معرفی انواع جت هیتر برقی تک فاز و کاربردهای آن

هیتر گازی صنعتی
هنگام خرید هیتر گازی صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
مهر ۱۵, ۱۳۹۸
کوره هوای گرم گلخانه
هنگام خرید و انتخاب کوره هوای گرم گلخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
مهر ۲۱, ۱۳۹۸
جت هیتر برقی تک فاز

جت هیتر برقی تک فاز

جت هیتر برقی تک فاز که با عنوان سشوار صنعتی نیز شناخته می‌شود، یک نوع سیستم گرمایشی است که برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار می‌رود. جت هیتر برقی تک فاز به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد خود دارای کاربردهای فراوانی در محیط‌های تجاری و صنعتی است. این هیتر با ایجاد هوای گرم و دمیدن آن به محیط باعث افزایش دمای هوای پیرامون خود می‌گردد. المنت گرمایشی جت هیتر برقی تک فاز حلزونی شکل یا همان المنت مدل سشواری است. هوای سرد بعد از عبور از قطعه‌ی گرمایشی سشواری گرم شده و سپس توسط فن موجود در دستگاه، در محیط پیرامون توزیع پیدا می‌کند. با اینکه جت هیتر برقی تک فاز یک نوع سیستم گرمایشی صنعتی است، می‌توان از برق خانگی و تک فاز برای به کارگیری آن و تامین گرمای مورد نیاز استفاده کرد. جت هیتر برقی در نوع سه فاز نیز وجود دارد. با توجه به کم مصرف بودن جت هیتر برقی سه فاز، این هیتر کاربردهای بیشتری در ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارد. با این حال جت هیتر برقی تک فاز نیز به دلیل مزایای منحصر به فردی که دارد، دارای کاربردهای خاص خود است.

 

هیتر برقی تک فاز

هیتر برقی تک فاز

 

بیشتر بخوانید: انواع هیتر برقی صنعتی و کاربردهای آنها

جت هیترهای برقی تک فاز توسط کارخانه‌های مختلف سازنده‌ی هیترهای گرمایشی صنعتی در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. قطعات به کار رفته شده در ساخت انواع جت هیتر برقی تک فاز با برندهای مختلف، ممکن است متفاوت باشند. هر چقدر که جنس قطعات به کار رفته در ساخت جت هیتر برقی تک فاز بهتر باشد، عملکرد گرمایشی و طول عمر هیتر افزایش پیدا می‌کند. ممکن است شما برای خرید جت هیتر برقی تک فازی که دارای کیفیت و دوام بیشتری است هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما باید توجه داشته باشید که هیتری که دارای کیفیت بهتری است انرژی کمتری مصرف خواهد کرد و در طول زمان زمان کاهش میزان مصرف انرژی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان خواهد شد. علاوه بر این، با خرید هیتر برقی با دوام از پرداخت هزینه‌های اضافی جهت تعمیر قطعات کم‌ کیفیت جلوگیری به عمل خواهید آورد.

انواع جت هیتر برقی تک فاز و کاربردهای آن

در حالی که انواع هیترهای برقی تک فاز صنعتی از نظر اندازه، مدل، و شرکت سازنده با یکدیگر تفاوت دارند، دارای خصوصیات مشابهی هستند. جت هیتر برقی تک فاز در دو نوع ثابت و قابل حمل ساخته می‌شود. بیشتر جت هیترهای برقی تک فاز دارای قابلیت حمل و جابجایی هستند. اندازه‌ی کوچک و جمع و جور این نوع هیتر جابجایی و حمل و نقل آن را بسیار آسان کرده است. بیشتر هیترها دارای دسته یا چرخ‌هایی در زیر دستگاه هستند تا به راحتی قابل حمل از مکانی به مکان دیگر باشند. به همین دلیل این هیترها برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید هیتر برقی تک فاز را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرده و از اثر گرمایشی آن در قسمت مورد نظر ساختمان بهره مند شوید. جت هیتر برقی صنعتی تک فاز دارای نحوه‌ی نصب بسیار آسانی است. در صورتی که ساختمان مورد نظر شما مجهز به سیم کشی برق باشد، می‌توانید به راحتی این هیتر را به انشعاب برق وصل کرده و آن را به کار بگیرید.

 

هیتر برقی قابل حمل

هیتر برقی قابل حمل

 

یکی از مهم‌ترین مزایای جت هیتر برقی تک فاز این است که انرژی گرمایی پاک و بدون آلاینده‌ای تولید می‌کند. جت هیترهای برقی تک فاز به علت به کارگیری انرژی برق که یک نوع انرژی پاک است، از سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند. این نوع سیستم‌های گرمایشی برای تولید گرما از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کنند و باعث انتشار گاز مونوکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای در جو زمین نمی‌شوند. امروزه سازگار بودن سیستم‌های گرمایشی صنعتی با محیط زیست یکی از مهم‌ترین معیارها نزد سازنده‌گان و همچنین کاربران است. عدم تولید گاز مونوکسید کربن و کاهش آلایندگی باعث می‌شود که این نوع هیتر کاربردهای فراوانی در محیط‌های تجاری و صنعتی مختلف مانند مرغداری‌ها، گلخانه‌های صنعتی، دامداری‌ها و آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که از مشکل آلودگی هوا رنج می‌برند، داشته باشد. جت هیترهای برقی تک فاز علاوه بر ساختمان‌های صنعتی، در کانکس‌ها، ویلاها و همچنین در ساختمان‌های خانگی به کار برده می‌شود. باید به این نکته اشاره کرد که هیتر برقی تک فاز با وجود قدرت گرمایشی بالایی که دارد بیشتر به عنوان سیستم گرمایشی کمکی در ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شود.

جت هیتر برقی تک فاز دارای یک فن دمنده است که هوای گرم تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بیشتری در محیط پیرامون خود توزیع می‌کند. وجود فن دمنده در جت هیتر برقی تک فاز باعث می‌شود که هوای گرم در نقاط مختلف ساختمان پخش شود و دمای هوای اتاق به صورت یکنواخت افزایش پیدا کند. علاوه بر این، فن گرد و غبار، ذرات معلق در هوا، و انواع آلودگی‌ها را از محیط صنعتی دور می‌کند. برخی از جت هیترهای برقی تک فاز فن دار دارای این ویژگی هستند که بتوانید تنها از فن آن استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با مصرف انرژی بسیار اندکی به تهویه‌ی هوای محیط صنعتی کمک کنید.

هیتر برقی فن دار

هیتر برقی فن دار

هنگام خرید جت هیتر برقی صنعتی تک فاز به ویژگی‌هایی مانند کیفیت و دوام هیتر، کم مصرف بودن آن، امکان جابجایی و حمل و نقل و قدرت گرمایشی آن توجه نمایید. به منظور کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی بهتر است هیتری را انتخاب کنید که دارای امکان کنترل و تنظیم دما باشد. چند سرعته بودن جت هیتر صنعتی تک فاز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که میزان تولید گرما توسط هیتر را با توجه به نیازهای گرمایشی خود تنظیم کرده و از از تولید گرمای اضافه جلوگیری به عمل آورید. امروزه بیشتر هیترهای صنعتی مجهز به ترموستات هستند. ترموستات قطعه‌ای است که دمای محیط را به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند. وجود ترموستات باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود. چرا که ترموستات به صورت اتوماتیک دمای هیتر را روی درجه‌ی مطلوب از پیش تعیین شده نگه می‌دارد. در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی هیتر، ترموستات به صورت خودکار باعث خاموشی دستگاه می‌شود. باید اضافه کرد که جت هیتر برق صنعتی تک فازی که مجهز به ترموستات باشد دارای ایمنی بیشتری نیز است.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: agrieuro

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما