هنگام خرید هیتر گازی صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هیتر برقی صنعتی تک فاز
مزایای هیتر برقی صنعتی تک فاز چیست و هنگام خرید آن چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
مهر ۱۲, ۱۳۹۸
جت هیتر برقی تک فاز
معرفی انواع جت هیتر برقی تک فاز و کاربردهای آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر گازی صنعتی

هیتر گازی صنعتی

هیتر گازی صنعتی یکی از معمول‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. هیتر گازی صنعتی کاربردهای بسیاری در تولید گرمای لازم در مکان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انباری‌ها، پارکینگ‌ها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های اجتماعات، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، دفاتر اداری، مساجد و به طور کلی ساختمان‌هایی که دارای سقف بلند و مساحت زیاد هستند، دارد. علاوه بر این، از هیتر گازی صنعتی برای تامین گرمایش مورد نیاز در گلخانه‌های صنعتی، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و غیره به کار برده می‌شود. هیترهای گازی در ساختمان‌های مسکونی نیز کاربردهای فراوانی دارند. اما باید گفت که قدرت گرمایشی هیتر گازی صنعتی از قدرت گرمایشی هیتر گازی خانگی بیشتر است. هیترهای گازی صنعتی دارای توان حرارتی بالایی هستند و در مدت زمان اندکی توانایی گرم کردن مساحت بزرگی را دارند.

 

هیتر گازی صنعتی

هیتر گازی صنعتی

مزایای هیتر گازی صنعتی

هیترهای گازی صنعتی سیستم‌های گرمایشی موثر و مقرون به صرفه‌ای برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آیند. کم هزینه بودن گرمایش به وسیله‌ی هیتر گازی صنعتی آن را به یک سیستم گرمایشی پرطرفدار و پرکاربرد تبدیل کرده است. همانطور که می‌دانید در بیشتر مناطق قیمت سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی، نفت و غیره پایین‌تر از قیمت انرژی‌های نوع دیگر است. برای مثال بخاری‌های برقی صنعتی با وجود مزایای بسیاری که دارند، به علت گران بودن قیمت انرژی برق، روش مقرون به صرفه‌ای برای تامین گرمایش ساختمان‌های صنعتی به شمار نمی‌آیند. پایین بودن قیمت سوخت گاز باعث می‌شود که در صورت به کارگیری هیتر‌های گازی صنعتی، هزینه‌های گرمایشی ساختمان‌های صنعتی کاهش پیدا کند. در ساختمان‌های صنعتی، همواره هزینه‌های بالایی صرف تامین گرمایش مناسب ساختمان می‌شود. چرا که گرمایش مناسب ساختمان‌های صنعتی با بازده تولیدی و کاری محیط‌های تجاری و صنعتی رابطه‌ی مستقیم دارد. به همین دلیل کم هزینه بودن و مقرون به صرفه بودن نوع سیستم گرمایشی یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب و به کارگیری هیترهای صنعتی است.

انواع هیتر گازی صنعتی

هیتر گازی قابل حمل

هیتر گازی قابل حمل

همانطور که از اسم آن پیدا است، هیتر گازی صنعتی انرژی لازم برای تامین گرمای مورد نیاز را از سوزاندن سوخت فسیلی به دست می‌آورد. سوخت هیتر گازی صنعتی می‌تواند گاز طبیعی، گاز پروپان و گاز بوتان (LPG)، یا بیوگاز باشد. با اینکه تمام هیترهای گازی صنعتی از سوخت‌های فسیلی برای تولید گرما استفاده می‌کنند، این هیترها در انواع و مدل‌های مختلف ساخته شده، و به بازار عرضه می‌شوند. انواع هیترهای گازی صنعتی شامل هیتر گازی قابل حمل بدون دودکش، هیتر گازی دودکش دار، هیترهای گازی تابشی، هیتر گازی انتقال حرارت، هیتر گازی انتقال حرارت و تابشی، و شومینه‌های گازی می‌شوند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر کدام از انواع مختلف هیترها دارای اندازه‌ها و مدل‌های مختلف، و قدرت گرمایشی متفاوتی هستند. هر کدام از هیترها دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود هستند و شما باید با توجه به شرایط ساختمان مورد نظرتان و نیازهای گرمایشی خود، اقدام به خرید هیتر گازی صنعتی مناسب بکنید. هیتر گازی صنعتی در ساختمان‌های بزرگ باعث می‌شود که گرما به صورت مناسب و یکنواخت در تمامی نقاط ساختمان توزیع پیدا کند.

همانطور که گفتیم هیترهای گازی صنعتی دارای انواع مختلفی هستند. شرکت‌های طراحی کننده و سازنده‌ی انواع هیترهای صنعتی با توجه به نیازهای گرمایشی ساختمان‌های صنعتی متفاوت، اقدام به ساخت و تولید انواع زیر مجموعه‌های هیترهای گازی صنعتی می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید هیترهای گازی صنعتی را در انواع هیتر گازی قابل حمل تابشی، انواع هیتر انتقال حرارت، انواع هیترهای تابشی و انتقال حرارت، هیترهای تابشی دودکش دار، شومینه‌های ایستاده، شومینه‌های ثابت و دیواری، و هیترهای گازی دودکش‌دار پر قدرت تهیه نمایید. متنوع بودن انواع هیترهای گازی این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید هیتر مناسب ساختمان مورد نظر خود را تهیه کنید، و گرمای مورد نیاز خود را را به خوبی تامین نمایید.

هنگام خرید هیتر گازی صنعتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امروزه یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی صنعتی کم مصرف بودن آنها است. هیترهای صنعتی گازی کم مصرف انرژی کمتری را استفاده می‌کنند و بنابراین با کاهش میزان مصرف انرژی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان نیز می‌شوند. سیستم‌های گرمایشی کم مصرف صنعتی، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. با به کار گیری این هیترها در محیط‌های صنعتی، با کاهش میزان مصرف انرژی، در واقع آسیب کمتری به محیط زیست و منابع طبیعی کره‌ی زمین وارد می‌شود. در دنیای امروز حفظ محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همانطور که قبلا نیز گفته شد، هیترهای گازی صنعتی دارای انواع مختلفی هستند و شما باید با توجه به نیازهای گرمایشی خود اقدام به خرید هیتر مناسب بکنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید شرایط ساختمان مورد نظر شما است. هیتری که انتخاب می‌کنید باید دارای اندازه و قدرت گرمایشی مناسبی با مساحت ساختمان باشد. اگر شما هیتری را انتخاب کنید که کوچک‌تر از اندازه‌ی مورد نیاز باشد یا توان حرارتی مناسبی برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان را نداشته باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. انتخاب هیتر کوچک یا هیتری که دارای قدرت گرمایشی پایینی باشد، باعث می‌شود که ساختمان شما به صورت مناسب گرم نشود. در چنین مواقعی بیشتر کاربران اقدام به به کارگیری بیش از اندازه از هیتر می‌کنند و این امر با اعث اعمال فشار به موتور هیتر می‌شود. به کارگیری طولانی مدت و بیش از اندازه‌‌ی هیتر ممکن است باعث کاهش طول عمر دستگاه و کاهش عملکرد گرمایشی آن شود.همچنین قبل از اقدام به خرید هیتر باید برآوردی ازمیزان اتلاف گرما در ساختمان مورد نظر را محاسبه نمایید. عایق‌بندی نامناسب ساختمان ممکن است باعث از دست رفتن میزان گرمای زیادی شود. بهتر است قبل از خرید هیتر سقف، دیواره‌ها، پنجره‌ها، و کف ساختمان را به صورت مناسب عایق بندی کنید تا از اتلاف گرما جلوگیری شود.

هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی

هنگام خرید هیتر به نیازهای گرمایشی ساختمانی که می‌خواهید آن را گرم کنید، توجه نمایید. برای مثال اگر می‌خواهید از هیترهای گازی صنعتی برای گرم کردن فضای باز استفاده کنید، بهتر است هیترهای تابشی گازی را به کار ببرید. هیترهای تابشی به صورت مستقیم اشیاء و اجسام قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند و وجود باد و جریان هوا تاثیری در عملکرد گرمایشی آنها ندارد. به همین دلیل انواع هیترهای تابشی برای به کارگیری در فضاهای باز مانند اسکله‌های بارگیری، فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، قسمت‌هایی از ساختمان‌های صنعتی که درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، و … کاربردهای فراوانی دارند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد انواع بخاری‌های صنعتی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: elgas

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما