشتر بخاری‌های برقی فضا دارای فن‌هایی هستند که هوای گرم تولید شده توسط هیتر را در محیط اطراف پخش می‌کنند. مجهز بودن بخاری‌های برقی فضا به فن موجب می‌شود که جریان هوای گرم تولید شده با سرعت بیشتری به فضای اطراف انتقال پیدا کند. به همین دلیل با استفاده از فن هیتر شما خواهید توانست در مدت زمان کوتاهی فضای مورد نظر خود را به خوبی گرم کنید. از طرف دیگر فن با ایجاد جریان هوا، به انتقال هوای گرم به قسمت‌های مختلف اتاق کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود که دمای هوای اتاق به صورت یکنواخت گرم شود و هیچ نقطه سردی در اتاق باقی نماند. همان طور که می‌دانید، هوای گرم به دلیل سبک بودن به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند. در این صورت ممکن است حجم زیادی از هوای گرم تولید شده توسط هیتر، از طریق سقف ساختمان اتلاف شود و اینکه هوای نزدیک به سطح زمین سردتر باقی بماند. در حالی که در بیشتر مواقع گرم بودن سطح نزدیک به زمین از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین اگر در ساختمان خود نیاز به گرم کردن بیشتر فضای نزدیک به سطح زمین دارید، بهتر است هیتری را انتخاب کنید که مجهز به فن باشد.

وزن کم بخاری‌های برقی فضا

یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های برقی فضا این است که بیشتر آنها وزن خیلی سنگینی ندارند و به همین دلیل نصب آنها بسیار آسان است. بیشتر بخاری‌های برقی فضا که دارای استانداردهای کافی هستند، ۳ الی ۴ کیلوگرم وزن دارند. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی آنها را جابجا کند.

نصب و راه‌اندازی آسان

باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از بخاری‌های تجاری و صنعتی دارای نحوه‌ نصب دشواری هستند. گاهی اوقات ممکن است برای نصب سیستم گرمایشی تجاری و صنعتی نیاز به کمک یک فرد متخصص که دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه است، لازم داشته باشید. مشکل بودن نحوه نصب سیستم گرمایشی می‌تواند پرهزینه و زمان‌بر باشد. به همین دلیل یکی از نکاتی که هنگام انتخاب هیتر تجاری باید به آن توجه داشته باشید، نحوه نصب آسان آن است. به طور کلی بیشتر بخاری‌های برقی دارای نحوه نصب آسانی هستند. تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، این است که بخاری را به پریز برق متصل کرده و دکمه روشن آن را بزنند. بخاری‌های برقی فضا نیز از جمله هیترهایی هستند که نحوه نصب بسیار راحتی دارند.

قرار دادن بخاری برقی در فاصله مناسب با اجسام

تنها موردی که به آن باید توجه داشته باشید این است که بخاری را در مکان مناسب و ایمن قرار دهید. در این مورد توجه داشته باشید که بخاری‌های برقی باید در فاصله استاندارد از اجسام، به خصوص مواد اشتعال زا، قرار بگیرند. فاصله استاندارد برای نصب هر نوع بخاری با توجه به توان حرارتی و ویژگی‌های آن می‌تواند متفاوت از یکدیگر باشد. لازم است بخاری را در مکانی ایمن قرار دهید که امکان برخورد افراد، به خصوص کودکان یا حیوانات، با آنها وجود نداشته باشد. اگر می‌خواهید از بخاری برقی فضا در مکان‌هایی استفاده کنید که کودکان در آنها حضور بیشتری دارند، بهتر است سیستمی ‌را انتخاب کنید که ایمنی بیشتری داشته باشد. بسیاری از بخاری‌های برقی فضا دارای حسگر‌هایی هستند که در صورت تکان خوردن بلافاصله باعث خاموش شدن دستگاه می‌شوند. برای کسب آگهی از نکات ایمنی به کارگیری بخاری لازم است که حتماً به دفترچه راهنمای آن و توضیحات سازنده توجه داشته باشید و به دقت آنها را دنبال کنید.

هیترهای تابشی

هیتر تابشی

هیتر تابشی

بازده بالای هیترهای تابشی

از بهترین هیترهای تجاری می‌توان به هیترهای تابشی اشاره کرد. هیترهای تابشی با عنوان بخاری‌های مادون قرمز نیز شناخته می‌شوند. روش گرمایشی بخاری‌های تابشی با بخاری‌های انتقال حرارت متفاوت است. بخاری‌های انتقال حرارت با گرم کردن هوا و ایجاد جریان هوای گرم، باعث گرم شدن محیط اطراف خود می‌شوند. در حالی که هیترهای مادون قرمز گرما را به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا به سطحی که در محدوده گرمایشی آنها قرار گرفته باشند، انتقال می‌دهند. باید به این نکته توجه کرد که افراد و اجسامی‌ که در مسیر تابشی بخاری‌های مادون قرمز قرار نگیرند، گرم نخواهد شد. در واقع روش گرمایشی هیترهای مادون قرمز، مانند گرم شدن سطح زمین توسط امواج گرمایی نور خورشید است. با توجه به اینکه هیترهای تابشی هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند، اتلاف گرما در آنها نزدیک به صفر است و این بخاری‌ها بازده نزدیک به ۱۰۰% دارند.

عملکرد سریغ هیترهای تابشی

یکی دیگر از مزیت‌های بخاری‌های مادون قرمز عملکرد سریع گرمایشی آنها است. شما می‌توانید به محض روشن شدن بخاری، گرمای ساطع شده از آن را روی بدن خود احساس کنید. بنابراین به کارگیری بخاری‌های مادون قرمز در مکان‌هایی که به گرمایش سریع نیاز دارند، می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. از طرف دیگر بخاری‌های تابشی شیوه گرمایشی بی‌سر و صدایی دارد و باعث ایجاد آلودگی صوتی در فضا نمی‌شوند. از این رو می‌توان از آنها در مکان‌هایی که به سکوت و آرامش نیاز دارند، استفاده کرد. به عنوان مثال استفاده از بخاری‌های تابشی در کتابخانه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی، آسایشگاه‌ها و … یک روش گرمایشی خوب به شمار می‌آید.

هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی

 

امکان استفاده از بخاری تابشی در فضای باز

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بخاری‌های تابشی این است که می‌توان از آنها در فضای باز نیز استفاده کرد. اگر شما بخواهید فضای باز مورد نیاز خود را با استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت گرم کنید، میزان قابل توجهی از گرمای تولیدی به واسطه جریان هوا از محیط دور شده و اتلاف خواهد شد. به همین دلیل میزان مصرف انرژی در صورت استفاده از بخاری‌های انتقال حرارت در فضای باز بسیار زیاد خواهد بود. اما با توجه به روش مستقیم گرمایشی توسط هیتر‌های تابشی، با استفاده از آنها هیچگونه اتلاف گرما اتفاق نخواهد افتاد و به همین دلیل استفاده از هیترهای تابشی در فضای باز یک روش بسیار موثر و مقرون به صرفه است و هیترهای تابشی از بهترین هیترهای تجاری هستند. اگر محیط تجاری شما دارای فضای باز است، استفاده از هیترهای تابشی برای تامین گرمایش بسیار توصیه می‌شود. به عنوان مثال استفاده از هیتر‌های مادون قرمز در مکان‌هایی مانند سالن‌های روباز، باشگاه‌های ورزشی، فضای روباز رستوران‌ها و هتل‌ها، استخرهای روباز، عرشه‌‌ی کشتی، اسکله‌های بارگیری، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، و … کاربردهای بسیاری دارد.

باید گفت که هیترهای تابشی در انواع هیتر‌های گازی و هیترهای برقی در دسترس هستند و کاربران می‌توانند با توجه به شرایط ساختمان خود، هر کدام از انواع هیترهای تابشی را انتخاب کنند.

بخاری‌های تجاری گازی

هیتر گازی تجاری

هیتر گازی تجاری

 

بخاری‌های گازی نیز در رده پرکاربردترین و بهترین هیترهای تجاری قرار می‌گیرند. باید گفت که بخاری‌های گازی توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده سیستم‌های گرمایشی در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. بخاری‌های گازی را می‌توان به بخاری‌های گاز طبیعی و بخاری‌های گاز پروپان دسته‌بندی کرد. اگر ساختمان شما مجهز به لوله کشی گاز شهری باشد، می‌توانید از بخاری‌های گاز طبیعی استفاده کنید. در غیر این صورت شما می‌توانید برای گرم کردن ساختمان خود بخاری‌های گاز پروپان را به کار ببرید. این بخاری‌ها دارای کپسولی هستند که با گاز پروپان پر شده است و در صورت اتمام ‌گاز پروپان، می‌توانید آنها را دوباره پر کنید. بخاری‌های گازی پروپان معمولاً قابل حمل هستند و می‌توان به راحتی آنها را از مکانی به مکان دیگر جابجا کرد. بخاری‌های گازی پروپان معمولاً دارای اندازه سبک‌تری هستند و بیشتر آنها دسته و چرخ‌هایی دارند که به جابجایی هرچه راحت‌تر آنها کمک می‌کند. استفاده از این بخاری در مکان‌هایی که انشعاب برق یا گاز در آن‌ها در دسترس نباشد، می‌تواند یک روش گرمایشی بسیار خوب باشد.

هیتر پروپان

هیتر پروپان

توان حرارتی بالای بخاری‌های گازسوز

یکی از ویژگی‌های بخاری‌های گازسوز تجاری و صنعتی این است که این بخاری‌ها معمولاً توان حرارتی بسیار بالایی دارند و برای گرم کردن ساختمان‌هایی با اتاق‌های بزرگ و مساحت زیاد مناسب هستند. از طرف دیگر به دلیل ارزان بودن سوخت گاز در مقایسه با انرژی برق به کارگیری این بخاری‌ها بسیار ارزان‌تر خواهد بود. باید به این نکته توجه داشته باشید که به کارگیری هیترهای برقی به دلیل بالا بودن قیمت برق می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های مربوط به انرژی برق شود، و استفاده از بخاری‌های گازی در این شرایط مقرون به صرفه خواهد بود. از نظر ارزان بودن، هیترهای گازی از بهترین هیترهای تجاری به شمار می‌آیند. با این حال بخاری‌های گازی به دلیل مصرف گاز و سوزاندن اکسیژن هوا باعث تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شوند. به همین دلیل بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های گازی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

 همانطور که می‌بینید انواع بخاری‌های تجاری دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و این شما هستید که باید با توجه به موقعیت و شرایطی که می‌خواهید در آن از سیستم گرمایشی استفاده کنید، بهترین هیترهای تجاری را برای خود انتخاب نمایید.

در صورتی که در مورد بهترین هیترهای تجاری سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد بهترین هیترهای تجاری هستند.

منبع: pyracantha

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما